@daphne, ik wil je niet ontmoedigen....maar bij mij was het vloeien 8 weken...voelde me wel genaaid met het negen maanden niet ongi hoeven zijn, dat had ik dus ruimschoots ingehaald... Maar het was na een week niet hevig méér hoor, maar wel continue bloed verlies.. Bah mijn mannetje is aan het kijken naar mannen van een zekere leeftijd (hij is jonger dan zij) maar maar zeuren dat hij nog minder sex heeft (so what ) Maar ik vind hem erg zielig hoor (not) @versluis....dat grommen gaat me nu al goed af hi hi...(zeker tegen vriendlief na het bovenstaande hi hi) Ik ben echt een zwangere from hell op het moment...maar geniet er soms ook van, heerlijk mensen eens gewoon de waarheid zeggen en me er niet eens vervelend onder voelen.. Hier is dochterlief weer zo verkouden, weer hoesten,en hangerig..maar geen koorts, vraag me af of er dingen zoals vitaminen of zoiets zijn om haar een beetje extra weerstand te kunnen geven, ze is nu al vier weken aan het kwakkelen... Dat terwijl ze als het aan haar ligt de hele dag fruit eet, en avondeten ook prima gaat, dus snap niet waar het aan ligt...
@Ingrid, haha een meter breed. Zo erg zal het toch niet zijn?? Moet bekennen dat ik mezelf ook gewoon als voorheen zien maar dan met dikke buik, schrok pas ook een beetje toen de realiteit toch wat anders bleek te zijn. @menstruatiekrampen, hier geen last van. Wel nog die pijn in mn doos bij het opstaan en omdraaien in bed. Toen ik het tegen de VK zei, zei ze ook dat het met de indaling te maken kon hebben. @Jessy, wat blijft het toch spannend allemaal meid. Hoop zo voor jou en je gezin, maar bovenalles voor lucas dat hij snel aansterkt. Ook sterkte voor je man! @Daphne Wat doet hij het goed en het is echt nog een prematuurkindje. Idd heel apart dat dat nog in onze buiken zit. En wat het vloeien betreft. Ik heb ook een KS gehad bij de 1e en heb ook 6 weken gevloeid. Niet supererg en af en toe dagen ertussen dat ik dacht dat het over was. Toen het net klaar was, was ik 5 dagen "schoon" en toen werd ik me daar toch ff ongesteld, nog eens 10 dagen erachteraan. @Whoppie, gadver...las dit gisteravond toen ik op bed lag en moest echt bijna kokhalzen *en nu weer*. Wel lekker makkelijk voor jou zo'n universele stofzuiger. @Zazz, nou meid...je bent de laatste weken dan nog aardig druk. Succes ermee! Fijn dat je dochter zindelijk is. Dat scheelt idd veel luiers ja. En helemaal als je dr straks 2 in de luiers zou hebben. @Bambie, weet niet hoe oud ze is, maar volgens mij moeten kinderen tot een bepaalde leeftijd (dacht 4 jaar ofzo) nog altijd extra vitamine D. Ik doe het eerlijk gezegd nooit, maar mijn dochter is
@Ingrid, haha een meter breed. Zo erg zal het toch niet zijn?? Moet bekennen dat ik mezelf ook gewoon als voorheen zien maar dan met dikke buik, schrok pas ook een beetje toen de realiteit toch wat anders bleek te zijn. @menstruatiekrampen, hier geen last van. Wel nog die pijn in mn doos bij het opstaan en omdraaien in bed. Toen ik het tegen de VK zei, zei ze ook dat het met de indaling te maken kon hebben. @Jessy, wat blijft het toch spannend allemaal meid. Hoop zo voor jou en je gezin, maar bovenalles voor lucas dat hij snel aansterkt. Ook sterkte voor je man! @Daphne Wat doet hij het goed en het is echt nog een prematuurkindje. Idd heel apart dat dat nog in onze buiken zit. En wat het vloeien betreft. Ik heb ook een KS gehad bij de 1e en heb ook 6 weken gevloeid. Niet supererg en af en toe dagen ertussen dat ik dacht dat het over was. Toen het net klaar was, was ik 5 dagen "schoon" en toen werd ik me daar toch ff ongesteld, nog eens 10 dagen erachteraan. @Whoppie, gadver...las dit gisteravond toen ik op bed lag en moest echt bijna kokhalzen *en nu weer*. Wel lekker makkelijk voor jou zo'n universele stofzuiger. @Zazz, nou meid...je bent de laatste weken dan nog aardig druk. Succes ermee! Fijn dat je dochter zindelijk is. Dat scheelt idd veel luiers ja. En helemaal als je dr straks 2 in de luiers zou hebben. @Bambie, weet niet hoe oud ze is, maar volgens mij moeten kinderen tot een bepaalde leeftijd (dacht 4 jaar ofzo) nog altijd extra vitamine D. Ik doe het eerlijk gezegd nooit, maar mijn dochter heeft zelden wat. Toen ik klein was, moest ik altijd levertraan slikken als de "R" in de maand zat. Van september t/m april dus. Anders gewoon eens even bij de drogist vragen, misschien hebben ze wel een tip.
