16-31 december 2012 mama's - deel 3

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door jessyd, 14 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    Hier ook niet helemaal wat moet zijn.

Meneer schrikt vaak in zijn slaap, sprong gerelateerd?
    Gister met middagdutje sliep die 5x in...
    Slaapt 10min en schrikt wakker...
    Vanacht coma van 22:00u tot 04:00u
    Flesje en sliep pas 05:30u en schrok om 06:30u weer wakker...
    Eet ook ineens minder... al 5 flesjes niet leeg...

Dus vanaf 07:00u samen op bank en normaal slaapt hij diep dan...
    Nu schrikt hij vaak wakker en heeft meer zijn tut en mama nodig :D

Zal wel sprong zijn...

2. Nathalievs

Nathalievs Fanatiek lid

30 apr 2012
    1.547
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook 1 met behoorlijke krampen hij moet zo wennen van omschakelen bv naar kv.. En hij krijgt 11 uur laatste fles drinkt die niet op dan leg ik hem op bed hele tijd huilen smak geluiden na uur nog dus nog klein flesje gemaakt drinkt hij leeg en slaapt 4,5 uur.. Daarna weer flesje werd 3 uur later wakker van krampjes bij mij gelegd en slaapt nog 2 uurtjes dus in totaal 5.. Hopelijk is het gewoon het wennen..

Jullie een idee.. Luc laat nooit honger signalen zien word meteen krijsend wakker zijn luier verschonen ook altijd krijsen.. Omkleden hetzelfde..
    Heel veel met z'n tongetje naar buiten.. Drinken altijd onrustig..
    Zou het iets van verborgen reflux kunnen zijn ofiets.. Hij zal wel pijn hebben ergens mee..

3. sweetdreams

sweetdreams Fanatiek lid

25 jan 2012
    3.497
    2.220
    113
    Hier prima nachtje. 22:00-4:00-8:00. Al meer dan een week drinkt hij 's nachts maar amper 100cc en vannacht dus flesje gemaakt van 90+3 maar meneer had nog enorme honger dus nog een x 60+2 bijgemaakt en toen was hij verzadigd. Officieel mag je 6 uur tussen de voedingen doorslapen noemen, maar daar ben ik het volgens mij niet helemaal mee eens. *gaap*

@Zazz, fijn dat het jullie allemaal een beetje duidelijk is geworden. Hopelijk helpt het om het goed een plekje te geven. Sterkte meid!

@lachen, nog meer kindjes hier die met 5 weken nog niet lachen?? Hij kijkt me zo met heldere ogen aan alsof hij de wijsheid in pacht heeft, maar lachen lukt hem nog niet. DL lachte met 3 weken al duidelijk, dus vind het maar lang duren.

@Jessy, wat vervelend dat ze zo weinig begrip hebben. Ook niet zo leuk om daar straks alsnog weer te moeten gaan werken. Hopen dat het de "hoge bazen" akkoord gaan.

@Kirasese, zoo je heb wel een turbo-diner gedaan dat je al zo snel terug was. Wel een beetje van kunnen genieten?

@Liefdeis, das een lekkere tijd, 5 uur. Hoe laat geef je dan je laatste fles? Ik zou ook wel 5 uur willen. ML moet er hier meestal rond 5:15-5:30 uit en als Ruben om 4 uur komt, slaap ik net goed en wel weer als zijn wekker gaat.

4. chila

chila Niet meer actief

Dames wat vinden jullie hiervan?

M'n schoonmoeder komt vanaf dat de baby geboren is om de dag langs.
    Nu manlief weer aan het werk is nog steeds. Ik heb daar best moeite mee want wil ook weleens lekker een dagje alleen met me meisje zijn. Manlief zegt dat oma gewoon dr kleindochter wil zien. Prima maar dat hoeft toch niet om de dag?
    Of ben ik nu zon zeikerd??

5. marijke88

marijke88 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.996
    0
    36
    kop van n-h
    ooo chila wat herkenbaar!

bij onze oudste deed me sm dat ook werd er helemaal gek van!
    hebben er op een gegeven moment wat van gezegd hoor zat mezelf helemaal op te vreten!
    dacht bij voorbaat al, o ze is vandaag niet geweest gegarandeerd dat ze er morgen dan staat!

nu komt ze 1 hooguit 2x in de week en zelfs dan denk ik al o ze zal wel weer komen....

