16-31 december 2012 mama's - deel 3

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door jessyd, 14 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. smurfin29

smurfin29 Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.071
    0
    0
    Leiden
    #4461 smurfin29, 21 apr 2013
    Laatst bewerkt: 21 apr 2013
    hoi dames

hier even weer drukke dagen gehad..
    wel terug gelezen maar niet alles onthouden...

@sophie de giraffe:
    toen ik dat ding voor het eerst bij een kindje op me werk in zen bakje zag liggen dacht ik dat het een honden speeltje was .

@kirasese:
    leuk, hier ook giraffe thema.

@azu:
    even een dikke knuffel voor jou... zoals mikatje zou ik zou maatschappelijk werk eens proberen.. ik vond psychologen en zo ook niets het enige wat ze roepen is hier heb je medicijnen die moet je slikken anders kunnen we je niet helpen.. maar ik had gewoon iemand nodig waar ik ff me verhaal bij kwijt kon en die geen oordeel heeft en me ook niet kent en dat was dus maatschappelijk werk.

@dokterspost:
    zoals de meeste wel hebben kunnen lezen op facebook is dani vandaag gebeten door de fret van me ouders.. ik moest ze even voer geven en dacht dani slaapt die leg ik op de grote tafel in zen wagenbak dan kunnen de fretten er niet bij. blijkt de kleinste fret een vleermuis en kan dus verder dan 2 meter springen dus voor ik hem kon pakken beet hij dani in zen been... dani huilen, ik huilen, wa voelde ik me ellendig en schuldig zeg... dokterpost geweest en moet zijn temp in de gaten houden en antibiotica slikken 3x per dag 4 ml 5 dagen lang pfffff....

@CB:
    Dani weer prikjes gehad afgelopen vrijdag hij had er nu meer last van dan de eerste keer...
    moet wel even naar de dokter voor de zekerheid voor doorverwijzing heupjes. ze dekt niets bijzonders maar wil het uitsluiten, ze ene bilplooi is breder dan de ander dus dat kan te maken hebben met heupjes ofzo

2. smurfin29

smurfin29 Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.071
    0
    0
    Leiden
    dames even over onze meeting.

19 mei zouden de meeste kunnen... maar er blijken nu toch nog 2 extra afzeggers te zijn.

de andere datum waarop de meeste kunnen is zondag 30 juni.
    want aappie zei zowieso even niet mee te kunnen meeten en Nathalie kon 19 mei ook al niet dus dan zou het alleen nadelig zijn voor de sil (mammavanbas)

als mamma van bas, iets zou kunnen regelen dat ze wel mee kan???? zouden jullie allemaal het dan liever willen verplaatsen naar 30 juni en dit is dan de laatste verplaatsing die dag gaat dan wat er ook gebeurd gewoon door!!!!
    of willen jullie het liever op 19 mei houden??

even in het rood aangeven graag...

dan kan ik daarna gaan kijken waar te parkeren enz enz
    iemand nog andere locaties gevonden?

3. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Haha, inderdaad rustig!

Vraagje, wat vonden jullie nou leuk om te krijgen als kraamcadeau? Donderdag kraamvisite bij een nicht (terwijl ik ze al lang mét baby gezien heb bij oma ;)), maar ze hebben geen cadeau wensen. Dus tja.. Kleren vind ik zelf heel lastig om te geven..

4. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Wow smurfin! Heftig. Snap dat je zelf ook moest huilen. Jeetje, vervelend dat hij nu aan de ab moet. Maar absoluut niet schuldig voelen!! Jij had dit niet kunnen voorzien ;). Niet jouw schuld, gewoon een gevalletje pech gehad denk ik.

meeting, mij maakt het niet uit! Ik moet eerst het nieuws nog brengen bij vl :p. Die weet niet eens dat ik hier zo actief mee klets. Ik kan in ieder geval beide data!

5. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

26 apr 2011
    2.780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    @azu: wij hebben een paar boekjes gekregen. Is ook wel leuk denk ik. Met woordjes en kleurtjes. Nu nog wat jong voor, maar als je kleren moeilijk vindt, is een boekje wel leuk misschien.

@smurfin: jeetje wat vervelend. Zou me ook rot schrikken. Succes met de ab en hopelijk heeft Dani er nu minder last van...

@meeting: 30 juni hebben wij ook nog niks, dus zou voor mij ook kunnen.

@stil hier: idd. Vanmorgen druk met kraamvisite. Vrienden van ons, een stel met vier kids en een met twee kids tegelijk. Dus drukke bedoening. Toen ff naar de lentefeesten in het dorp (braderie enz..) lekker weertje dus ff rondje gedaan en daarna nog een verjaardag!
    Lekker drukke dag dus en nu is t weekend weer voorbij.

6. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    mij is ut best. Heb 19mei vrij staan en oudste bij zijn moeder gevraagd die dag... verzetten is prima, dan verzet ik het ook

7. Jkuil01

Jkuil01 Bekend lid

6 mei 2012
    828
    0
    16
    NULL
    NULL
    @smurfin, wat zal jij geschrokken zijn!!

