16-31 december 2012 mama's - deel 3

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door jessyd, 14 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Heb je al een draagdoek geprobeerd? Merk hier dat ze in de doek veel minder last heeft, doordat ze met de beentjes opgetrokken zit en goed ontspant in de doek. Ze slaapt dan heerlijk, waardoor ze vaak ook weer iets langer tussen de voedingen laat. En je hebt zelf dan ook even je handen vrij!

2. marijke88

marijke88 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.996
    0
    36
    kop van n-h
    @slapen, hier slaapt hij over t algemeen in ze wiegje. Soms op de arm of na het wandelen in de wagen maar nooit in de box. Vind hij helemaal niks. Net heeft hij trouwens wel even in de wipper geslapen.

@voeding, 5x120cc en 1x135cc
    Ga vandaag alle flessen 135cc aanbieden aangezien hij ineens na 3 uur alweer komt

@ritme, meestal keurig om de 4 uur maar snachts heeft hij meestal 1x 5 uur dus dan word het overdag schuiven en dan 3.5 uur ertussen om savonds op een degelijke tijd uit te komen.

Vannacht was hij er trouwens wel al na 4 uur maarja hij heeft gisteravond ook ruim 40cc overgelaten van ze fles omdat hij niet wakker te krijgen was...

@huilen, hier laat ik m ook wel huilen/jengelen maar krijsen gaat me echt te ver.

@wakker zijn, hier ook bijna niet. Vaak savonds wel na ze fles van 19:30 tot een uur voor ze volgende fles met t gevolg dat de fles van 23:30 er bijna niet in te krijgen is...

net even wakker dus gelijk foto gemaakt! zie het resultaat hihi

3. chila

chila Niet meer actief

Nog niet geprobeerd, heb er geen een maar ik ga er op zoek naar 1. Ze is nu net pas rustig geworden na uren van onrust.

4. chila

chila Niet meer actief

Marijke: leuk mannetje!

5. Mikatjuh

Mikatjuh Bekend lid

24 feb 2008
    536
    0
    16
    Apothekersassistente
    Dronten
    @slapen: Romper met korte mouwen, velours pakje, sokjes, dubbel dekentje en nog steeds een kruik. Wij hebben enkel glas boven, dus het is echt fris op de kamer.

@voeding: Hier nog niet echt een ritme. 's Nachts komt hij om de 4-5 uur, maar overdag wisselt het nogal soms 2uur, soms 4uur.

Wel groeit hij goed, in 4 dagen tijd van 3140 naar 3340, dus hij zit nu weer ruim boven zijn geboortegewicht. Dan ben ik toch best trots dat hij groeit van mijn borstvoeding. Het is zo'n tevreden mannetje. Heel anders als met mijn eerste.

6. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

26 apr 2011
    2.780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    Wow deel drie alweer! :)

Slapen: hier ook enkel glas, dus rompertje, pakje, mutsje, dekentje en daarover nog een wikkeldoek en savonds een kruik bij de voeten...

Voeding: hier nog op 100cc, 6 a 7 keer. Soms wil ie nog wat extra's, maar meestal doet ie t er goed op...

7. sweetdreams

sweetdreams Fanatiek lid

25 jan 2012
    3.497
    2.220
    113
    @slaapkleding, hier romper, pakje, sokjes en inbakerdoek. En dan onder een wiegdeken met daaroverheen een wollen gebreide deken. Best warm, maar wij hebben 's nachts altijd het raam een stukje open anders word ik gegarandeerd wakker met koppijn.

Hier eindelijk na weken weer eens een gewone maandag. ML weer aant werk en ik heb vanochtend de bovenverdieping eens lekker opgeruimd en nu slapen allebei de kinders dus nu even beneden aan de gang.

Ruben slaapt nu voor het eerst in zn ledikantje op zn kamertje. Had me voorgenomen om hem 10 minuten te laten huilen en met 9 minuten was hij stil. Hopelijk slaapt hij lekker lang.

8. Versluis

Versluis Fanatiek lid

10 jul 2011
    1.924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland
    Ik ben blij voor je dat het voor nu lijkt te werken. Kan ook makkelijk zijn dat hij nu een hele tijd op die hoeveelheid blijft, maar er dus wel eerder aan begint.

