Nou je mag altijd je verhaal kwijt! Misschien lucht het iets op... Misschien kunnen mensen meedenken of erin vinden! Ik vind dit knappe stap. Knuffffff
Ach, Azu toch... Het is ook niet gek, met wat je het laatste jaar allemaal hebt meegemaakt. Ik heb heeeel veel respect voor je, hoe je het allemaal doorstaan hebt en er mee bent omgegaan. Je koopt er nu niets voor, want in je gevoel is misschien niet veel ruimte om deze veer in je bips nog een plekje te geven, maar ik wilde 't toch maar even gezegd hebben. *gooit virtuele BonBonBloc toe*
Ahhh AC heb het echt met je te doen!! Even over je schildklier, ik heb zelf een schildklier afwijking dus weet er wel iets vanaf. Je kan aan je huisarts vragen om te prikken, als je alleen maar zegt dat je blijft afvallen zullen ze dit wel doen, staat bekend dat je schildklier op hol kan slaan na een zwangerschap. Dan hoef je niet te melden dat je je zo slecht voelt. Kan trouwens ook door schildklier komen. Sterkte! En hoop dat je je snel wat beter gaat voelen.
Azu, dikke digiknuf. Je hebt het laatste jaar zoveel meegemaakt op je jonge leeftijd. Dat hakt er natuurlijk wel in. Naar een huisarts kan idd altijd. Gewoon laten prikken. Misschien is dat het wel. *duim voor je*. En over psych: als je er niet voor open staat helpt het zeker niet, daar heb ik ervaring mee, dus dan zou ik het ook niet doen. Misschien kan je met iemand anders praten. Gewoon ff lekker alles eruit gooien helpt misschien al wel (zeg ik hoopvol) Sterkte!
Azu hier ook een digitale knuffel!! En lekker je verhaal vertellen hoor altijd fijn je ei kwijt te kunnen!! Sterkte ermee!!
Het is heel heftig geweest, en ik maak het mezelf ook niet makkelijker door mijn echte gevoelens hierover voor mezelf te houden. Daarom is het hier zo fijn, jullie snappen de pijn die je voelt als het misgaat. Want of het nu dramatisch en moeilijk gaat of je lichaam lost het zelf op, je was zwanger, je ging voor dat kindje en dan is het er niet meer. Maar de mooie kant ervan is; als die zwangerschap goed was gegaan, had ik ons mooie mannetje D. niet gehad en dat is nu ook niet meer voor te stellen. Dat vrolijke en eigenwijze mannetje kan ik toch echt niet meer missen.
Kat; best kans dat X het zelf regelt. En tot die tijd heeft hij het enorm naar zijn zin als jullie hem lekker bij je houden. Daphne; ik denk dat je toch naar je ha moet gaan, als je je zo slecht en down voelt ga je dus niet voor niets. En als er niets uit de bloedtesten komt dan zoeken ze maar verder, zo simpel is het.
@azu> Misschien een keer naar maatschappelijk werkster? Ben ik ook een keer geweest. Ze kon me verder niet helpen, maar het luchtte wel ontzettend op om met iemand te praten die verder overal buiten stond. Maar wat iemand al zei, dat je je rot voelt kan ook met je schildklier te maken hebben. @vermaken> Mick vermaakt zich prima in de box, hij kan er zo een uur liggen. Grote broer komt af en toe even kijken en dat vindt hij dan helemaal geweldig. Mick huilt sowieso bijna nooit. Gister had hij doorgelekt in bed. Romper was doorweekt en bedje was ook nat, maar meneer lag gewoon te kletsen. Ook als hij een poepbroek heeft, dan hoor je hem ook niet. Hij huilt echt alleen als hij honger of pijn heeft. Heerlijk ventje en zo'n wereld van verschil met zijn broer. @zwangerschappen> Ik heb gelukkig nooit een miskraam meegemaakt. Dat lijkt me echt verschrikkelijk! Van allebei de boys was ik de eerste keer meteen zwanger. Eerste bevalling 9 uur, maar wel naar het ZKH na afloop, de 2e bevalling krap 5 uur en totaal rupture en weer naar het ZKH, maar gelukkig volledig hersteld. Mocht er ooit een 3e komen, wat ik niet denk, dan ga ik maar voor de bevalling naar het ZKH. Scheelt een hoop ambulance kosten.
