@ IngridE Heel goed om ff aan jezelf te denken! Jammer dat je niet hebt kunnen bijslapen, maar wat rust/ontspanning is het allerbelangrijkste. En het is belangrijker dat de BV nù nog ff lekker blijft lopen, dan dat je straks helemaal geen fv hoeft te geven, hoor, dus 1 zakje (of een paar) meer of minder in je vriezer maakt echt niet uit - al snap ik je gevoel erbij heel goed (had ik ook bij mijn oudste). @ kleding Nu dus nog 56 en als madametje net zo verder groeit als d'r broers, zal ze van de zomer in 68 zitten. Hier hebben de oudste 2 vanaf maatje 80 steeds ongeveer 1 jaar in een kledingmaat gezeten en nr. 3 vanaf maatje 74. @ luiers & doorlekken Ze hebben hebben ook gewoon periodes dat ze opeens veel meer of juist minder plassen, hè. En kan natuurlijk ook dat de luier niet helemaal goed zat (goed aansluiten van boven, want de buikomvang neemt altijd wat af naarmate de melk verteerd wordt) en de extra randjes bij de beentjes goed naar buiten - kan ook wel eens het verschil uitmaken tussen net niet nat/vies en net wel nat/vies...
Xavi houdt tijdens zijn fles het kleine hydrofiele monddoekje vast. Ik bedacht me dat het wel handig is om dat het knuffeldoekje te laten worden wegens makkelijk was- en vervangbaar. Ook nu hij begint met kwijlen is het praktisch dat hij zelf al zijn mondje (onbewust, maar zeker niet minder effectief) poetst.
@kat: das ook geweldig als knuffeldoekje. Mijn neefje heeft de grote hydrofiele doeken als knuffeldoeken om mee te slapen. Daar kan die in de buggy bijvoorbeeld lekker tegen aan liggen. Hij gebruikt wel de witte, die zijn het makkelijkst te vervangen. Bij de oppas een paar doeken neerleggen en je hebt bijna nooit een probleem met het kwijt zijn. @mamavanbas: ja als we dat nou eens geweten hadden
Pff vandaag beetje rot dag voor Luc bijna hele dag gehuild zelfs zo erg dat hij er in bleef hangen en paars aan liep zo eng.. Hij heeft altijd veel gehuild maar zoals vandaag Pff zo zielig.. Na fles van 7 uur maar meteen op bed gelegd meneer was uitgeteld hopelijk slaapt hij goed vanacht..
Goedemorgen dames, ML was zo bekaf van zijn toer door het land gisteren, dat ie om 9 uur naar bed wilde! En mijn man is van het type 'ik ga echt niet om 22:00 met je mee naar boven iedere avond schatje, dat is veelste vroeg voor mij'. Hij is netto exact 1 uur op de verjaardag in kwestie geweest en heeft op de terugweg 160 km p/u gereden ivm brullend kind (wakker=honger). Goede beslissing dus van mij om niet te gaan. Oma vond S een heerlijk kind en had genoten van het oppassen. De jarige job waardeerde het zeer dat ML was gekomen maar mistte mij en S wel (zie je het voor je in een studio van 40m2 met 20 man visite een baby van 3 maanden...). Vandaag de huisarts gebeld voor Oxytocine spray, mag om 2 uur bellen of ik 'm krijg. En het cursusbureau gebeld of ik kan stoppen met de EHBO voor kinderongevallen cursus want het is me gewoon teveel op dit moment. Vannacht 19:10-2:10-6:00-niet meer willen slapen en nu hoor ik mijn schatje weer wakker worden.
