16-31 december 2012 mama's - deel 3

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door jessyd, 14 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marijke88

marijke88 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.996
    0
    36
    kop van n-h
    Ook ik heb hem ingevuld en heel verassend mijn naam is Marijke:D
    En net als versluis al zei, weet niet of 9 uur ook de tijd is die jullie in gedachten hebben maar dat is echt te vroeg voor ons gaan we noooooiiiiiit redden. 8 uur is de eerste fles en moet nog 1.5 uur rijden

@jessy, vind niet dat hij weinig drinkt hoor! Wout is de 6 kilo voorbij, schat zon 6.5 kilo en die drinkt 5x150+5 en daar gaat er 1 niet van leeg

@zwembroek, hebben hier meerdere gewone broekjes zowel shorts als strakke broekjes.

@maxi-cosi. Hebben jullie nog een dikke voetenzak erin? wij hebben de wallaboo maar het is te warm voor hem zijn we achter gekomen... hij komt er helemaal bezweet uit en dan heb ik alleen een dun shitje en vestje aangedaan...

2. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    Even vraagje tussendoor...

Baby in auto laten zitten als je:

1. Wat in huis vergeten ben...
    1.1 Auto kan je vanuit binnen zien
    1.2 Auto kan je vanuit binnen niet zien

2. Je iets ophaalt bij de deur van iemand

En zo ja... auto op slot of niet?

Ikzelf haal hem eruit als ik iets vergeten ben...
    Laat hem zelfs niet in tuin staan als ik binnen iets moet pakken...

Maare ben ik nou zo neurotisch?

3. marijke88

marijke88 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.996
    0
    36
    kop van n-h
    haha ik laat hem dan gewoon zitten hoor en ook met de deur gewoon open! haha

4. Nathalievs

Nathalievs Fanatiek lid

30 apr 2012
    1.547
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hmm nog niet meegemaakt dus weet niet wat ik zou doen.. Haha

Jessy ik vind ook dat hij niet te weinig drinkt.. Maar doen waar jij je goed bij voelt dus ben je geruster met bellen dan gewoon bellen

5. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

11 feb 2012
    1.947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    Ik haal hem er weer uit.

6. jessyd

jessyd Bekend lid

20 mei 2012
    871
    0
    0
    NULL
    haarlem
    voor wie het niet wist ik ben Jessica ;)

7. smurfin29

smurfin29 Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.071
    0
    0
    Leiden
    Even op de tele hoop niet teveel type fouten.. 9 uur heb ik gewoon even ingevuld. Eerst maar een datum...en de tijd bespreken we dan. heb even op google maps gekeken en volgens mij kan je gewoon gratis parkeren. Zal morgen ff bevindingen typen als ik op de comp zit.

Helaas geen ene datum waarop iedereej kan.. hoe gaan we dat doen dames. Door plannen met datums hopen dat er 1 uitkomt dat we wel allemaal kunnen.? Of ander idee.?

8. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Smurfin, ik zou even kijken welke datum de meeste mensen kunnen ;). Ik kan enkel 5 mei niet, dan is mijn zus jarig. Dus daar valt nog iets mee te regelen. Degene die dan op die datum niet kunnen, zouden dan wellicht nog iets kunnen regelen?
    Met zulke dingen zijn er altijd mensen die niet kunnen. Dat kun je niet voorkomen.

Maar verder vind ik dat je het super plant en uitzoekt! Petje af.

In de 'auto' laten; geen auto :p wel een berging. Ik vergeet vaak een fiep/spuugdoek/boodschappentas en dat bedenk ik me dan pas als ik beneden sta en Q net genesteld is in de wagenbak. Ik laat hem sowieso niet beneden staan in z'n uppie, ook niet in de berging, maar al helemaal niet in de hal (wij wonen drie hoog/geen lift). Dus vaak kies ik er dan voor om zonder fiep oid te gaan ;). Tijdens het wandelen is hij toch wel stil.

Wij zijn net wezen eten bij vrienden. Deze vriend woont nog bij z'n ouders en we waren er met de hele vriendengroep. Vriend en ik komen binnen en gaan zitten, ik Q op schoot. Komt die moeder eraan en die grist Q nog net niet uit m'n armen..! 'Ja, dan kan jij rustig eten.' Nou, ik kan ook héél goed eten met Q op schoot hoor ;). Maar ze had hem toch gepakt, brr, van binnen was het kookpunt best bereikt. Q heeft haar nog nooit gezien en dan gaat ze ook nog heel ergens anders heen, dus Q uit mijn zicht. Niet fijn. Binnen 5 minuten ben ik hem weer gaan pakken en eigenlijk vind ik, achteraf, dat ik hem meteen al had moeten pakken/niet had moeten afgeven :(. Had eigenlijk gehoopt dat Q zou gaan huilen zodra ik uit zicht was, maar dat deed hij natuurlijk niet ;).