@ bambie Haha! Tsja, mannen hè... @ Jessy Hoop dat je man dan weer snel opknapt na de kuur... Gelukkig heeft L.ukas wel een mooi gewicht, maar blijft toch enorm zwaar voor zo´n klein wurmpje... @ Azucena Nee, koud hebben ze het in een zkh zowieso niet zo gauw, maar voordeel van zo´n warmtebedje is dat ze dus geen kruikjes en extra dekentjes nodig hebben - hoef je ze dus niet steeds zo in te pakken. Harde buiken/voorweeen heb ik al sinds een paar weken min. 2-3 keer per uur, ´s middags tot ´s avonds meestal zelfs elke 5-10min. Gistermiddag tot -avond op familiebezoek geweest en hoewel ik echt bijna de hele tijd alleen maar gezeten heb, toch weer veel harde buiken. Vannacht wakker geworden met een heel raar gevoel in m´n buik, uiteindelijk toch maar op gestaan en zoals ik al vreesde gelijk boven de w.c. kunnen hangen. Daarna wel weer kunnen slapen, maar buik voelt nu echt niet meer lekker en krijg bij zo´n beetje elke beweging (draaien, opstaan, gaan zitten - maar ook als ik op de kinderen moet mopperen) een harde buik - schiet dus echt niet op... En dan heeft beebje zich ook nog zo gedraaid dat het extra makkelijk bij m´n blaas kan. Donderdag is Allerheiligen, maar vrees dat ik dan zowieso niet mee zal kunnen. Vannacht is ook de 1e sneeuw gevallen . Hoop dat die morgen wel weer helemaal weg is en het ook weer ietsje warmer wordt, want als ik nu al elke ochtend bij 3 kinderen volledige winterkleding aan moet gaan trekken voordat we naar buiten kunnen... Maar verder gaat alles prima, hoor en heb ik niets te klagen. @ Whoppie Aan de ene kant idd een beetje vies (voor ons als mensen dan), maar aan de andere kant af en toe toch ook wel handig, zo´n biologische stofzuiger, haha! @ Sweatdreams Vitamine D wordt iig tot 1 jaar dagelijks geadviseerd, daarna kun je nog een aantal jaar in de wintermaanden geven, maar heb ik zelf nooit gedaan en ken zelf ook niemand die dat doet/heeft gedaan. Is bij ´gezonde´ kinderen die er ook ´s winters gewoon tot vaak uit komen volgens mij ook niet echt nodig.
Ik ga zo terwijl manlief vol spanning voor de voetbal zit maar eens even taart maken!!! Zou het lukken?? Dit is het voorbeeld
mooi!! mag je zeker trots op zijn! Weinig gereageerd afgelopen dagen maar erg moe en weer heeeel veel pijn in me heup helaas. Ook hoest ik nog steeds de longen uit me lijf, tot kotsen aan toe op t moment! @azucena, wat een heerlijk ventje! maar idd wat klein in zon bedje! @jessy. wat een verschrikkelijke tijd moet dit zijn voor jullie. hoop dat hij snel opknapt! @kamertje, zo goed als af! alleen nog de vogelhuisjes, de muziekmobiel en plakplastic op het raam en dan is t echt af! @namen, hadden we (ml) eindelijk de knoop doorgehakt voor de 2e naam vd beeb blijkt het neefje van ml ook die naam als 2e naam te hebben... Gaan nu dus maar voor de andere variant.. hadden er gelukkig 2 waar we tussen twijfelden... @eten, kunnen jullie nog een beetje normaal eten? eet weer slecht en dan t liefst alleen rijst of iets slechts. Vandaag gek aard met bieten, nog minder opgeschept als zl en na 4 happen me bord weg kunnen zetten want zat te kokken. Kan deze zs echt geen gekookte aardappelen met groenten eten, krijg het gewoon echt niet weg..... denk dat ml zometeen nog even langs de mac mag.... moet toch iets eten... kan niet leven op 4 happen bieten met een half stukje kip... Den
Aapie: mooi hoor! Marijke: beterschap... en dat eten dat ken ik. Soms avonden kan ik wel twee keer opscheppen en soms echt twee happen en dan al vol... vandaar ook nog niet zoveel aangekomen denk ik. Nog een paar weken en Mac ook lekker natuurlijk Vandaag bij vaders bbq gehad in de tuin (heater erbij heerlijk!), twee stukkies vlees en paar stukkies brood en ik voel me gewoon echt niet lekker. Maagzuur en vol bah, bah. Hebben jullie dat ook: rusteloze benen, heb echt de kriebels in mijn benen. Wordt er helemaal gek van. Iemand tips...?
