16-31 december 2012 mama's - deel 3

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door jessyd, 14 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.225
    525
    113
    Ik deed altijd de voeding in de torentjes aantal schepjes en dan 1 à 2 jbpm erbij en goed schudden en dan pas toevoegen aan t water werkt ook erg goed

2. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.225
    525
    113
    Fruit hier begonnen!! Al 2 weken nu denk ik en het gaat super ben nu de 2 de fles gaan afbouwen tot 150 maar nog wel een laatste fles rond 22.00 hoor

3. Nathalievs

Nathalievs Fanatiek lid

30 apr 2012
    1.547
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb je dat langzaam afgebouwd of in een x overgestapt naar standaard?

4. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    Hier meng ik normaal voeding ook vooraf met jbpm en met vorkje roer ik.
    Werkt meestal prima.

5. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Ik ook.

6. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Jbpm,Ik knikker er 1,5 schep bij na het opwarmen en shake dan de melk alsof ik een heerlijke alcoholvrije ;) cocktail maak. Nooit last van brokjes.

7. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    @comfort: Sinds de bezoeken aan de osteopaat en gebruik comfort geen refluxklachten meer. Ik ben nu benieuwd of ze het ook met de standaard goed doet. We bouwen het heeeel rustig af. Nu een week lang een schepje standaard en rest comfort en sinds vandaag twee schepjes. We doen het rustig aan om ook de darmen er aan te laten wennen. Tot nu toe gaat het heel goed. Saar laat wel superveel harde winden maar dat doet ze al een heel tijd. Volgens mij heeft ze er niet superveel last van.

Nachten gaan op dit moment niet echt lekker... Met voeding redt ze het goed van half 11 tot 7. Maar ze wordt zo vaak wakker 's nachts. Met speentje/aai over de bolletje valt ze wel snel weer in slaap maar wordt na uur/anderhalf uur weer wakker... In het begin was dat vanaf half 5 maar nu al vanaf 2 uur! Vriend wordt niet zelf wakker dus moet ik wakker maken zodat hij een keer speentje geeft maarja, dan ben ik ook wakker. Hopen maar dat het snel weer voorbij gaat want slaap nog geen uur aan een stuk door zo..... Vooral nu ik weer 3 dagen moet werken...

8. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.225
    525
    113
    Zooo d'r ligt er hier een te tukken!! Eindelijk dat dan weer wel

9. Jkuil01

Jkuil01 Bekend lid

6 mei 2012
    828
    0
    16
    NULL
    NULL
    Vanmorgen voor het eerst wat banaan gegeven haha dat gezicht. Ze heeft geloof ik niet echt wat binnen gekregen werkte met haar tong alles weer naar buiten, maar ondertussen wel lachen. Morgen weer een paar hapjes.

@jhbpm, hier ook in een torentje door de andere voeding gaat goed geen klontjes shake wel behoorlijk.

Net gezellig in blijdorp geweest, was heerlijk weer met het zonnetje.

10. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

11 feb 2012
    1.947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    Volgens mij zit Kyan midden in een sprongetje. rond 4 maanden is toch weer een sprong?

Hij is huiliger, wil niet slapen, en als hij slaapt, slaapt hij maar heel kort, drinkt kort en heel vaak. Vannacht echt een slechte nacht gehad. Kyan kwam om de 2 uur voor een voeding en tussendoor was hij de hele tijd aan het mopperen in zijn wiegje. Ik heb echt bijna niks geslapen. ML is beneden gaan liggen zodat hij tenminste nog wat slaap kon krijgen.

En dan krijgt Kyan morgen ook nog voor de 3e keer de spuitjes. Ik hoop echt dat Kyan maandagnacht wat gaat slapen, ML heeft dinsdag belangrijk examen in Arnhem.

Maar wat is het een heerlijk weer! Vanochtend lekker de hele ochtend buiten geweest :)

11. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

11 feb 2012
    1.947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    Kolven doe ik alleen, ook al gaat het best snel ik moet er niet aan denken om dat samen met iemand te doen. Ik gebruik mijn eigen kantoor, sluit de deur en plak een blaadje met niet storen op de deur. Radio hard aan en gsm bij de hand voor filmpjes van Kyan.
    Ik kolf ook dubbel electrisch maar ik heb geen handen vrij om een boekje ofzo te lezen, is ook niet echt de moeite waard voor die 10 minuten.
    ik voel me ook echt een melkkoe, met die zuigende geluiden mwoe mwoe mwoe, net een loeiende koe.

