Wij gaan nu lekker wandelen naar cb! Krijgt hij weer prikjes.. Vind het nu al zielig!! Gerrum vorige x was hij er zo van slag van.. Koorts boven 39 graden.. Maar goed dat was na zetpil gelukkig zo gedaald.. @ritme nou die is sinds vrijdag ineens veranderd.. Of het door ophoging van Nexium komt of voeding weet ik niet maar is nu 7 uur wakker maken fles Tot half 9 9 uur spelen Wakker maken rond 11 uur en fles Daarna weer spelen tot 13 uur Rond 3 uur wakker maken en fles Dan is zijn huiluurtjes nu slaapt hij niet tot volgende fles 7 uur fles 8uur bed 22 uur wakker maken fles 22.45 bed tot 7 uur.. Dit is wel de ideale dag hoor net als vanacht had hij last van z'n ontlasting dus ben ikzelf wel vaak naar hem toe gemoeten..
Wat een goed idee. Ik gaf eerst 90+3 maar aangezien hij nu meestal rond 5-en komt heeft hij er al wel 6 a 7 uur tussengelaten en neemt daar dan geen genoegen mee. Ga vannacht eens 120+3 proberen. Hier was hij net om 12:30 wakker. Even naar de supermarkt gelopen, onderweg heeft hij een beetje liggen soezen in het zonnetje en zo dus kunnen rekken tot 13:30 en hij was gelijk na de fles KO. Dat is hij wel vaker, maar zodra ik hem neer leg en zn broek verschoon is hij dan wakker maar nu niet. Ben benieuwd hoe lang hij slaapt. Heb hem (hoe eigenwijs) weer niet ingebakerd neergelegd. Hij heeft die drukte met zn armpjes ook totaal niet meer, dus ik denk dat hij er gewoon aan moet wennen.
@ water in fles Let wel op als beebje verdunt flesje krijgt dat eten sneller omhoog komt! Als kindje gevoelig is kan die (verborgen) reflux krijgen.
Hier dezelfde ervaring 2 weken geleden, dat terwijl S toen al keurig op 7 voedingen zat. En ik mocht ook gerust stoppen met de nachtvoedingen omdat Stijn al 6 kilo weegt. Alsof ik voor mijn eigen plezier een nachtvoeding zit te geven, mijn kind heeft honger! Een beetje meer BV support van het CB is wel welkom.
Ik nodig jullie uit om hier naar het cb te komen! Ik wordt elke keer de hemel in geprezen voor het feit dat Quinten bv geef. Zowel op de oude, als op de nieuwe locatie vandaag. Waar ik, domme gans, om 11.30 een afspraak had maar bij de verkeerde 'locatie' (er zat daar geen eens een cb ) stond. Gelukkig was het kwartiertje extra wandelen niet erg met deze zon. Én de laatste prikjes zitten erop! Fles gaat nu wel al de hele dag ruk, totaal nu 170cc op vandaag. En bby3, het advies betreft de voedingen was wakker maken om 06:00/07:00. 5 Voedingen was nog echt wel een must. vandaag met 20 weken 4790 gram. Lengteas niet meer gemeten worden ivm heupen, maar ik gok zo'n 59 cm.
Ja ik deed maar max 20 cc extra water.. En als hij om 5 uur kwam maakte ik hem altijd weer wakker rond 7 uur half 8 zodat dagelijks het ritme ongeveer 7-11-15-19-22.30 blijft Dus eerst kwam hij rond 3 uur kreeg hij 150 dat werd toen 4 uur kreeg hij 120/4 toen 5 uur kreeg hij in begin 100/3 toen 70/2 en nu slaapt hij door
Hier nog helemaal geen ritme met slaapjes. Wel met de fles. Probeer eigenlijk altijd de laatste flessen om 14.30/15.30 - 18.30 - 22.30. Dat gaat wel goed. Voor de rest rommelen we nog een beetje aan. Soms wil ie wmorgend wel slapen, soms niet. Liefst niet in bed, maar op de bank/box/mij. Probeer wel vaak in bed, maar na 2 x 10 minuten krijsen haal ik m eruit en dan is ie na een paar minuten weer blij. Leg ik m dan in de box of zo dan valt ie vaak in slaap. Nu is ie ook weer aan t krijsen. Heb t al zo geprobeerd en nu ingebakerd. Maar hij lijkt echt niet te willen..