@leukste kraam kado, heb een hoop leuke dingen gehad! Maar wat ik wel een leuk idee vond was een grote badhanddoek met haar naam er op, deze kun je nog zo lang gebruiken dus erg nuttig.

@meeten, 30 Juni ook helemaal prima! Leuk gezellig.

vandaag in sprookjeswonderland gewees, was erg gezellig echt een leuk dagje uit voor een betaalbare prijs

8. Versluis

Versluis Fanatiek lid

10 jul 2011
    1.924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland
    19 mei, 30 juni, mij maakt het niet uit, ik kan beiden, dus als de verhinderde dames dan wel kunnen, prima. Ingrid had ook familiedag van ml op 19 mei. Maar dat hadden we al geregeld, zij komt want het is van ml zijn kant ;)

9. Versluis

Versluis Fanatiek lid

10 jul 2011
    1.924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland
    Jemig Ingrid, wat een gedoe voor jullie met die nachten. Ik zou ook niet zo kunnen zeggen wat kan helpen, hier heeft D het zelf aangegeven dat hij het aankon om door te slapen. Misschien niet teveel wisselen van tactiek, dat is voor hem ook verwarrend. Consequent blijven geeft hem ook regelmaat, ik hoop echt dat jullie snel mee rust zullen hebben, dit kan je ook niet eeuwig trekken.

10. Nathalievs

Nathalievs Fanatiek lid

30 apr 2012
    1.547
    0
    0
    NULL
    NULL
    @meeting met mij hoef je geen rekening te houden komen nu hele drukke maanden aan voor mij met bruiloften erg veel verjaardagen ga weer naar paar festivals waaronder op 19 mei.. Dus mocht die verzet worden ga ik natuurlijk kijken of ik kan!!

11. marijke88

marijke88 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.996
    0
    36
    kop van n-h
    zo even lekker rustig bijgelezen!

@meeting, maakt mij ook niet uit ik kan ook beide data

@sex, kan je dat eten???

hier had ons manneke gister echt een off-day.
    sochtends redelijk geslapen en smiddags maar een uurtje en hij was zoooooo moe.... en ook echt niet in ze hummetje... veel huilen, naja meer schreeuwen als huilen kon niet uit ze zicht want dan begon hij.
    Op een gegeven moment maar gaan wandelen en toen was t binnen 2 min plop duim gevonden en lekker een uurtje gaan slapen maar manman wat was het slopend!

vandaag trouwens heerlijk manneke! uitgeslapen tot 09:30:$ en verder goed geslapen...
    alleen krijgt hij vandaag echt veeeeeeel te weinig voeding nu maar ja is niet anders hoor morgen beter

12. jessyd

jessyd Bekend lid

20 mei 2012
    871
    0
    0
    NULL
    haarlem
    meeting: ik heb nog niets staan beide datums alleen ligt er een beetje aan hoe het met ml gaat. ga liever niet weg als hij zo ziek thuis is als hij dan nogsteeds in het ziekenhuis is is het wat anders
    vinden jullie het niet erg als ik alle 3 de kids mee neem?

13. sweetdreams

sweetdreams Fanatiek lid

25 jan 2012
    3.497
    2.220
    113
    @sophie de giraffe, is dat echt om mee te spelen?? Dat is toch een plastic geval, toch niet echt lekker materiaal??

@kraamcadeau, Heb superveel speelgoed gehad. Ook wel wat kleertjes, maar de meeste mensen durfden mn smaak niet te peilen. Ik vond het mini-gardena tuinsetje erg leuk. Kost (volgens mij) niet veel en erg leuk. Zelf geef ik meestal duplo. Iedereen "spaart" dat toch wel voor zn kind. Bij meisjes geef ik dan vaak het hello-kitty duplo. Gewoon hetzelfde, alleen wat meisjesachtiger met lichtroze en lichtgeel. Vooral als het 2e kindje een meisje is en de 1e een jongen is het wel leuk om wat onderscheidends te geven als het op de grote hoop verdwijnt. Voor een wat kleiner budget (onder de 15,-) geef ik meestal boekjes, hema cadeaukaart of regenlaarsjes

14. IngridE

IngridE Fanatiek lid

31 okt 2011
    1.214
    0
    36
    Brabant
    O dames, ik zou het wel heel leuk vinden als de meeting verschoven wordt naar 30 juni.
    Ik was aanvankelijk de enige die niet kon dus ik zou dikke mazzel hebben als we nu gaan verschuiven. Ik kan 30 juni nog steeds. Waarschijnlijk zonder ML, die heeft de nacht ervoor 'hengstenbal', een jaarlijk vrijgezellenachtig uitje met de mannen, zónder dat er iemand gaat trouwen... de leukste tradities bedenk je zelf zeg maar :D.

@doorslapen... vannacht waren we te streng. S na 10 mins ontkoppeld, brullend t bedje in en hij bleef brullen dus weer opnieuw aan de borst gelegd. Maar we zijn van truken, foppen en tovermiddel terug gegaan naar moeders op tijd naar bed en direct aanleggen.