net weer thuis uit het ziekenhuis krijg ik van gwen de vraag mama waarom ben je nooit thuis das wel een teken dat ik meer me aandacht moet gaan verdelen
Jessy je doet het zo goed! Kan me voorstellen dat je het moeilijk vind je aandacht te verdelen hoor.. Misschien kun je ergens een middagje inplannen dat je echt alleen met Gwen bent, ook zonder Anna. Het is ook lastig voor haar ze heeft het waarschijnlijk net allemaal verwerkt in dr koppie van Anna en nu krijgt ze het weer maar met Lucas. Even een dikke opsteker want je doet het fanastisch!!!!!! *schuift broodjes filet american,zalm en lekker wijntje/biertje door aan jessy* Kop op meissie
@azucena Wat super dat hij het zo goed doet! En wat een prachtig kereltje.is hij toch! @aappie Mooi gelukt zeg! Knap hoor! @marijke Beterschap! @jessyd Meid, ik snap heel goed dat de vraag van Gwen hard aan kwam, maar bedenk dat zij te klein is om de situatie te begrijpen. Natuurlijk zou je het graag amders willen zien, maar je kan nu even niets anders doen! Ik vind dat je het geweldig doet. Natuurlijk is het een goed streven je meisjes wat meer aandacht te geven, maar het moet wel kunnen. En als Lucas of je man erg zoek is en even meer aandacht nodig hebben, zullen je meiden helaas even een dag een stapje terug moeten doen... Vindt Gwen het leuk om tv te kijken? Anders misschien lekker onder een dekentke op de bank kruipen met haar mer wat te snoepen erbij als Anna op bed ligt? Kom je zelf ook aan je rust! Of even een middagje naar het bos, kan je zelf ook je gedachten even verzetten. Maar voel je alsjeblieft niet schuldig! Je doet enorm je best en meer dan dat je nu doet kan je niet voor ze doen. Dikke knuffel!
Hee hee ff snel bericht via telefoon.. Internet ligt er thuis uit dus lees alleen ff mee tijdelijk via telefoon! Reageren is dan irritant.. Voor Jessy dikke knuffel Daphne fijn dat je kleine het zo goed doet!! Aapie mooie taart hoor lekker!!! Alle andere succes met de kwaaltjes hier ook flink aanwezig!!
zometeen groeiecho! ben benieuwd!! beroerde nacht gehad want zl had onwijs last van groeibeentjes arm ventje...
@ vitamine d dat geef ik zelf tot 4 jr extra. Helpt voor sterke botten en tanden. Ik denk dat ik het blijf geven in de winter tot het blijvende gebit er door is. @azucena wat goed nu al in een bedje! Buidel je nog veel? Werd onze kleine man helemaal rustig van. Later ook thuis veel aan gehad. @ jessy jullie kleine man heeft zijn energie nodig voor herstel, hopelijk knapt hij nu elke dag stukje op.
@vitamine D Dochter krijgt het ook nog gewoon en nu in de wintertijd zelfs multivitamine kauwtabletjes. Ze eet niet altijd even goed (spelen is veeeel interessanter dan stil zitten om te eten ), dus nu er vanalles heerst, vind ik dat een prettig idee. @vloeien Bij dochter duurde dat 6 weken. Nog 6 weken later weee ongesteld... @marijke Sneu van je zoontje! Succes met de echo straks! Vannacht is een vriendin van ons bevallen van een meisje! Super leuk! Onze oudsten (meisjes) schelen ruim een half jaar, deze meiden maximaal 2 maanden dus. Heel gezellig!
