Hmm hier ookal.... Ik vermoed dat Sam ziek is spugen huilen niet slapen wel slapen.. En af en toe oortje grijpen veel snot maar geen koorts
En 4:30... En nu niet willen wakker worden voor babyzwemmen. Gelukkig is t vandaag mijn parttime dag.
Neus hier ook al weken heb al vanallerlei zoutoplossing geprobeerd tot neusspray op recept van ka niks helpt dus hier doe ik er niks meer aan en hoop dat het met beter weer straks weggaat.. Nachten nou meneer heeft echt weekend gehad en dacht ach laat ik om 6 uur eens wakker worden en vandaag kan ik hem eruit halen om 8 uur draakje haha Wanneer mogen de kleintjes eigenlijk in de wandelwagen ipv de reiswieg dat word ook steeds krapper..
Ik denk zodra ze een beetje goed zitten kunnen, vanwege de krachten op de ruggetjes. Xavi kan al wel een kwartiertje rechtop zitten met een beetje ondersteuning voor zijn evenwicht, maar als hij moe wordt, gaat hij krommer zitten. Ik denk daarom dat het nog net te vroeg is voor de kinderwagen.
Mag je trouwens met deze leeftijd rechtop laten zitten? Kiann trekt zich overal aan omhoog om te zitten... Zelfs in wipper trekt hij zich omhoog... Maar ja is dat niet te vroeg?
Wandelwagen, zodra ze zelf (!) goed kunnen zitten. Volgens mij moeten ze dan dus ook uit zichzelf gaan zitten. Ze gedwongen laten zitten, als ze dit nog niet kunnen lijkt me niet zo goed voor de rug. Q kan ook blijven zitten, maar hij heeft geen evenwicht. En ik zet hem dan ergens tegen aan of ik ondersteun hem zelf. Maar door de bandage heeft hij extra steun in z'n rug, zonder is hij veel minder stabiel.
Oh- en als ze zelf kunnen zitten, maar nog wel in de bak passen. Zou ik ze nog lekker in de bak laten . Is nog altijd het beste voor de rug. Of je wandelwagen moet helemaal plat kunnen.
@wandelwagen. Idd zelf zitten lijkt me een vereiste! @nacht: hier het weekend uit kunnen slapen 7:45 en 8:10. Heerlijk. Vandaag ook voor Lennox een supernacht geweest. 23:15-6:45 (wakker in bed, gewoon kijken ). Helaas had moeders een slechte nacht. Pas om 2 kunnen slapen..
Dat vraag ik me dus ook af, Jesse wil ook alleen maar zitten! En trekt zich ook aan alles op! Terwijl draaien hem nog niet lukt... Komt niet verder dan zijn zij!
Meestal met een maand of 7 wanneer ze uit zichzelf kunnen gaan zitten mag je ze laten zitten. Het lijkt hartstikke schattig maar de schade die de rug er aan over kan houden kan erg groot zijn, dat hij/zij als volwassen persoon later nog altijd de last van moet dragen Ik zeg lekker laten liggen. Ze zijn nog lang genoeg groot!
Babyzwemmen was super leuk! Denk dat S er of aan moest wennen (theorie zwemjuf) of er gewoon nog wat te jong voor was 3 weken terug (mijn gevoel). Ligt nu te slapen in de Maxi cosy en daar laat ik m ff lekker liggen. Af en toe hoor ik 'm diep door zijn neusje ademen, zielig hoor. ML heeft fancy schmancy zoutoplossing neusspray voor S gehaald, die gaan we zo maar es proberen. S heeft deze week zijn 4e vermaandag dus wij gaan vanavond rijstebloem halen! ML was net in de AH en kon het niet goed vinden, vond alleen papjes waarmee je een volledige papfles kon maken, niet die je als 1 schepje toevoegt aan de BV... ik kijk er vanavond zelf wel even naar .
Gisteren de 'late' fles al om 21:30 gegeven, en minder: 120/4 ipv 150/5. En Xavi heeft heerlijk doorgeslapen! Het plan: vervroegen en verkleinen totdat het de laatste fles voor het slapen gaan is, zodat ik Xavi er niet meer voor wakker hoef te maken.