6. Liefdeis

Liefdeis Fanatiek lid

2 sep 2011
    1.012
    1
    38
    Hilversum
    Jessy: Weet je al meer... Hoop dat ze het met elkaar eens kunnen worden... Zou anders echt belachelijk zijn, sommige mensen hebben echt geen gevoel in hun donder!
    Zazz: Dikke knuffel voor jullie! Wat fijn om te weten dat Livah geen pijn gehad heeft, maar toch blijft het super oneerlijk! Sterkte met het verwerken!
    Lachjes: Zo leuk die lachjes! Jesse probeert het ook al echt, maar het lukt hem nog niet altijd!
    Cinababy: Hier ook Cinababy! Werkt hier ook veel beter dan Infacol, wat ook nog eens stopte!
    En..Hij vind dit nog lekkerder ook, hij trok bij de Infacol altijd zo'n vies gezicht! Hihi..
    Mya: Venkelthee schijnt ook te helpen te helpen tegen krampjes!
    Schoonmoeder: Valt gelukkig mee! Ze bellen gelukkig ook altijd netjes..
    Sweetdreams: vannacht was het bijvoorbeeld: 23-4-9
    Overdag komt hij dan weer vaak om de 4 uur, dus echt een vast ritme krijgen we nog niet!
    Heb al geprobeerd overdag weer meer te rekken enzo, voor gunstigere tijden, maar daar leek Jesse alleen maar onrustig van te worden..

7. chila

chila Niet meer actief

Jeetje irritant hè! En ik manlief maar uit proberen te leggen waarom ik daar moeite mee heb maar hij begrijpt dat niet. Mannen ;)
    Ik zit sochtends ook al van : oh gister is ze niet geweest dan krijg ik vandaag wel weer een belletje dat ze langs wil komen. En ik durf er niets van te zeggen want dan ben ik natuurlijk de gemene moeder die haar kind voor zichzelf wil houden..

Moeilijk dit hoor.

8. IngridE

IngridE Fanatiek lid

31 okt 2011
    1.214
    0
    36
    Brabant
    Haij dames,

Vandaag een super dagje! Stijn sliep vannacht 1x een blok van 5 uur, maar we werden halverwege ruw uit onze slaap verstoord door een smsje en telefoontje van smoeder, grrr!

Vanmorgen heeft ML gedoucht met junior en dit vindt ie veel leuker dan het badje. Tijdens het afdrogen aankleden wassie erg stil, een verademing na het gebrul als ie uit het badje komt. Hij heeft het niet van een vreemde, ik heb zelf een hekel aan douchen vanwege de 'kou' bij het aan en uitkleden. Ik douche zelf wel iedere dag, maar droog me nooit af, ik blijf altijd 15 minuten zitten in mijn badjas... ik ben best apart bij tijden ;).

Daarna was S. lekker moe en ging probleemloos slapen in eigen bedje, wel op de buik, maar ik let op m via de baby monitor. Terwijl hij lag te slapen is moeders goed bezig geweest, afspraak gemaakt bij de tandarts, telefonisch consult me de huisarts voor de pil, afspraak gemaakt met de kapper, osteopaat afspraak verzet en huis aan kant gemaakt. Om 12 uur komen 2 collega's van me lunchen. Zin in!

9. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

26 apr 2011
    2.780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    @sm: heb ik geen last van. T vrouwtje is 75, en woont een uur rijden hier vandaan. Daarnaast heeft ze ontzettend last van dr rug en net een nieuwe knie gekregen en mag niet meer rijden (kan niet). Dus heb alleen mijn ouders die regelmatig langs willen komen. Zo een a twee keer per week. Maar das vaak maar ff en heb ik niet zo'n last van.

@ingrid: ik heb hetzelfde hoor. Wil niet douchen vanwege de kou en als ik er eenmaal onder sta wil ik er niet meer onderuit vanwege de kou en t afdrogen. Zo'n gedoe allemaal! :) douche wel iedere dag hoor en droog me ook gewoon af. Maar heb er nooit zo'n zin in.

10. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    @chila:herkenbaar! Gister ook onaangekondigd op de stoep :s... als ze niet langskomt belt ze wel op... Ze is heel lief maar soms word ik er wel kriegelig van. Dan ben je net met iets bezig staat ze weer op de stoep...