9. Swiebertje

Swiebertje Actief lid

15 apr 2012
    322
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ meeting
    Zo, ijverig bezig, smurfin! *thumbs up*
    Zit er voor ons helaas niet in. Denk dat jullie uiteindelijk wel voor mei/juni zullen gaan? Wij komen toevallig eind april naar NL, maar staat nu al e.e.a. gepland en wil die week niet van te voren al helemaal 'volgepland' hebben - is de bedoeling dat we ook nog wat kunnen ontspannen/uitrusten dan en niet (zo goed als) elke dag van hot naar haar sjeesen voor allerlei bezoekjes en meetings. :)
    Maar wens degenen die gaan iig veel plezier!

@ baby 'even achterlaten'
    Zei ik bij de oudste ook nooit te zullen doen en heb hem idd ook steeds overal mee naar toe gesleept, maar heb gemerkt dat je ook daar met meerdere kinderen niet alleen 'makkelijker' in wordt, maar dat het soms ook anders gewoon geen doen meer is. Als ik eens weg moet/wil met de kinderen en de hond moet ook nog uit, laat ik (een paar van) de kinderen nu vaak of eventjes alleen thuis terwijl ik met de hond ga (ben dan in 5 min. weer terug), of we gaan met z'n allen eerst even kort met de hond en dan laat ik iig de wagen met de ena jongste en evt. jongste (als ik die niet in de draagdoek heb) buiten voor het flat staan om de hond weer naar boven te brengen (hebben trapje voor de deur, dus wagen ff binnenzetten is wat lastig, maar is maar een heel klein flat (8 woningen) en ligt aan een soort van 'hofje' in een dorpje - dus niet ergens midden in een grote stad :)). Ook laten we nu de kinderen weleens in de auto zitten als ze slapen en we echt 'ff snel' een winkel oid direct bij de parkeerplaats binnen willen wippen (zorgen dan wel altijd echt snel weer terug te zijn en alleen bij 'gematigd' weer, dus niet als het erg heet of koud is buiten). Maar ook bij dit soort dingen geldt: doen waar JIJ je goed bij voelt. Vind je het maar niets, lekker meezeulen dan - krijgt het kind ook niets van. ;)

10. IngridE

IngridE Fanatiek lid

31 okt 2011
    1.214
    0
    36
    Brabant
    Na een avond clusteren (dat was heel lang geleden) Stijn o. 21:30 in bed en werd om 5:45 wakker voor een voeding. Zou het dan gaan gebeuren? Ff afkloppen en genieten.

11. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    Hier nog 430cc gedronken tussen 20:00-07:00
    Nog lang geen doorslapen... hongerlapje...

We gaan weer rijstenbloem toevoegen...
    Ivm ziekte ff slecht gedronken...
    Was al blij met 100cc normale voeding...

12. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Zichtbaar voor de deur (eigen buurt): baby erin, auto op slot.
    Onzichtbaar om de hoek (5 meter verder, eigen buurt): RENNEN met ontaarde- ouder-gevoel
    Afrekenen tankstation: baby erin, deur op slot, constante blik op baby.
    Vreemde buurt, niet in zicht: baby eruit.

13. Nathalievs

Nathalievs Fanatiek lid

30 apr 2012
    1.547
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als we eindelijk mooi weer gaan krijgen wanneer halen jullie de voetenzak uit de maxi cosi en mutsje buiten af?

14. smurfin29

smurfin29 Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.071
    0
    0
    Leiden
    hier 1 keer in de winter de voetenzak gehad met jasje nou hij zweette zich kapot. dus voetenzak gelijk eruit gehaald, gelukkig had ik deze te leen van ene vriendin, zonde geld anders.

ik heb nu een jasje met cappucion of hoe je dat ook schrijft. :p
    doe geen muts meer extra op.. alleen als het ijzig koud is of ik ga een wandeling maken ipv alleen ff naar de winkel. dan een dekentje over zen benen..

15. smurfin29

smurfin29 Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.071
    0
    0
    Leiden
    is dat de bambix rijstebloem?? hoe reageerd jou mannetje hier op?

omdat dani zo onrustig was, zen hele vuist naar binnen werkt tussen de flessen en de nachten ineens niet meer doorsliep ben ik begonnen met friso extra dit is voor hongerige baby's maar ik heb nu al 3 dagen een kind met kramp in de avond dus ben opzoek naar iets wat geen kramp geeft :) of minder..

iemand anders nog tips?

16. IngridE

IngridE Fanatiek lid

31 okt 2011
    1.214
    0
    36
    Brabant
    Stijn probeert ook constant zijn vuist op te eten.
    Is dat honger? Ik dacht ontwikkeling... hij begint er ook direct mee na de voeding nl...

Foto spam van Stijn & mama. Duckface is zo 2012, wij doen de UUUHHHH.

17. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Leuke foto!

Hier weer van de rijstebloem afgestapt.

Xavi was overdag meer aan het persen zonder resultaat, en volgens KatMan (die de laatste dagen telkens de hoofdprijs had), was zijn ontlasting wat harder.

