16-31 december 2012 mama's - deel 3

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door jessyd, 14 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. IngridE

IngridE Fanatiek lid

31 okt 2011
    1.214
    0
    36
    Brabant
    Hier gestopt toen het flesje op was (eergisteren). Op de andere bv onderwerpen reageer ik vanavond even.

2. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

11 feb 2012
    1.947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    Help, vergeten melk in te vriezen!
    Ik heb op donderdag ongeveer 400cc gekolfd.
    Normaal geef ik dit mee aan de oppas voor dinsdag. ZL drinkt 2 x 120 cc. Dus ik hou altijd over.

Maar dinsdag ben ik zelf thuis.
    En ik ben vergeten de melk in te vriezen.
    Wat moet ik er nu mee doen?
    Alsnog invriezen?

Als ik thuis ben voed ik natuurlijk het liefste live.

3. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Flash, de melk in de koelkast geven met de fles en ipv aanleggen afkolven? De afgekolfde melk dan invriezen. Weet niet of je melk die al zo lang gekoeld is nog in mag vriezen.. Vanuit het zkh mocht ik maximaal 1 dag opsparen en dan invriezen.

Stinkt jullie ontdooide melk ook zo erg? Bah. Echt een vieze kots lucht (sorry!) en het plakt dan ook gigantisch. Q drinkt het wel gewoon, maar brr de lucht is niet te pruimen.

Ik heb nog een fotootje ;)! Hier zie je best goed dat Q z'n lippen van mij heeft. Allebei hebben we twee 'deuken' in de bovenlip en een best diepe snotkuil (dat heeft vast ook een officiële naam :p).

4. IngridE

IngridE Fanatiek lid

31 okt 2011
    1.214
    0
    36
    Brabant
    Nog ff over borstvoeding, mijn favoriete onderwerp en iets waarmee ik dagelijks uren kan vullen. Pff, af en toe valt het echt niet mee en icm werken is het behoorlijk uitdagend.

Ik heb het geluk dat mijn manager me echt ff de tijd geeft om weer in een werkritme te komen. Ik heb het dus nog niet extreem druk en dat is maar goed ook want ik moet steeds mijn werk onderbreken om 3x te kolven, pff.

Ik heb op kantoor wel een hele fijne kolfruimte, met slot, koelkast, kraan en tijdschriften. Nadeel: sinds een week deel ik mijn ruimte met 2 collega's, maar zij kolven samen. Doen meer dames dat, samen kolven? Ik voel me er zelf niet zo prettig bij. Zeker omdat ik dubbelzijdig kolf... voel me zo'n melkkoe...

Stijn drinkt 3x160 cc a 3 dagen per week en ik moet flink kolven om dat 'eruit' te krijgen. Ben echt blij voor jou Flashy dat je zoveel kolf in 1x. Ik kolf op werkdagen als volgt:

- 7:00 bij de ochtendvoeding in bed Stijn aan de ene borst, kolf aan de andere opbrengst: 30-70 cc
    - 10:00 op kantoor, opbrengst 90-130 cc
    - 13:00 op kantoor, opbrengst 70-100 cc
    - 16:00 op kantoor, opbrengst 50-90 cc
    - 19:00 dubbelzijdig thuis (dan ligt Stijn al op bed met gevulde maag van KDV voeding om 16:00-17:00 uur). opbrengst 90-120 cc

Op de niet KDV dagen kolf ik tijdens 2 tot 3 voedingen mee terwijl ik Stijn voed totdat ik aan de 160 cc zit. Die gaan din in de vriezer of koelkast voor de eerste KDV dag van de week. Ik spijbel vaak op vrijdag (de papa dag en mijn thuiswerkdag ivm live voeden) en zaterdag (kolven beu).

Tijdens mijn zwschap en verlof heb ik nog gesolliciteerd naar andere banen. Ik zit al 6 jaar in deze functie en nu ik weer aan het werk ben, ben ik blij dat ik niet aan een nieuwe baan hoef te beginnen. Dat zou ik nu met kolven en niet doorslapen niet trekken. Daarbij ben ik uitvoerende (jij leidinggevende toch Flashy?) en ben ik met 2 collega's die precies hetzelfde doen. Zij geven me veel ruimte om te kolven. Ze zijn blij dat ik terug ben en weer wat werk kan oppakken, maar overladen me niet.

