16-31 december 2012 mama's - deel 3

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door jessyd, 14 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Vandaag is het één jaar geleden dat Xavi ontdooid werd! :D

2. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    Cool!!! Bijzonder he!!!

Hier 1jr geleden dat Kiann zijn 1e wedstrijd gewonnen had :D

3. IngridE

IngridE Fanatiek lid

31 okt 2011
    1.214
    0
    36
    Brabant
    Idd, een jaar (en dag) geleden dat onze S verwerkt werd in Hong Kong waar wij toen op vakantie waren omdat we daarvoor een MK hadden gehad. We besloten toen nog een verre reis te maken 'omdat het nu nog kon'. En in China is onze dragon baby verwekt <3.

Vraagje; de kinderwagenbak wordt voor onze buikslaper te klein om lekker in te kunnen slapen bij de oma's. Voor een grotere logeerpartij willen we nu een campingbedje aanschaffen.

Bij de babydump zie ik hele simpele... maar ook multi functionele travel kot's.... iemand advies? ML is van 'doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg', ik kies standaard het duurste 'want dan zal het wel heel goed zijn'.....

4. sweetdreams

sweetdreams Fanatiek lid

25 jan 2012
    3.497
    2.220
    113
    @Ingrid, ik heb dat tentje en heb er bij mn oudste altijd ontzettend veel plezier van gehad. Ik zag stellen om ons heen stuntelen met grote campingbedjes en wij hadden altijd ons pakketje bij ons. Dat tentje is opgevouwen een rond pakje van 40cm doorsnee en 15 cm dik. Er zit een matrasje bij, maar dat gebruikte ik nooit, ik zette het altijd op een bed. En een heel groot voordeel vind ik dat het een eigen "huisje" is voor het kind. In een campingbedje liggen ze overal tegen een ander plafond aan te staren, dit is echt een lekker coconnetje.

@verwekking, ooow helemaal Ruben zn 1e officiele verjaardag vergeten te vieren. Hier was het 25 maart.

@curve, mn dochter was bij geboorte 9 pond en heeft altijd tegen de bovenlijn aangezeten. Haar lengte gaat keurig mee dus nooit commentaar. Ze heeft de lengte en het gewicht van een 3/3,5 jarige maar is niet dik. Ruben weegt nu ook al 6,7 kg, 100 gram zwaarder dan zn zus destijds en precies even lang. Mijn zus geeft altijd lang bv en produceert slagroom ofzo want haar kindjes zijn als baby erg zwaar. Haar jongste was met 8 maanden 11 kg!! Bij CB vonden ze het echt niet normaal maarja naar KV konden ze nu niet wijzen en de kleine man sliep al met 6 weken door op bv dus dronk ook niet superveel. Hij is nu 3 jaar en een hele normale peuter. Dat gezeik altijd. Als je een kind als het wat ouder wordt gewoon normaal te eten geeft, af en toe wat lekkers en lekker veel buiten laat spelen en niet de hele dag voor de tv/spelcomputer, kan er weinig gebeuren.

5. Liefdeis

Liefdeis Fanatiek lid

2 sep 2011
    1.012
    1
    38
    Hilversum
    Ingrid: Mijn ervaring met dat tentje is dat ze er minder lang in willen/kunnen! Een vriendinnetje van mij had ook zo'n 'tentje' en hebben uiteindelijk toch een campingbed gekocht, omdat hij er niet meer in ging slapen! Wilde daar alleen maar in spelen, hoe moe die ook was...

Haha, eerste verjaardag moet hier nog komen...
    Leuk dat je dat onthoud he, ik weet ook nog dat ik 17 April de positieve test in handen had!

6. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.728
    2.229
    113
    Hallo iedereen,

Whoppie, lijkt mij ook fijner als ik der vast zou mogen houden, ga het vandaag gewoon zeggen, ze moet om 14.30, kijk er echt tegenop.

Iemand nog tips voir na de prikjes te doen? Vorige keer was ze zo ontroostbaar, had der nog nooit zo hard horen huilen, nu ook niet meer gehoord trouwens. Had vorige keer ijscompres met koude washand mee, dat vond ze helemaal niks.

Hier had ik op 25 maart 2012 punctie en terugplaatsing was 28 maart. Eerste paasdag super positieve test, vergeet ik idd ook niet. Vorig jaar deze tijd had ik nooit durven hopen op wat nu boven ligt te slapen :).

Campingbedje of tentje, ik heb hier het tentje gekocht bij prijsmepper voor 10 euro.... maar ik had m gekocht met het oog voor op het strand of buiten zwembad, of in eigen tuin, zodat ze dan een lekker plekje heeft.

7. Versluis

Versluis Fanatiek lid

10 jul 2011
    1.924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland
    Wij hebben het tentje en zijn er erg blij mee. Hoelang hij erin wilt liggen moeten we nog afwachten natuurlijk maar in onze omgeving zijn erbij die er tot 3 heerlijk in hebben geslapen. Dat zal van kind tot kind verschillen.