Vitaminetabletten krijgen de kids hier ook, vooral omdat de oudste niet zo´n groente en fruit eter is, dus dat vind ik dan idd ook wel een prettig idee - zal denk ik trouwens ook wel wat vit. D in zitten... Idd mooie taart, aappie! Doe ik je niet na, hoor! @ jessy Denk ook dat er verder niet echt iets achter steekt bij je dochtertje, hoor. Natuurlijk vindt ze het fijner als je vaker thuis bent, maar daar echt iets mee ´doen´ in de zin van het vervelend/stom/oid vinden, doet ze nog niet, hoor en over een paar maanden zal ze het ook alweer vergeten zijn. Snap dat je het zelf naar vindt dat ze er mee komt, vooral omdat je je zelf er schuldig over voelt, maar dat hoeft echt niet, hoor! Leuk is wel anders, maar het is nu gewoon even zo. Hier had ik m´n vorige zs een slecht geweten t.o. de kinderen omdat ik zoveel moest rusten en ze een aantal weken afwisselend uit handen had geven, nu weer een slecht geweten omdat ik wéér echt niet veel kan en ze weliswaar allemaal thuis heb gehouden dit keer, maar ze moeten zich toch elke middag de hele middag zelf bezig houden - ik kan gewoon niet meer. Erg frustrerend, maar het is momenteel gewoon even niet anders. Daarvoor probeer ik idd tussendoor wat vaker met ze te knuffelen, samen t.v. kijken en vooral ook zeggen dat ik het ook vervelend vind dat ik niet echt meer iets met ze kan doen (spelletje is me vaak zelfs al teveel), maar dat het nu gewoon even niet anders gaat... @ vloeien Hier geloof ik geluk gehad - meestal een paar dagen best heftig (voor mijn doen dan), dan nog een paar dagen ongi-achtig en dan nog een week of 3-4 minimaal.
@jessy: ik snap dat het niet leuk is om te horen, maar volgens mij heeft elk kind dat. Mijn zusje is alleen met mijn neefje en die moet natuurlijk gewoon werken. Ze werkt niet extreem veel (24 uur of zo) en toch krijgt ze vaak de vraag van mijn neefje waarom ze nu alweer moet werken. Ik denk dat elk kind het liefst heeft dat mama altijd thuis is... dus probeer je daar niet al te druk over te maken. Vandaag groei-echo gehad. Alles was goed. Alleen het buikje iets groter dan gemiddeld, maar echt maar een klein beetje. Verder de APK weer goed. Kom ik daar, zeggen ze dat de weegschaal weer goed staat. Is er ineens 3 kilo aan... maar ja, ze hadden de weegschaal dus aangepast. Ga thuis wel wegen...
Daphne mooooi baby'tje zeg, enne wattt klein! Even vluchtig gelezen te hebben gaat het goed met de kleine man, dus dat is al positief! Uhm normaal gesproken had je nu zowat geen bloeding meer moeten hebben (behalve wat bloedverlies) Hier 2 ks gehad, en binnen 4 en 6 weken er vanaf (alleen af en toe een keer wat bloedverlies, omdat alles al "opgeruimd" was en er alleen eigenlijk van de ks-wond wat bloed vanaf kwam) Zou even overleggen met je gyn of vk of dit wel normaal is, en even nagaan of je niet "ruikt" (bloed inn maandverband, ja ik weet t tis vies) dat kan namelijk op een ontsteking wijzen. Of je doet nog te veel waardoor je niet genoeg rust (wat ook logisch is als je kleine zo klein is!) en de wond niet zo makkelijk kan helen en daardoor nog bloed verliest. Niet te veel tillen overigens! dus niet stofzuigen, of emmers vol dragen etc, zware dingen even nog aan anderen overlaten! JessyD Even kijken wanneer je tijd voor haar kan vrij maken, even samen dingetjes doen, is altijd voor een kleine even alleen aandacht voor haar, al snap ik best dat je gedachten daar nu niet naar staan, met Lucas en je man. Moooie taart overigens voorbij zien komen, super gaaf! Fijne dag nog mensen! En sterkte voor de meiden en babe's die het nodig hebben!