16-31 december 2012 mama's - deel 3

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door jessyd, 14 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland

Ennnnn ze spreken het af geloof ik???
    Hier ook gister en vandaag sprongdag...
    Niks is goed en enkel mama mama mama...
    En ook honger honger honger...
    En uiteraard... krijsen huilen jengelen...

Heb gewoon aan toegegeven en draagdoek veel gebruikt.

Hij kan wel ineens zijn voeten zien en zijn handjes werken weer stuk beter mee!!!
    Ook heeft hij nieuwe geluidjes.

En... zojuist 8u geslapen... wel is waar beneden in kinderwagenbak...
    Maar 19:00u fles en geslapen van 20:00u tot 04:00u!!!

Morgen prikjes... :(

2. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ingrid: je doet er inderdaad niks aan... Zat nu weer 4.5 uur tussen. Op een dag...

@kirasese: hoe laat moet jij? Wij 10.15. Mn zusje gaat mee :)

Hebben jullie beebjes al interesse in speelgoed? Saar vindt mobiel wel leuk maar mensen vindt ze veel interessanter. Dan ligt ze onder zo'n junglegeval met lichtjes, geluid en kleurtjes, zit ze alleen maar naar mij of een ander persoon te kijken en te lachen. Als je uit beeld gaat kijkt ze naar haar speelgoed maar is dan ook snel verveeld.

3. IngridE

IngridE Fanatiek lid

31 okt 2011
    1.214
    0
    36
    Brabant
    Pff, hier zat er 3,5 uur tussen. Wij hebben om 11:00 vandaag prikjes.

Sinds een week is de mobiel boven de box het mooiste wat er is. Zijn mooiste lachjes en geluidjes zijn voor de nijntjes aan de mobiel.

4. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.229
    525
    113
    Hier ook de mobiel zijn grootste vriend, hij moet alleen wel geluid blijven maken.... Leuk zo'n opwindding wat max 2 min draait!!
    Hij heeft ook een beertje van vtech en die is geweldig!!!! Maar ook t moet wel zo af en toe geluid maken

5. Nathalievs

Nathalievs Fanatiek lid

30 apr 2012
    1.547
    0
    0
    NULL
    NULL
    Luc vind onze lamp helemaal geweldig en kijkt daar altijd na ook als hij niet brand.. Haha mobiel is ook interessant! Maar mensen blijven leuker..

Kleding korte mouw romper met lange mouw shirt.. Hij is altijd tussen de 37,2-37,6

Nacht was heerlijk 22 fles half 5 pas ipv 3 uur wakker gaat goede kant op na half 5 is wel zijn nacht afgelopen gaat die lachen enzo als ik hem terug op bed leg.. Maar ik ga terug naar bed en hij valt na uur druk doen in slaap

Mooie foto!!

Prikjes succes!!

6. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.827
    4.057
    113
    @Azucena: heb je geen lange band aan je luiertas. Als ik de tas en Jordy in de draagdoek mee heb dan gebruik ik de lange band van de luiertas om het achter me te hangen.

@speelgoed: Hier is het mobiel inderdaad heel erg gewild. Ook de boog met bloem voor de doomoo swing vind hij erg leuk. En lampen inderdaad. Daar kan hij echt heel lang naar kijken.

7. IngridE

IngridE Fanatiek lid

31 okt 2011
    1.214
    0
    36
    Brabant
    Wat een nacht... 21:15-2:00-5:30 en nu ligt ie nog te slapen! Zou ie nu aan zijn nacht begonnen zijn?

Omdat we om 11:10 prikjes hebben laat ik m maar ff liggen, zal vandaag nog uitdagend genoeg worden...

8. marijke88

marijke88 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.996
    0
    36
    kop van n-h
    Hier zijn de goede nachten helaas ook afgelopen lijkt het...
    zo had hij een dag of 5 achter elkaar tot een uur of 6-7 geslapen.
    Gister was hij er al om 5 uur en vannacht zelfs om 4 uur.... Jammer maar helaas komt vanzelf weer

vannacht 22:45-04:00-08:00

Nu slaapt hij weer een half uurtje

@gewennen, idd hebben wij ook ontdekt, nam hem de laatste tijd sochtends bij mij in bed toen hij nog geen honger had en viel gelijk in slaap bij me.
    Gister tussen ons gelegd 1.5 uur na voeding en hij valt gelijk weer als een blok in slaap.... Leg hem nu dus niet meer in het donker bij me in bed, wil absoluut niet aanleren dat hij bij ons slaapt...

@vakantie, hier hebben we samen met me ouders een lang weekend efteling bosrijk geboekt voor eind juni. Wout heeft er nog wel niks aan maar voor Mees is het helemaal geweldig.

@azu, leuke foto! en idd nog een shoot is nooit verkeerd!

