jessy *proest het uit om je opmerking over het vogelkooitje van katalaya* Jeetje meid het heeft heel de dag geduurd dan of niet? Wel fijn dat hij nu stabiel is!!! @katalaya word het nu niet eens tijd voor een voliere voor jou?? of ben je nog niet uit het kooitje gegroeit *geintjee*
klopt heeft vanaf vanochtend half 11 tot half 10 geduurd ze hebben in totaal ongeveer 2.5 stil gelegen met de operatie
@jessyd Fijn dat hij uit de operatie is! Heel veel sterkte met wachten, het zal een lange nacht gaan worden... Uit recente onderzoeken is toch echt gebleken dat dit één van de bijwerkingen kan zijn van een pijnpompje. Van een ruggenprik was dit al bekend. We hebben er alles aan gedaan: Na een paar uur stond er al een lactatiekundige aan m'n bed en die is in die drie maanden heel regelmatig langs geweest. Verloskundige is vaker (en langer) langsgeweest, extra uren kraamzorg gehad. Tepelhoedjes geprobeerd, héél veel 'buidelen', maar ze wilde écht niet... Maar goed, we gaan het dit keer gewoon weer proberen. Nu waarschijnlijk een thuisbevalling, dus zonder pijnbestrijding en een stuk meer ontspannen voor mij (vond het ziekenhuis vreselijk!) en van de kraamhulp krijg ik nu nog meer (en ervaren) begeleiding, dus we gaan er gewoon vanuit dat het dit keer wel gaat lukken.
@ Jessy Fijn dat Lucas in ieder geval stabiel is. Ik hoop echt voor je dat het vanaf nu weer bergopwaarts mag gaan.
@katalaya....inpakken die bank (doen ze in Amerika toch ook...hardstikke modern ) Trouwens in dat kooitje van jou kan het überhaupt geen kwaad... @versluis had ik toch het idéé dat hij luisterde...had nog niet stil gestaan dat ie me misschien wel niet verstond wordt wat als hij ooit bij mijn bevalling zou zijn...hoe bedoeld u? Baby...ikke niet verstaan @jessy, we blijven duimen, zelfs mijn mannetje vraagd elke keer hoe het met lukas gaat...hoop dat hij nu langzaam voorruit gaat! @pijnbestrijding....heb ik met mijn dochter hélemaal niet nodig gehad...ben ook doodsbenauwd voor een ruggeprik, dus hoop het nu ook zonder te kunnen doen..
@ Jessy Pffffff.... maar idd, gelukkig is hij nu stabiel... @ chocoladekoekje Goh, dat wistik niet... maar dan kan het volgens mij toch alsnog niet (alleen) liggen aan het missen van het 1e drinkreflex, want die heb ik bij mijn 1e 2 dus ook gemist... Maar misschien dat baby´s door pijnstilling soms e.o.a. trauma oplopen ofzo en daardoor dan niet aan de borst willen/kunnen? Ik heb trouwens bij alledrie een buscopaninfuus gehad. Weet niet ofdat ook telt, want dat is niet echt pijnstilling, maar neemt alleen de scherpste kantjes van de weeen weg. Bij de 3e heeft zeer alleen gelijk weer mee moeten stoppen, omdat de kleine algauw begon te dippen...
