16-31 december 2012 mama's - deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Katalaya, 25 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bambie

bambie Bekend lid

31 okt 2007
    878
    1
    0
    expert beheerder
    bilthoven
    Zit buiten de doe het zelf winkel op manlief te wachten, en dacht even kijken of er nieuws is van Lucas, maar nog niets, hoop zo dat geen nieuws goed nieuws betekent,

Inderdaad van dapnhe ook niets gehoord afgelopen dagen..

Hier volgens mij indalings weeën....minder maagzuur...minder rennies...maar ook minder naar de wc kunnen, dus rennies hebben als bijwerking dat je dus van moet........ Bij mij dan :)
    Wel rottige menstruatie pijn, steken en dat soort gevoel...maar vandaar dat ik een beetje uitga van indalen...

2. smurfin29

smurfin29 Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.071
    0
    0
    Leiden
    dit heb ik ook sinds gister, ook gegoogled maar de ene zegt indalen de ander weer voorweeen.... dus heb ook geen idee.

weet ook niet hoe het voelt als het echt zou beginnen dus word wel een beetje onzeker als die krampen aanhouden... maar gelukkig vanmorgen geen last meer.
    wel in de avond ook last van me botten aan de onderkant zeg maar kan dan bijna niet meer lopen.

ben ook wel erg benieuwd naar lucas hoe het is gegaan.

3. bambie

bambie Bekend lid

31 okt 2007
    878
    1
    0
    expert beheerder
    bilthoven
    Ik moet zeggen, ik weet ook niet hoe weeën voelen bij mijn dochter alleen aanhoudende buikpijn gehad, en had toen al volledige ontsluiting...persweeen zal ik wel herkennen denk ik...

4. Happy12

Happy12 Niet meer actief

Dan lopen wij mooi synchroon, ik heb sinds een dag of 2 ook af en aan menstruatiekrampen en een soort (leuke woordkeuze:))weeig gevoel.. Ik heb het idee dat ze nog steeds rondjes spolt in mijn buik;) dus het zullen bij mij geen indalingsweeen zijn? Denk ik?
    Ik ben ook erg benieuwd of ik zou herkennen dat het begint, de meeste zeggen van wel "ach als het echt begint, dan weet je het wel'' Maar dat kan ik dus alleen maar afwachten..

5. Jkuil01

Jkuil01 Bekend lid

6 mei 2012
    828
    0
    16
    NULL
    NULL
    @jessy, ik hoop voor jullie dat lucas nog steeds stabiel is! En snel buiten levensgevaar.

@daphne, hoop dat bij jullie ook alles goed gaat!

@indalingsweeen, van de week ook gehad. Dag erna bij de gyn en de beeb was inderdaad iets ingedaald blij toe de ruimte boven was echt op nu weer iets meer lucht!

6. IngridE

IngridE Fanatiek lid

31 okt 2011
    1.214
    0
    36
    Brabant
    Even een snelle ipad update, vandaag zijn we bij onze vrienden op kraamvisite geweest die hun zoon "onze" jongensnaam hebben gegeven. Ze zeiden direct dat als we een zoon krijgen we gewoon dezelfde naam kunnen gebruiken, ze groeien toch niet dagelijks met elkaar op. Deze momzilla is erg opgelucht en we blijven dan ook bij dezelfde naam.

S middags bolle buiken shoot en ookal vond manlief het vreselijk onnodig, commercieel en cliché, ik vond het fantastisch. Al schrok ik toen ik tussendoor even op het fototoestel keek, ik ben echt een meter breed tegenwoordig haha. Zelf zie ik mezelf als mezelf voor de zwangerschap en dan met een voetbal onder mijn tshirt maar de camera liegt niet. Ik had zelf accessoires meegenomen en verschillende poses en varianten bedacht en zelfs manlief is nog een paar keer mee op de foto geweest. Ik kan niet wachten totdat de foto cd in de brievenbus valt.

7. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Leuk! Ben benieuwd.

8. jessyd

jessyd Bekend lid

20 mei 2012
    871
    0
    0
    NULL
    haarlem
    mini update
    nog niets verandert hij slaapt heel veel en als hij wakker is lijkt hij erg afwezig. we zien nog geen verbetering

9. Nathalievs

Nathalievs Fanatiek lid

30 apr 2012
    1.547
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook dat weeïg gevoel en menstruatie krampen dus als we allemaal hebben zal het wel iets van voorweeen of indaling of wat dan ook haha wordt steeds spannender!!

