16-31 december 2012 mama's - deel 3

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door jessyd, 14 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    08:00... nou teken ervoor :D
    Hier nog nooooit later dan 07:00u maar 99% om 06:30u.

Ahja... liever de avond beetje vrij dan de ochtend iets langer slapen denk ik dan maar... :D

2. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Jaaa, de bv is weer mooi op gang, zobder domperidon! Na 2 nachten twee nachtvoedongen, nu weer 22.30-4.00-7.30. En gisteravond 60cc (slapend) uit de fles gedronken. Donderdag is ze een avondje bij opa, dus zou fijn zijn als ze hem dan goed pakt.

@Ingrid Snap dat je heel moe bent, hier ook een moeder die met een baby en peuter niet echt aan genoeg slaap toe komt. Probeer het te nemen zoals het is, niet teveel van jezelf verwachten en even wat slaap erbij te pakken als Stijn wel slaapt (of samen gaan liggen). Ik vind het trouwens super goed van je wat je van de week deed: Lekker op bed gaan liggen samen, hem even aanleggen en samen wat slaap pakken. Je voorziet zo in zijn behoefte (hij had blijkbaar wat geborgenheid nodig om in slaap te vallen) en heel belangrijk: In je eigen behoefte. Een goede moeder zorgt ook voor zichzelf! Niet zo onzeler hoor meis, je doet het super goed! Gewoon je gevoel volgen!

3. IngridE

IngridE Fanatiek lid

31 okt 2011
    1.214
    0
    36
    Brabant
    Pff dames, dank weer voor jullie lieve woorden.
    Besloten om het verstandige te doen; ML gaat vandaag alleen met ZL op pad. Ze gaan eerst samen naar Oma (midden NL) die op ZL past terwijl ML doorgaat naar een verjaardag in noord NL. ik ga in bad en ongestoord bijtanken. Het was geen doen hier vanmorgen, ik bleef maar huilen en ik moet gewoon slapen ipv half Nederland doorjakkeren.

Het zakje melk uit de vries neem ik dan maar als mijn verlies. Vanavond ben ik weer een leuke mama voor ZL.

4. Liefdeis

Liefdeis Fanatiek lid

2 sep 2011
    1.012
    1
    38
    Hilversum
    Bah... Alle kleding is weer schoon, maar moet het nu eigenlijk gaan strijken, zooo geen zin in!!

5. Liefdeis

Liefdeis Fanatiek lid

2 sep 2011
    1.012
    1
    38
    Hilversum
    Heel goed Ingrid!! Lekker...

6. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ingrid: goed zo! Ik denk dat je je ook niet te druk moet maken om je voorraad. Als je niet genoeg hebt dan geef je toch gewoon een flesje kunstvoeding? Dat haalt misschien de druk van de ketel en voel jij je wat vrijer om af en toe zonder hem weg te gaan.

Ik ben nu volledig bv-af... soms mis ik de bvmomenten nog wel. Wilde eerste gedeeltelijk afbouwen maar mn productie ging drastich omlaag en toen was ik weer onzeker of Saar genoeg kreeg. Flesvoeding gaat nu goed en ik voel mij vrijer om weg te gaan. Ook lekker om een keer weer gewone bh's te dragen :)

7. Nathalievs

Nathalievs Fanatiek lid

30 apr 2012
    1.547
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ingrid rust lekker een dagje uit!! Super hoor hoe je het doorzet..

Rest fijne zondag!

Welke kleintjes hebben nu 56? En is 62 qua lengte beter maar verzuipen ze ng in.. Wat zullen ze voor maat in zomer hebben 62 of 68.. Ik zit namelijk te twijfelen of ik 1 van me shirts moet ruilen ze zijn best prijzig dus moeten wel passen is allebei 68 maar z8 is groot (daar past die 56 nu perfect van) en chaos en order shirt is weer kei klein vergeleken met die van z8 zou ik die groter doen of z8 shirt kleiner?
    Of houden en 1 is al voor voorjaar als het dadelijk x mooi weer is en andere echt voor augustus september.. Wil nog meer shirts halen maar vind zo moeilijk qua maat.. Dus d8 doe er vast 2 mocht het mooi weer zijn heb ik vast iets koop ik straks er wel meer.. Maar er is zoveel leuks hihi

8. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
  9. marijke88

marijke88 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.996
    0
    36
    kop van n-h
    go ingrid! aan jezelf denken is nu echt wel belangrijker dan een verjaardag!

hier weer iets beter, was echt onwijs ziek vrijdagavond en gister hield echt helemaal niks binnen!

vannacht 23:00-06:00-09:15 wakker 10:15 eten

ik ben nu sinds gister over naar nr 3 luiers maar hij lekt nu ineens door terwijl hij nooit doorlekte?!?! mss toch te groot??

@kleertjes, echt maatje 56 nog hier, shirtjes worden wat kort maar 62 verzuipt hij in over de broekjes nog maar te zwijgen met ze korte pootjes....
    rompers wel 62/68 anders trekken ze zo op ze schouders..

10. smurfin29

smurfin29 Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.071
    0
    0
    Leiden
    dani en zen kussen verslaving, hij word helemaal rustig als hij die ziet.

11. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    Aaaaaah heerlijk!

12. sweetdreams

sweetdreams Fanatiek lid

25 jan 2012
    3.497
    2.220
    113
    @shirts, ik denk hier 68/74 in de zomer. 68 vond ik bij mn dochter echt een tussenmaat. 74 hebben ze veel langer aan.

@Ingrid, super!! Hopelijk kan je lekker ontspannen en bijslapen vandaag. Want ook al ben je daar heel hard aan toe, dan kan je net weer helemaal niet slapen.

