Ja, ik ben ook aangenaam verrast! Hij stond telkens tweede, maar de inzending die eerste stond is verdwenen. Ik denk dat het met het oproepen tot stemmen te maken heeft. Dat is niet toegestaan, anders dan in de handtekening. Dus ik ga - om het risico van diskwalificatie te voorkomen - voorlopig op geen enkele manier meer op dit thema in na deze reactie. Het zou zonde zijn als ik daarmee de schijn wek vals te spelen en daarmee Xavi's kansen verspeel. (Ook voor deze reactie heb ik het beheer om toestemming gevraagd.)
Jessy super fijn!! Kat hoop dat jullie winnen!! Vastleggen ik leg hem niet vast maar stop stukje van zijn slaapzak achterhet matras achteraan in bed.. Kan alleen nog maar met het slaapzakje in maat 80 rest geen ruimte voor over Hihi Zo kan hij zich niet helemaal naar boven trappelen of hij moet hard ze best doen.. Wat ook nog weleens gebeurt 😉
@vastleggen, zou ik ook echt nooit doen. Weet van vroeger dat mn moeder koordjes aan de slaapzak vastmaakte op taillehoogte en dan onder het matras vastknoopte. Maar het kindje van schoonzus van mn zus is op deze manier bijna gestikt. @Kat, super voor Xavi. Ik heb echt geprobeerd met een niet vooroordelende blik naar de foto's te kijken, maar Xaafje stak gewoon met kop en schouders boven de tummy-tub-rand uit. Vandaag alweer 2 slaapjes zonder moeite in slaap gevallen zonder in te bakeren. Pfff, ben er zo blij om, dat het cold-turkey stoppen zo snel gaat.
Ik ben ook overstag gegaan! Al drie dagen af en toe een ontroostbaar mannetje! Gaf hem na een half uur huilen zijn vit. D druppels, dan heeft ie wat te sabbelen en is dan vaak eventjes stil! Nou hij vrat het lepeltje er bijna bij op, en ging alleen maar harder huilen! Had van de blije doos een potje Banaan, lepeltje gegeven, was heerlijk aan het sabbelen, en kreeg een big smile! Zou hij gewoon honger hebben gehad?
Meneer ontroostbaar tijdens slaaptijd... zelfs 30cc bijgemaakt maar na 15cc coma en als ik hem dan (wakker) wegleg meneer weer krijsen.... Dus ik maar op aankleedkussen ff luier wisselen... Nou zat klein plasje in... Ik rits zijn slaapzak dicht... coma op de commode dus... Heb zo met aankleedkussen en al in bed gelegd hahahaha Mij best
Haha! Slapen is slapen. Mick slaapt al bijna de hele dag. Is alleen wakker geweest voor 2 voedingen en een pasfotootje bij de fotograaf. Slaapkop, maar dat was vorige keer ook zo na de prikjes.
@vastleggen, idd omdat het gevaarlijk is doe ik het absoluut niet. Je kan hem ook gewoon zonder dekens in bed leggen als je bang bent dat hij eronder komt. Met een goede slaapzak aan krijgt hij het echt niet koud. @slapen, hier vandaag ook een slaapkoppie. Hij was om 07:45 wakker. 08:30-11:15 slapen 12:00 fles, 12:30-16:00 slapen. net wakker gemaakt 16:15 fles en hij slaapt nu alweer. hij heeft gister ook maar 2 a 3 uurtjes geslapen over de hele dag dus niet heel gek @laatste fles, wij mogen absoluut niet stoppen met de laatste fles nog. Hij weegt wel genoeg en hij is wel oud genoeg maar hij drinkt veel te weinig overdag
Hmmm... Ik bespeur bij Xavi de laatste dagen extreem veel handjes sabbelen, smakgeluidjes, onderlip naar binnen zuigen en honger binnen het uur na de vorige fles. Toe aan vast voedsel?
Ik heb voor een bescheiden bedragje via mp een puntgave Tripp Trapp gescoord, mét baby-inzet en fris en schoon kussentje! Blij mee!
