16-31 december 2012 mama's - deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Katalaya, 25 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweetdreams

sweetdreams Fanatiek lid

25 jan 2012
    3.497
    2.220
    113
    @Flashyfly, oow wat balen meid. Maar je was kortgeleden toch ook al geprikt?? Wat kwam er toen uit dan?? Waarde van 8 nuchter is wel behoorlijk hoog moet ik zeggen. Misschien biedt google wat antwoorden op je vragen. Waarschijnlijk sowieso een dieet en misschien nog insuline. Hoop het niet voor je. Sterkte morgen!

@Jessy, jippppieee!! Eindelijk een positief berichtje. Wat fijn. Hoop dat jij en je dochter genoten hebben van jullie qualitytime.

Hier vanmiddag heerlijk een poos geslapen. Van 1-kwart over 3. Voelde me daarna herboren. Mmmm, heb nu alweer zin in mn bedje. haha. Heb vandaag weinig gedaan en weinig gelopen en nu ook veel minder last van mn onderkant. Fijn!

2. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

11 feb 2012
    1.947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    Bedankt voor de tips en reacties dames, ik heb ondertussen al wat gegoogled maar daar word ik ook niet vrolijk van.
    Vroeggeboorte, longrijping etc. Zit niks anders op dan afwachten tot morgen.

Ik baal wel dat ze vandaag bellen en verder niks zeggen, zit ik toch weer een hele dag in onrust.
    Door alle hormonen enzo heb ik straks ook even flink moeten huilen, ik heb soms het gevoel dat mijn lichaam me in de steek laat.
    Voor deze zwangerschap een Missed abortion waar mijn lichaam dus niks van in de gaten had, toen een schildklierafwijking (inmiddels goed onder controle bij de internist) nu weer suiker.... Mijn hormoonhuishouding is gewoon helemaal stuk heb ik het idee.

Een dieet volgen vind ik niet erg, maar ik eet al zo gezond mogelijk. En ik maak me zorgen wat ze in die paar weken nog kunnen bereiken. Insuline spuiten zie ik echt niet zitten, dat durf ik volgens mij helemaal niet!

En ik wil zo graag een natuurlijke bevalling, dat is al twijfelachtig vanwege een voorliggende placenta maar nu met een groot kindje al helemaal een discussiepunt.
    Ik zou zo graag thuis willen bevallen in bad, dat kan al niet vanwege mijn schildklier indicatie en gewicht, dus dan maar op de open verloskamers van t ziekenhuis onder begeleiding van de VK (die doen wel baarkruk bevallingen, de gyn niet). Dat was al een hele opluchting omdat de gyn eerst wilde dat ik na de bevalling een paar dagen in het zh moet blijven vanwege de schildklier. De kinderarts zou de baby ook nog een paar dagen in de gaten moeten houden . Gelukkig heb ik een fijne internist en is het allemaal niet nodig.

Maar nu met de glucose waardes misschien dus weer wel, heb gelezen dat de eerste 24 uur regelmatig gecontroleerd moet worden bij de baby.

Sorry voor mijn geklaag, ik moet het gewoon even kwijt.
    Ik doe natuurlijk alles voor onze baby.
    Maar nu lijkt het even dat alles wat ik graag wil, niet kan.
    Daar heb ik even tijd voor nodig om het weer op een rijtje te zetten en me er bij neer te leggen...

3. jessyd

jessyd Bekend lid

20 mei 2012
    871
    0
    0
    NULL
    haarlem
    lucas is weer wat achteruit gegaan maar hij was iets meer vooruit gegaan dan dat hij nu achteruit is gegaan

me man is weer flink ziek van de chemo dus zal denk ik weer een kort nachtje worden.
    morgen lees ik even terug want op telefoon leest het zo lastig als je je lenzen kwijt bent en te lui bent om je bril te pakken

4. marijke88

marijke88 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.996
    0
    36
    kop van n-h
    @flashfly, och jeetje balen meid! hoop dat je morgen meer duidelijkheid krijgt!

@jessy, moet ook altijd weer slechter nieuws achter je goede nieuws aankomen he?!

@google, oooo ik ken t! ml maakt zich zo snel zorgen! dus die zit nu helemaal in de stress om de groeiecho... en helaas steekt hij mij dan gedeeltelijk toch ook weer aan..... Hoop gelezen op internet gelukkig een hoop geruststellende dingen hoor...

vond ik ook zo vreemd bij de echo. Eerste keer buikje meten kwam hij op 34.2 ofzo en de tweede keer buikje meten op 33.. is nogal een verschil!
    Ben wel rete benieuwd naar wat hij over 2 weken heeft gedaan qua groei..

o ja hij lag nu in stuit maar hij is zon draaikont volgens mij draait hij zowat elke dag wel 2x om. Wel vond hij dat hij vrij veel overdwars lag. tjsa had ik nog niet gemerkt dacht je...

5. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Begrijp ik goed dat de ouderschapsverlofkorting pas per 2015 wordt afgeschaft???

(Pagina 67 van dit document: http://www.nu.nl/files/regeerakkoord.pdf )

Ik hoop het zoooo! Dat scheelt ons iets van 350 euro per maand, het komende jaar... (Ik moet volgens mijn CAO alles in één jaar, aaneengesloten opnemen...)

6. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Jessy, hè balen. Maar in ieder geval nog wel iets vooruitgang. Volgens mij is het 'twee stappen vooruit, 1 stap terug' normaal bij prematuurtjes. Hopelijk dus snel weer twee vooruit!

Flashyfly, vervelend! Hoop dat je morgen meer duidelijkheid krijgt. Succes alvast.

Hier gaat het nu met Quinten iets minder voor mijn gevoel. Hij heeft vanmiddag een periode met hele slechte ademhaling en saturatie gehad. En vanavond 4x een ademstop. Blegh, niet leuk om te zien. Ze zeggen wel dat het normaal is, maar vind het toch wel eng. Die ademstops heeft hij eigenlijk nooit eerder gehad. Vanmiddag hadden ze het ook even over terug aan de cpap (ademhalingsondersteuning) leggen, maar dat was gelukkig (nog) niet nodig. Pff, nu besef ik dat hij echt wel heel jong en prematuur is. Hij heeft het steeds zó goed gedaan, dat je dat niet echt beseft.
    Hoop maar dat hij vannacht geen gekke dingen meer doet en de verpleging gelijk heeft :). (Ik denk zelf iets van verkoudheid te merken bij Quinten.)

7. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.824
    4.057
    113
    @jessyd en Azucena: vervelend dat er een beetje achteruitgang is.

Hier nog 4 dagjes werken en dan eindelijk verlof. Dan heb ik ook weer thuis om het hier goed bij te houden en mee te schrijven (kom er nu gewoon niet echt aan toe, jullie schrijven ook zoveel haha).

8. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    @flashyfly Heel logisch dat je er moeite mee hebt hoor! Je had het je uiteraard heel anders voorgesteld en dan is dit echt een tegenvaller. Ik denk dat je inderdaad een dagje in het zh moet blijven ivm de suikerwaardes van de baby, maar dat zal je vast vandaag allemaal te horen krijgen.

@jessyd Heel veel sterkte met en voor je man! En maar hopen dat Lucas vandaag weer 2 stappen vooruit gaat!

@azucena Kan me heel goed voorstellen dat je er enorm van geschrokken bent! Hoe is het gegaan vannacht?

9. Jkuil01

Jkuil01 Bekend lid

6 mei 2012
    828
    0
    16
    NULL
    NULL
    @flahyfly, sterkte vandaag! Hopelijk valt het mee voor je!

@jessy, hopelijk maakt lucas weer snel een sprong vooruit en kun je lekker gaan buidelen met hem!

@daphne, balen dat het nu wat slechter gaat hopelijk is het van korte duur! Hij heeft al bewezen een super sterk mannetje te zijn.

@hier ook mijn laatste week voor het verlof "maakt een vreugde dansje":D . Verder hier en daar wat kleine klachten. Alleen een vervelende zeurende zenuw pijn bij mijn schouderblad had ik mijn vorige zwangerschap ook vind het vreemd! Vanavond maar eens een kersenpit tegen aanleggen hopelijk helpt het.

10. Happy12

Happy12 Niet meer actief

#150 Happy12, 30 okt 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 okt 2012
    Goedemorgen Dames,

Gisteren een drukke dag gehad, pfff kan merken dat het steeds zwaarder wordt en uitkijk naar mijn verlof. Dan kan ik temnminste alles 'uitsmeren' over de hele week. Voordeel is wel dat ik vannacht goed geslapen heb en er niet 1 keer uit ben geweest tot 06.15!

Jessy: wat vervelend dat het toch weer iets achteruit is gegaan, maar positief blijven want het gaat toch nog steeds beter! Sterkte en hopelijk gaat hij alleen maar meer vooruit!

@Azucena: Kan me voorstellen dat je baalt meid, dan besef je inderdaad echt weer dat hij prematuur is. Lijkt me moeilijk om te zien en niet veel te kunnen doen, behalve dan er voor hem zijn.. Sterkte en hopelijk is hij snel uit zijn dip!