@Ingrid, hahaha mannen he. Moeten ze ook een keer een beetje inspanning leveren en dan willen ze gelijk vroeg naar bed. Herkenbaar. Supergoed dat je even aan het prioriteiten stellen bent. Ben je zelf ook weer bijgetankt en Stijn doodgeknuffeld toen hij thuiskwam?? @knuffel, hier niet. Hij slaapt ook ingebakerd dus kan niks vasthouden. DL heeft tot haar 2e ongeveer nooit een knuffel gehad. Totdat we afgelopen zomer een hapje gingen eten bij een restaurant. Krijgt ze daar een beetje viezig konijntje met een wortel in zn handen en sindsdien zijn zij en "knijm" (ook al kan ze allang konijn zeggen, het blijft voor haar en voor ons knijm) 's nachts onafscheidelijk. Maar ze mag hem absoluut niet meenemen ergens naar toe, want in heb geen idee hoe ik dat beest zou moeten vervangen. Dus erg slim om na te denken over eventuele knuffel(doekje). @nacht, hier na 2 nachten rommelen met een ziek mannetje weer een lekker nachtje. 22:45-5:45-9:45. Hij ligt nu nog lekker in de box. Hij is nog niet helemaal de oude, want hij heeft nog niet erg veel honger. Hier echt nog niet helemaal lekker...met hoofdpijn wakker geworden en ben moe en duizelig als ik me inspan. Gelukkig wel tot 7:45 kunnen "uitslapen".
Goede nacht gehad! 21.00 - 2.00 - 6.00 en daarna weer slapen tot 8.30! Heerlijk! Hopelijk blijft dit zo! Knuffeldoekjes: hydro's zijn favoriet! En de eend van Happy horse begint ook leuk te worden volgens Kyan. Mijn laatste week verlof is aangebroken...
Hier ook... denk dat ik zelf maar een knuffeldoekie van Stijn mee ga nemen naar kantoor.... Ik heb al 5 foto's laten afdrukken om mee te nemen. Ik werk in zo'n hypermodern kippenhok waar we doen aan 'het nieuwe werken'. In praktijk betekent dit iedere ochtend vechten voor een werkplek die niet van jou is en ik wil natuurlijk als trotste mama de foto's van mijn S ophangen. Dit is echt not done in onze bedrijfscultuur maar ik doe het toch. Ik ben niet meer degene als voor Stijn en ik heb de foto's ook nodig voor de BV . Stijn start morgen volledig op het KDV zodat papa en mama nog een paar dagen samen hebben en Stijn in het ritme kan komen.
Respect voor de werkende dames... Ik ben erg gelukkig dat ik in de nacht werk, dus overdag bij me ventje ben. Als ik enkel lees KDV moet ik al huilen denk ik. Sterkte voor alle dames die deze tijd er aan beginnen of al begonnen zijn... Knuffff voor jullie!
Hier nog niks van knuffeldoekjes oid hij grijpt nog nergens naar... hij slaat wel naar dingen maar iets pakken nog niet hoor... grijpen jullie kindjes wel allemaal al naar dingen??? Mees had altijd de spuugdoekjes als favoriet. hij sabbelde er zelf op! elke dag een schone en t manneke was helemaal happy! later had hij een schaap en ijsbeer als favoriet en die hebben we toen extra gekocht voor bij de gastouder en voor in de reistas @nacht, Wout geweldig! alleen jammer dat hij wakker werd van Mees om 07:15.... 07:30 fles, 07:45 erin en hij slaapt nu nog. Mees heeft er nogal moeite mee dat het nu scohtens licht is dus is heel vroeg wakker... hij is normaal een kindje dat tot 08:00-08:30 slaapt... We gaan nu een ombouw om ze rolgordijn maken dat alle spleten en kieren geen licht meer doorlaten en t manneke aan ze rust toekomt... Morgen weer fysio met uitslag van de meting.. ben benieuwd...
Saar moest huilen op kdv... Met brok in mn keel weggegaan. Gelukkig gaat ze vandaag maar twee uurtjes wennen maar woensdag moet ze een hele dag!
Lennox grijpt ook nog niet echt iets vast. Hier een mama met hoofdpijn, na wel een goede nacht, net gedoucht en flesje dus hopelijk zo allebei even slapen.. Ik kan nog drie weekjes mee naar bed, dus daar ga ik nu af en toe nog maar van genieten..
