Ja zijn eigen vuistje is voor Lennox ook echt een dingetje. Wel alleen de rechter . Hij kijkt ernaar en beweegt m dan naar zijn gezicht. Heel ongecontroleerd, zwaaiend. Ben bang dat ie zichzelf knockout slaat . Zo'n leuk gezicht! En scheel kijken als zn vuist bij zn ogen is! Trouwens net een rammelaar in zn handje geklemd en daar was ie ook lekker mee aant zwaaien en in zn mond stoppen natuurlijk.. Leuk!
Inderdaad: bij Xavi geldt ook 'vast is vast'. (Geldt trouwens ook voor mijn haar.) Hier had ik nog een toverstafje liggen. Echt heel koddig om Xavi met dat ding te zien zwaaien!
Hoooi dames Hier sinds zaterdag met bambix begonnen! De KA rade het aan omdat Gigi haar fles begon te weigeren. Nu is dat al redelijk opgelost met om de 4 uur voeden, maar we konden uiteraard niet wachten met het hapje Gisteren en zaterdag moest ze echt nog ff wennen aan het lepeltje maar zojuist had ze d'r hele bordje leeg!
Ik wilde eens rijstebloem proberen, maar bij het cb deden ze alsof ik mijn kind zou proberen te vergiftigen. Nee, pas bij 4 maand. Hoe zien jullie dat? Iemand hier ervaring met rijstebloem en het effect ervan?
Iedere ochtend hebben we het hierover Kat . Ik heb ookal gegoogled op ervaring met mixen met BV. De BV fanaten zeggen dat het niet helpt, dat het geen voedingswaarde heeft en de enige reden waarom ik het dan ook zou geven is SLAAP. 's Morgens is de verleiding groter dan 's middags. Maaruh, die van jou is toch het oudste van het topic? En hij grijpt al... vertel je morgenochtend hoe het ging ? En dan ga ik nu stofzuigen en het speelkleed met bogen opzetten, hoog tijd om te gaan grijpen S! (Hier wordt alleen gesabbelt op het handje en als ik iets in zijn handje klem dan sabbelt ie erook op, maar nog niet gericht grijpen)
Saar weer lekker thuis! Ze begon gelukkig te lachen toen ik haar ophaalde (vorige keer barstte ze in huilen uit..) Ze was wel supermoe dus meteen maar op bed gelegd. Heb dus al een ochtend huishouden kunnen doen en nu weer tijd voor mijzelf! Ben alvast mn lessen aan het voorbereiden voor woensdag. Heb wel weer zin om naar mn 30 schatjes van groep 4 te gaan.
Wat zijn de nadelen, krampjes miss? Hier durf ik het nog niet aan... Ga nu over naar normale voeding en al 3d een iets onrustig kindje. Dus nee vind wel ff prima hihi
Hier zijn de vuistjes ook in trek. Vooral om ze in haar mond te stoppen! @grijpen, begint te komen. Ze heeft echt zo n zwabber konijn die heeft ze wel eens vast! Ook een smalle rammelaar maar die moet je nog wel aan haar geven. Maar als ze hem dan vast heeft. @hapjes, hier niet voor de 4 maanden veel te bang dat ze krampjes krijgt.
@whoppie: wat een superleuke foto al die kleintjes op de bank. En Lennox is zeker de knapste, en ook het best gekleed. @beginnen met bijvoeding: In ieder geval na 4 maanden, maar ik hoop tot 6 maanden te kunnen wachten. Ik blijf vooral kijken naar de behoefte van mijn kindje. Als hij eerder signalen vertoont dat hij toe is aan bijvoeding, dan krijgt hij gewoon. @sterk nekje: Hier ook, al vanaf dag 3 hoofd omhoog houden. En heel onrustig, dus daardoor waarschijnlijk nog sterker geworden. @kolven: Al lang niet meer gedaan (omdat t de productie verhoogt, ik heb al genoeg in de borst en ook al in de vriezer), maar nooit problemen gehad, kwam altijd wel 80 cc per borst uit ongeveer. Paar weken geleden was mn productie wel even wat minder (ik verkouden, Eli verkouden) en toen dus heel veel blijven aanleggen (maar niet gekolft) @BV uit fles: laatste keer had hij een flesje van 100 en toen nog een flesje van 80, dus 180 (!) bij elkaar. Dus volgens mij drinkt hij aan de borst ook heel wat cc weg. @kwijlen: hier ook een kwijlerd (schuimbekken noemen we dat) @grijpen: hij is flink aan t oefenen, maar wil nog niet altijd lukken @genoeg drinken: ik heb anderhalf jaar een nierbekkenontsteking gehad (was al beetje ziekjes, ging berg beklimmen en had niet echt veel water meegenomen), en dat doet echt pijn dus sindsdien let ik echt op mijn vochtinname (nu tussen 1,5-2,5 liter) @hier: gaat het een stuk beter de afgelopen week. Afgelopen 2 nachten maar 1 nachtvoeding gehad: 22.00-04.00-09.00 21.00-02.45-09.15 Alleen ik word 's ochtends wakker met ploftiet (die ik dan met de hand kolf en door de gootsteen laat lopen ). Dus van mij Alleen overdag slapen wil nog niet echt lukken. Probeer hem nu zelf in slaap te laten vallen, dus leg hem op zijn zij in bed, hou zijn handje vast en t duurt dan minimaal een half uur voor hij slaapt en slaapt dan max 20 minuten. Maar ik blijf volhouden en proberen. Als ik t gevoel heb dat hij te weinig slaap krijgt, neem ik hem in de draagdoek. @buikslapen: hier sinds 6 weken, Eli is heel sterk in zijn nekje, maar toch eerst alleen overdag en na een week ook 's nachts. Op zijn rug maakt hij namelijk alleen hazenslaapjes en schrikt steeds wakker. Maar hoe doen jullie dat met zelf in slaap laten vallen?? Als ik hem wakker op zijn buik leg, dan gaat hij op zijn armpjes steunen en rondkijken. Dus ik moet hem eerst in slaap brengen en dan neerleggen. Maar ik wil hem dus leren zelf in slaap te vallen, maar hoe?