@speelgoed, mensen zijn echt het leukste speelgoed.
    Al is idd de mobiel boven de box en bed ook heel mooi en de speelboog van de wipper ook

9. chila

chila Niet meer actief

Goedemorgen dames,

Hier was het gisteren weer een ramp. Kleine heeft denk ik last van haar verkoudheid en buikpijn. Arme meisje krijste het uit. Uiteindelijk met een zetpil lekker geslapen. Vandaag is ze al iets vrolijker. Morgen de prikjes!
    Het weekend een babyfoon met camera gehaald, erg fijn!

@hhbeurs: iemand hier die geweest is? Ik twijfel ivm drukte

10. smurfin29

smurfin29 Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.071
    0
    0
    Leiden
    ik ga woensdag want dan begint ook de 9 maanden beurs en mag je met hetzelfde kaartje daar ook naar binnen.

hier heeft dani ook 2 nachten doorgeslapen tot 7 uur. maar vanaacht hoorde ik hem alleen maar persen met om 3 uur een flinke poepbroek.
    de nieuwe voeding friso comfort begint te werken.... :)

11. marijke88

marijke88 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.996
    0
    36
    kop van n-h
    Dit jaar ga ik niet na de hh-beurs. Als we uberhaupt zouden gaan zou ik absoluut me kindjes niet meenemen veeeeeeeelste druk!

12. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    Hier 9u tussen voedingen...
    19:00-04:00
    Hij heeft 8u ervan geslapen!.

En toen van 05:00u-06:30u

Toch handig die regeldagen waardoor hij hele dag wakker is en jengelt...

Zo prikjes... bah... arm kind...

13. sweetdreams

sweetdreams Fanatiek lid

25 jan 2012
    3.497
    2.220
    113
    @gewennen/verwennen, zie eerlijk gezegd het verschil niet zo. Behalve dat gewennen iets minder negatief klinkt als verwennen.

@speelgoed, hier vind die de mobile ook erg leuk en ik leg hem vaak op de eettafel onder de lamp en dat vind ie ook machtig interessant.

@nachten, hier gaat het steeds iets beter. Gister 22:45-5:00 en vannacht 22:30 - 5:15-8:00 wakker - 9:00 fles. Hij was trouwens om 2:30 ook even wakker maar is weer lekker gaan slapen na het speentje. Kom nu alleen telkens heel slecht uit. Hoop dat hij snel op 6:00 zit, dan lukt het beter.

@beurzen, ga daar echt niet met een kind heen. Daarbij vind ik de 9-maandenbeurs echt veel gericht op zwangerschap (kinderwagens, babykamers, geboortekaartjes, bellypaint, echo, buikfoto enz.) en niet veel voor baby's. Daar was de jonge gezinnenbeurs zo leuk voor, zo jammer dat die niet meer is.

Hier gister ook een huil/honger dagje. Heeft tussen 10:30 en 12:30 geslapen en daarna eigenlijk amper meer. Veel huilen/honger (soms zie ik het verschil niet meer tussen huilen-huilen of honger-huilen)

14. Nathalievs

Nathalievs Fanatiek lid

30 apr 2012
    1.547
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zijn er al mama's die 180/6 aan de kleintjes geven? En hoeveel wegen jullie kleintjes dan? Naar mijn idee heeft Luc overdag na fles van 3 uur nog honger en de avond fles gaat nu vort leeg dus wou die ook 180/6 maken in de hoop dat hij dan door slaapt..

Prikjes zo sneu is dat.. Hier 5 maart voor de 2de x vorige x had hij er zoveel last van.. Hopelijk gaan ze bij jullie lekker veel slapen..

Morgen naar de ha. Ik denk dat de reflux medicijnen goed zijn werk doen.. En dat Luc overdag in een cirkeltje is beland van persen/krampjes veel huilen/krijsen wat nog meer lucht geeft dus nog meer persen/krampjes huilen/krijsen waardoor hij oververmoeid is en niet kan slapen hier moet hij gewoon ff uit moet komen en denk dat er dan niks aan de hand is.. Want 's avonds gaat hij meteen slapen of brabbelt kijkt wat rond lacht en gaat uiteindelijk zelf slapen.. Hopelijk gaat de puckababy helpen voor overdag om hem rustiger te krijgen.. Denk dat ik hem ook alleen daarvoor gebruik want de rest gaat gewoon goed..

@nageltjes iemand ze al geknipt? Hier al paar x geprobeerd en gevijld maar wat een gedoe zeg.. Helemaal met z'n wipsteel en aangezien hij overdag niet echt slaapt kan ik het niet in z'n slaap doen.. 'S nachts was ik het niet van plan haha ;)

15. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Nagels knippen, eerste 3 maanden met vijl gedaan, maar dat was ik beu. Dus gewoon met een kinder nagelknipper. Ik leg hem op m'n knieën en dan pak ik een voor een een vinger. Geen moeite mee als hij wakker is.

Speelgoed, hier nog totaal geen interesse in speelgoed.. Boxmobiel kan 1 minuut interessant zijn, maar zodra hij moet gaan volgen is het klaar. In de box krijgt hij z'n hoofd niet goed gedraaid of recht ;). En aan de zijkant zie je niet zoveel.. misschien eens een boxspiraal ophalen. Lang leve de couveuse toeter.