@Flashyfly: Balen meid! Je hebt het zo in je hoofd hoe je graag de bevalling wil doen en dan krijg je dit. Ik hoop ook dat allemaal meevalt en ik ben benieuwd hoe het is gegaan bij de diabetus.

@Marijke: Dat is inderdaad een verschil. Ik ben ook benieuwd wat er over 2 weken uitkomt. Wat zei de echoscopist daar zelf van?

11. miesje24

miesje24 Bekend lid

5 aug 2008
    802
    0
    0
    noord-brabant
    hey dames,

hier weer even een berichtje van deze kant. lees wel gewoon mee hoor maar het reageren zo weinig puf ben zo moe! en een computer die bijna rijp is voor de sloop grrr word gek van dat ding!

jessy en daphne: balen dat jullie kindjes nu achteruit gaan. hopelijk mag het weer voorspoedig gaan en jullie weer lekker kunnen buidelen met de kindjes.
    jessy ook veel sterkte voor je man, pff heftig hoor !

flashfly : balen meid. weet ook niet wat ze dan nog op korte termijn kunnen doen. wel op je voeding zo wie zo letten ! komt goed meis.

verder weet ik het niet meer dames! maar lees wel al jullie stukjes hoor :)

hier alles goed! nog 7 keer werken en lekker verlof! heerlijk kijk er echt naar uit! anders als de eerste keer! geniet er nu ook veel meer van!
    vorige week naar de gynaecolog geweest en gepraat over de bevalling. ze hebben nu voor de eerste keer uit gelegd waarom m'n zoontje niet op de natuurlijk weg kon komen! eindelijk na 3 1/2 jaar zijn we wijzer! tjee wat erg zeg. maar goed. ik moet het gewoon zelf gaan proberen maar zodra het na 1 keer niet lukt (ivm mn heupen) rijden ze me naar het ok en word het gewoon een keizersnede! maandag gaan we een bevallings plan opzetten! baal er wel van maar goed geeft me wel meer rust!

verder gaat het allemaal super. nergens last van eigenlijk! zwangerschappen kunnen dus echt wel verschillen van elkaar. deze is echt totaal anders! nou ja gelukkig maar.
    het wel frustrerend dat je minder kan. mijn zoonlief van 3 1/2 moet mn sokken aan doen! en mn rits van mn laarzen! bukken kan ik niet meer! dus op mn werk kijken klanten weleens raar als ik vraag aan een ander ofdat ze dat willen oprapen hahaha. en dan ga ik staan en dan oh ja ok nou zien we het hihi. wel grappig.
    vorige week trouwens een groeiecho gehad en de kleine lag met de rug naar ons toen, dus konden niks zien! alleen de rug en de achterkant van het hoofdje. ze heeft wel goed kunnen meten en het buikje was iets aan de grotere kant! en lange benen en een rond hoofd. nouja niks mis mee gelukkig. alles goed verder!

ga m'n haartjes even fohnen en dan weer naar het werk! met de auto vandaag :) heerlijk ;)
    fijne dag dames en voor de dames die het nodig hebben een dikke knuf en sterkte
    liefs miesje

12. Nathalievs

Nathalievs Fanatiek lid

30 apr 2012
    1.547
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo ben weer online sinds gistere avond!! Wat je internet toch snel mist haha..
    Wat valt er voor veel meiden dingen toch tegen!! Flashyfly Daphne en jessy sterkte hoor!

Hier ook ff een klaag moment.. Zit nu al vanaf september thuis en duurt allemaal zo lang pff ben het vort beetje beu en wil de kleine in mijn handen hebben.. Maar goed dat gaat natuurlijk nog niet en kleintje blijft hopelijk nog lang genoeg zitten is toch beste.. Hoop toch dat ik minimaal 36 weken haal maar tijd gaat zooo sloom... Dacht eerste altijd lekker om al zo vroeg thuis te zitten maar had liever gewerkt tot mijn verlof gaat tijd toch wat sneller!
    Vanavond lekker zwangerschapsmassage ff ontspanning!
    Volgende week info avond in het ziekenhuis over bevallen in het ziekenhuis kraamzorg komt dan langs benieuwd wat die te vertellen heeft.. En zo gaan de weekjes langzaam voorbij :)

13. Happy12

Happy12 Niet meer actief

@Nathalie: Kan me voorstellen dat de dagen lang duren als je al zo lang thuis zit.. Ik aan de andere hand ben echt aan het aftellen tot mijn verlof, zo ist bij iedereen wat.
    Ik neem aan dat je naar Bernhoven gaat wat betreft die infoavond? Daar zijn wij ook geweest. (27sept) Het is niet spectaculair, maar zeker wel interessant! En toch fijn om alles al van te voren te bekijken waar je terecht komt ;) De mensen (verloskundigen, verpleegkundigen en gynaecologen) die er bij waren op de infoavond waren allemaal erg aardig en kundig naar mijn idee!