Rijstebloem (bambix) is idd normaal pas vanaf 4 maanden, maar als een kinderarts zegt dat het eerder kan, dan zal het wel goed zijn toch. En vaak als kindjes op hun vuistjes beginnen te knabbelen (doet Gigi ook) dan beginnen ze behoefte aan vastere voeding te krijgen. Het was iig erg leuk om ermee te beginnen! Alleen af en toe ongeduldig want ik ben natuurlijk niet een non-stop-fles
@Mishur, wat fijn dat de nachten zo goed gaan! S ligt op zijn speelkleed onder de boog. Ik heb 'm nog nooit zo scheel zien kijken. Hij brabbelt ook naar de beestjes en raakt af en toe een beestje met zijn hand. Ook trappelt ie met de beentjes en kreunt van inspanning. Het is een aanslag op je interieur (daarom hebben we hier ook geen vol automatische wipstoel unit met draaiende elementen en muziekjes), maar kind vindt t prachtig! Zodra S naar bed gaat, gaat het kleed weer in de boxlade.
Ons huis is ook omgetoverd tot speelparadijs En dan is Kyan pas 3 maanden.... Wat ben ik nu blij met onze aanbouw en L-vormige woonkamer. Dat extra hoekje is nu opbergruimte voor al het speelgoed en kunnen we niet direct zien vanaf de bank. @Mishur, wat een fijne nachten! Je boobies zullen er wel aan gaan wennen hoop ik @bijvoeding, ik probeer 6maanden alleen Bv te geven. Dan volgens rapley methode bijvoeden. Maar als dat lukt? geen idee. Kyan kijkt nu al lekker naar ons als we aan het eten zijn. Hij volgt mijn eten ook tot aan mijn mond en gaat dan op zijn handjes sabbelen. Kyan slaapt tegenwoordig overdag maar korte slaapjes van 45 minuten, wordt dan wakker van de krampen (nog steeds ja) en kan niet meer in slaap vallen. Hij is verder wel vrolijk als hij wakker is. Hoe lang zijn de dutjes van jullie kindjes?
Afkloppen, afkloppen, maar hier gaan de slaapjes overdag steeds beter en langer! Was het eerst max een uurtje, nu vaak wel 2 uur achter elkaar! Nu is het ook echt een slaapkop, drinken aan mama's borst doet ie ook met gesloten oogjes. Bij papa uit de fles gaat dan weer met ogen open. Ik geloof nu pas in mama honger.
@buikslapen ik leg Luc ook altijd gewoon wakker neer.. Dan kijkt hij 5 min rond en gaat daarna nog ff op z'n duim of hand zuigen en valt in slaap.. En als die onrustiger is blijft hij wat langer rondkijken en steeds hoofd van links naar rechts doen.. Als ik dan speentje geef word die ook rustiger en valt die uiteindelijk ook in slaap.. @bijvoeden wou heel graag bij de 4 maanden maar begin er nu al van terug te krabbelen ook vanwege krampjes idd want helemaal weg zijn ze hier nog niet.. En wil denk ook vanaf 6 maanden rapley methode doen @handjes sabbelen ik dacht altijd dat ze dat doen omdat ze de handjes hebben ontdekt.. Niet persee omdat ze toe zijn aan vast eten.. Weer iets nieuws geleerd @speeltjes hier ook blij met onze aanbouw ti's een verlenging van het huis dus de rommel zie je nog steeds haha maar 's avonds als Luc op bed ligt gaat alles gewoon in de box en is het netjes.. Verder heb ik hier een scheldspaarportje voor Luc haha als we schelden moet er een 0,10 cent in en leuke is vrienden doen het ook als ze hier zijn en hij heeft al 30 euro dus wil straks leuk speelgoed daarvan gaan kopen denk ook maar iets met licht geluid en waar ze op kunnen drukken ofzo? Iemand leuke idee's
Slaapjes overdag... Op mama rond de 45-60min... Ergens anders... max 5min? Hij schrikt elke keer wakker en slaapt niet meer in... Inslapen gaat TOP helemaal zelf... Maar ja na 5min wakker blijft vervelend. Ahja zal vast beter worden... Hier ook planning Rapley methode met 6mnd. Weet niet echt wat ik ga doen van 4mnd totdat hij Rapley kan doen... Iemand idee?
Ik heb kleertjes gekocht voor Luc!! Alleen chaos en order valt super klein dus die word geruild tegen maat groter en nog paar foto's van mijn moppie met 3 maanden 😃
Zolang Luc geen behoefte heeft geef ik nog niks.. Anders doe ik denk ik toch vast keer gepureerde voeding geven ofzo