Ik benieuwd hoe het vandaag gaat verlopen voor jullie.

Hier is het ook goed gegaan. 23.30 laatste fles van 150 en de volgende om 04.30. Hij was wel al om 03.00 wakker, maar viel elke keer weer even in slaap, dus dat hebben we zo laten doen. Het huiltje wat er uit kwam, was ook geen serieus geluid, zeg maar. Als hij serieus is, dan horen we het duidelijk.

9. Versluis

Versluis Fanatiek lid

10 jul 2011
    1.924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland
    Hier heeft hij een romper met lange mouw, een truitje of een vestje, een slaapzak (winter, zonder mouwen), in de nacht geen broekje en dan nog een heerlijke warme deken erover. Zijn handen zijn hoe dan ook ijskoud als hij slaapt, maar voor de rest is het net een heerlijk kacheltje zo warm. En hij slaapt hier op een niet echt warme kamer op zolder, helaas nog enkel glas op de slaapkamers, dus het koelt ook snel af.

10. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

26 apr 2011
    2.780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    Nou vandaag voor t eerst alleen met de kleine man. Vl is werken. Hij heeft nog geen half uur geslapen. Kom nergens aan toe, hij wil alleen maar in mijn armen... Hopelijk morgen weer een betere dag van onze kleine man. Ben ik niet van m gewend!

11. Swiebertje

Swiebertje Actief lid

15 apr 2012
    322
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha, voor mij is alles met een 6 ervoor idd al ochtend en 06:30 (doordeweeks) zelfs hoogste tijd om me uit bed gehesen zien te krijgen (moet ook echt eerder in bed zien te gaan komen ;))...

@ slaapkleding
    Hier ondichte ramen/balkondeuren (wisten we niet toen we het appartement kochten :x) en geen andere plaats voor het wiegje in de slaapkamer dan bij de balkondeur, dus rompertje met korte of lange mouwen (net wat schoon is), pyjamaatje met lange mouwen, slaapzakje (zonder mouwtjes) en dubbelgevouwen katoenen dekbedje (enkel te groot voor de wiegehoes, vandaar dubbel) en dat gaat prima (17-18°C op de slaapkamer 's nachts).

@ hoeveelheid voeding
    Door het afkolven weet ik nu dat ze over het algemeen zo'n 80-100cc drinkt, meer krijg ik er iig met de fles gewoon niet in 1x in. Ze drinkt nu meestal wel om de 3,5 tot zelfs 4,5 uur, maar daarvoor 1 à 2x per dag (iig 's avonds en soms ook eind van de ochtend) een paar keer al na 1-1,5 uur weer. Morgen 1e controle bij de ka en ook weer wegen, ben benieuwd hoeveel ze afgelopen 1,5 week is aangekomen (zaten toen op 4,2kg)...

@ draagdoek
    Is echt ideaal, hoor! Draag eigenlijk dagelijks wel een paar uur, m.n. in huis. Ze is er ook echt al aan gewend, want 9 vd 10x als ze huilt/onrustig is, voel ik haar gelijk helemaal ontspannen zodra ik haar in de doek laat zakken. :in love: :)

12. Liefdeis

Liefdeis Fanatiek lid

2 sep 2011
    1.012
    1
    38
    Hilversum
    Ja hoor! We gaan weer hard hier... Leuk hoor!

Ook voor het eerst alleen vandaag! Ook wel goed, we waren er aan toe! Toch heb ik VL wel gemist, hebben zo van elkaar genoten de afgelopen weken, nu begint echt het 'gewone' leven weer!

Nog weer even een voedingsvraagje:
    Gister Jesse zijn voeding opgehoogd, naar 6xdgs 135 ml (120/4, niet afgegoten) Jesse was na zijn flessen erg veel wakker, en jammerig, en kwam ook zeker drie kwartier voor zijn volgende fles alweer! Ons mannetje lijkt het hier nu goed op te doen, slaapt weer wat meer, en is echt verzadigt!
    Nu begin ik me alleen weer zorgen te maken, lees hier zulke lage aantallen voeding, gaat die nu niet teveel krijgen? Moet ik in overleg met het CB, of mijn moeder gevoel volgen?!
    Een actueel gewicht heb ik niet, maar rond oud en nieuw woog Jesse 4150 gr!
    Slapen: Wil Jesse vannacht ook proberen zijn slaapzakje aan te doen! Mannetje trapt zichzelf boven de dekens uit als hij 'boos' is! Tot nu toe sliep hij in een romper met lange mouwen, en dan een pakje, onder een lakentje met twee dekentjes! Geen kruik meer hier, maar wel de kachel laag aan, zodat de kamertemperatuur rond de 20 graden was/is!
    Marijke: Wauw, wat een lekker mannetje! En wat een koppie met haar!

