@versluis en nathalievs: Bedankt voor jullie tips! Ga wat uitproberen de komende nacht want afgelopen nacht was ze vanaf 3 uur al onrustig!
Nou, ik snap ons mannetje echt niet! Hoe kan hij zo rustig en lekker slapen met dat tuigje om. Hij heeft lekker tot 07:00 geslapen zonder wakker te worden. Op z'n rug. Misschien helpt het ook wel dag z'n benen niet meer kunnen (over)strekken. Ik ben in ieder geval heel blij (en trots)!
Fijn dat Quinten zo goed geslapen heeft. Gelukkig weinig last van dan en dan hebben jullie ook een goede nachtrust!
Nou ff klagen Afgelopen vrijdag bij ka. Geweest moest op volledige comfort voeding kreeg hij last van ontlasting dan moest ik bellen en krijgt hij een recept.. Ik gebeld want meneer heeft gistere een klei drolletje gehad en loopt sindsdien hele tijd te persen.. Nou krijg je z'n assistente aan de telefoon of het kon wachten tot mijn volgende afspraak ik zo nou nee die is pas 26 maart!! Dan is hij toch helemaal verstopt lijkt mij.. Nou dan kon het 19 maar telefonisch nog wel... Pfff kan dat niet morgen.. Dus ik moet tot 19 maart met kind zitten die niet kan poepen belachelijk.. Als morgen nog zo is bel ik gewoon de ha!
Veel plezier Aappie! Belachelijk Nathalievs, soms hebben ze niet door dat ze met mensen en in dit geval baby's omgaan. Gewoon morgen bellen en laat ze er maar wat aan doen, je moest bellen als het niet lukte, en dat heb je gedaan, dus dan zullen ze je helpen ook. Succes!
@Ingrid, Succes meid!! Ben benieuwd hoe het je bevallen is. Klinkt eerlijk gezegd best lekker zo'n ochtendje. @nathalievs, grrr je zou ze soms. Gewoon doorzeuren. Lijkt me niet oké zo. @Azu, wat een lekker ventje toch. Echt stoer van hem dat hij gewoon onverstoorbaar doorslaapt met zo'n onding om. @Aapie, haha, idd heel erg burgerlijk. Maar het ergste is nog dat de foto's zooo leuk zijn dat ze je hele zak leegkloppen. De gedachte dat ze die foto's anders weggooien doet iets met iedere moeder. Ken veel moeders (inclusief mezelf) die zeggen alleen de gratis foto te nemen en kopen bijna de hele bups op. haha. @Kirasese, bah dat klinkt eng. Was hij niet gewoon aan het persen ofzo omdat hij ook rood aanliep?? @nacht, gisternacht van 22:15-4:30. Vannacht 22:00-5:00. Door afgelopen week weet ik dat hij prima nachten kan maken van 22-7, dus baal een beetje van deze tijden. ML moet er om 6 uur uit en is dan al om 5 uur wakker doordat ik bezig ben met Ruben en dan slaapt hij net weer en dan moet hij er uit. Maja, niks aan te doen. Go with the flow Wilde jullie deze niet onthouden. Had Ruben opgegeven voor de Hollandse nieuwe rubriek in de Kinderen en hij staat erin!!
@sweetdreams: Leuk dat hij erin staat! @nathalievs: Ik heb ook comfort. Het heeft wel een aantal dagen geduurd voordat Saar goed kon poepen. Nu moet ze ook heel hard persen en dan komt het eruit. Ik hoop voor je dat Luc er snel aan gewend is.
Hier is het ritme van verschonen-eten-knuffelen-spelen-slapen helemaal zoek. Ten eerste is hij rond 7:30 á 8:00 wakker en gaat spelen in bed. (Voordeel: ik heb dan wel de tijd om even te douchen en een kop koffie te drinken voordat hij gaat zeuren om een fles.) Maar aangezien hij toch wakker is, haal ik hem uit bed. Flesje, spelen, moe, slapen. En dan..: Xavi is na één of twee rondjes slaap klaarwakker, en ligt dan in zijn bedje te spelen. Het is dan echt nog te vroeg voor de fles. Na een tijdje gaat hij mopperen (verveling), en dan haal ik hem maar uit bed, want slapen gaat hij dan echt niet meer. Beneden speelt hij dan nog even verder, gaat dan mopperen (honger), en valt tijdens of kort na zijn fles in slaap. Hij slaapt nu meer kortere stukjes, en zit weer op 6 flessen per dag. (We zaten op 5) Ik moet nu ook weer kleinere flesjes geven (135 ipv 170), om te voorkomen dat hij te veel krijgt. Ik ben wel gestopt (na afbouwen) met het johannesbroodpitmeel, misschien dat dat er iets mee te maken heeft? Wat me ook opvalt is dat hij de afgelopen week (hij is 13 weken) een enorme ontwikkeling heeft doorgemaakt. Hij kan nu dingen pakken, brabbelt en lacht veel meer en wil ook actief zitten. Hebben jullie iets van een 'dagritme'?