10. bambie

bambie Bekend lid

31 okt 2007
    878
    1
    0
    expert beheerder
    bilthoven
    @jessy. Jee meis, wat vreselijk dat er nog geen vooruitgang te merken is, maar krijgt hij slaap medicatie? Daarvan kan hij natuurlijk ook zo afwezig zíjn, hij gebruikt natuurlijk al zijn krachten om beter te worden! Dikke knuffel !

11. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Hier is alles nog steeds top! Quinten is het tegenovergestelde van mijn zwangerschap :p.

Ik geloof dat ik al verteld had dat hij van de NICU af is?
    Hij ligt dus op de medium care nu en is al van 12 naar 8 voedingen per dag (40ML per voeding). En vandaag heeft hij wéér een grote stap gezet!
    Hij is vanmiddag verhuisd van de couveuse naar een heus bedje! Hij woog 1830 gram vandaag, dus hij mocht over. Hij lijkt het allemaal prima te vinden en slaapt net zo lekker tussen z'n kruiken en dekens, als in de couveuse :). (Mama heeft er meer moeite mee, vond z'n plastic hokje toch een veiliger idee.. Vind het zo sneu hem helemaal in te pakken en aan te kleden.. Maar hij is wel steeds meer een échte baby ;).)

Ik zal twee foto's bijvoegen. Eentje heeft hij net voor het eerste kleertjes aan (let niet op mijn mooie inkijk :).. Cup c naar e ;).) En de andere is de eerste keer in bed, zoek de baby :p.

12. jessyd

jessyd Bekend lid

20 mei 2012
    871
    0
    0
    NULL
    haarlem
    super dat hij het zo goed doet daphne fijn!

13. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

26 apr 2011
    2.780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    @daphne: wat fijn dat het zo goed gaat. Volgende stap is mee naar huis!

@Jessy: hopelijk komt het door de medicijnen dat ie zo afwezig is. Sterkte!

@ingrid: leuk zo'n shoot. Niks voor mij... maar als je het leuk vindt, dan kan ik me voorstellen dat het een leuke dag is geweest. En we wachten natuurlijk met smart op een mooie buikfoto... :)

Vandaag weer op mijn neefje van 2,5 gepast. Het is zo'n heerlijk jong. Helaas begon ie om 4 uur te spugen en is niet meer opgehouden. Terwijl ik met m bezig was, schoonmaken en omkleden, had de hond al vieze zut al opgegeten (Bah...) dus hoefde alleen maar te dweilen.. Vind het echt vies van de hond, maar stiekem ook wel btje blij mee, omdat ik anders net zo hard mee had staan kotsen. Zusje heeft m net opgehaald, hopelijk gaat het morgen wat beter. Is zo zielig en je kan niks doen.... :(

14. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.229
    525
    113
    Jessy ik denk inderdaad dat het een combi is van en medicijnen en vermoeidheid van de operatie en weer krachten sparen en gebruiken voor zijn herstel!
    Kaarsje brand al 2 dagen voor jullie, veel liefs en sterkte!

Daphne heerlijk wat fijn dat Quinten het zo goed doet! Zal wel even wennen zijn ja van een veilige couveuse naar een heus bedje.. Super!

15. Appel en Peer

Appel en Peer Niet meer actief

Daphne; super dat jullie mannetje het zo goed doet. :) en heerlijk om naar te kijken die foto's, zo zie je ook dat ie echt nog een klein beebje is hihi.. Dit zit nu gewoon nog bij ons in de onze buiken haha!

Jessy; och het ventje! Die moet natuurlijk helemaal bijkomen van zo'n zware lange operatie. Mijn duimen draaien rond voor hem!! Hou moed meid! Knuff
    Hoe is het met je man? Wat voor kanker heeft hij eigenlijk..

Sorry meiden verwaarloos jullie een beetje.. Zit sinds deze week dan volledig thuis maar sjee wat gaat de tijd snel op een dag. Vooral als m'n dochter op t kdv is, ga ik lekker terug naar bed, tv kijken, lezen en dutjes doen. ;)

Volgende week komt er eindelijk een kamer voor de baby haha.
    Missie zolder trap is afgelast (had ik dat al verteld?) maar nu gaan we onze kamer in 2 delen met een muurtje. Plaatsen ze volgende week!
    Dan verven, mooi maken etc. Meubels neer zetten, kleertjes en alle baby spullen uitzoeken. Eindelijk! Werd wel tijd met 32 weken ;)!
    Bij onze dochter had ik allang alles al klaar..

Ow m'n dochter is nu echt helemaal zindelijk. 2,5 jaar! Super knap en is zo fijn, scheelt zoveel luiers. Hopelijk geen terug val straks.