Klopt helemaal Kyan wil ook heel graag zitten als hij bij iemand op schoot is. Dan kan hij lekker om zich heen kijken. Gelukkig heeft hij het na een paar miniten alweer gezien bij iemand anders en leg ik hem weer (schuin) plat neer. In de wandelwagenbak past hij bijna niet meer..... Hier weer een spooknacht: gister bewust wat later in zijn pyama op bed gelegd, misschien zou hij dan wat langer slapen, maar helaas. 21:00 - 00:00 - 2:45 - 5:30 - 8:30 Normaal slaapt Kyan als ik hem rechtop houd en daarna weer terug in bed leg. Maar nu begint hij te brabbelen en te kreunen enzo. Hij heeft het prima naar zijn zin, maar wij blijven er wakker van Dan gaat hij mopperen (wordt hij moe en dat vindt hij niet leuk) en valt hij uiteindelijk weer in slaap. @Mikatjuh, of je meer kolft met een electrische weet ik niet, volgens mij maakt dat niet zoveel verschil. Maar het gaat wel sneller. Zeker als je dubbel kolft. Misschien kun je een 2e hands overnemen en de onderdelen vervangen? Dat heb ik gedaan. Was niet zo duur als een nieuwe aanschaffen want die zijn behoorlijk prijzig. @sprong, volgens mij wel een sprong. Kyan grijpt nu naar Aapie en brengt hem naar zijn mond. Dat kon hij eerst nog niet. Ook maakt hij nu een gillend geluidje. @verstopte neus, ik gebruikte zoutoplossing en toen dat niet werkte mocht ik van de HA neusspray gebruiken. (mag pas vanaf 3 maanden dacht ik) Vandaag mama-dag (onder de slaapjes stiekem toch even werken, niks tegen ML zeggen ) en vanmiddag naar het CB. Ik zie er alweer tegenop.... stomme prikjes.
Ik vind de newborn set te duur om nu nog aan te schaffen. Ben druk op mp aan het kijken voor een tweedehandsje, want ik het er nu het geld niet voor (over) om 'm nieuw te kopen. Heb ik goed begrepen dat er twee versies zijn, oud en nieuw? En dat er iets is met het niet passen van een babyset of zo?
Yep, wij hebben een vrij hoge tafel waardoor de Tripp trapp een heel eind onder de tafel geschoven kan worden, waardoor het niet zo'n sta-in-de-weg-is. DL zou zometeen als Ruben in de kinderstoel gaat makkelijk op een gewone stoel moeten kunnen maar het is ook ideaal voor lekker spelen aan tafel. Beetje barkruk-idee voor een kind. Oudere kinderen die hier komen, zitten er ook vaak op. (heb de babyset er niet meer op, dus is het gewoon een hoge stoel) Dus ik ga er straks als Ruben in de kinderstoel gaat, 1 bijkopen. Gewoon een kale op MP zonder babyset enz. @wandelwagen, onze wandelwagen kan eigenlijk net zo plat als zijn wipstoel, dus over een maandje ofzo ga ik hem lekker daar in doen. @verstopte neus, ik doe er niks meer aan. Hij heeft al een chronische dichte neus sinds zn geboorte en heeft er weinig last van. Denk dat zodra het weer beter/warmer wordt, het wel beter zal gaan,. @nachten, hier nog steeds heerlijk. 21:30-8:00. @Rijstebloem, er zijn maar 2 varianten die je mag geven met 4 maanden. Dat is de rijstebloem naturel of vanille. Bedenk wel dat je een iets grotere speen nodig hebt als bij een gewoon flesje @flesssen-speen, ik gebruik hier voor difrax de S-speen voor gewone flessen en de M-speen voor de fles met rijstebloem. Alleen vind ik nu zelfs de S-speen te hard gaan. Hij heeft zn fles binnen no-time leeg. @flessen, Ruben krijgt sinds een paar dagen 210+7. Zijn schema is nu: 8:00: 210+7 12:30: 210+7 17:30: 210+7 21:30: 180+6 + 2 schepjes rijstebloem. Vind het zelf vrij grote flessen maar ze gaan moeiteloos op. Ga vandaag of morgen proberen wat fruit te geven. Hoop dat zodra hij redelijk wat fruit/groente eet, ik zn flessen weer wat terug kan schroeven.
@newbornset, zou die ook nooit kopen. Ruben heeft er voor 2 maanden terug bij vrienden ingelegen, maar vond dat hij er niet echt goed in lag. Hier zetten we de maxicosi altijd een beetje overeind op een stoel tijdens het eten, werkt ook prima. @Kat, Je heb wel een oude en nieuwe versie, maar hoe en wat, geen idee. Heb de onze compleet nieuw gekregen.