Ook leuke andere filmpjes! Vooral wakker worden hihi Ik heb filmpjes op FB staan. Vandaag 1 van de ontdekking van zijn beentjes! Klik hier
Nee, helaas niet genoeg... Ik kolf ongeveer 600 cc per dag, meer lukt niet. En het maakt niet uit of ik dan 12 keer of 6 keer kolf, het totaal blijft hetzelfde. Hij drinkt 150 cc per voeding, 7 voedingen per dag. Dat is dus 4x moedermelk en 3x nutrilon. Ik moet zeggen dat ik er schoon genoeg van heb, zes keer per dag kolven. Ik huur nu een Medela Symfonie om nog wat tijd te besparen, maar daarvan lopen de kosten ook op. Ik denk dat ik nog een maandje doorga en dan stop ik, wanneer ik ook weer aan het werk ga. Kolf jij ook fulltime?
Ik kolf ook fulltime ja. Mijn productie is iets hoger (700cc), maar Quinten drinkt minder, 5x 120cc. Pfoe, huren is inderdaad duur! Ik heb de freestyle gekocht. We hadden berekend dat alleen de zkh periode huren al bijna net zo duur zou zijn als een nieuwe kopen . Ik kan echt begrijpen dat je er schoon genoeg van hebt! Ik sta zelf meerdere keren per maand ook op zo'n punt van, ik heb het gehad. Maar toch nog niet kunnen/durven doen, nu stoppen zou ik zonde vinden van alle moeite .
Zonde van de moeite? Je hebt hem toch geholpen om zijn moeilijke start wat beter te maken? Ik vind het ook moeilijk om er definitief een punt achter te zetten... Ik heb bij voorbat al een schuldgevoel! Probeer jij nog om Quinten aan de borst te krijgen?
Ik was/ben van plan tot 6 maanden ongecorrigeerd door te gaan. Dus ja, dan vind ik het zonde. En als ik hier alle kv problemen lees, ben ik maar wat blij dat hij bv goed verdraagt. Ik leg hem voor de grap af en toe nog eens aan. Maar dat bevestigd eigenlijk alleen maar dat hij het écht niet kan. Het is hem een paar keer gelukt goed te drinken, maar het riedeltje aanleggen-wegen-bijvoeden-kolven werd mij te veel, dus bij thuiskomst snel overgestapt op fulltime kolven. Wat ik me ook afvraag he, niet raar bedoeld, maar waarom heb je ervoor gekozen hier mee te komen schrijven? Qua ontwikkeling gaat Nero gelijk lopen met je oude clubje. Vond/vind ik fijner, als ik met de oktober mama's was gaan meeschrijven zou Q ver achter lopen op de rest.
@kat: dat filmpje! Geweldig met die tekst erbij! @borstvoeding: ik vind die regeldagen echt een worsteling om door te komen. Wij zitten nu op dag 3 en ik heb echt op het punt gestaan om te stoppen. En dan in een keer is het weer voorbij en heb ik weer een tevreden mannetje. Heerlijk ligt hij te slapen nu. Ik ga ook ff spammen met mijn 2 mannen. De eerste keer dat Yorick een flesje geeft aan Mick. Volgende week moet Mick een dagje wennen op het KDV dus goed oefenen met het flesje.
Ik was ook van plan om 9 maanden borstvoeding te geven, maar ja.... Dat zit er echt niet in! Waarom ik hier meeschrijf... Omdat ik niet het gevoel heb dat Nero echt 5 weken achterloopt ofzo. Hij lacht, hij grijpt dingen, hij groeit goed, sleurt zichzelf al een beetje door het ledikant heen. Eigenlijk doet hij wat een baby van 8 weken zou moeten doen. En niet wat een baby van 3,5 week zou moeten doen. Maar zelfs als hij straks een beetje achterloopt, dan vind ik dat nog niet erg. Een verschil van een maand qua ontwikkeling zie je ook bij kinderen die allemaal op dezelfde dag geboren zijn, als je begrijpt wat ik bedoel. De een is gewoon sneller of trager dan de ander. In principe had het niet veel verschil gemaakt, deze club of die van januari. Het scheelt in Nero's geval 1 dag aangezien hij de 31e geboren is! Ik dacht gewoon: december, dat is deze draad. Daar hoor ik ook bij. Meer niet
Aylen, wauw! Wat een knapperd . Doet ie goed hoor! Dan snap ik het ook zeker. Quinten is nog lange niet zover en die is nu 2,5 maand gecorrigeerd . (Maar die heeft ook motorische problemen hoor) En, niet alles loopt zoals het hoort. Doen waar jij je goed bijvoelt! Het is al super dat je het kolven zo lang vol hebt gehouden. Mij is verteld dat maar weinig mensen dat zo lang volhouden. Moet je trots op zijn!
