16-31 december 2012 mama's - deel 3

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door jessyd, 14 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    Hij zit prima :D

Spannend he op reis met baby :D

2. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Ziet er echt knusjes uit. Q. drinkt niet 'live'? Want volgens mij kun je vrij anoniem de melkbar openen... ;)

3. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Haha, nee de melkbar openen zal denk ik niet zo vredig zijn voor onze mede passagiers. Tenzij ze een achtergrondkoor van gillende baby's mooi vinden, natuurlijk ;).

4. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Wat zouden jullie doen met kleertjes? Hij zit zaterdag van 08:00-11:30 in de zak. En dus steeds trein in, trein uit. Hij krijgt sowieso legging + sokjes en daaroverheen de bandage. Daaroverheen nog een joggingbroek. Een paar sokken en dan de bandage genoeg?
    En bovenkleding? Opties zijn: romper lange mouw + shirt lange mouw/blouse, romper lange mouw + t-shirt korte mouw, romper korte mouw + shirt lange mouw/blouse. En moet daar dan nog een vestje overheen? Die kan ik namelijk niet steeds aan en uit doen zonder Q uit de zak te halen en ik geef ook best wat warmte af. Muts doe ik sowieso op en die doe ik af in de trein. Ik moet 2 keer overstappen, dus dan muts weer op.

En wat moet ik aan doen :p? Is mijn donsjas te warm voor zaterdag en kan ik beter een minder warme jas/dik vest aandoen?

5. Nathalievs

Nathalievs Fanatiek lid

30 apr 2012
    1.547
    0
    0
    NULL
    NULL
    Super foto's zag ze al op fb..

Azu ik zou denk een lange lange mouw romper met lange mouw shirt/blouse en zelf een lekker warm vast mocht het ooit toch te koud zijn kun je jou vast dan beetje om q heen doen of past dat niet?

6. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

26 apr 2011
    2.780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    Azu: zou zelf niet te warm aankleden. Q zit erg dicht tegen je aan en in de trein vrij warm.

7. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    Doe je Q onder of over je jas?
    Als je onder je jas doet zou ik gewoon huiskleertjes doen en mutsje.
    Boven je jas... dan wel een vestje ofzo. :)

8. Mishur

Mishur Actief lid

22 mrt 2012
    446
    0
    0
    Leiden
    Gewoon n vestje meenemen voor de zekerheid? Maar volgens mij zou t weer zaterdag weer ietsje beter zijn. Hier ook al treinreizen van 3 uur gemaakt en had hem soms uit de doek.

Gisteren naar CB geweest, maar dit keer minder goed gegroeid qua gewicht. Lengte wel goed, echt een lang dun mannetje dus. Hij is nu met 17 weken 5790 gram en 63 cm. Geen commentaar gehad, alleen 'genoteerd'. Waarschijnlijk omdat hij klokje rond slaapt krijgt hij minder, en druk bezig is met ontwikkelen verbruikt hij meer energie. Ga bij 5 maanden wel even wegen bij t inloopspreekuur denk ik en dan bepaal ik dan wel of ik ga beginnen met bijvoeden (pap als dikmakertje) of dat ik wacht tot 6 maanden. Hier iig nog totaal geen interesse in t eten, kijkt meer naar mijn hand dan naar t eten.

9. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Mij valt op dat ze bij het cb het meten niet zo nauwkeurig nemen. De ene keer meten ze Xavi met kromme beentjes, de andere keer met helemaal gestrekte spekpootjes.

Met als gevolg dat hij af en toe bijna lijkt te krimpen, of alleen in gewicht is aangekomen.

Ach, zo lang hij niet breder is dan hij lang is, zal het wel goed zijn.

10. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Ik doe lange mouw op lange mouw en dan een vestje mee, mocht hij het koud krijgen. Mijn jas gaat over de zak heen, maar die sluit ik niet. Dat past namelijk niet :p. Groot vest heb ik ook niet, dus het moet zo maar gewoon lukken.

Meten/wegen, ik zou vooral ook gewoon naar je kleine kijken ;)! Een volle luier of net van te voren een luier scheelt al gauw 200 gram. Op de nicu wogen ze zelfs alle luiers om zeker te zijn van het gewicht.
    Qtje mag niet meer gemeten worden, want dat is niet goed voor de heupjes ;). Maar hij zal nu toch al wel een ruime 60cm zijn bij 5200 gram.

Nog een vraagje, ik heb dinsdag dom gepland. Om 10:40 afspraak bij cb en om 11:15 fysio (beide aan een andere kant van mijn woonplaats). Welke ga ik verzetten?