5. Versluis

Versluis Fanatiek lid

10 jul 2011
    1.924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland
    Daar zit idd wat in, we krijgen nummer 5 er alleen niet in, hij wordt niet wakker genoeg en overdag gooit hij het er dan stukje bij beetje uit. Ik kwam toevallig mijn buurvrouwtje uit het ziekenhuis tegen en bij haar doen ze ook al zo moeilijk (vooral de arts, het mooie is, is dat ze vooral naar haar scherm kijkt en niet naar je kind), eerst was haar zoontje veel te klein en te licht en nu is ie te dik. Ik heb het al meer gehoord over dit bureau. Ach, 3 mei weer en dan zullen we zien of ie nu wel word goedgekeurd. Dan mag ie ook aan hapjes, dus dat zal ook wel gaan schelen.

6. miesje24

miesje24 Bekend lid

5 aug 2008
    802
    0
    0
    noord-brabant
    hoi dames,
    weer lang geleden dat ik wat heb late horen!! alles gaat super goed hier. Eva doet het super .
    heb niet alle berichten gelezen maar volgens mij doen jullie kleintjes het ook allemaal super!
    leuk een date moeten jullie doen !! heb ik ook gedaan met een clubbie toen ik zwanger was van mn zoon! zie nog steeds aantal mama's waar ik mee af spreek.

verder ben ik ontzettend aan het genieten van m'n kids! de oudste mag over twee weekjes naar school! en dan mag ik eindelijk over 6 weekjes ook weer gaan werken! en heb er ook echt zin in !! even geen mama zijn :)

7. Swiebertje

Swiebertje Actief lid

15 apr 2012
    322
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ vit. K
    Is dat iets nieuws in NL ofzo? Heb er nog nooit wat van gehoord. Ben ook wel benieuwd wat de beargumentatie ervan is...
    Hier krijgen ze in de 1e 5 dagen 2x vit. K van de kinderarts/zkhverpleging en verder niet meer, wordt alleen geadviseerd ze vit. D te geven tot ze 1 jaar zijn (dus dat doen we dan maar braaf :)).

8. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

26 apr 2011
    2.780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    @versluis: ik zou me er ook niet zo druk om maken hoor. Je oudste is ook groot geworden en als Daniyar niet meer wil, dan wil hij niet meer.

Vandaag babygezwommen met Lennox. Hij vond het heel leuk. Heeft het de hele les volgehouden en is zelfs onder water geweest. Waren veel wat oudere kindjes, dus wist niet of t leuk zou zijn. Maar t viel reuze mee. Hij vond alles prima en koelde niet te snel af... We blijven dit dus maar doen voorlopig :)

9. Jkuil01

Jkuil01 Bekend lid

6 mei 2012
    828
    0
    16
    NULL
    NULL
    @vitamine, hier in NL vitamine D tot hun 4de jaar en vitamine K bij borstvoeding de eerste maanden.

10. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Hoe doen jullie dat met de laatste fles?

We moeten Xavi steeds wakker maken ervoor. Inmiddels hebbeb we de laatste fles al stap voor stap vervroegd naar 21:30 (inclusief zomertijd).

Doorgaan met vervroegen zodat het de laatste 'wakkere' fles wordt?
    Of minder geven en dan laten vervallen?

(Hij zit nu op 5 x 150/5)

11. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

26 apr 2011
    2.780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    Geen idee kat.. we maken Lennox nu ook nog steeds om half elf wakker. Zijn van plan de fles te vervroegen als ie deze week goed dor blijft slapen... Ik vind het wel een goede vraag ;). Zat ik zelf ook al over na te denken. Want je kunt niet blijven vervroegen lijkt me..

12. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Laatste fles, ligt ook aan het gewicht. Vanaf 6 kilo óf vier maanden mag de laatste fles vervallen. Of je moet nu al naar 4x 180cc kunnen.

Heb het de ka donderdag gevraagd en Q heeft z'n vijfde fles nog wel nodig. Maar als hij 4x 150cc kan drinken ipv 5x 120cc was het ook goed. Q red dat nu nog niet hoor, laatste fles drinkt hij wel maar 80cc maar hij slaapt er op door, dus het zal wel goed zijn.

13. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Hmmm... Xavi voldoet aan beide voorwaarden.

Maar ik ben zo blij met het doorslapen sinds 2 weken, dat ik een beetje bang ben om die magie te verstoren. :)

14. Nathalievs

Nathalievs Fanatiek lid

30 apr 2012
    1.547
    0
    0
    NULL
    NULL
    Luc drinkt 5x 180 dus 4x210 vind ik zoveel in 1 x.. Heb toevallig net 150/5 gegeven kijken of hij dan net zolang slaapt en zo wil ik hem afbouwen tot 3 schepjes ofzo en dan als dat goed gaat een x niet meer ervoor wakker maken.. Denk rond tijd dat hij ook hapjes eet.. En mocht hij wel komen 's nachts word het dag erna gewoon weer flesje 😉 proberen we wel op een dag als we vrij zijn erna haha

15. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    En ik ben al blij dat hij maar 1 nachtvoeding nodig heeft hahaha
    Hier maak ik hem 22:00-23:00u ergens wakker en fles...
    En dan komt hij nog snachts...

