16-31 december 2012 mama's - deel 3

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door jessyd, 14 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

11 feb 2012
    1.947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    Wie had die link van Vente exclusief ook alweer doorgegeven?
    Al eens iets besteld? Ik krijg nu wekelijks die mails en zitten leuke aanbiedingen bij.

2. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    @fruithapje: Wij zijn nog niet begonnen, maar als ik dat ga doen doe ik het ergens tussendoor en groente waarschijnlijk als wij ook gaan eten.
    Saar dronk eerst altijd alles tot de laatste druppel op dus ik dacht dat ze er wel aan toe zou zijn maar nu laat ze de flessen staan.... ze drinkt best weinig ineens (sprong, niet lekker?) Ik wacht dus ook nog maar even met fruit.

@sprongetje 19 weken: Merken jullie iets van deze sprong? Saar slaapt 's avonds weer erg slecht in. We moeten haar weer helpen terwijl het al een paar weken goed ging....

@verkouden: Saar blijft zo hoesten. Gister en vandaag is er door het hoesten ook een hele fles uitgegaan. Allebei de keren over de bank.... Vanmorgen vlak voordat ik ging werken weer. Lekker stressen maar ik vind het ook zo sneu voor haar.
    Vanmorgen moest ze zo hoesten dat ze het er helemaal benauwd van kreeg. Vind dat zo eng om te zien. Ik hield haar op haar zij en toen kwam er een grote slijmklodder uit... Hopen dat het vannacht goed gaat.

3. Nathalievs

Nathalievs Fanatiek lid

30 apr 2012
    1.547
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vente exclusief heb ik weleens bij besteld! Werkt goed levering duurt wel lang.. Pas als de actie is afgelopen bestellen hun de hoeveelheden bij de leverancier maar had ook iets wat verkeerde maat was terug getuurd en ook netjes centjes terug dus als je geduld hebt werkt het prima!

Iemand enig idee Luc spuugt ineens een stuk meer...
    Paar opties die ik dacht wat zou kunnen..
    Flessen vort teveel en overgaan naar 4 flessen?
    Door zijn obstipatie en persen spuugt hij het boven eruit..
    Jbpm werkt niet meer? Of is misschien niet meer nodig en te dik voor hem?
    Of moeten reflux medicijnen hoger? ( maar dacht dat dit niet hielp tegen spugen maar alleen tegen het zuur dat dat niet pijnlijk is)

Kleding hier ook 68 voor de zomer maar sommige dingen past hij al dus merkjes die klein vallen wil ik ook in 74 gaan kopen..

4. jessyd

jessyd Bekend lid

20 mei 2012
    871
    0
    0
    NULL
    haarlem
    even een vraagje weet iemand wanneer je zorg verlof kan krijgen?

5. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    @nathalievs: hier ook een spuger, eerst deed ze dat nooit.... geen idee hoe het komt..

@zorgverlog: Geen idee, volgens mij kan je dat wel aanvragen..

6. Jkuil01

Jkuil01 Bekend lid

6 mei 2012
    828
    0
    16
    NULL
    NULL
    @zorgverlof is per cao verschillend. Mijn man kreeg laatst een dag omdat ik te ziek was om voor de kinderen te zorgen.

7. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Volgens mij is dat altijd in overleg met je baas.

8. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    @ Flashfly, is zonnenbril van Difrax. :)
    Erg handig met bandje! Hij moest er ergggg om lachen :)

9. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.728
    2.229
    113
    Hallo iedereen,

Weer veel leuke fotos gezien!

Ingrid veel beterschap!

Fruithap hier met 5 maanden beginnen, ze drinkt nu sinds dit weekend 180 water + 6 schepjes, nog wel 5 keer per dag, maar ze laat wel best veel staan op een dag.
    Krampjes zijn hier nog steeds niet weg, met abc dolphis wel onder controlle, maar als ze een dosis te weinig krijgt, is ze gelijk savonds ontregeld en wil dan niet spelen of slapen. Nog meer babys nog steeds buik krampjes?

Ontwikkeling gaat superhard nu, ze draait nog niet, is ze ook helemaal niet mee bezig. Ze kletst heel veel op haar manier, en ze praat ook tegen der knuffels en speelgoed, superschattig! En ze kan al week of 3 schaterlachen, moet je wel veel moeite voor doen, maar das t zeker waard. Ze stopt ook alle speelgoed sinds paar dagen in der mond, kan wel een uur alleen spelen nu, waarschijnlijk nog wel langer ook, maar dan mis ik der al te veel...

Hier spuugt ze ook laatste week meer, ik heb zelf het idee dat het komt omdat ze de hele dag alles in haar mond stopt, en ook der vingers en hand stopt ze vaak in der mond, soms zie ik der dan kokhalsen, dus denk dat het hiermee te maken heeft.