Ik volg Kiann overdag en dat bevalt beter dan ritme dwingen en nu slaapt hij prima door in de nacht had ik eerder moeten doen dus!!! Wel slaapt Kiann overdag niet in bedje. Ritme is fles - 1 a 2u wakker - slapen bij mama - honger = eten Gemiddeld nu 4-6 flessen van 120-200cc Ben nu rustig begonnen met laten slapen ergens anders overdag.
Ik volg Xavi ook al vanaf het begin. En sinds het inbakeren slaapt hij (m.u.v. de voedingen van 23 en 4 uur) ook lekker door tussen 18:30 en 7:30, dus dat is het probleem niet. Het inbakeren hebben we inmiddels succesvol weten af te bouwen. Ik gebruik dus ook geen speentje om te rekken of zo. Zie ik niet zo zitten, ik wil het speentje alleen voor noodgevallen gebruiken. (Even rustig maken als hij echt te moe is om te slapen, maar dan zonder speentje in slaap vallen.) Het 'probleem' is nu dat ik overdag geen idee meer heb waar ík aan toe ben , hij na 1 á 2 cycli wakker wordt, en dat ik met de flessen niet meer uitkom. Zou hij gewoon ineens minder slaap nodig hebben?
@ritme, zolang meneer besluit om 2 dagen wel, 2 dagen niet door te slapen, is het ritme hier nog vreselijk zoek. Vanochtend : 8:45 wakker 9:15 fles 11:00 bedje 12:30 wakker Hij mag dus pas rond 13:15 een flesje. Als ik hem nu in de box leg, speelt hij even maar krijgt dan vaak voor de 4 uur honger en krijgt dan gewoon 180+6. Mn dochter was ook een grote hongerige baby en vanaf ongeveer deze tijd totdat ze bijvoeding kreeg was ze ook heel hongerig. Had vaak eerder honger dan de 4 uur, maar dronk wel 180+6. Alleen sliep zij al lang door. Ruben krijgt nu 5x180+6 en als hij 's nachts komt 120+4. Ik ga niet zn flessen overdag minderen omdat hij 's nachts weer komt, dan blijf ik bezig, want dan komt hij nog veel vaker. Hij krijgt nu denk ik iets te veel, maar ik kan er ook niks aan doen.
@kat: Ik denk het wel. Saar slaapt alleen tussen de middag tot de volgende voeding. De andere slaapjes zijn veel korter. Ik haal haar dan uit bed en leg haar in de box totdat ze gaat jammeren en dan geef ik haar een fles. Meestal zit er nu zo'n 4 uur tussen dus weet ik ongeveer wel hoe laat ze zal drinken. Het enige is dat Saar alleen slaapt in haar slaapzakje in bed. Als ik dus rond 12 uur niet thuis ben met haar gaat ze jammeren en krijg ik haar daarna moeilijker in slaap. Ik denk dat ze nu gewoon meer wakker zijn en dus meer gaan spelen..
Ik probeer nu ook wat verschil aan te brengen tussen de dag- en nachtslaapjes. 's Nachts in rompertje en slaapzakje, overdag met kleertjes aan. Sinds hij zijn armpjes onder controle heeft, is het probleem van maaiende armpjes en onrust zo goed als verdwenen. En het is zo scheetig om te zien hoe hij nu geconcentreerd de besturing van zijn vingertjes oefent..! <3
dit had mijn tekst kunnen zijn Hier ook al een aantal dagen het ritme echt zoek. Ik volg Kyan gewoon, hij is koning Hij kan zichzelf beter bezighouden, in bed en in de box of op de domoo. Dus dan kan ik me wassen, douchen aankleden etc. Hij is dus ook ruim een half uur tot een uur voor een voeding wakker om te spelen en valt na de voeding snel in slaap. Heel ander ritme dus nu. Qua ontwikkeling ook vooruit aan het gaan. Hij lacht echt gericht (alleen naar leuke mensen, hij kan ook heel zuur kijken naar stomme mensen ) Hij brabbelt en krijst en maakt leuke geluidjes. En hij heeft dus sinds gister echt zijn duimpje gevonden. Voeding nog steeds om de 3 uur, helaas geen ontwikkeling op dat gebied. Gister op het CB vroeg de arts op hoeveel voedingen ik zat (circa 8 a 9 per 24 uur) en dat vond ze veel. Ze vroeg of ik BV bleef geven als ik weer ga werken. Ik kreeg het idee dat ze voorstander was van FV omdat hij dan zou doorslapen. Nou ja zeg, alsof dat een garantie is. Kyan had vannacht 38,9 koorts van de spuitjes. Vanochtend nog 38,3. Hij kan ook ineens huilend wakker worden. Gelukkig moeten we niks vandaag. Wat een heerlijk weer!!! jammer dat mijn verlof er bijna opzit. Ow ja, pampers maat 3 al een hele tijd. Maar we hebben dan ook een grote knul . Nu definitief overgestapt op maat 68.
Hier zingen we 'slaap kindje slaap' elke keer als we Xavi's slaapzakje aantrekken of hem op bed leggen. Knuffelkoetje aan de goede kant en een kus.
Honger is honger toch Ik deed bij Luc om nachtfles af te bouwen gewoon meer water in de fles dat hij toch ff aan zuigen was maar de voeding minder werd..