Dag Dames, Wat is er alweer veel geschreven in dit 2e deel! Gaan we met zn allen voor de hoofdprijs? @Jessy: Erg opgelucht dat je kleine mannetje goed door de (lange!) operatie is gekomen! Ik hoop dat de nacht ook goed is verlopen, neem je tijd, maar vlgs mij zitten we er allemaal met smart op te wachten... @Nathalie: Had je mn pb nog gehad? Haha wat een klein wereldje he En wat een mooie foto's! Inderdaad een heel mooi topje, je ziet toch nog je buik,maar je bent toch nog 'gekleed' zeg maar. Echt mooi! Ik heb een paar dagen een 'off day' gehad. Volgens mij heerst er inderdaad wat, want van de week heeft ML me midden in de nacht van de badmat af moeten plukken! Ik was zo beroerd, maar ik kon gewoon niet overgeven. Bah bah wat een rotgevoel. Hevig trillend en zwetend op de badmat gaan liggen dan maar, want ik durfde en kon niet meer bij de pot weg. Gelukkig werd ML uiteindelijk wakker en heeft me, samen met een emmer, terug het bed in gelegd.. De volgend dag voelde ik me gelukkig al een stuk beter, maar nog niet helemaal fit en ik had extra last van de kwaaltjes... BAH Zat er ff doorheen. Ik was er gewoon even helemaal klaar mee, ik dacht als ik zo nog 8 weken moet... hoezo HORMONSTERS Maar inmiddels gelukkig weer fit en het lijkt alsof de kwaaltjes en hormonsters wat meer naar de achtergrond zijn vertrokken. Ik heb zowaar de afgelopen 2 nachten, heel de nacht in bed gelegen zonder er 386x uit moeten om te gaan plassen, verliggen van de pijn of benauwdheid.. Wat een heerlijkheid! Zo...Genoeg gal gespuwd.. Ik was gisteren toevallig ook het kraampakket door aan het spitten naar iets wat eventuele verwoesting van mijn matras door´lekkage´ zou kunnen voorkomen. Maar en dan heb ik hier natuurlijk geen ervaring mee, maar als je het zeiltje onder je hoeslaken legt is het dan nog zo vervelend, krakerig en broeiend? Anders ga ik ook maar eens naar de action dan. Ik had ook het idee om het er bijtijds op te leggen, want je weet maar nooit! Zou toch zonde zijn.. Bambie: Wat fijn dat deze gynaecoloog je gerust heeft kunnen stellen en dat alles goed is verder. Ook fijn van het luisterend oor, dat heb je soms nodig (ook al was het omdat ie je niet goed kon verstaan ) Alweer even niks van Aviya gehoord, hoop dat daar ook alles goed is, want die kreeg ook het een en ander te verduren... Poeh, mijn geheugen laat me even in de steek of ik nog iets of iemand vergeten ben.. Hoop van niet en anders voor de dames die dat nodig hebben: nee trouwens, gewoon voor iedereen: dikke knuffel! en een fijn weekend!
@ happy Hmmm... Ik heb dus alleen ervaring met zeiltjes in het zkh en die liggen idd (logisch) bovenop het hoeslaken, maardat lijkt me echt niets voor thuis, of je moet zo´n zeil dan echt helemaal om je matras kunnen doen, anders verschuift het ook continu (is in zkh niet zo erg, omdat het over het algemeen toch maar voor een paar uur, hooguit een paar dagen is - thuis moet je er toch een paar weken (als je het al met 37 weken neer wil leggen) hele nachten op slapen (of iig liggen ). Zou denk ik persoonlijk dus voor thuis er zowieso gewoon een oud/goedkoop hoeslaken overheen doen, dat je dan na de bevalling samen met het zeiltje weggooit...
Ik heb het Action-ding uitgepakt, maar vind het nog te 'plastic' aanvoelen om het er al op te leggen. Ik wacht nog een maandje.
@happy ja had je pb gehad! Idd klein wereldje!! Hier ook ff een misselijk weekje achter de rug maar gelukkig zonder boven de pot!! Dinsdag ga ik een zwangerschapsmassage laten doen iemand dit al eerder gedaan? Hopelijk ff lekker ontspannend!! En action zeiltje is dus ook nog niet echt alles? hmm eens ff goed rondkijken dan hier moet er toch echt snel iets op aangezien het eerder kan beginnen.. Iedereen hier al intake gesprek gehad of nog staan?