Ik had belooft ook nog even een foto te spammen! Foto van van de week, ingepakt in te grote jas, in de MC!
    Niet te groot en te dik toch.... Hihi!

Bijgevoegde bestanden:

13. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

11 feb 2012
    1.947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    Wauw wat gaan we snel!

Leuke foto's weer dames!

@nachtkleding, Kyan heeft niet zoveel aan als ik jullie hoor.
    Rompertje korte mouw, shirtje lange mouw, broekje en sokjes, onder dekentje (koeka teddy dus wel lekker warm) en lakentje.
    onze kamer is circa 18 graden.
    Beetje koud voor mijn gevoel maar de kv zei dat dit echt de max temp. mocht zijn.

@draagdoek, hier een hop tye leendoek net ontvangen. Ga hem morgen uitproberen.
    Misschien een stomme vraag, maar als jullie naar buiten gaan, dragen jullie de doek onder de jas? En wat heeft je kleintje dan aan?
    Als wij gaan wandelen met de wagen heeft Kyan een teddypakje aan en in een wikkeldoek (dubbele doek) in de wagenbak. Maar wat zou ik hem aan moeten trekken in de draagdoek buiten?

14. IngridE

IngridE Fanatiek lid

31 okt 2011
    1.214
    0
    36
    Brabant
    Hoi dames,

Deel 3 alweer!
    Ik lees alles op de ipad, maar vind het moeilijk om tijd te vinden om te reageren via de laptop.

Mijn moeder heeft de afgelopen week voor mij en Stijn gezorgd. Ze heeft van haar werk kortdurend zorgverlof gekregen omdat ik niet mag tillen vanwege de KS. Deze week zorgt ze ook nog voor ons en dan moet ik het alleen doen. Zie er best tegenop. Mijn herstel gaat goed, maar ik mis de handigheid die mijn man wel heeft omdat hij zo lang de verzorging heeft gedaan. Vanmorgen lekte Stijn voor het eerst door een luier heen. Domme pech of een heb ik de luier in mijn onervarendheid verkeerd gedaan, zucht :(:(:(.

Stijn had mijn inziens vandaag een slechte dag; veel huilen, korte slaapjes en alleen omdat mijn moeder hier was en Stijn steeds optilde en troostte kon ik douchen, eten en een uurtje rusten. Ik zie eruit als ma flodder, het enige wat ik vandaag gedaan heb is het postvakje leeggemaakt en de belangrijke post ingepind in mappen (klusje van een kwartier) en een boodschappenlijstje gemaakt voor ML. Leg ik de lat te hoog voor mezelf, is het mijn onzekerheid of is het gewoon een pechdag, ik weet het niet :(.

Ik benijd de flesvoeding dames hier, ookal is het een gewinkel met de juiste hoeveelheden vinden, de 'rondetijden' van jullie babies zijn veel beter. Stijn haalde vandaag overdag de 3 uur steeds niet. Maar eerder de borst gegeven omdat niets hem kon troosten. Gisteravond waren ML en ik zo kapot dat we na de voeding van 20:30 met Stijn zijn gaan slapen. Voor het eerste bijna 5 uur achtereen! Stijn melde zich om 01:20. Overigens 2,5 uur later weer en 2,5 uur later weer. Verder kan ik er de klok op gelijk zetten dat Stijn 10 minuten nadat mijn man vertrokken is naar zijn werk onbedaarlijk begint te huilen. Ook als ie een uur daarvoor nog gedronken heeft.