Ik vind het ook super van jullie dat kolven... Het kost veel tijd omdat je daarnaast ook nog het flesje moet geven... Saar gaat voor het eerst 's nachts op haar eigen kamer slapen... Hij is direct naast de onze maar heb toch babyfoon naast mn bed... Hoop dat ik kan slapen. Vond het wel gezellig met saar op de kamer! Ga het wel missen
@ Aylen Mijn oudste is ook 5 weken te vroeg geboren en ik ben toen ook overgestapt naar de maandmama's van één maand eerder, precies om de dezelfde reden/met hetzelfde gevoel als jij. En het kolven: ook daar weet ik alles van. Mijn oudste was niet alleen te vroeg, maar bleek ook een open zacht gehemelte te hebben en kon daardoor dus niet zuigen. Toch heb ik hem steeds weer aangelegd. Had de mazzel dat ik veel melk heb en het makkelijk vloeit (of liever gezegd sproeit, haha!). Ik masseerde het er dus uit en hij hoefde alleen te sabbelen en slikken - helemaal verkeerd volgens het 'BV-boekje' natuurlijk, maar was de enige manier waarop de BV bij ons lukte. Na zo'n 20 min. aan de borst, gaf ik dan nog zo'n 15-30cc extra met een flesje of fingerfeeder (weer zo'n 15-20 min.). En dan moest ik nog afkolven om zowel de melkproductie op peil te houden als om m'n voorraadje aangevuld te houden. Heb ik uiteindelijk 9 maanden volgehouden zo (wel al met 4 maanden na overleg met lk begonnen met bijvoeden en toen steeds minder gaan kolven). Met 10 maanden is hij geopereerd (en kon dus eindelijk zuigen), maar helaas had hij het toen wel zo'n beetje gehad met de BV, dus met 10,5 maand uiteindelijk helemaal gestopt. Was geen makkelijke tijd, maar ben achteraf reuze blij dat ik toendertijd heb volgehouden! Niet om je een slecht geweten aan te praten, maar juist als steuntje in de rug, dat het echt de moeite waard is om vol te houden zolang je zelf eigenlijk nog wel wilt - geldt ook voor Azucena! Sorry dat ik verder niet reageer. Heb erg veel aan m'n hoofd momenteel en ben ook erg moe (maar moeite met in slaap vallen - slaap ik eindelijk, komt madameke kort erna natuurlijk weer voor een voeding...). J. spuugt ook nog steeds best veel. Met 7-9 (kleinere) voedingen per dag (meestal om de 3-4 uur + paar keer clusteren) en nog een poos rechtop houden - en de nodige handigheid inmiddels in het zien aankomen en opvangen van een golf - gaat het wel, maar zal blij zijn als ze d'r eens overheen zal zijn... Ga nu dan ook snel m'n bedje opzoeken, want is alweer veeeel te laat - en morgen alleen met de kids, dus ook weinig kans om uit te slapen/overdag slaap in te halen morgen.
Ik weer aan werk... ditmaal is ML ook aan werk en past oma op... Pffff Schoonmoeder... dus je snapt al hoe ik me nu voel... Daarbij hebben buren precies nu mega feest aan Kiann zijn kant en de oudste voelt zich niet lekker dus krijst in zijn slaap... En dan... mot ik werken... nou bleghhggh
Bestaat er ook zoiets als regelnachten ipv regeldagen? Na een perfecte dag qua eten en slapen was het vannacht feest: 21:15-1:20-4:00-7:30
Een diepe buiging voor de kolvers. Omdat Xavi met 37w5d gehaald werd, had mijn lijf niet door dat de bv al mocht beginnen. Ik ben zelfs de dag vóór zijn geboorte al begonnen met kolven, maar mijn productie was minimaal. Daardoor werd Xavi nijdig als er niet snel genoeg iets kwam, en dronk niet door. Daardoor viel hij te veel af, kreeg geelzucht en moest in het zkh opgenomen worden en kreeg bijvoeding. Voor elke voeding van Xavi moest ik zelf twee keer kolven. Elke 3 uur: (vechten met) aanleggen, - kolven - vingervoeden door KatMan - uurtje wachten - weer kolven... Vooral het gevecht met Xavi brak me op. Ik had alleen maar een boos en gefrustreerd mannetje in mijn armen. De eerste keer dat ik hem een flesje met gekolfde bv gaf... wát een verademing! Ik heb het twee weken volgehouden. Toen moest KatMan weer aan het werk en ben ik gaan afbouwen met kolven.
Knap hoor de Borst voeders en kolvers!! Hier tot 6 weken volgehouden en toen gestopt! Ik ben niet in kinderbeurs in de rusheuvel geweest.. Hier perfecte nacht (toch dankzij Luc z'n duimen ) meneer werd om 5 uur wakker ik erheen maar hoorde hem toen smakken dus keek en ja lag weer te duimen dacht nou laat maar want als ik die nu eruit ga halen en speen erin is die helemaal wakker.. Dus terug naar bed en om kwart over 7 schrok ik wakker! Op gemak flesje gemaakt en daarna Luc wakker gemaakt nou hier teken ik voor 😉 Babyfoon had ik eerst 's nachts ook aan.. Nu niet meer Pff word gek van alle geluidjes dan haha