Weer genoeg geschreven haha .. Ja dat word wat als we allemaal thuis zitten straks haha.. Jessy hoop dat alles goed is gegaan!! @voeding ik ga wel bv proberen maar mocht dit een ramp zijn stap ik gewoon over op flesvoeding hoor.. Heb al paar flesjes in huis gehaald en ga ook 1pakje voeding voor de zekerheid neerzetten mocht ooit niet lukken ik wel nog iets voor de kleine in huis heb! @pijn bestrijding ik krijg bij volgende afspraak te horen of het een keizersnede word of een gewone bevalling terwijl ik er altijd vanuit ging dat het zowiezo keizersnede werd heb ik er niet eens over nagedacht.. Dus ga me maar eens verdiepen in wat de mogelijkheden zijn bij gewone bevalling.. misschien wel slim haha.. Hier dat kreukend plastic ding ook niet op bed hoor.. Slaap al slecht laat staan met z'n ding nog op bed haha ik ga ook eens bij de action kijken voor z'n molton dan! En pff z'n doos die bij de fotograaf werkt is de cd vergeten met mijn foto's :x nu heb ik dus alleen mijn Canvas en paar losse foto's die ik had besteld en moet ik weer wachten tot na het weekend voor de cd hoezo irri.... En die pikante gaasbroekjes in het kraampakket schijnen wel fijn te zijn met het kraamverband.. Of vinden degene die het al allemaal hebben meegemaakt van niet? Fijn weekend allemaal!
Heb toch maar ff een foto van foto gemaakt voor het idee.. Die met me vriend samen is een Canvas van 80bij 80 en die wil ik straks nog 1tje maar dan met de baby z'n newborn shoot Andere is gewoon kleine foto van me buikje
90x200. Ik heb 'm nog niet uitgepakt. We hebben sinds kort een nieuw bed met matrassen van 100x220. Mochten er van die omgeslagen randen aan zitten, dan knip ik 'm wel gewoon open en gebruik 'm als onderdekentje. Het 'kritieke' gebied overdek ik er vast wel mee. Hier had KatMan ook al dat ik het ding het liefste gisteren al zou gebruiken. Ik zal 'm eens testen, maar als het ook maar iets onaangenaam voelt, gaat het ding er tot week 37 weer af.
@natalievs, wat balen, maar echt supergave foto's. Had het al eerder gezegd maar vind dat topje voor een shoot echt zo onwijs gaaf. Hou niet zo van blote buiken, wel voor mezelf maar niet om aan jan en alleman te laten zien en al helemaal niet om levensgroot ergens neer te hangen en dit vind bedekkend maar toch sexy. Echt heel mooi! @Kat, ja volgens mij een beetje een regel dat je zoiets er vanaf 37 weken onder moet leggen, evenals de klossen. Zo'n waterdichte molton is wel veel fijner dan een zeiltje maar het kraakt nog wel een klein beetje. Het scheelt dat we nu in de wintermaanden zitten maar bij mn dochter was er kort voor mn uitgerekende datum nog een hittegolf en dat ding zweette zo vreselijk. Heb em er toen maar weer afgegooid. Te bedenken dat maar 10% van de bevallingen met het breken van de vliezen begint en ik ken helemaal niemand waarbij dit in bed is gebeurd. Bijna altijd bij het opstaan van de wc of stoel.
Zo denk ik ook... Maar we hebben net sinds 3 weken ons nieuwe bed, waarvoor we lang gespaard hebben... Je zult het net zien...
Zou het dan ook niet riskeren.. Dan maar ff een ritzeiltje of molton.. Weet niet wie dat net zei maar als je 2persoonmatras heb en die moltons zijn te klein de elastiekjes eraf knippen is wel een goed idee.. Hoeft vriendlief ook niet op z'n zweetding te liggen haha
Ik was dat die dat zei. Een tweepersoons lijkt me onzin. Het gaat toch met name om die vierkante meter onder mijn eigen bips, toch?
Dag allemaal! Had vandaag een toffe gyn, een buitenlandse man die iets minder goed Nederlands sprak, maar echt een schatje! Ik heb eindelijk alle vragen en onzekerheden bij hem neer kunnen leggen, en had ook het gevoel dat hij echt luisterde dat vond ik super fijn! Hij vond de groei echo helemaal goed, en liet zien dat alles gewoon mee groeit in zijn eigen curve dus volgens hem niets om me druk over te maken... Vanaf nu om de 2 weken controle en groeiecho, omdat mijn dochter te klein was, maar nu heb ik een veel grotere placenta dan toen dus hij verwacht niet dat deze veel te klein wordt... Dus 12 november groei echo en 13 nov weer naar de gyn... @katalaya goede tip van die molton...mijn bevalling bij mijn dochter braken mijn vliezen op de bank... @jessy hoop dat je inmiddels al goed nieuws heb gekregen!