Bij Bezhân hadden we het bedje, maar die ging kapot en ik vond het een ***ding. Zal ook wel zijn dat ik niet zo'n goede had gekocht, kan natuurlijk ook.

8. Versluis

Versluis Fanatiek lid

10 jul 2011
    1.924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland
    Oeh, geef jij hem wel te eten haha.Ze moeten hier gewoon eens kijken naar het kind zelf, hoe ziet hij eruit, hoe ontwikkeld hij zich en dat doen ze niet, ze kijken op dit cb echt naar die tabellen. En al helemaal omdat zijn lengte wel volgens het lijntje blijft gaan, maar zijn gewicht afbuigt. Stomste is dat ze daarvoor waarschuwden voor overgewicht (toen 2,5 maand!!!), omdat ik te zwaar ben en hij volgde toen wel het "goede" lijntje. Mijn man is heel atletisch gebouwd, echt een voetballer en het lijkt erop dat mijn mannetjes zijn bouw hebben. Heb altijd gezegd 'doe jouw bouw maar en mijn haarimplant ;)'

Het komt allemaal wel goed, iedereen kind volgt zijn eigen lijntje, als wij als ouders maar zorgen dat ze voor hun genoeg binnenkrijgen.

Maar het irriteert me wel altijd als ze zulk commentaar hebben :x

9. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    @ prikjes: ik heb fles poeder en warm water mee naar CB...
    Direct na prikjes stop ik fles erin die ik in wachtruimte heb gemaakt.
    Kiann heeft dus maar 10sec gekrijst :D beide keren :)

10. marijke88

marijke88 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.996
    0
    36
    kop van n-h
    @cb en gewicht, dat gezeur altijd daar!
    Met Wout nog geen commentaar gehad tot nu toe maar bij Mees de laatste keer wel nou ik kon dr wel wat!
    17 kilo en 98 cm en dat vond ze te veel en dan had ze nog het lef om te zeggen dat zie je zelf toch ook wel!:$ nou ik kon dr wel wat!:x

@prikjes, hier liggen ze ook alijd op de tafel

@fruit ed, bij Mees zijn we met 3.5 maand begonnen die was er echt zoooooo aan toe! die weigerde met 2 mnd ze fles al en werd echt dwangvoederen!
    Wout is er absoluut niet aan toe nog dus zie wel wanneer we beginnen. Wil proberen er iig tot 5 mnd mee te wachten tenzij hij er ineens ontzettend aan toe is

@azu, hoe gaat t nu met de flessen bij je?

@campingbed/tent, Wij hebben een bedje met extra matras erbij.
    Bij me moeder staat een ledikant omdat er nu 3 kleinkinderen onder de 3 heeft en er dus regelmatig 1 aan een slaapje toe is daar.

hier een mannetje wat al om 06:15:$ wakker was.... pfff en t ergste is dat hij dus absoluut niet wilt eten sochtends als hij wakker word. op ze vroegst een half uur later pas.... nu ook pas om 07:00 gegeten, hij terug, Mees wakker en die vond t gelukkig weer eens goed om op ons bed te blijven en tv te kijken. Dus hebben nog samen op bed gelegen tot 09:30! en ik heb geloof ik echt wat van die tijd gemist;)

11. marijke88

marijke88 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.996
    0
    36
    kop van n-h
    o ja hoe vinden jullie kindjes autorijden??

Mees vond t altijd heerlijk, de motor aan en hij sliep al maar Wout.... die vind t echt niks! die huilt heel veel in de auto... mss dat het komt door ze dikke wallaboo... maar aan de andere kant die staat gewoon open in de auto...

12. Liefdeis

Liefdeis Fanatiek lid

2 sep 2011
    1.012
    1
    38
    Hilversum

En het 'stomme' is dan, dat je daar ondanks je eigen gevoel, je toch onzeker over gaat voelen he!! Ik heb dat ook, en kost me dan moeite om dat 'advies' van me af te zetten!

Prikjes: Hier ook op tafel, hou hem wel vast, en mag hem daarna meteen oppakken!

Autorijden: Jesse vind het heeerlijk! Inderdaad zodra de motor loopt, slaapt die al bijna!

13. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    @ auto: normaal ff snelle dut en wakker, daarna jengelen tot krijsen...
    Maar dit was dus honger... dus zal nu vast beter gaan!
    Hij sliep namelijk ook niet in kinderwagen... ff snelle dut en rest krijsen...
    En dat terwijl hij 1L KV krijgt...
    Zodra zijn buikgriep over is krijgt hij rijstebloem erdoorheen.
    Wil namelijk mog even wachten met bijvoeren tot minimaal 4mnd...

@ CB: tja hier ook... Kiann zat op bovenlijn... en ineens op gemiddelde...
    En wat kreeg ik... oh mooi hij is gemiddeld...
    Niemand belletje ging rinkelen dat hij mega bocht in curve heeft...
    Komt omdat hij dus honger heeft... niet dankzij CB achter gekomen...