Dag dames, Aangezien niet iedereen van de lijst meeschrijft is de lijst geupdate naar een 'actieve ledenlijst' (De complete lijst waar iedereen op staat met uitgerekende datum kunnen jullie altijd terugvinden op pagina 166). Je bent daarnaast altijd weer welkom om je aan te sluiten bij de 'actieve ledenlijst'! Lijst Actieve leden 16-31 December 2012 mama's 16 Chocoladekoekje, 21, 2e kindje, thuis, bv Dreames, 27, 2e kindje, zkh, bv 17 Sweetdreams, 23, 2e kindje, zkh (med indicatie), bv Katalaya, 1e kindje LindaMama, 31, 2e kindje 18 [FONT=Calibri, sans-serif]Nona, 22, 1e kindje, zkh, bv[/FONT] [FONT=Calibri, sans-serif]19[/FONT] [FONT=Calibri, sans-serif]Jkuil01, 27, 2e kindje, zkh (med indicatie), bv[/FONT] [FONT=Calibri, sans-serif]Flashyfly, 29, 1e kindje, zkh, bv[/FONT] [FONT=Calibri, sans-serif]20[/FONT] [FONT=Calibri, sans-serif]Marijke1985, 27, 2e kindje, thuis, fv[/FONT] [FONT=Calibri, sans-serif]21[/FONT] [FONT=Calibri, sans-serif]Happy12, 1e kindje [/FONT] [FONT=Calibri, sans-serif]22[/FONT] [FONT=Calibri, sans-serif]IngridE, 27, 1e kindje, zkh, bv[/FONT] [FONT=Calibri, sans-serif]23[/FONT] Kyrah12, 33, 5e kindje [FONT=Calibri, sans-serif]24[/FONT] [FONT=Calibri, sans-serif]Whoppie, 30, 1e kindje, thuis, fv[/FONT] [FONT=Calibri, sans-serif]Liefdeis, 24, 1e kindje, ZKH, FV[/FONT] [FONT=Calibri, sans-serif]Zazz, 26, 2e kindje[/FONT] [FONT=Calibri, sans-serif]25[/FONT] [FONT=Calibri, sans-serif]Carlo1987, 24, 2e kindje[/FONT] [FONT=Calibri, sans-serif]27[/FONT] [FONT=Calibri, sans-serif]Moedertje1983, 29, 2e kindje[/FONT] [FONT=Calibri, sans-serif]Miesje24, 30 jaar, 2e kindje, zkh, fv[/FONT] Marijke88, 24, 2e kindje, zkh, fv Bambie, 38, 2e kindje Saar84 Babyke34 [FONT=Calibri, sans-serif]Nischa, 24, 2e kindje[/FONT] [FONT=Calibri, sans-serif]28[/FONT] Smurfin29, 29, 1e kindje, zkh, fv Versluis, 2e kindje, zkh (med indicatie), fv Mups, 31, 1e kindje, bv 29 Aappie20, 1e kindje Mikatjuh, 34, 2e kindje, thuis, bv 30 Aviya, 3e kindje, zkh (ks), bv Mishur, 26, 1e kindje, zkh, bv MamaVanBas, 24, 3e kindje 31 Nathalievs, 1e kindje, zkh (med indicatie), bv Linn30, 1e kindje 33 mama's: 10 jongens / 4 meisjes/ 3 willen het niet weten/ 6 houden het geheim / 10 onbekend Vlindertjes: 24-04: MamaMars (4w) 04-05: Jossie81 (6w) 13-05: Brix (8w2) 18-05: Veerle (9w3) 29-05: Annabeth (7w2) 06-06: Laura98 (12w) Heel veel sterkte gewenst aan de vlindermama's Afsprakenlijst: 08-11: Smurfin29 controle vk 14-11: Dreames intake kraamzorg 20-11: Smurfin29 intake kraamzorg 24-11: Whoppie intake kraamzorg Verlof: 03-11 Dreames 16-11 Smurfin29 Bevallen: 24/09/2012 - Jessyd, Lucas Dennis Alec, 27w, 1295 gram, 37 cm 13/10/2012 - Azucena, Quinten Noah, 30w3d, 1575 gram
mocht er iets bij moeten geef het even aan in een berichtje in het groen geschreven...... dan kunnen we de lijst aanpassen, volgens mij missen we wat mensen in de lijst namelijk ik ben soms even de namen kwijt van de iets minder actieve mensen, dus kunnen jullie me even helpen. iemand nog iets gehoord van de volgende a.s. mamma's: LindaMama Nona Saar84 Babyke34 Nischa Linn30 of kunnen deze uit de lijst?