Maar HOE IRRITANT is de vraag 'en slaapt ie al door?' op een verjaardagsfeest als iedereen op dat feest al weet dat ie dat niet doet. Gevolgd door een 'mijn kinderen sliepen door bij XXX weken' en 'ik zou stoppen met die borstvoeding'.

Het goede nieuws is dat Stijn dol is op zijn Sofieke de Giraf en dat mijn moeder het verwerpelijk plastic speelgoed vindt. Terwijl chique Sophie van ecologisch rubber is en mega verantwoord, maar lekker niet antroposofisch.

Ow en ik ben bijna beter! Morgen mijn parttime dag waarop we gaan babyzwemmen en 's middags CB & prikken...

15. MamaVanBas

MamaVanBas Bekend lid

22 sep 2008
    988
    0
    0
    Gelderland
    30 juni kan ik niet :(

16. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    @mya: we hebben inderdaad voeding verhoogd en ik ben er 0!!!! Keer uit geweest vannacht :) voor het eerst!

@sophie de giraffe: hier ook. In frankrijk krijgen alle kinderen deze (heb ik van hore zeggen) met als 'bijgeloof' dat kinderen dan slim worden. Als je de verpakking moet geloven is het goed voor alle zintuigen. Ik vind het vooral lekker retro speelgoed en daar houd ik van. Saar vindt hem ook leuk wat natuurlijk het belangrijkste is!

Weer drie dagen werken en dan meivakantie :)

17. Nathalievs

Nathalievs Fanatiek lid

30 apr 2012
    1.547
    0
    0
    NULL
    NULL
    Moet dus z'n Sophie aan aan schaffen hoor ik wel haha

18. bby3

bby3 Actief lid

5 jun 2012
    134
    0
    0
    @doorslapen, hier heeft ze dat zelf gedaan werd elke x ietsje langer smorgens. eerst werd t 5 u toen 6 toen 7 en heeft ze nog een tijdje gehad dat ze tot half 10 /10 u sliep maar nu is t vaak weer rond 7 uur en soms kom ze snachts nog een x. en ook nog vaak dat ze dr speen kwijt is maar ze ligt naast mijn bed dus hoef er daarvoor niet uit. meestal is dat smorgens vroeg. en na dr eerste flesje gaat ze vaak nog terug slapen. hier zeiden ze dat ik de nachtvoeding een klein flesje moest geven zodat ze dat af ging bouwen maar was eigenlijk niet nodig.

gister had ze maar 4 voedingen en de laatste was om half 10 toen werd ze rond 6 uur wakker voor dr speentje en half7 wou ze echt een flesje en daarna sliep ze nog tot 10 uur en van 12 tot net ook nog een dutje.

19. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    Jeeeeetje wat heerlijk hahaha

Hier nu sinds 6 dagen 19:00-23:00-07:00...
    Ben daar al megaaaaaa blij mee!!!

Vanochtend om 06:00u, want hij had zijn luier stuk gekregen :$
    Was in combi met diaree dus een massaslachting in zijn slaapzak en dus ook op de commode en grond... :(

Ahjaaaa daarna heeft hij, na flesje, doorgeslapen tot 07:30u...
    Dat is dus echt uitslapen :D

Jammer genoeg heb ik geen oog meer dicht gedaan,
    want hij lag dus bij ons in bed (zijn bed drekbende) en mama doet geen oog dicht met zijn gesteun, gezucht, stuiptrekken hahahaha

Ahjaaaa... daarna samen voor 1e keer alleen gedoucht (ML heeft vandaag dagdienst)

20. Twixxy

Twixxy Actief lid

6 feb 2013
    185
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kwam weer even wat bijlezen hier hihi..
    Las iets over doorslapen, bij m'n dochter duurde dat ook erg lang!
    Ze sliep pas echt met 9/10 maanden goed door. Gaven in de nacht ook vaak nog een klein flesje etc.
    Bij elk kind is het anders, en trek je niks aan van mensen die vragen slaapt hij/zij nou nog niet door. Tsja je hebt altijd wonder kinderen toch? Haha. En veel mensen 'liegen' ook over doorslapen hoor.
    Hetzelfde over uitslapen, nou onze meid was altijd al om 6 uur wakker. Sinds dit jaar eigenlijk pas dat ze wat langer slaapt, nu het middag slaapje minder is. En ze is pas 3 geworden. Dus ja.

Hier verder alles oke. Vandaag precies 4 maanden geleden.
    Denken elke dag aan haar. En wat missen we haar!
    Wil binnenkort wel met iemand gaan praten zodat ik m'n verhaal goed kan vertellen. Lijkt me wel prettig.
    Helemaal als ik (hopelijk) binnenkort weer zwanger ben. Lijkt me een heel dubbel gevoel dan.
    Ben nu sinds 2 weken weer rustig aan aan het werk en bevalt weer goed. Fijn om bezig te zijn.

Lees hier nog regelmatig mee, wel leuk om alles een beetje te volgen. :)

Liefs!!!

Deel Deze Pagina