11. Versluis

Versluis Fanatiek lid

10 jul 2011
    1.924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland
    Redelijk hoopgevend nog. Ik hoop dat je vandaag uitsluitsel hebt en anders idd ziekmelden.

12. Versluis

Versluis Fanatiek lid

10 jul 2011
    1.924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland
    Leuk idee! En leuk ook dat het wat toegankelijker en ook voor vrouwen met een maatje meer gewoon voor alle soorten en maten dus. Ik denk dat dat voor veel vrouwen een stuk uitnodigender is! Lekker rustig aan door bouwen en steeds verder perfectioneren en dan komt het goede moment zeker voor je. Hopelijk vroeger dan later!

Edit; Ik denk dat je eigen levenservaring hierin ook zeker van pas zal komen. Hoe jong je ook bent, je hebt meer levenservaring dan velen onder ons volgens mij.

13. sweetdreams

sweetdreams Fanatiek lid

25 jan 2012
    3.497
    2.220
    113
    Pfff, zou gek worden van zo'n schoonmoeder-invasie. Niet omdat ik dat beste mens niet mag maar omdat ik hele tijd het gevoel heb dat ik er een beetje uit moet zien en mn oudste niet om 3 uur 's middags nog in dr pyjama mag lopen ofzo. Zie haar gem. 1x per week. Soms een week niet en soms zo 2 a 3 x per week. Maar wij gaan vaker naar hen toe dan zij naar ons.

@douchen, haha Ingrid, heel af en toe doe ik dit ook weleens, maar gek genoeg heb ik het dan de rest van de dag koud. Het liefst douche ik 's avonds voordat we naar bed gaan en mijn lieve, toegewijde en vooral warmbloedige echtgenoot gaat dan vast op mijn helft liggen om het voor te verwarmen en als ik dan op bed kom is mn bedje niet zo koud en warmt ie me nog even op.

Ruben is hier weer tussen de voeding van 8 en 12 wakker geweest. Ben om 10:45 even wandelend wat boodschapjes gaan doen, toen wel wat gedommeld, maar als ik stil stond gingen zn oogjes gelijk weer wagenwijd open. Net na zn flesje op bed gelegd en niet meer gehoord, waarschijnlijk slaapt hij dan weer tot zn volgende voeding. Zit te twijfelen om ook even plat te gaan, desnoods alleen even met een tijdschrift.

Zat me net te bedenken dat ik vannacht met een nachtvoeding van 3 kwartier ong. 8 uur heb geslapen. Niks te klagen dus en middagtukje eigenlijk ook niet nodig.

Even een adviesvraagje: Ruben komt na zn laatste fles meestal zo'n 5 a 6 uur later en daarna weer 3 a 4 uur. Meestal komt hij dan 's ochtends rond 7-8 uur maar ik wil hem gewoon standaard 's avonds om 22:00 zn laatste fles geven, maar dan kom ik gewoon totaal niet uit en moet ik elke fles om de 3,5 uur geven en moet ik hem wakker maken en heeft ie nog niet echt honger waardoor die zn fles niet leegdrinkt. Vind dit zo lastig. Het liefst zou ik willen dat hij van 22-6 ging slapen. Niet eens zozeer voor mn eigen nachtrust maar gewoon voor het ritme en dat ik niet elke voeding bezig hoef te zijn met rekken of inkorten.

14. Versluis

Versluis Fanatiek lid

10 jul 2011
    1.924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland
    Hier trouwens een supernacht gehad! 22-05-10. Er mag eigenlijk maar 6 uur tussen zitten zei ze op het cb, maar we zijn zelf ook niet wakker geworden en het was heerlijk :)

15. Liefdeis

Liefdeis Fanatiek lid

2 sep 2011
    1.012
    1
    38
    Hilversum
    Sweetdreams: Wat meer een ritme zou ik ook graag willen, niet alleen qua voeding, maar ook voor mij! Ik heb er van de week een onderwerp over geopend, en nou begreep ik van de andere mama's onder ons, dat dit nog wel erg vroeg is, en je vaak pas echt een ritme gaat krijgen als ze rond de drie maanden zijn...
    Maar ook jij bent ervaringsdeskundige, met al en een kleintje, dus misschien heb jij andere ervaringen?