Wij hebben volgende week dinsdag ook intake van de kraamzorg, ben benieuwd!

Ik heb gisteren trouwens ook de waterdichte molton gehaald bij de action! Heb m er nog niet opliggen, maar had het idee dat wanneer ik: 1. eerst de waterdichte molton erop doe, dan 2. een 'gewone' molton' en dan 3. mijn gewoon katoene hoeslaken erom heen dat het dan best te doen moet zijn qua gekraak en broeien.. Het kost ietsje meer tijd om je bed op te maken, maar dan heb je ook wat haha:D

Ik denk dat ik hiermee begin vanaf een week of 35? Ik kan maar vast waterproof zijn! Mijn matras was veel te duur en ligt veel te lekker om verpest te worden door vruchtwatertoestanden ed...:p

14. sweetdreams

sweetdreams Fanatiek lid

25 jan 2012
    3.497
    2.220
    113
    @verlof, ik moet a.s. vrijdag en volgende week dinsdag nog werken. En vanaf dan ben ik officieel huismama. Heb er erg veel zin in, vooral in de tijd na de bevalling de rust dat je straks niet weer aan de gang "moet", maar anderzijds zal ik mn collega's erg missen.

Vanochtend mn dochter weer naar psz gebracht. Ik heb nog wel beetje last van het "lege-nest-syndroom". Kan ik eindelijk dingen doen, waarbij een peuter van ruim 2 niet handig is, zit ik alleen maar een beetje doelloos te zijn. Ik moet er eigenlijk nu van nemen, straks heb ik weer een babytje waar ik aan gebonden ben, maar ik kan er nog niet helemaal aan wennen.

15. MamaVanBas

MamaVanBas Bekend lid

22 sep 2008
    988
    0
    0
    Gelderland
    Ledikantje (wiegje moet ik nog opzetten)e

16. MamaVanBas

MamaVanBas Bekend lid

22 sep 2008
    988
    0
    0
    Gelderland
    De lamp..

17. MamaVanBas

MamaVanBas Bekend lid

22 sep 2008
    988
    0
    0
    Gelderland
    De gestreken babywas hangt en ligt al in de kast..

18. smurfin29

smurfin29 Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.071
    0
    0
    Leiden
    ja je hebt het goed gelezen, weet niet of dit regeer akkoord nou definitief is of nog goed gekeurd moet worden want daar heb ik geen verstand van.

maar was wel blij dit te lezen :D de officiele regel is ouderschap in 1 jaar te doen maar als je baas accoord gaat mag het ook in 2 jaar, ik neem 2 jaar lang 1 dag ouderschapsverlof op, dus pis helaas van januari 2015 tot maart 2015 naast de pot maar ja ben al lang blij dat ik de rest wel een voordeeltje krijg.

wat me nog niet duidelijk is is of de kinderopvangtoeslag nou word verminderd of niet, iemand daar iets over gehoord / gelezen?

19. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    In mijn CAO staat dus dat het niet over 2 jaar uitgesmeerd mag worden... maar dat het alleen een jaar lang maximaal 50% van mijn baan mag. Niet langer uitsmeren, niet tussentijds aanpassen.

Maar met PZ en de baas heb ik een constructie bedacht waarbij ik op papier een jaar lang 50% opneem, maar in het echt de uren in het eerste halve jaar opmaak. Zo kan ik thuis blijven tot de kleine een maand of 8 oud is.

Het tweede halve jaar neem ik deeltijdontslag (terug naar 3 dagen per week). Op papier heb ik dan nog een halve baan ouderschapsverlof. Dat betekent een salaris van ongeveer 10% van wat ik nu verdien met fulltime. *slik*

Vandaar dat ik ontzettend blij ben om te vernemen dat de ouderschapsverlofkorting in 2013 en 2014 nog blijft bestaan.

Nu hou ik misschien toch nog wat spaargeld over.

20. sweetdreams

sweetdreams Fanatiek lid

25 jan 2012
    3.497
    2.220
    113
    @MamavanBas, supergaaf kamertje!! Je zou bijna denken dat je een meisje krijg;). Die lamp is van de karwei of niet?? Ik wilde hem zooo graag hebben voor de kamer van mn dochter, maar is overal uitverkocht en komt eind januari pas weer. Of is ie ergens anders van? Dan hoor ik graag.

Deel Deze Pagina