16-31 december 2012 mama's - deel 3

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door jessyd, 14 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nathalievs

Nathalievs Fanatiek lid

30 apr 2012
    1.547
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook na fles van 19 uur naar bed wakker maken rond 22 uur en dan word hij rond half 8 8 uur wakker.. Heerlijk

Wanneer mag je eigenlijk nog ander drinken tussendoor geven water ofzo? Voor als het straks echt warm word?

2. sweetdreams

sweetdreams Fanatiek lid

25 jan 2012
    3.497
    2.220
    113
    Hier sinds week of 2/3 een nacht doorgeslapen, zonder speentje in te hoeven doen, en ook de lugubere tijd (oooh ondankbaaar) van 6:00 weer voorbij gegaan en lekker gepit tot 7:45. Zelf stond ik om 7:00 naast mn bed, want de vogels floten, zon scheen en had mn slaap uit. Om 8:15 hing ons beddengoed buiten.

@Ingrid, Hij heeft dus geen nachtvoeding gehad?? Dan geloof ik dat hij echt wel van zn mama-honger af komt binnenkort hoor. Ze krijgen wel in de gaten dat wakker zijn/huilen zonder eten te krijgen, totaal nutteloos is.

Als ik heel eerlijk ben, ben ik van de oude stempel. Zodra ik merk dat ze geen echte honger meer hebben, laat ik ze gewoon een nachtje (of 2) huilen en dan is het gegarandeerd voorbij. Tegenwoordig is dat slecht voor de hersenen en de hechting/vertrouwen tussen moeder en kind, maar ik en mn broers hebben daar ook niks van gekregen. Ik heb Ruben 2x laten huilen. Wat voor mij wakker liggend eindeloos leek, bleek op de klok maar een uur te zijn en toen was het klaar.

@Kirasese, fijn dat jij na al die ellende weer op de goede weg zit. Hopelijk is het tijdelijk.

Gister onze babyboom in familie/buren/vrienden/collega-kring afgesloten met een kraambezoek. Er hangen 16 geboortekaartjes hier waarvan de eerste van 25 januari is. Gelukkig wel een paar waar een kaartje afdoende was. De eerstvolgende is nu mn eigen zus en die is eind oktober uitgerekend.

3. Jkuil01

Jkuil01 Bekend lid

6 mei 2012
    828
    0
    16
    NULL
    NULL
    Jeetje staat er bij jullie ook zoveel wind?? Waai bijna uit mijn jas. In Lana haar wagen lag allemaal zand zo zielig doe er zo maar de regenhoes op. Stel dat het in haar oogjes komt. Het is dat we er uit moeten om zoonlief te halen en brengen anders zal ik veilig binnen blijven.
    Was een oude meneer die zich had vastgeklamd aan de bosjes en niet meer verder kwam gelukkig hielpen mensen hem. Ik had mijn handen vol om de kinderwagen in bedwang te houden.

4. Jkuil01

Jkuil01 Bekend lid

6 mei 2012
    828
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oja hier nachten van 19:30 tot 7:30 en dan noch wakker moeten maken.

5. Nathalievs

Nathalievs Fanatiek lid

30 apr 2012
    1.547
    0
    0
    NULL
    NULL
    Iemand enig idee of die streep nog ooit weggaat? En die oude vrouwen navel haha nu vallen mijn oude piercing gaatjes helemaal erg op.. 😐 maar dat zal wel te trainen zijn alleen die streep ben ik nu toch echt beu!!!

6. Nathalievs

Nathalievs Fanatiek lid

30 apr 2012
    1.547
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jkuil wat een heerlijke nachten!!

Ik ga hier zo naar buiten moet boodschapje doen maar hier waait het ook enorm

7. Liefdeis

Liefdeis Fanatiek lid

2 sep 2011
    1.012
    1
    38
    Hilversum
    Deze moet ik even met jullie delen!!
    Of die ze ooit aan krijgt.... Maar te leuk om te laten liggen!

Bijgevoegde bestanden:

8. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    Cool!!!!
    Hier ook slippers gekocht... geen idee of hij ze aankan deze zomer hahaha

Ahjaaaaa zien we wel :)

9. Nathalievs

Nathalievs Fanatiek lid

30 apr 2012
    1.547
    0
    0
    NULL
    NULL
    Super schattig die slippers!!

Ingrid wipstoeltje nog gevonden?

10. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
  11. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Jeujzus! Heb je dat allemaal onlangs nieuw gekocht?

Alhoewel... Ik mag ook niet klagen: ik heb van vriendinnen ook echt enorm veel kleertjes gekregen: van elke maat (56-80) 2 verhuisdozen vol. Ik schat in totaal wel 1000 stuks.

12. IngridE

IngridE Fanatiek lid

31 okt 2011
    1.214
    0
    36
    Brabant
    #4352 IngridE, 18 apr 2013
    Laatst bewerkt: 18 apr 2013
    All is fair in de strijd om de slaap. Stijn vindt wortel net zo lekker als de banaan van 2 weken geleden! Van de overige schepjes heb ik ijsblokjes gemaakt zoals ik hier leerde op het forum ;).