@nacht, hopelijk snapt onze meneer dat de nachtvoedingen van afgelopen 2 nachten puur waren omdat hij ziek was en gaat hij daar geen gewoonte van maken.

Hier gaat het eindelijk beter met Ruben. Hij had gistermiddag 38,8 koorts en heeft eigenlijk de hele dag geslapen. Gisteravond voor het slapen gaan had hij 38,2 en begon hij op te leven. Vandaag gaat het een stuk beter. Had vanochtend klein beetje verhoging, maar nu niet meer. Hij slaapt nog wel veel. Net van 11:30-15:00 geslapen en nog wakker moeten maken. Hopen dat hij snel weer helemaal de oude is. Zit nu alleen zelf in de lappenmand. Heb vannacht overgegeven en ben zo slap als een vaatdoek.

13. IngridE

IngridE Fanatiek lid

31 okt 2011
    1.214
    0
    36
    Brabant
    Sweetdreames ben je helderziend (of ervaren mama), ik kon idd niet slapen. Na 1,5 uur in bed met mn ogen dicht naar beneden, hapje eten en de kolf op mijn lege borsten gezet, opbrengst na 15 mins: 40 cc. Grrrr!!!! Zul je zien dat het straks na 1 week werken gedaan is met de BV.

Nu een kopje BV thee van Weleda drinken, kijken of het werkt...

14. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

11 feb 2012
    1.947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    Misschien helpt het als je een filmpje maakt van je huilend kindje? Mij helpt het wel!
    Jammer dat je niet kon bijslapen, hopelijk ben je wel wat meer ontspannen.

15. smurfin29

smurfin29 Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.071
    0
    0
    Leiden
    hier maatje 62, maar sommige 56 kan hij ook nog aan, en broeken 62 zijn nog te lang.

nu 3 dagen over op standaard friso voeding met 2 scheppen jhbm.
    ook krijgt dani nog Lactulose tot ik zeker weet dat de poep niet meerhard word dan ga ik kijken of hij zonder kan.

dani poept vandaag de hele dag gele schuim?? weet iemand waar dit vandaan komt, ook knettert hij veel en lang achter elkaar, kan het schuim dan komen door teveel lucht in darmen of door teveel melk geven. bij borstvoeding kan het teveel melk zijn maar ja ik geef geen bv

16. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

26 apr 2011
    2.780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    @sweetdreames: beterschap

@mamavanbas: zag op fb dat je naar een doop bent geweest. Was dat in de Zuiderkerk in Aalten? Vl is daar ook geweest, de zoon van vrienden van ons werd daar ook gedoopt en de naam van de andere baby kwam hem bekend voor op fb. Wel errug toevallig dan :).

Hier drukke dag gehad. Vanmorgen al om 8 uur in de auto op weg naar Aalten voor doop, vl bij kerk afgezet. Zelf doorgereden naar sm met de kleine. Vl opgehaald, door naar broer van vl voor verjaardag. Daarna door naar broer van vl voor verjaardag nichtje en daarna door naar broer van vl voor verjaardag schoonzus (ja, ja hij heeft drie broers en ook nog drie zussen). We hebben alles vandaag maar even gecombineerd. Waren half zes thuis. Lennox slaapt lekker en wij ook moe op de bank...

17. Nathalievs

Nathalievs Fanatiek lid

30 apr 2012
    1.547
    0
    0
    NULL
    NULL
    Denk gewoon reactie op switch van voeding..
    Misschien is lactulose nu niet meer nodig

18. marijke88

marijke88 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.996
    0
    36
    kop van n-h
    Nou net via wehkamp toch maar pampers besteld.. vind t niet echt goedkoop maarja nr 2 pampers zitten goed en nr 2 kruidvat zijn te klein en nr 3 kruidvat zijn weer te groot... ach ja is iig goedkoper als volle mep betalen.

hier net een heeeeel boos klein mannetje... hebben hem maar boos laten zijn in ze bedje want kregen hem allebei niet stil en hij had al meer voeding op als normaal... maar binnen 2-4 min sliep hij al... hij was gewoon heeeel moe... manman wat was dat hartverscheurend!

19. MamaVanBas

MamaVanBas Bekend lid

22 sep 2008
    988
    0
    0
    Gelderland
    Hahaha whoppie ja idd! Idd toevallig.. had ik dat maar geweten :D

20. bby3

bby3 Actief lid

5 jun 2012
    134
    0
    0
    heb nog niet echt bijgelezen, ga strax eens kijken of ik een poging kan doen.

ze is nog steeds niet lekker. temp elke x hoog en poept elke x heel dun en wil ook niet echt lekker drinken.
    ze wil dr fles dan niet en gaat heel hard huilen tot ze dr speen heeft en wil dan slapen.
    meestal na een uur drinkt ze dan toch wel alleen maar 80 cc ipv de 200.

ze heeft ook een knuffeldoekje. van bambino van kruidvat. die houd ze zelf vast en houd ze hem tegen dr wang..ze drukt hem dr dan echt hard tegen en 2 armen er om heen.
    daar ligt ze nu ook mee in de box. zit te denken of ze die in bed ook al mag ?

als ze dr fles of speen of iets wil dan kan ze af en toe echt heel ongeduldig "piepen" en als ze m dan heeft dan maakt ze een soort hmm hmmm hmm geluid ( moeilijk uit te leggen:p ) dit doet ze ook met dat knuffeldoekje

ze is verder ook elke x snachts weer wakker rond 5 uur en dan rond half 7 nog een keer. als ze rond half 7 komt geef ik wel een fles als ze dan niet verder wil slapen. maar het hele ritme zit er niet meer in

hebben jullie kleintjes zo'n knuffeldoekje in box of bed?

Deel Deze Pagina