@Jessy: ik hoop dat de op goed is gegaan... @fv: wij gaan fv voeding geven... Binnenkort maar eens halen! Weet nog niet welke... @molton... Mss wel een goed idee. Zo'n zeil lijkt me echt niet fijn slapen en vl wilt t liefst dat ie er nu al op gaat.. Maar dat lijkt me echt helemaal niks... Nog maar ff uitstellen...
In het boekje van mijn kraamzorg staat bij fv 'in overleg met kraamverpleegkundige'. Misschien de jouwe even bellen?
@molton Mijn vliezen braken wel in bed en het bed was echt helemaal nat! Gelukkig lag ik toen al in het ziekenhuis, want thuis lag er dus geen molton op. Inderdaad met het idee dat de kans zo klein is dat de vliezen in bed breken. Nu gaat ie er binnenkort dus echt op! @pijnbestrijding Dochter was sterrenkijker waardoor de ontsluiting heel erg lang duurde (persen maar 2 persweeën!) en daardoor kreeg ik met de weeopwekkers ook een pompje met pijnbestrijding (toen was het nog pethidine). Helaas is door die pijnbestrijding de borstvoeding mislukt. Doordat het persen zo snel ging, was zij nog aardig versuft waardoor we haar eerste reflex verspeeld hebben. 3 maanden geprobeerd en gekolfd, maar mevrouw wilde niet aanhappen. Nu dus geen pijnbestrijding als het even kan! Bij dochter moest het wel, anders was het geen vaginale bevalling geworden.. Met dochter gaat het gelukkig weer iets beter. Vannacht een aardige nacht gehad en nu slaapt ze ook. Ze wil alleen bijna niet drinken, niet zo fijn in combinatie met koorts... Morgen komen vader en broertje en zusjes. Heb allemaal lekkere hapjes, soort high tea, klaargemaakt. Heerlijk, helemaal zin in! Dochter was ook al aan het watertanden toen ik de brownies uit de oven haalde vanmiddag, dus die zal morgen wel weer flink bij eten
geen bericht goed bericht zeggen ze altijd dus laten we daar maar vanuit gaan ze zijn nog bezig ze hebben een aantal keer moeten stoppen ivm hartstilstand
Oja, @flesvoeding Dochter heeft na 3 maanden gekolfde bv ook fv gehad. Had H.A. van Etos eigen merk. Is precies dezelfde als Albert Heijn eigen merk (allebei van Ahold), dus overal te krijgen. Ideaal! Eigen merk is echt net zo goed als de dure merken. Verschil is dat de merken het geld van onderzoeken (waar huismerken van profiteren) terug moeten verdienen...
@voeding ik ben er uit denk ik... het word fv van de kv! @molton super die ga ik van de week ff halen @jessy hoop dat het goed is gegaan, het kaarsje brand al de hele dag hierzo @ apk vandaag weer goed kleine word rond de 32/34 weken geschat
Ik geloof dat ik hier naar manlief moet luisteren, anders knipt en verft ie mijn haar nu niet en ja, als blondje met zwart geverfd haar moet het nu eenmaal goed bijgehouden worden, anders lijk je kaal
@ Jessy Jeetje... Hoop dat jullie inmiddels wel al meer weten (en dan positief)... Dat heeft dan echt niet aan de pijnstilling gelegen, hoor! Ik heb alleen de 3e (helemaal zelf!) nog op de verloskamer aan de borst gekregen, de andere 2 door omstandigheden pas een paar uur tot zelfs 2 dagen later en toch is het met BV alledrie de keren gelukt. Bij mij waren ze er trouwens alledrie met 3-4 keer persen al uit en de middelste zag behoorlijk blauw omdat er iets blijkbaar niet helemaal goed was gegaan... Weet dus niet of jetoen nog hulp van een lactatiekundige (lk) hebt gehad? Meestal ligt het niet goed aanhappen nl of aan de mondmotoriek van de baby (kan lk met speciale massage vaak wat aan doen), of aan de vorm van de tepels van de moeder (in dat geval kunnen tepelhoedjes helpen). Niet om je te pushen ofzo, hoor! Maar zou gewoon zonde zijn als je nu speciaal daarvoor zonder pijnbestrijding doet, het toch weer niet wil lukken en het danaan de vorm van je tepels blijkt te liggen ofzo... @ molton Geen ervaring mee, maar misschien als het toch nog wat kraakt/niet lekker ligt e.o.a. goedkope gewone molton/doek/dunne deken nog over de waterdichte molton leggen? Voor de kids heb ik hier 1 grote met zo´n zeilonderkant, die kraakt idd wel en ligt ook niet echt lekker (vind ik dan - heb de kids er nog nooit over horen klagen ), maar ook nog 1 grote en een aantal kleinere die alleen uit speciaal bewerkt katoen ofzo bestaan en daar merk je echt nauwelijks iets van.