Stijn drinkt lekker veel uit de fles! Kyan wilt alleen warme melk dus we moeten zijn flesje in 2 x geven anders koelt het teveel af. (hoezo kun je baby's niet verwennen :p)
    we beginnen met 2x 60 en als hij nog honger heeft krijgt hij meer.
    Mijn werkdag is als volgt:
    7:00 thuis live voeden
    11:00 kolven 2x 120cc
    14:00 kolven 2x 100cc (soms iets minder)
    17:00 thuis live voeden en daarna nog even thuis werken.

En ik vergeet dus vaak de 2e keer te kolven. Dan voel ik mijn borsten pas rond half 4 en dan is het te kort op de live voeding. Ik heb nu in mijn agenda geblokt zodat ik het niet vergeet.

Hoezo was je aan het solliciteren? Toe aan een nieuwe uitdaging? misschien inderdaad wel fijn dat je nu even kunt concentreren op je kleintje en de bv en geen nieuwe baan.

Ik hoef gelukkig niet vaak in het weekend te kolven, ik vind het echt vreselijk! voelt niet fijn aan mijn tepels. Ik kolf wel 1 keer in de week, meestal op zaterdag, beide borsten goed leeg. Omdat ik nu een G-cup heb ben ik bang voor een borstontsteking omdat Kyan bijna nooit de borst leeg kan drinken.
    Respect voor jou dat je zoveel kolft!!!! :D Zeker als Stijn zoveel drinkt en je alles bij elkaar moet sprokkelen! Knap hoor!

12. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Flash, toevallig vanmiddag te horen gekregen van mijn nicht. De 4 maanden sprong. Die kan, hou je vast, 6 weken duren. Ze leren dan gericht grijpen, hun naam herkennen, op tafel slaan en vast nog meer. Maar mijn nicht's theorie was toch dat ze het dan misschien wel leren, maar ze laten het pas later zien. Haar zoontje (16 maanden) luisterd pas sinds kort naar z'n naam én alleen als het hem zint.

13. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Volgens dat sprongenverhaal loopt de ene sprong in de andere over, èn kunnen ze weken/maanden eerder of later zijn. Schiet mij maar lek...

14. jessyd

jessyd Bekend lid

20 mei 2012
    871
    0
    0
    NULL
    haarlem
    heb ik weer ml al de hele week in het ziekenhuis dus race en vlieg weer heen en weer. nu lig ik ook ziek in bed :( wel kan ik nu rustig alles terug lezen

15. smurfin29

smurfin29 Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.071
    0
    0
    Leiden
    ik ben in 1 keer over gegaan want:
    friso comfort = friso standaard met jbpm meer zit er niet in.
    jhbm zorgt ervoor dat de ontlasting beter gaat en je kindje minder spuugd of terug geeft. alleen bij Dani word de ontlasting hard door de jbpm terwijl de meeste kindjes dunne ontlasting krijgen.

16. Nathalievs

Nathalievs Fanatiek lid

30 apr 2012
    1.547
    0
    0
    NULL
    NULL
    @smurfin hier ook harde ontlasting erdoor maar wou helemaal stoppen met jbpm kijken of het dan beter gaat met ontlasting.. Dus ga denk maar langzaam afbouwen..

17. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Oh! Xavi ging met een spelletje 'piep' keer op keer hardop lachen! Zo leuk!

18. Mikatjuh

Mikatjuh Bekend lid

24 feb 2008
    536
    0
    16
    Apothekersassistente
    Dronten
    Ik wilde eigenlijk ook geen nieuwe baan, mar dit kwam tijdens mijn verlof op mijn pad. Ik ga nu van 2 uur reistijd op een dag naar 40 minuten per dag en bovendien minder stressen. Ik kijk er naar uit.

Dus elektrische kolf gaat veel sneller en kolf je dan ook meer? Ik heb toen een handkolf gekocht omdat ik niet dacht dat ik het lang ging vol houden.

19. IngridE

IngridE Fanatiek lid

31 okt 2011
    1.214
    0
    36
    Brabant
    Bleh het ging zo goed met de nachten, maar nu....
    Gisteravond geclusterd rot 21:00 en toch om 1:40 wakker... Nu voeden en er het beste van hopen.

20. Liefdeis

Liefdeis Fanatiek lid

2 sep 2011
    1.012
    1
    38
    Hilversum
    Hier ook een klein spookje vannacht! 00.30-01.30-02.30 en net maar een flesje gegeven, op hooop van zegen!!

Deel Deze Pagina