Hier verder ook veel last onderin m'n buik, lijkt op indalings pijn of zijn het m'n bekken. Doet vaak echt gruwelijk zeer, liggen of zitten is het prettigst maar als ik dan weer omhoog moet. Au au!

16. Versluis

Versluis Fanatiek lid

10 jul 2011
    1.924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland
    Gewoon aan zijn kraag naar je toe sleuren en grommen, dan snapt ie het vast wel :p

17. Versluis

Versluis Fanatiek lid

10 jul 2011
    1.924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland
    Jessy, hij is vast zijn krachten aan het sparen om straks grote stappen vooruit te maken.

Daphne, super dat Quinten het zo goed doet. En idd vreemd dat dat zelfde formaat bij ons nog in de buik zit, heel onwezenlijk, het is echt een compleet mensje. En je inkijk, ach vele van ons lopen ook zo rond op het moment, hoort erbij.

18. Swiebertje

Swiebertje Actief lid

15 apr 2012
    322
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Jessy
    Ook hier blijven de duimen volop draaien voor jullie ventje!

@ Azucena
    Fijn dat hij het zo goed doet! Maar hebben ze geen warmtebedjes dan? Mijn zoon ging toendertijd na de couveuse eerst nog een paar dagen in zo´n verwarmd bedje (met soort van ´bodemverwarming´:)), totdat hij zelf goed z´n temp. kon houden en toen pas in een ´gewoon´ bedje.

@ steken/ongikrampen
    Steken kunnen idd indalingsweeen zijn, ongikrampen/weeig gevoel duiden eerder op voorweeen.

19. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    @Jessy, pff het is wel echt slopend volgens mij.. Aan de ene kant heel fijn dat hij goed uit de operatie is gekomen, maar ook jammer dat jullie dan nog niet écht verbetering merken. Daar hoop je denk ik toch wel op. Maar nu hoop ik toch echt dat jullie alle pech hebben gehad en nu geluk gaan hebben hoor! Duimen draaien en kaarsje brand :)!
    Hoeveel weegt Lucas nu eigenlijk?

@Swiebertje, nee, heb niks over een warmtebedje gehoord.. Maar hij ligt nog wel met 2 kruiken en 2 dekens :p. Dus hij heeft eigenlijk geen kans om af te koelen ;). Vandaag heeft hij het in ieder geval niet koud gehad.
    Hoe gaat het nu met jou eigenlijk? Al veel harde buiken enzo? (Het is allemaal een beetje langs me heen gegaan :p.)

@Zazz, haha, ach zal wel op tijd af zijn toch ;)? Een bed om in te slapen zal er sowieso wel op tijd zijn.. Ben benieuwd naar het resultaat! Hou je nog een grote slaapkamer over en hoe groot is de babykamer straks?
    Fijn dat je dochter zindelijk is!

Wij moeten ook nog beginnen aan de babykamer ;). En hier ís al een baby :p. Morgen gaat de eerste laag verf op de muur, als dat droog is behangen en dan lekker inrichten. Heb wel m'n ambitieuze plannen laten varen, we houden de kamer nu redelijk simpel. Ik mág niet klussen voordat Quinten waarschijnlijk thuis is en ik weet nu al dat ik té ambitieuze plannen niet uit handen kan geven :p. Dus doen nu 1 muur turquoise, 1 muur wit en twee kleine muurtjes grijs. Dan maak ik misschien tzt nog een prikbord achtig ding voor aan de muur. Zal blij zijn als het af is en alle babyzooi van de slaapkamer af is (dat is nu de opslagplek).

Vraagje voor de al ervaren mama's; hoe lang hebben jullie gevloeid na de bevalling? Heb er nu al wel genoeg van :p ik wil in bad! Dacht dat vloeien niet lang/hevig zou zijn na een ks ;).

Ik vind het ook heel onwerkelijk dat dit mensje eigenlijk nog in de buik zou moeten zitten! Als ik hem zo zie liggen, denk ik dat past toch nooit! Maar als ik hem tegen me aan heb, dan kan ik het weer wel voorstellen hoe hij in mijn buik gezeten heeft. Heel erg apart.. (Ik mis het zwanger zijn ook wel echt ontzettend hoor :). Heb het gevoel dat ik heel veel mis, de zwangerschap is al geen feest geweest, dus heb het gevoel er niet écht van genoten te kunnen hebben.)

20. jessyd

jessyd Bekend lid

20 mei 2012
    871
    0
    0
    NULL
    haarlem
    hij krijgt aankomende week weer een chemo en zal denk ik er weer flink ziek van zijn hij heeft huid kanker voor de 3de keer.

hij weegt net iets onder de 1500 gram precies weet ik even niet meer

Deel Deze Pagina