Slapen, hier ging het een paar dagen slechter (22:00-05:00 (eerst 2 uur rekken met fiep)-09:00). Maar vannacht was het 23:30-08:00 :)! Heerlijk 8 uur kunnen slapen! Hij had overdag niet veel geslapen, dis moest inhalen.

Dreames, hang je die band dan over Jordy heen? Of eerst luiertas om en dan de doek knopen? Die band om de baby heen lijkt me niet heel prettig..

Beurs, trekt mij totaal niet! Met je neus in andermans oksel moeten lopen om wat snuisterijen te zien. Nee dankje. Al helemaal niet met baby. Zou veel te veel stressen. Maar iedereen die wel de menigte gaat trotseren, veel plezier!

Hier zijn we gister op bezoek geweest bij een tweeling die 12-10 geboren is met 39+6. Dus eigenlijk even oud, maar niet qua ontwikkeling. Toch wel gek om dan twee van die reuzen (maat 68) naast ons bonenstaakje te zien. Merk je ook het ontwikkelings verschil wel heel goed!
    Zaterdag was mijn broer jarig en zijn schoonzus is 2 weken geleden bevallen. Dat meisje en Quinten waren zowat even groot! 4 maanden en 2 weken oud. Erg gek om te zien dan.

16. jessyd

jessyd Bekend lid

20 mei 2012
    871
    0
    0
    NULL
    haarlem
    net 2 uur begonnen met werken ben het nu nog zat nog 2 uurtjes en dan mag ik wel alweer naar huis maar ben het al zat

17. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland

*Knufffffff*

18. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    Ik geef nu 120/4 fles zodat ik rond 13:45u na prikje kan troosten met 150/5.
    En koud washandje mee voor zekerheid.

Verheug me niet maar ok moet maar...

19. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Prikjes vond ik erg meevallen! We zijn alweer terug!

20. Liefdeis

Liefdeis Fanatiek lid

2 sep 2011
    1.012
    1
    38
    Hilversum
    He gatsie, schrijf ik een heel epistel, druk ik op een verkeerd knopje, alles weg! Dan maar opnieuw....

Nacht: 21-3-7 en daarna nog twee uurtjes in zijn bedje geslapen! Dan word hij wakker en merk je dat hij echt is uitgeslapen! Even lekker spelen, en heeft dan schik voor tien!

Nageltjes: Ik vijl ze ongeveer 1x in de week! Ze groeien zo hard, en wil geen krassen in zijn gezichtje!
    Knippen mag vanaf 6 weken, maar dat heb ik nog niet geprobeerd!

Speelgoed: Hier ook zijn mobiel in de box! Volgt hem helemaal, en heeft er de grootste verhalen tegen! Zo schattig!
    Verder zijn de klok, de kast in de slaapkamer en inderdaad mensen heel erg leuk!

Jessy: Knuffel, hoop dat de uurtjes zijn omgevlogen!

Kirasese en andere baby's met prikjes: Succes! Het is even zielig..
    Hier niet veel last van gehad, 's avonds koorts maar heeft super goed geslapen, en de volgende dag nergens meer last van! Hoop voor jullie dat het hetzelfde verloopt!

Duimen: Zijn er hier al baby's die duimen? Jesse heeft voor overdag een speen, heeft hem niet nodig om in slaap te komen, maar hij begint steeds meer op zijn handjes te sabbelen, ben benieuwd hoelang het duurt voordat hij zijn duimpje echt gevonden heeft, want als we hem helpen vind hij hem errug lekker!!

HHB: Lijkt mij ook wel een keer leuk om te gaan! Maar in de drukte met de kleine zie ik ook helemaal niet zitten!
    Daarbij komt: Krijg altijd de neiging om om mij heen te gaan slaan als het ergens erg druk is! Haha...
    Moest erg lachen om jou voorbeeld Daphne!!

Kleding: Vaak nog romper lange mouw en shirtje lange mouw!
    Tempen doe ik niet meer, tenzij er een reden is, maar hij voelt altijd 'goed' aan!

Huidje: Jesse heeft een heel gevoelig huidje van zijn gezicht! Erg droog, maar ook pukkeltjes!
    Nu kan ik blijven smeren met balneum of cetamogrolzalf, maar met beide kan ik het na een uur weer doen, heeft dan allemaal velletjes aan zijn gezichtje! Herkennen jullie dit? En hebben jullie nog tips voor een andere creme/zalf?

Vakantie: Over twee weken zitten wij voor een volle week in Nooitgedacht! Lekker een weekje naar de Hof van Saksen, met ouders en broertje! Zo'n zin in!

Ga even lekker een boterhammetje eten, en weer verder aan de opruim/schoonmaak!
    Toch wel weer lekker dat ik daar weer meer tijd voor vind!
    Kan ik straks nog even lekker aan de wandel, want het is super lekker weer ...

Deel Deze Pagina