Nog tips van de andere mama's onder ons?
    Heb nu soms het idee alleen maar met Jesse bezig te zijn, wat ik heeeleeemaal niet erg vind! Maar wil ook weer mijn huishouden, de gewone dagelijkse dingen weer oppakken!
    Klinkt een beetje als een klaagzang, terwijl ik dat helemaaal niet zo bedoel, want ons Mannetje is ook hartstikke tevreden!
    Hoop dat jullie wel snappen wat ik bedoel ...

16. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Snap heel goed wat je bedoelt! Nu leef je van voeding naar voeding en zodra ze even alleen liggen en stil zijn doe je snel wat hoognodige dingen in huis totdat de kleine je aandacht weer nodig heeft!

17. sweetdreams

sweetdreams Fanatiek lid

25 jan 2012
    3.497
    2.220
    113
    @ritme, mijn oudste sliep met 4 weken vrijwel door. Gaf dan 22:30-06:30-10:30-14:30-18:30 een flesje. Dit heeft ze tot 3 maanden gehad en vanaf 3 maanden kreeg ze 's avonds om 21:00 een schep rijstebloem door haar fles en sliep dan tot de volgende ochtend 9:00 uur. Ik denk dat ritme er is als ze doorslapen en ze op een redelijke vaste tijd 's ochtends wakker worden.

@hele dag bezig, herken dit ook weer erg van een 1e kindje. Je denk dat je leven om niks anders draait terwijl je voorheen (waarschijnlijk) fulltime werkte. Vond dat zo ontzettend heftig, vandaar dat ik best erg tegen deze babytijd op zag. Kan er nu veel beter van genieten. Ik liep soms om 12 uur nog ongedouched in mn pyjama. Ontbeet om 11 uur, lunchte om 3 uur. Nu heb je er 1 lopen die gewoon rond half 8 wakker is, en op haar tijd ontbijt en lunch verwacht en krijgt. Soms als Ruben boven ligt te slapen en ik het huishouden aan het doen ben of met mn dochter bezig "vergeet" ik soms bijna dat hij er is. De verandering van 1 naar 2 vind ik (godzijdank) veel kleiner dan van 0 naar 1.

18. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Ik merk dat Xavi ook langzamer wat meer richting een dag/nachtritme gaat.

's Nachts zit er nu toch wel vaak al 5 uur tussen de voedingen, overdag 3 of 4 uur.

Ik merk dat ik juist veel tijd 'over' heb. Ik hoef natuurlijk alleen maar voor Xavi, twee katten en het huis te zorgen zolang ik nog niet hoef te werken.

Mijn huishouden is nog nooit zo op orde geweest..!

Het zal straks wel anders worden als ik (op 27 augustus!) weer aan het werk ga, maar daarom er nu maar extra van genieten.

19. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

11 feb 2012
    1.947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    Liefdeis, ik herken dat ook hoor. De hele dag ben ik bezig met Kyan, soms vergeet ik gewoon dat ik zelf moet eten ofzo. Niet dat ik het erg vind maar een beetje ritme zou wel fijn zijn.

Schoonouders, die wonen hier niet in de buurt maar komen in eennormale werkweek circa 1 x per week.
    In de vakantie kwamen ze ongeveer 3 x per week. Gelukkig bellen ze altijd van te voren.

Ingrid en sweetdreams, ik doe precies hetzelfde, liever niet afdrogen en savonds douchen :) Dan heeft ML het bed al voorverwarmd.

Jessy, ik hoop echt voor je dat je werkgever begrip voor de situatie heeft, en anders idd ziekmelden!

@Kirasese, wat bedoel je met sprong?
    Ik herken dat bij Kyan ook, die schokjes. en dan is hij weer wakker, hoe moe hij ook is.

@Zazz, dikke knuffel voor jou!

@Smurfin, hoe voelt het nu zonder die pijnlijke hechting?

Nachtritme, Kyan komt nog steeds om de 3 uur, soms zelfs om de 2,5uur. Hoe kan ik met bv de voedingen rekken?
    Als Kyan wakker wordt, dan zwaait hij met zijn armpjes en gaat hij sabbelen, de eerste signalen dat hij honger heeft.
    Dan gaan we meteen verschonen en dan begint hij al te huilen, de ongeduldige.

20. IngridE

IngridE Fanatiek lid

31 okt 2011
    1.214
    0
    36
    Brabant
    Lachen doet ie nog niet, maar gapen :D.

Deel Deze Pagina