Thanks dames! Alleen al hier schrijven lucht al een stuk op! Vind het fijn om (positieve) reacties te krijgen hoor. Ik kan er opzich wel over praten met een vriendin en vl hoor, maar ik ben eerder een binnenvetter . Ik ga in ieder geval een afspraak maken bij de ha, kan ik meteen nog wat andere dingen vragen over ac. Wat zouden jullie doen? Ik heb nu implanon, maar bloed dus constant. Af en toe is het een dagje weg, maar nooit lang. Het is ook wisselend helder en oud bloed. Ik heb eerder implanon gehad, toen had ik hetzelfde probleem, dus er uit laten halen en over op de pil. Ik heb toen een pil gekregen die ik eerder had gehad, maar ik bleef tussentijds bloeden, dus zwaardere pil gekregen. Daar doorheen zwanger geworden. Eigenlijk is mijn vertrouwen in de pil weg.. Maar spiraal zie ik ook niet zitten.. Er is genoeg gefrunnik geweest aan mijn baarmoeder. Implanon en spiraal vallen dus af en de pil eigenlijk ook.. Iemand andere ideeën?
Dan heb je nog AC pleisters en de Nuvaring. Over die laatste hoor ik best goede dingen. Ik wil die ook gaan proberen. Ik wilde eerst een spiraal maar ik twijfel zo. Als het niet bevalt moet het weer eruit en ben je 160 euro armer en heb je nog niks. Mick heeft vannacht door geslapen! Zou hij nu eindelijk het gaan begrijpen? Ik heb gelijk weer een stuk meer energie.
Pas op met die nuvaring. Je kunt 'm ongemerkt verliezen (tijdens) toiletbezoek. Ik kreeg er migraine van. Hier hebben we ongeveer hetzelfde dilemma: ik wil geen hormonen meer, èn geen geklooi in mijn bm. Tja, dan blijft er weinig over. (Periodieke onthouding of condooms tijdens de vruchtbare dagen en verder 'hopen' dat ik niet na al die jaren mmm ineens spontaan zwanger raak.)
Hier zelfde... word overal zwanger door... Dus nu laatste hoop... spiraal... Heb 2 jaar cyclus bijgehouden en sex eromheen gepland... Nou... hopelijk werkt spiraal, want is geen doen zo! Maandag controle echo... we zullen zien...
Wil even zeggen... Dat Kiann met 2 dutjes (08:30u en 11:30ul zelf in slaap is gevallen in bed!!! Kusje, op bed, beetje instoppen, muziekje aan die 1.5min speelt, tutje in mond, knuffeldoekjes in zijn hand... En dan weglopen... Als hij gaat huilen (ipv jengelen) dan ga ik stiekem naast bed zitten en doe tutje terug. Dan lekker op ZP beetje lezen... en na 2min jengelen... coma... Beide keren!!! Wauw... we gaan hard vooruit ineens! Zo mega trots op hem!!!!
De buurvrouw (jaren 30 huis) kwam vragen of alles goed ging omdat ze Stijn vannacht zo hoorde huilen. Na een 180 Cc papfles om 23:00, meldde Stijn zich om 3:15... Speentje erin, hielp 3 minuten toen speen eruit en weer brullen. ML heeft m een uur laten huilen en ik deed de laatste 20 mins met m mee. Toen hij nog huilde de quick and easy fix gedaan, 10 mins aan de borst en na 2 mins huilen verder slapen in eigen bed tot 7:10. Ik was zo kapot dat ik na een huiltje direct in slaap viel en pas om 8:15 bij het volgende huiltje wakker werd. Ik ben nog steeds ziek, gebroken van vannacht, zoekende na een oplossing en gespannen omdat ML ma en di op zakenreis is, en ik dinsdag toch echt weer op kantoor verwacht wordt. Maandag afspraak voor de prikken op cb dus zal dan om hulp vragen.