Hier was hij niet-ingebakerd na 20-30 minuten alweer wakker. Eruit gehaald, want oma kwam even langs. Even bij oma en in de wipstoel gezeten en viel toen alweer bijna in slaap. Om 3 uur weer ingebakerd en weggelegd en hij slaapt nog steeds. Hij is er gewoon echt niet aan toe om niet ingebakerd te zijn. Vind het alleen lastig met wegbrengen. Moet dan steeds uitleggen hoe die paccodoek werkt. En mn schoonzus dacht hem vorige week wel even te "genezen" van het inbakeren toen ze moest oppassen, betweter dat ze soms is, maar hij was lekker niet gaan slapen *grrrraw*
Haha. Gelukkig maar. Zal je net zien dat ie t dan wel doet en dan heeft zij m 'genezen'. Oh en heeft Ruben dat inbakeren altijd nodig? Hier namelijk alleen overdag erg onrustig. Na fles van half zeven en half elf (dus savonds) slaapt ie altijd goed en lang zonder ingebakerd te zijn. Dus hier eigenlijk alleen overdag nodig en dan ook niet altijd. Ik vind dat maar vreemd.. Hier heb ik gewonnen! Hij ligt nu ingebakerd te slapen. Tis dat mijn moeder belde, want ging m er net uit halen. Na een minuut of tien krijsen. Maar goed, ma belde en toen ik op hing was t stil en nu ligt ie dus al een halfuur te slapen.. De aanhouder wint! Ook al had ik bijna opgegeven.
De wenochtend is zowel voor moeder als baby goed verlopen! 's ochtends (na 21:00-4:15) om 8:00 wakker gemaakt en BV gegeven. Om 8:45 naar KDV gereden en om 9 uur begon de wenochtend. Ik had in Stijn's boekje 2 pagina's over hem, zijn gewoontes en dagritme geschreven en ze vonden me gelukkig geen overbezorgde moeder maar waren blij met de info. Stijn volgde exact het ritme van thuis: 8:00 voeding + knuffelen en spelen 9:30 naar bed 10:30 voeding + spelen in een wipstoel die ie helemaal the bomb vond (hebben we hier niet). 11:30 naar bed 12:45 Stijn wakker en voeding al opgewarmd dus om 13:00 heb ik 'm zelf de fles gegeven @ KDV. Stijn heeft om de 2,5 uur honger en zo gaat ons dagritme ook. Sinds 2 dagen doet ie smiddags soms een langer slaapje (dan 3 uur tussen de voeding) maar das pas sinds kort. Ik doe altijd uit bed halen, luier, voeding, kletsen met mama, spelen in de box, knuffelen met mama en bij de eerste vermoeidheidssignalen bedje in. En bij het KDV ging het dus precies zo! Moeders heeft ook fijn kunnen wennen. Natuurlijk heb ik op de dag dat ik naar ici paris wil gaan een knoepert van een koortslip dus dat heb ik maar ff niet gedaan. In plaats daarvan heb ik me nuttig gemaakt en de boodschappen bij de AH gedaan voor de hele week... denk ik... de rekening was 38 euro en is normaal het dubbele dus ik denk dat ik in mijn emo bui wat boodschapjes vergeten ben. Daarna gaan winkelen voor mezelf; een blazer (voor de buik) en een jeans met hoge rand (again voor de buik) en tijdens het shoppen vond ik mezelf echt terug. Ik kan het nog . Moest wel ff een traantje wegpinken toen S door de leidster om 13:00 uit bed geplukt werd met zijn knuffeldoekie in zijn hand. Zo lief! Knuffeldoekie heeft een week tussen ML en mijzelf in bed geslapen zodat het naar ons rook. Ik geloofde er niet zo in, maar toen zag ik mijn lieve mannetje met slaaphaar en dat doekie, poeh ik ben blij dat ie weer thuis is!