Hier ook nog geen grijpertje. Hij zwaaide laatste wel naar zijn speel gevalletje in de kinderwagen, het leek op een poging tot, maar verder dan dat komt ie niet. Bezhân heeft vanaf 8 maanden een oranje konijn van Happy Horse, onafscheidelijk waren ze, nu moet ie gewoon in zijn bed liggen en dan is het goed. Hij is nog steeds heilig. Hij heet Frank en nadat we hem in Disneyland Parijs kwijt zijn geraakt (gelukkig ook weer teruggevonden binnen 5 minuten na het kwijtraken) heb ik 3 reserves gekocht. Hij was namelijk uit de collectie bij Happy Horse en toen heb ik marktplaats en zo'n speciale knuffelsite afgezocht en ze daar besteld. Zijn reserves heeft ie nu ook in bed en die heten Lola, mooiste is dat ze een Frank worden als zijn Frank kwijt is... Hij heeft ook een van zijn Lola's aan Daniyar gegeven, dan heeft hij ook een Frank zei hij. Zo lief van hem.
@grijpen hier ook niet echt hoor.. Ja z'n spuugdoekje als hij die om heeft haha.. En als ik echt iets in z'n hand doe pakt hij het ook vast maar verder nog niet zelf iets pakken wat naast hem ligt ofzo.. Enige wat heel grijpbaar is zijn onze kleren en haren(ben mijn staart nu al beu maar goed anders plukt hij me kaal ) en zijn eigen kleren ziet die ook altijd aan te plukken..
Ja, hier gisteren de primeur wat betreft grijpen!!! En niet één keer per ongeluk, maar dus echt herhaaldelijk het bungelende, zilveren olifantje vastpakken welke aan de babygym hangt. Compleet met supergeconcentreerd gezichtje, en wild beentjesgetrappel van vreugde als het weer gelukt is! Gouden aankoop trouwens, zo'n ding met van die bogen. Vloekt als de pest in mijn toch al niet zorgvuldig gestylede interieur, maar Xavi gaat helemaal uit zijn dak onder dat ding. Ik heb er zelf ook al onder gelegen, en ik moet zeggen dat dat perspectief best verfrissend werkt...
Owja, de voorbode van grijpen hadden we vorige week: Wegens voorkeurshouding heb ik in het ledikantje aan de linkerkant een soffen slingertje met 3 gekleurde bloemetjes gespannen. Ik heb Xavi al een paar keer aangetroffen met een bloemetjesblaadje subtiel tussen duimpje en wijsvinger. Agossie: bloemetjes plukken..!
Hier ook nog niet grijpen! Wel slaan tegen de poppetjes in de wipper, daarom gister de babygym in elkaar gezet, hij vind hem helemaal geweldig! Lekker uitgeslapen vanmorgen! Had Jesse om half 9 weer op bed gelegt, is lekker gaan slapen, en ik ook nog twee uurtjes! Jesse heeft het niet helemaal naar zijn zin de afgelopen twee dagen! Sinds gistermiddag veel aan 't jammeren! Knuffelen is goed, dus nog maar lekker van genieten nu ik nog niet aan 't werk ben!
Hier heeft Kiann vakkundig piano gespeeld op mijn telefoon. (Baby piano) en niet per toeval maar echt geconcentreerd tegen aan tikken en als rwactie krijgt hij deuntje en trilletje. Best leuke app!!! Zal vanmiddag eens filmpje maken hahaha humor. Grijpen gaat nu beginnen, je ziet echt die radartjes heen en weer gaan en dan armpje uitstrekken
Zijn handjes zijn op dit moment ook Xavi's leukste speelgoed. Ligt hij op het verschoonkussen met zijn vuistje gestrekt voor zich te kijken alsof hij water ziet branden, haha. En o-wee als ik hem dan even zijn slaapzakje-met-mouwtjes wil uittrekken... Ik hoor KatMan ook regelmatig vanuit de kinderkamer: '... nee, niet zo'n paniek... nee, hij is niet weg... nee, kijk, hier is je handje weer!'