Xavi slaapt nog steeds door, maar de grote compensatieflessen van 200cc waren net iets te veel van het goede. Dus nu overdag maar 5 flessen van 175cc. Hij heeft onderkinnen zat, dus ik denk dat het met zijn inname dan wel goed zit...

Hoeveel fv krijgen jullie kids van rond de 7 kilo per 24 uur?

18. marijke88

marijke88 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.996
    0
    36
    kop van n-h
    hier supernacht! 22:45 -08:00 en dan heb ik m zelfs wakker gemaakt omdat Mees naar psz moest.

@rijstebloem, wij gaan het vanaf deze week overdag proberen. kijken of hij er last van krijgt (begin met 1 schepje om alvast te wennen) krijgt hij er geen last van dan gaan we hem na een paar dagen savonds doen en dan van het weekend weer ophogen naar 2 schepjes en zo verder tot we de juiste hoeveelheid hebben bereikt

@voeding, hier denk ik dat hij rond de 6.5 kilo is en hij heeft 5x 150+5

@mutsje, allang niet meer. hij heeft vrijwel altijd een jasje met cappuchion? aan en eeen mutsje word hij heeeeeel boos van

19. Liefdeis

Liefdeis Fanatiek lid

2 sep 2011
    1.012
    1
    38
    Hilversum
    Zo mijn werkweekend zit er weer op! Maar morgen en vrijdag mag ik weer! Was het goed zat, maar gelukkig was Jesse om 8.00 uur alweer moe, en ben ik zelf ook nog even gaan slapen! Heerlijk!
    En nu maar weer een even bijkletsen!

Wij zijn ons zondagochtend rot geschrokken!!!
    We kwamen rond 7 uur zijn kamertje in, lag meneer helemaal andersom in zijn bedje!
    In eerste instantie moesten we er vreselijk om lachen, maar toen ging ik denken: Voor hetzelfde geldt was die met zijn hoofdje onder zijn dekens gekomen! Pfff, moet er maar niet aan denken!
    Heb van mijn moeder bretels gekregen, en heb daar nu zijn slaapzak mee vast gemaakt!

Jesse heeft ook weer allemaal nieuwe dingen geleerd, zo leuk! En wat gaat het snel nu he!
    Hij is het grijpen met zijn handjes aan het fine tunen: Hij wil perse het kleinste labeltje van zijn spiegel pakken, en het lukt hem steeds aardig!
    Ook blaast hij steeds bellen, en maakt brommer geluiden (bwrrrr), zie al uit naar zijn eerste wortelhap!! Haha! ;)

Smurfin: Leuke ideeen hoor! Ziet er goed uit! Voor mij is het weekend lastig, maar dat geeft niet! Zoals Azu al zegt: Met dit soort dingen, kun je niet iedereen tevreden houden!
    Ingrid: Super leuke foto! En wat een heerlijke nacht, zou het dan toch! Ik duim mee..
    Wat uitslapen betreft, zoals hierboven al staat, meestal gaan we op zondag weer even slapen als Jesse weer op bed ligt! Heerlijk even bijtanken!
    Kirasese: Zijn de spuitluiers over? Is je mannetje weer opgeknapt?
    Ik laat Jesse ook niet zo makkelijk in de auto, neem hem ook snel mee!
    Marijke, Nathalie, Aappie, Versluis, flashy: Wat een super leuke foto!
    Zwembroek: Hier een gewone zwembroek over een zwemluier! Gaat prima!
    Azu: Grrrr, wat erg is dat he! Zou hem ook meteen weer terug gehaald hebben, mensen eigenen jou kind, aan hun zelf toe!
    Naar buiten: Jesse heeft een jasje/dik borg vest met een capuchon aan! En over hem heen een wiegdekentje! Mutsje heb ik ook al een poosje niet meer! Alleen vorige week met die harde koude wind!
    Voeding: Jesse is ook rond de 6,5/7 kg, en krijgt nu 180 ml! Giet de fles wel af, want hij ging meer spugen!

20. Mishur

Mishur Actief lid

22 mrt 2012
    446
    0
    0
    Leiden
    Hier 20.00-09.00 :D de hele week al ongeveer zulke tijden (alleen zondag op maandag 1 nachtvoeding). Zit nu ongeveer op 5 voedingen per dag en 1x per dag een afgekolft flesje door vl, 180 cc en gaat altijd op.

@rijstebloem: had het in huis gehaald, maar ik denk niet dat ik het ga gebruiken, niet nodig lijkt me..

@muts: hier wel nodig, hij heeft t snel koud (tropisch bloed he).. heb 2 weken geleden zelfs nog een echte winterse muts gekocht met van die flappen over zijn oren. Met die wind zeker nodig!

@ingrid: leuke foto en gaat de goede kant op met je nachten!

@flash: mooie foto!

@lijst: naam is mischa. En zal mijn fb ook eens gaan delen. Aappie, jij had daarvan een lijst toch?

Deel Deze Pagina