Morgenochtend eerste les babymassage. Stijn is eigenlijk nog iets te jong (meeste cursussen zijn vanaf 6 weken) en ik hoop dat ie het leuk vindt en niet alleen maar huilt (wat ie meestal doet als ie bloot is voor aankleden/badje). Hoop dat de cursus goed is voor onze moeder zoon band, want we hebben wat in de halen.

@nachtkleding, zo even met ML overleggen wat wij vanavond doen. Stijn slaapt nu in romper + shirtje + broekje en sokken met 2 dekens en een lakentje. Van de buurvrouw heb ik wat mouwloze slaapzakjes gekregen in wat grotere maten. Denk er ook aan vanavond een kruik in zijn ledikant te doen.

15. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

11 feb 2012
    1.947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    @ml, zitten jullie op 1 lijn met jullie ml??
    hier al een paar dagen irritaties en ruzies over en weer omdat we dit keer totaal niet op 1 lijn zitten..... word er zooooo verdrietig van!
    ml zegt laat maar huilen is goed voor m, vind ik ook zolang het eventjes duurt en hij zich niet overstuur helpt ja! maar zelfs dan zegt hij laat maar liggen valt vanzelf in slaap! en als ik dan zeg ja dag en ik ga m troosten of halen krijg ik weer allemaal verwijten naar me hoofd!.......

Hier ook soms discussie met ML, vooral omdat hij er niet goed tegen kan als Kyan veel huilt, hij wordt er gestressd van.
    Maar geen verwijten naar mijn hoofd. ik probeer er wel steeds over te praten over de meningsverschillen. ML heeft gelukkig een uitlaatklep in sporten gevonden.

Kyan is overdag beneden, slaapt bij mij of in de box (heb een matrasje voor in de box) Kyan heeft moeite met zelf in slaap komen dus vandaar dat hij de hele dag beneden is.
    Snachts ligt hij in zijn wiegje op onze kamer, ML wilt graag dat hij naar zijn eigen kamer gaat, ik heb hem liever nog bij me.
    Afgesproken is dat als Kyan wat meer een eigen ritme heeft dat hij overdag in zijn eigen bedje op zijn eigen kamer gaat slapen. Als dat goed gaat kan hij daar ook snachts gaan slapen.
    Maar nu nog lekker bij mama blijven.

Ik kan niet tegen krijsen, dus dan pak ik Kyan weer op, knuffelen en probeer het opnieuw. En als het echt te erg is, dan slaapt hij op mijn buik. (overdag dan, snachts durf ik dat niet)

Vandaag was weer zon dag... even bijtanken nu ML thuis is.

16. Mishur

Mishur Actief lid

22 mrt 2012
    446
    0
    0
    Leiden
    @draagdoek: ik draag het wel onder de jas, maar die hangt dan open (alleen de onderste knoopjes kunnen dicht). Verder draagt hij een rompertje, een broek met truitje (of een pakje), een vestje en een muts.

Hier trouwens een Hoppediz Havana. Maar koopziek als ik ben, wil ik er eigenlijk nog wel 1 (of 2, 3, 4) aanschaffen.. Wat hebben jullie voor draagdoek?

17. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    @draagdoek Ik heb er eentje van ByKay. Tweede zou inderdaad handig zijn, aangezien deze nogal eens onder gespuugd wordt!

18. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    het komt zeker door het weer... vandaag hier ook een hang/huil/aan-de-borst-dagje...
    Saar weer gewogen, in 3 dagen 35 gr aangekomen. Niet veel dus. Hopen dat ze vandaag na zo'n regeldag weer wat meer binnen heeft. Verder is ze heel alert, slaapt ze vooral 's nachts goed en heeft ze heel veel poep en plasluiers. Probeer mij dus niet te veel zorgen te maken om haar gewicht. Nu 3030 gr.

19. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    Jeetje wat kleed ik Kiann dan dun...

18 graden in kamer...
    Pamper en dun boxpakje en dunne sokjes... (geen romper)
    Puckaby piep slaapzakje en dun dekentje...
    Is warm genoeg... :D

20. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

26 apr 2011
    2.780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    ik kan natuurlijk niet achterblijven met een foto, dus heb mijn allercharmantste foto uitgezocht :). Zoals jullie zien heb ik mijn slabber om voor het geval ik knoei ;)

Deel Deze Pagina