Iemand ervaring met zwemluiers? Volgende week een weekje naar centerparks, lekker ff er tussenuit.

10. IngridE

IngridE Fanatiek lid

31 okt 2011
    1.214
    0
    36
    Brabant
    #4270 IngridE, 16 apr 2013
    Laatst bewerkt: 16 apr 2013
    Rijstebloem, avond 3.

Aangezien de 'zuivella' in de vriezer mutje vol is, kon er wel wat melk vanaf. We hebben 200 cc ontdooid voor de rijstbloemfles van 22:00 en 200 cc voor de nachtvoeding van operatie 'En Doorslapen Zal Je'.

Zieke moeders om 21:30 naar boven en toch met 1 oor luisterend of het allemaal goed verloopt en razend nieuwsgierig naar hoeveel CCtjes onzen S zich zal laten smaken. Nu met speen 3. Na 15 mins haalde ML de fles eruit en zag dat ie er slechts 10 cc uit was. Heerlijk kind hebben wij. Vermanend toegesproken en toen ie door har dat het menens was (want fles uit de mond) toen zette ie het op een zuigen: de overige 190 cc met 3 schepjes rijstebloem zaten er in 15 mins in. Voldaan het bedje in gelegd.

Nog voordat Stijn zich meldde schudde ik ML nog even wakker... ik had de Maxi Cosi gepimpt met One Direction (guilty pleasure ;)) stickers en Stijn zat erin, of ie even kon helpen!
    ML: "Ingrid, je slaapt, je droomt en Stijn ligt te slapen in zijn eigen bed"
    Ik: "Oja, en ik heb hier ook geen Maxi Cosy natuurlijk".
    Toffe koortsdroom :D.

Om half 5 meldde Stijn zich en nu pas geloof ik dat het bestaat: mamahonger! Ik dacht altijd: iedereen is gek (CB inclusief), mijn kind heeft gewoon honger 's nachts. Maar ML ging erop af, gewapend met 200 CC uit de vriezer, speen 3 voor snelle inname... en hij weigert... Naar beneden, Stijn brullen, speen 2 gepakt (gelukkig nog niet weggegooid), opnieuw aanleggen en: wil niet... Na 40 cc was ML er klaar mee en ging Stijn brullend in bed terwijl ik met ontblote borst vanuit de ouderslaapkamer gilde 'ik kan 'm ook melk geven uit mijn borst!!'. Ik denk, dit pikt ie nooit... 2 gillen, stil. Doorgeslapen tot 6:50.

ML vertelde vanmorgen dat Stijn op mijn stem, gesnotter en gehoest had gereageerd terwijl hij 'm de nachtvoeding probeerde te geven. Ik voel me nu wel heel dubbel... doorgaan op deze manier en die nachtvoeding dmv ML en een flesje melk proberen 'af te leren' of ZL lekker laten drinken bij zijn mama als ie die nou 's nachts gewoon nodig heeft...

Veel bewogen nacht iig. Ik nog steeds hartstikke ziek en ML nu ook aan het hoesten. S is gelukkig weer kiplekker en gaat vandaag spelen bij het KDV zodat mama in bed kan liggen PFF.

11. Mikatjuh

Mikatjuh Bekend lid

24 feb 2008
    536
    0
    16
    Apothekersassistente
    Dronten
    Ingrid> Ik moet wel lachen hoe je het opschrijft hoor! Heerlijk, ik zie het helemaal voor me! :) Gaaf idee voor de MaxiCosi. Haha!

Hier zijn de nachten bagger, 21-00-3-5-7uur sinds 3 dagen. Nu heb ik met de 21 en de 7 niet zo veel moeite, maar de 3 onderbrekingen er tussen vind ik toch wel veel hoor. En waar het aan ligt??? Hier heeft CB niks gezegd over de nachtvoedingen, maar ik zou het zelf toch wel fijn vinden dat hij eens een keertje doorhaalt.

12. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Gisteren cb: 7160 gram en 67 cm. Groeit en bloeit prima, is nieuwsgierig en ondernemend. Geen rare reactie op de - voorlopig laatste - prikjes.

Maar toch advies om te proberen het aantal voedingen om te gooien naar 4 per dag.

Terwijl ik nu van 5 weer naar 6 ben gegaan. Reden: omdat Xavi nu makkelijk 2 tot 3 uur wakker is, heeft hij weer trek als het bedtijd is.
    Hij krijgt 175cc bij opstaan, en 100cc bij slapen gaan, en doet het daar heerlijk op.

Advies: elke fles met rijstebloem voor een langer verzadigd gevoel, zodat hij de voor-het-slapen-gaan fles niet meer nodig heeft, in combinatie met ophogen naar 200cc.