Gister lag hij er pas 21:30u in met zijn gespook en heb ik 00:00u fles gegeven en toen kwam die om 02:30u weer... tutje gegeven en toen kwam hij om 06:00u weer...
    Dus "doorgeslapen" al heeft mama niet echt veel geslapen...

Weet zeker dat hij allang had doorgeslapen als hij geen verborgen reflux had....
    Het zit hem niet echt mee... net 3 dagen mooie ritme en gister en vandaag is het weer mis... geen idee waarom nog... misschien sprong of evt verkoudheid om de hoek...
    Ik ben namelijk flink verkouden, gekregen van de oudste.

Ahja... hij slaapt nu bij oma, zojuist de avondfles gehad...
    Hj mag van mij doorslapen met zijn gespook vandaag...
    Lag er gister 21:30u in en vandaag ook pas 20:45u...

Ik nog ff 2 uur werken en zal dan voor 1e keer sinds geboorte 8 uur proberen te slapen...
    ML haalt Kiann op morgenochtend en dan neem ik hem over en gaat hij slapen (hij werkt tot 07:00u)

16. Jkuil01

Jkuil01 Bekend lid

6 mei 2012
    828
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier een paar nachten geprobeerd zonder late avond fles, maar Lana werd s ochtends zo onrustig s nachts ging wel goed. Hebben nu besloten dat we de fles gaan weglaten als ze redelijk wat fruit en groente eet.
    Zijn er al mensen begonnen? lana is over een paar dagen 4 maanden en de papfles verdraagd ze goed dus klaar voor de volgende stap.

17. Nathalievs

Nathalievs Fanatiek lid

30 apr 2012
    1.547
    0
    0
    NULL
    NULL
    Papfles wil ik niet doen verstopt snel als ze er gevoelig voor zijn hoorde ik.. Aangezien we nog steeds aan lactulose zitten lijkt me dat nog niet verstandig..
    Iemand die comfort voeding gebruikte en alweer terug probeert naar standaard? Wil dit ook weer eens x proberen maar weet niet ofdat verstandig is.. Zal misschien voor zijn ontlasting weer beter zijn..
    Daardoor ging het vast zitten namelijk..

Hapjes ga ik denk volgende week x proberen kijken wat hij doet..
    Hier was mij geadviseerd voor Luc met groente te beginnen rond 17 uur en dan hele Weel hetzelfde om te kijken hoe hij reageerde met z'n darmpjes.. Ben erg benieuwd!!

18. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Hapjes, gaan we hier echt nog niet mee beginnen. Vl en ik hadden het er gister over, maar Q is er echt nog niet klaar voor hebben wij het idee. Nou wilde ik sowieso wachten tot 6 maanden hoor en bij bv is dat ook het advies. Maar hoer nog totaal geen interesse in andere dingen dan melk.

19. smurfin29

smurfin29 Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.071
    0
    0
    Leiden
    ik ben van comfort naar standaart gegaan, en doe dan zelf 2 schepjes jhbm erbij en de ontlasting gaat iets beter dan met de comfort heb nu nog maar de helft Lactulose nodig 1x per dag dus ipv 2x.
    geprobeerd 1 schepje jhbm maar dan laat hij were steeds melk uit zen mondje lopen en ik ben gestopt met ranitidine dus ben dan bang dat hij weer zuur krijgt.
    elke 2 weken probeer ik 1 schepje jhbm op een gegeven moment moet dat denk wel lukken en zo wil ik afbouwen..

20. smurfin29

smurfin29 Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.071
    0
    0
    Leiden
    @jhbm:
    let wel op als je dit zelf gaat toevoegen dat er op de verpakking staat. "maak uw fles klaar zo u gewend bent en voeg dan de jhbm toe'
    dit word 1 grote klonten boel.
    ik doe 90 cc gekookt water daar 2 scheppen jhbm in goed roeren tot klonten weg zijn, dan de 90 cc koudwater erbij en dan de scheppen voeding en weer doorroeren zo heb je geen klonten.
    maak je eerst de fles en geef je deze niet gelijk dan zou ik 100cc gekookt 80 koud doen want anders heb je doordat het zo afkoelt zulke dikke voeding.

Deel Deze Pagina