Qua anti conceptie... ML zei een 6 weken geleden, ingrid ik bedoel het niet lullig maar aangezien wij toch geen seks hebben, kun je wat mij betreft stoppen met die mini pil. Aangezien ik genoeg heb aan mijn eigen hormonen heb ik dat gedaan. Al kan ik wel janken dat ons leven zo op z'n kop staat dat we gewoon geen AC nodig hebben en dat terwijl ik de liefste man van de wereld heb.
Die gebroken nachten..... Saar slaapt al nachten slecht. Speentje helpt elke keer voor ongeveer 20 minuten. Meestal begint ze na de fles van half 11 eerst met een hoestbui. Dan is het rond 12 uur stil en dan begint het rond half 3-3 uur. Vl wil haar laten huilen maar ik houd dat niet langer dan 10 minuten vol en lig dan ook wakker. Uiteindelijk rond 5 uur maar mee in bed genomen waar we nog twee uurtjes hebben geslapen.
oja en ac... hier dus ook niet nodig en wilde eigenlijk wachten op eerste ongesteldheid maar die heb ik nog niet gehad...
@azu, heel begrijpelijke gevoelens volgens mij na wat jij hebt meegemaakt. Maar bezoekje van HA kan echt geen kwaad hoor. Meeste huisartsen zijn erg meegaand en kan je je verhaal daar even kwijt en weten zij miss de juiste hulp voor jou. En misschien is het toch wel iets lichamelijks. Gewoon even doen. Is er in het zkh geen maatschappelijk werkster die nazorg-gesprekken doet voor ouders van prematuur-baby's? @Ingird, pfff dus jullie S. laat echt niet met zich sollen. Pfff, als hij een uur gehuild heeft, weet ik heel goed hoe je je voelt. Snap heel goed dat je het even niet ziet zitten om a.s. week door te komen zonder hulp en met werk/kolven/nachtvoedingen enz. Ik zou je graag willen helpen, maar weet niet hoe. @AC, hier condoom voorlopig. Hier geen pil meer. Wordt er sacherijnig van, krijg een dikke kop, en een libido van ver onder het vriespunt. Zijn hier echt mensen die na de bevalling nog geen seks hebben gehad?? Niet aanvallend bedoeld hoor. Snap dat als het daar beneden zo open heeft gelegen, je daar niet zo snel trek in heb. Maar hoe dealen jullie mannen daarmee?? De mijne is met 1x in de week eigenlijk al niet tevreden. Hier vanochtend verse warme hapjes gemaakt voor mn kleine mannetje. Had bietje, doperwten, wortel, sperziebonen en bruinebonen ingeslagen maar toen ik mn tas met bakjes tevoorschijn haalde, had ik er toch minder dan ik dacht. Volgende week maar even langs de xenos om de voorraad bij te vullen. Heb nu: 5x wortel 5x bietjes 4x doperwten. Dus we kunnen een week of 2 vooruit. Vanochtend eigenlijk voor het eerst zn fruithap echt goed gegeten, zonder veel teruggeven en knoeien. Hij probeerde het nu echt goed naar achteren te werken. De bruine bonen met appel ging gister ook al veel beter.
Tactiek voor vannacht: 200 cc nutrilon met rijstebloem en bij huilen 's nachts, liggend 10 mins 'voeden'(/laten sabbelen) en dan weer retour het bedje in. Op die manier bouw ik de laatste voeding af, dat is dan weer 1 voeding/kolfmoment minder. Hier sinds de bevalling denk ik 4x seks gehad. Bij mij deed het zeer dus ik werd terughoudend. Door hormomen, werken, kolven, nachtvoedingen etc zit ik hier regelmatig in tranen en ML steunt me fantastisch maar zin in seks krijg je er niet van. ML zegt er geen problemen mee te hebben, eerst vrouwlief beter in haar vel (en ZL doorslapen haha!). Ik heb écht een schat van een vent getrouwd.