@Sweetdreams, ik overweeg die aanpak die je voorstelt ook hoor, maar vind het nog moeilijk (ML ook), zeker als je weet dat het gehuil snel over is dmv een BV en dat ie daarna ook meteen gaat slapen... Ik ben ook wel een lastige tante hoor, krijg veel tips (speen, laten huilen, papa laten gaan) maar veel dingen wil ik (nog) niet aan of hebben ff tijd bij me nodig. Vind je gebruikersnaam wel erg toepasselijk :D

@nathalie, zeker gevonden! Goede aanbieding ook en een kek ding! Las alleen dat het tot 6 maanden is. Denk dan dat ik toch Sje buiten zet in zijn Tripp Trapp new born, al heeft die wipper een mooi zonneschermpje. Ik ga ook nog op zoek naar zo'n coole pet!

@Mishur, met jou alles nog goed?

13. Liefdeis

Liefdeis Fanatiek lid

2 sep 2011
    1.012
    1
    38
    Hilversum
    Ik dacht dat ik koopgek was... Maar als ik Kiann zijn kast zo zie!! ;)

14. Nathalievs

Nathalievs Fanatiek lid

30 apr 2012
    1.547
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ingrid
    Oh dat wist ik niet tot 6 maanden maar hij kan ook helemaal op zit stand daar mag die pas in vanaf 6 maanden beetje raar haha maar vriendin van me heeft hem ook en gebruikte hem ook veel langer.. De pet is van z8 😉

@koopgek

Hier ook echt een koopgek en ook nog eens merkfreak dus lekker duur allemaal maar net wel een super broekje van lief gescoord op marktplaats voor 2 euro bij mensen hier in de buurt dacht rij er wel ff heen die Zal wel versleten zijn nou hij was als nieuw! Dus dat was een koopje!

Iemand trouwens nog een idee van die zwangerschaps streep?? Of heeft niemand dat haha

15. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    Ik heb hem ook nog.
    En oude oma navel, terwijl ik eerst geen navel had...
    Hij vervaagt nu wel een beetje...

Hahahaha kijk dat koppie van Stijn!!! Geweldig!

16. Liefdeis

Liefdeis Fanatiek lid

2 sep 2011
    1.012
    1
    38
    Hilversum
    Zwangerschapsstreep zie ik hier ook nog wel! Maar wordt wrl lichter!

17. Jkuil01

Jkuil01 Bekend lid

6 mei 2012
    828
    0
    16
    NULL
    NULL
    @zwangerschapsstreep, hier niet gehad.

@shoptic, hou op schei uit koop me gek!! En dan ook nog veel krijgen. Ze is ook het enige meisje tussen 5 jongens

18. sweetdreams

sweetdreams Fanatiek lid

25 jan 2012
    3.497
    2.220
    113
    Hallelujah, Kirasese...wat een kleertjes. Ik moet heel eerlijk bekennen, dat ik voor een jongen shoppen toch veel minder leuk vind. Bij DL enorm veel kleding, nu echt veel minder. Maar dat komt ook, omdat ik uit ervaring wist, dat je altijd favoriete pakjes hebt, die je weer pakt zodra het uitgewassen is, en sommige dingen maar blijven liggen. Heb verschillende merken spijkerbroekjes, maar pak toch het liefst het Z8-spijkerbroekje. De rest heeft een pasvorm van lik-me-vestje. Daarbij heb ik nogal een klassieke smaak en is voor jongens bijna alles heel stoer.

@Ingrid, hahaha nog niet aan gedacht. Moet je nagaan dat ik bij het bedenken van nicknames nog aan slapen denk. Maar je moet niks doen wat niet goed voelt. Ik heb het ook weleens geprobeerd maar na een poosje toch een flesje gegeven, totdat meneer perongeluk een nacht doorsliep dus het voor de gek houden bij mama klaar was.

@hapjes, wie geeft hier al groente en fruit??? Hier sinds zondag begonnen met een beetje groente erbij maar hij vind het echt niet lekker. Zowel wortel als bloemkool (potje). Hij blijft het maar teruggeven en om 25x een uitgespuugd hapjes terug te geven vind ik ook wat sneu. Hij vertikt het gewoon om te slikken. Fruit gaat veel beter, maar dat krijgt hij ook al langer. Wat denken jullie? Gewoon doorzetten?

19. Nathalievs

Nathalievs Fanatiek lid

30 apr 2012
    1.547
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze zeggen meestal week hetzelfde proberen toch? Met hapjes? Ik ben nog niet begonnen dus weet het niet hoor dit zeiden ze op cb..

20. IngridE

IngridE Fanatiek lid

31 okt 2011
    1.214
    0
    36
    Brabant
    Hier dus vandaag voor het eerst wortel, maar van de 5 hapjes erin, kwamen er ook 5 hapjes weer uit.
    Wij blijven nog even doorgaan, omdat ie het eerste hapje leuk vindt (o wat gaan we doen!), het 2e ook (spelletje!) bij het 3e ons doorkrijgt (ze voeren me iets vies...) bij het 4e niet meer wil (bah dat is echt vies) en bij het 5e (mama moet ook nog een hapje) er klaar mee is. Maar again, all is fair in de strijd om de slaap en zolang ie niet huilt laten wij 'm wennen aan de smaak en stoppen we na een paar hapjes. Tis meer omdat papa het zo leuk vindt :).

@BV, hoor hier net ML tegen Smoeder zeggen dat we gaan afbouwen met de BV... ga iig maandag een schema vragen bij het CB en als er geen melk meer in de vriezer is voor de 200cc papfles (ik wil niet nóg meer kolven dan ik nu al doe) wordt dat de eerste fles die aangemaakt wordt met Nutrilon.

Deel Deze Pagina