11. Nathalievs

Nathalievs Fanatiek lid

30 apr 2012
    1.547
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou cb verzetten

12. Versluis

Versluis Fanatiek lid

10 jul 2011
    1.924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland
    Ik zou cb verzetten, fysio lijkt me voor Q veel belangrijker dan het wegen en het praatje op het cb.

13. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Oh! Ik was vergeten hoe heerlijk het is om door de regen te lopen!

Regenhoes ('Die ga ik toch nooit gebruiken, dan pak ik wel de auto') om de kinderwagen, pluutje mee... Heerlijk!

De buit: 10 potjes Olvarit (Kruidvat aanbieding), twee babylepeltjes, een ijsblokjesvorm en het voornemen om zelf straks babyvoeding te gaan maken en portiegewijs in te vriezen.

Hebben jullie do's en don'ts?

14. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.225
    525
    113
    Ik heb allerlei fruit gehaald appel peer banaan mango voor de eerste hapjes even alles los ingevroren en nu zit het doormekaar gepureerd..

15. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.225
    525
    113
    Hier een doodzieke mama en Sam... Mama de griep Sam zware oorontsteking voel me zo'n ontaarde moeder hij had er van de week al last van en dan nu pas naar de dokter gegaan..l..

16. Versluis

Versluis Fanatiek lid

10 jul 2011
    1.924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland
    Zielig is dat voor ze he, Aappie. Hebben wij bij Bezhan gehad, maar we merkten het ook niet eerder. Pas een week later kwam het boven tafel. Gelukkig vindt hij ons nog steeds wel lief na 5 jaar ;)

17. Versluis

Versluis Fanatiek lid

10 jul 2011
    1.924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland
    En natuurlijk beterschap voor jullie beiden!!!!!

18. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Agossie. Beterschaapjes!

Hier zojuist het allereerste hapje gegeven! Een half potje Olvarit banaan.

En zowaar: Xavi had al snel door hoe het moest, en heeft het zonder al te veel geklieder opgesmikkeld. Welliswaar met een frons, maar het mondje ging elke keer netjes open als het lepeltje in de buurt kwam.

Ik denk dat hij er echt wel aan toe was...

19. MamaVanBas

MamaVanBas Bekend lid

22 sep 2008
    988
    0
    0
    Gelderland
    Weinig dingen die niet goed zijn wanneer je zelf fruit maakt, behalve dat je volgens mij in het eerste jaar geen aardbeien en kiwi's mag geven.
    Ivm hoge kans op allergien door de pitjes.

Ik gaf bas en job altijd kiwi en banaan :-\ oeps :)

20. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

11 feb 2012
    1.947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    Hoi dames,
    @Kirasese, wat een leuke foto!

@Marijke, trots op je mannetje, ik zag de stoere foto op FB :)

@Azu, mooie draagzak! Ben benieuwd hoe het gaat zaterdag. Ik zou idd lange mouw romper, lange mouw shirt en een vestje mee voor de zekerheid, maar je geeft zelf warmte af en je jas kan je om hem heen slaan. Succes!
    Ik zou ook cb verzetten

@Kat, heb je foto's van zijn 1e hapjes?

@Aapie, heel veel beterschap voor jullie beide.

*Even een ego klaagzang:
    Ik ben zo moe! ik merk dat ik nu na 4 weken werken en nog steeds gemiddeld 2 nachtvoedingen nu echt wel chronisch moe begin te worden. Vannacht was het zelfs zo'n slechte nacht dat ik Kyan uiteindelijk bij me in bed heb genomen, aan de borst. Ik hoop een regelnacht of sprong.
    Normaal ben ik een heel sociaal persoon met een druk leven. maar nu meld ik me overal voor af, ik heb geen zin meer in feestjes, bbq (ja, vanavond de 1e van het jaar bij vrienden, waar ik me net voor heb afgemeld)
    Ik ga met tegenzin op donderdagavond sporten, waar ik al jaren in hetzelfde team speel dus dat is ook vooral voor de gezelligheid. (als ik er eenmaal ben vind ik het heerlijk :) )
    Maar het kost allemaal zoveel energie, dan heb ik een leuke afspraak, kan ik me helemaal op verheugen. tot de dag zelf en dan ben ik zooooo moe dat ik geen fut meer heb.
    Ik ben er ook een beetje labiel van.... qua emoties dan.
    Herkennen jullie dit?
    Komt mijn (zin in) sociale leven ooit terug?

Deel Deze Pagina