@ oma: hier gewoon ledikantje daar staan.
    Hij slaapt 1-2x per week daar ivm mijn nachtdiensten.

@ prikjes: ook op tafel, daarna al op mijn schoot met de fles

Hier foto van grote broer Indy (5jr geleden) en Kiann
    Op foto de zelfde leeftijd (zelfde vader)
    http://sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-frc1/903564_354313848007136_1695074506_o.jpg

14. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.728
    2.229
    113
    Hallo iedereen,

Bedankt voor de reacties/tips! Ik ga der nu wakker maken. En dan is het al weer zo ver helaas. Ze is zo enorm vrolijk vandaag, das straks zeker verpest...

15. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

26 apr 2011
    2.780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    #3695 Whoppie, 29 mrt 2013
    Laatst bewerkt: 29 mrt 2013
    Hier na een weekendje weg vol wijn positief getest. Terwijl ik vrijdags nog negatief testte (vandaar de wijn)..

Auto: geen probleem. Lennox vindt t heerlijk in de auto. Lekker kijken en slapen.. Als we bewegen is t soieso goed. Gelukkig maar want sfam en vrienden wonen op een uur rijden hier vandaan..

Owja tips voor na prikjes.. Naveldoekjes nat maken met koud water op cb, die over de plekken heen wikkelen. Onder de broek en als je thuis bent lekker schone, droge kleertjes aan. Heeft nadat naveldoekjes er op zaten geen kik meer gegeven.. Dinsdag weer.

16. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.728
    2.229
    113
    Hallo iedereen,

Hier de prikjes weer gehad. Bij mijn cb mag je je baby niet vasthouden, omdat ze dat lastiger vinden met prikken.... Maar het is gelukkig weer achter de rug, ze is nu nog wel vrolijk. Heeft wel weer heel hard gekrijst, zo zielig.

In de auto vind ze het altijd leuk! Alleen de stoplichten die op rood staan houdt ze niet van.

17. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    @ whoppie, positief positief? :D

18. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

11 feb 2012
    1.947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    dit moest ik even 2 keer lezen! :)
    Ik dacht dat je NU positief getest had :D

Ik had op 9 maart curettage en daarna met ovulatietesten aan de slag gegaan. Bleek ik vlak voor pasen een eisprong te hebben, een paasei. er waren 2 duidelijke streepjes te zien op de ovutesten. Maar de dag erna ook. En de dag daarna....en daarna....
    Bleek ik dus weer zwanger te zijn. Er heeft een dikke week tussen gezeten tussen de curettage en de bevruchting. :D

19. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    Jahahahaha ik dacht ook nu!!!

Ben wel benieuwd wie er als 1e weer zwanger is van ons clubje.
    Ik hopelijk niet whahahahaha
    Deze maand heeft spiraal zijn werk gedaan haha

20. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

11 feb 2012
    1.947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    @CB, hier ook op tafel leggen, maar daarna meteen oppakken hoor! Ik duw die arts bijna aan de kant als ze niet snel genoeg is :)
    8 april de 3e prikjes.... en dan zijn we er gelukkig even vanaf. Toch?

@Auto, Kyan vind het heerlijk. Gelukkig maar want sfam woont 1.5 uur rijden hier vandaan.
    Maar ik heb wel het idee dat hij iets wagenziekjes is altijd. Hij moet na de autorit altijd meer spugen dan normaal.
    Voor iemand herkenbaar?

@bijvoeding, ik wil echt wachten tot 6 maanden maar Kyan kijkt nu al zo verlekkerd naar alles wat mijn mond ingaat..... hoe lang ga ik dat volhouden?

@kirasese, leuke foto!
    @Marijke, bedankt voor de link. Ik heb vandaag bij mijn nicht gevoed en volgens mij was ik best discreet. Tis dat Kyan erna een mega boer laat anders was het de anderen niet eens opgevallen :)

@oma, mijn moeder heeft ook een ledikantje en een box. Maar voor sfam nemen we een campingbedje mee. Ik dacht dat Kyan niet lang in zo'n tentje kan slapen met zijn lengte. Zo'n bedje is groter.

Ik ben gister voor het eerst weer gaan trainen, voetballen. Ik heb 1,5 uur meegedaan! Trots op mezelf! Nu flinke spierpijn maar het voelt wel goed! Was nog even stressen om voor de training te voeden zodat mijn boobs leeg zouden zijn, flinke stevige sportBH aan en het ging prima! Kyan heeft de hele avond geslapen en daarna weer lekker gedronken. Ik was ook even bang dat de melk zuru zou worden maar Kyan had nergens last van. Volgende week weer, ik heb nu al zin in de wedstrijden, maar eerst even op conditie komen.

Fijne pasen, wij gaan lekker gourmetten bij mijn ouders.

Deel Deze Pagina