Ja, inderdaad. En soms zou ik willen dat het grootste probleem bij mn oudste peuterpuberdochter is, of ik haar zal inbakeren of niet. Pfff, vanmiddag had ze 3 jassen van de kapstok gehaald en ze moest ze van mij even ophangen. Ze heeft zeker 3 kwartier in de gang liggen huilen. Telkens ging ik kijken en vragen of ze ze al opgehangen had en dan zei ze nee en dan deed ik de deur weer dicht. Uiteindelijk lag ze op de grond te slapen. Ik maakte haar wakker en ze zei dat ze naar bedje wilde. Ik zei, dat dat mocht maar dat ze eerst de jassen op moest hangen. Binnen 10 seconde had ze alle 3 de jassen opgehangen, maar toen waren we wel een uur verder:x
@sweetdreams wat leuk dat hij erin staat @azucena , was net blij dat ze smorgens zo goed sliep dus wakker maken om 6 / 7 uur vind ik dan weer minder..Als ik haar wakker moet maken voor een voeding drinkt ze ook bijna niet,dan valt ze elke x in slaap of gaat elke x huilen en wil dr speen en slapen en draait ze dr hoofd weg..heb er ook elke dag wel een voeding tussen dat ze maar 70 of 90 drinkt en soms dan wel weer eentje 180. @ ritme , ik leg haar na de eerste voeding nog terug in bed als ik niet weg hoef. en overdag slaapt ze meestal 1 x tussen de voedingen nog maar nu is ze al vanaf 12 uur wakker en heeft ze vanmiddag op schoot gezeten en in de box gespeeld en nog even een rondje weesten wandelen en nu zit ze in dr wipstoel druk te wiebelen en tv te kijken. soms slaapt ze tussen alle voedingen maar soms is ze ook heel veel wakker daar heeft ze niet echt een ritme in
Haha lief die spiegel!! Ik heb pas een spiegel in auto gekocht in vorm van hond.. Nou Luc slaapt altijd in de auto maar toen die net hing zat die echt zo te kijken wat is dit nou weer.. D8 echt oh jee dadelijk slaapt hij niet meer zo zat hij te staren naar die spiegel.. Maar gelukkig het ritje daarna in auto ging hij gewoon weer slapen!! Pff hier is het echt weer drama na de prikjes.. Meeste baby's slapen dan toch veel? Nou Luc krijst dan gewoon de hele dag! Pff nu al vanaf 2 uur dat hij prikjes heeft gehad.. Daarna na fles van 3 uurtje geslapen en vanaf 5 uur is het krijsen krijsen net alsof hij word vermoord pff.. Hij ligt nu op bed en is stil maar slapen doet hij nog steeds niet..
Aaaah arm gupje, blijven een ellende die prikjes... Hier heeeeeeerlijk genoten van de zon! Beetje natuurlijke vit D opgedaan Prinsje vind tv kijken helemaal spannend(gisteren) Lekker buiten vandaag Kiann en onze honden
@whoppie, waar heb je die spiegel vandaan? Echt super leuk. Leuk al die fototjes! @ritme, veranderd hier ook ze kunnen steeds langer wakker zijn. Lana kan ook geen seconde rustig liggen als ze wakker is wat een drukte makertje! Ze trekt elke keer haar hoofd op als ze plat in de box of wippertje ligt. Yesss zo weer de deur uit voor babyzwemmen heb er weer zin in!
@jkuil: spiegel is van mijn zusje. Haar zoontje heeft die in de box gehad. Hij is inmiddels drie. Dus geen idee waar die vandaan komt. @babyzwemmen: jaaa leuk. Ik ga vanaf april ook. En mss volgende week wel weer even zwemmen in Oss. Ben benieuwd hoe Lennox t vindt.. Veel plezier!