Deze week eerst maar eens een paar kleine schepjes rb in elke fles om de reactie op zijn stoelgang te peilen, voordat ik meteen te drastisch ons winnende systeem (19-9 uur) om zeep help.

De nachttijd tussen de voedingen door was wel èrg lang. Moest ik Xavi maar wakker maken om 7 uur. Ja doag!!!
    Als Xavi houdt van uitslapen, ga ik hem dat niet afleren!

Mijn alternatieve idee van een 'echte' papfles met rb erdoor zodat hij gedurende de nacht een wat gelijkmatigere opname van voedingsstoffen heeft, werd ook goedgekeurd.

13. bby3

bby3 Actief lid

5 jun 2012
    134
    0
    0
    hier mocht ze ook over naar 4 voedingen maar dat lukt meestal niet alleen als ze smorgens lang slaapt maar dat doet ze nu vrij weinig.
    ik kom nu op 6voedingen als ze smorges om 5 uur komt. ze wil dr laatste 2 flesjes ook kort op elkaar na 2,5/3 uur , ik maak ze 180+6 maar ze drinkt ze niet allemaal leeg..ze zit gemidded tussen d 600 en 900cc, smorgens heeft ze ook echt honger want die gaat meestal leeg en savonds ook. zou exra jbpm daarvoor ook helpen dat ze wat minder snel honger heeft?

@slapen ,ze wil wel slapen maar het lukt dr niet echt dr armen en benen doen heel wild :p en dan wil ze dr speen en die duwt ze dan met dr knuffedoek weer uit dr mond. en dan ligt dat doekje weer niet goed op dr hoofd of wang en gaat zedaar weer om piepen. ze heef dr nu 5 in dr bed liggen maar ze zwiept ze alle kanten op.

ze slaapt nu ook 2 weken al moeilijker en dan is t huilen omdat ze wel moe is maar niet kan/wil slapen.

had gister 2 shitjes maat 68 die ze 1 x aanghad heeft maar nu al niet meer passen. broekjes 62/68 past nog makkelijk
    rompertjes heb ik er 74/80 want 62/68 zijn van sommige merken te klein ,alleen van hema en zeeman passen daarvan wel goed

ik zit nog met een "probleem" als ze savonds in bad geweest is dan gaat ze met dr romper aandoen echt heeel hard huilen en krijssen en stopt ze pas als ze een fles heeft en soms huilt ze zo erg dat ze dr fles ook niet gelijk wil. doe haar dan nu ook savonds niet meer op buik leggen om in te smeren want dat vind ze ook echt nix , iemand tips?

14. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    Hier exact 4mnd en 65.5cm en 7310gr.
    Minder gegroeid door vele ziekzijn.
    Maar alsnog boven de +1 lijn hihi :D

Nu pas over 2mnd weer en geeeeen prikjesssss voorlopig!!! :D

15. marijke88

marijke88 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.996
    0
    36
    kop van n-h
    haha de +1 lijn... Wout zit op de -1 lijn qua gewicht en -2 qua lengte! klein smurfie:D

hier passen ook de meeste broekjes maat 50-56 nog, en zelfs enkele shirtjes nog...

Vandaag heerlijk vrolijk mannetje! zooooo genieten!

Hebben wel de babygym weer uit de box gehaald, hadden t idee dat hij er onrustig van werd en idd hij is eruit en hij vind de box weer ok.. toeval???

16. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    Jeetje maat 50-56... die van mij zitten al gaten in van motten hahahaha
    Hier 68/74 en heeeeel soms 62...
    Rompers 74/80...

Maar als hij vrolijk is en goed groeit, is het helemaal prima!
    En voordeel... je heb waar voor je geld met kleertjes... :D

Kiann heeft dit keer wel iets last van prikjes.
    Nu met zetpil bedje in. Ik zo werken en oma komt hier op beide kereltjes passen. :)

17. Nathalievs

Nathalievs Fanatiek lid

30 apr 2012
    1.547
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook maat 68 en wat klein valt 74.. 62 ook nog hoor maar dan valt het ruim 😉

18. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Hier beginnen de 62/68 rompers stringetjes te worden...

19. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.224
    525
    113
    Hmm sexy string met pampers haha

20. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

11 feb 2012
    1.947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    Kyan zit al enige tijd in 68 en soms al in 74. Onze kleine reus.

@mikatjuh, geen oplossing voor je maar wel herkenning. Dat zijn zowat ook de tijden van Kyan snachts.

@marijke, gister stonden nog alle haren recht overeind en vandaag vallen ze naar de zijkant. Z'n coupe lijkt nu echt nergens meer op. Misschien toch maar eens naar de kapper.

@bby3, doet ze dat altijd na het badje of alleen savonds?
    Lijkt me behoorlijk vervelend...

@ingrid, je kunt het zo leuk schrijven! :)
    Succes met je projectje.

Deel Deze Pagina