Stijn ligt ookal de hele dag te slapen, maar dat komt omdat ie wat ziekjes is. Snot en snot verkouden compleet met piepend neusje. Mijn moederhart wordt flink op de proef gesteld. Op het KDV zijn ze lief voor hem en hij mag ook gewoon komen maar op zulke momenten zit ik niet lekker op mijn werk. Ik kan niets voor 'm betekenen maar toch. Ik mis mijn vrolijke schaterende ondernemende mannetje. Een glimlach kan er nog vanaf voor papa en mama, de rest is te vermoeiend. Borstvoeding doe je werk en help mijn mannetje er snel bovenop en aan een enorme weerstand!!
Niiiiice kat!! Vraagje; wat doen jullie met te kleine babykleertjes? De allermooiste pakjes (zeker 20 ) bewaar ik voor Stijn voor later, maar de rest? Het is allemaal relatief merkloos (Prenatal, HEMA en soms wat Noppies). Ik twijfel tussen de zak van Max, verkopen op MP (maar zo'n gedoe) en bewaren voor als er een familielid/vriendin zwanger raakt (maar zit die op mijn uitzet te wachten). En de zak met kleertjes raakt steeds voller....
Ik zit nu lekker de traktatie van een kindje van Stijn's KDV op te eten. Stijn vond de tomaat en komkommer van vanavond weer súper vies. Lekker manneke is het toch als ie met een vies gezicht het eten uitkwijlt.
Hier slaapt Kiann al sinds 19:00u... wauw... Hij was ook echt moe! Dus we zullen zien wanneer die komt en anders krijgt hij rond 22:00-23:00u een flesje voor de nacht. En morgenavond moet ik hem ook naar oma brengen om te werken... Vind dat NOG erger nu dat hij verkouden is... gelukkig al beetje aan de betere hand... Vooral nu meneer erg 1kennig is en iedereen een krijsbui krijgt als hij merkt dat iemand anders dan ik of papa hem vast heeft Dus oma heeft het zwaar met hem, want ze moet wel met erg goede argumenten komen wil hij stoppen met huilen... Pffff maar wat doen je eraan?
@Kleertjes: Ik heb van twee vriendinnen hun complete babykleertjes-uitzet gekregen. Van elke maat 2 verhuisdozen vol! Ik zoek het mooiste eruit, en dat gaat in Xavi's kast. Daarvan bewaar ik de mooiste dingen voor 'je weet maar nooit'. Het neutrale spul gaat naar mijn schoonzus (alleen als het er nog goed uit ziet), want die hebben een dochtertje. Het jongetjesspul en het mindere spul gaat naar een bevriend stel die een zoontje hebben van 2 maand jonger. Zij kennen weer een stel wat het echt niet breed heeft, dus zij schuiven hun restjes daar weer naar toe. Kortom: alles is doorgeef. Omdat ik het zelf ook niet heb hoeven kopen, voelt het niet goed om het op mijn beurt weer door te verkopen. Ook wat betreft zaken als Maxi Cosi, kinderwagen enz. Mocht mijn zusje aan een tweede toe zijn, dan kan zij mijn spul krijgen. (Herinneren jullie je nog dat ik zo'n hele blitse, oranje 'milenniu-editie' kinderwagen van haar had gekregen? )
Ik heb alle kleertjes die we niet bewaren (omdat ze zo leuk zijn) op mp gezet (de zeeuwse vorm). Het is een pakket geworden van 40 tot 50 kledingstukken en ik vraag er 40 euro voor. In mijn omgeving allemaal meisjes op komst, dus die kan ik er niet blij mee maken. Ik heb ook alles uitgezocht en het zijn allemaal nette, hele en schone kleren/slaapzakjes)
Alles wat nog mooi is, en ik nog leuk vind bewaar ik, in een kledingbox van de Ikea! Vind het zonde om weg te doen, wie weet voor de volgende, en vind ik het dan niet meer leuk, of krijgen we een meisje, kan ik het altijd nog weg doen/geven!
Hier bijna alles gekregen van zusje (geleend), dus alles weer terug in een doos voor als ik of mijn zusje een tweede krijg. De rest in een andere doos, voor onze tweede. Daarna zien we wel weer verder.
Hebben we na Bezhân ook zo gedaan, en een heel groot deel naar familie van ml gestuurd. Maar gezien we bij 2 stoppen en er geen baby's op komst zijn bij de schoonfamilie (en ook niet in de nabije toekomst). Al voelt het wel vreemd om alles te sorteren en weg te doen. Maar ja, als ik het moet bewaren staat mijn zolder na 3 maten vol haha