16-31 december 2012 mama's - deel 3

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door jessyd, 14 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Hmmm... kan het zijn dat kindjes gewoon dorst hebben, en daar onbedaarlijk van gaan schreeuwen?

Xavi heeft de laatste dagen al een paar keer gehad dat hij ver-schrik-ke-luk moet huilen, terwijl hij verzadigd zou moeten zijn. Het leek nog het meest op het honger-huiltje.

Gisteravond hem 'getroost' met een flesje zeer waterige melk, omdat hij al ruim over de 1000cc van die dag heen zat. Na iets van 30cc was hij tevreden.

Zojuist weer: om 9 uur een fles van 180/6, maar drie kwartier later het honger-huiltje.

Ik heb eens geprobeerd met hem gewoon een flesje lauw water (yeach!) aan te bieden. Na ongeveer 30cc is hij nu weer tevreden.

Gewoon dorst???

Ik hoop trouwens dat hij genoegen blijft nemen met 'gewoon' water, in plaats van dat ik nu al moet beginnen om hem te laten wennen aan zoete dranken.

2. marijke88

marijke88 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.996
    0
    36
    kop van n-h
    hmmm dilemma!!!!

Mannetje geeft meerdere signalen af klaar te zijn voor hapjes
    -steeds vroeger wakker
    -smakken
    -kwijlen als ik wat zit te eten
    -alles gaat volledig ze mond in

maar hij snapt t niet!

groente gaat hij van kokhalzen (vers). Mondje gaat ook niet open voor het lepeltje..

vanochtend fles rijstebloem geprobeerd maar dat vind hij ook echt vies! 50 cc gedronken en toen boos, kokhalzen, schoppen, slaan.....

what to do?

3. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Intraveneus?

Nee, zonder gein... geen idee... *denk-denk*

4. IngridE

IngridE Fanatiek lid

31 okt 2011
    1.214
    0
    36
    Brabant

De papa blijft hier stug volhouden met de hapjes. Peer gaat inmiddels goed, gisteren bakje (2 ijsblokjes) leeg en slabbertje schoon. Groente (wortel) vond ie echt niks. Maar peer is nu op, dus vanavond wordt het toch echt bloemkool. We geven maar hele kleine hoeveelheden (2 ijsblokjes = 5 hapjes) om te wennen aan de smaak, niet om BV voedingen te vervangen. De papfles met 3 scheppen rijstebloem om 22:00/23:00 gaat er goed in. Nu nog 180 cc water, 6 scheppen nutrilon, 3 scheppen rijstebloem. Maar als ik zie dat sommige kindjes hier 210/7 krijgen waar ik me af of ik moet ophogen (ik zie een kans voor SLAAP). Zo ff de nutricia helpdesk chatten.

Dubbel gefeliciteerd Kat, zo schattig dat je ook consequent de vermaandagen blijft vieren voor Xaaf, wat ben je toch een lieve enthousiaste mama!

5. Jkuil01

Jkuil01 Bekend lid

6 mei 2012
    828
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Marijke, misschien fruit proberen? Weet dat ze zeggen om met groente te beginnen, maar 4 jaar geleden begonnen we nog met fruit en mijn zoon eet fruit en groente gewoon goed. Merk bij Lana dat ze bij groente pas lekker begint te happen als het bijna koud is raar maar waar, misschien ook nog het proberen waard?

@whoppie, mijn stem heb je vond de foto zo schetig! Andere waren ook lief, maar moest een keuze maken.

6. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

26 apr 2011
    2.780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland

7. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    Hier ook ontevreden hongerlapje...
    Na advies CB gewoon geven...
    Hij zat op 7x 180/6... ja... VEELS te veel...
    Is nu zelf terug gegaan naar 6x 180/6 en slaat nu weer soms nachtvoeding over... dus... 5x 180/6 gisteren...

Er tegenin gaan... rekken... foppen met water = nachtvoeding...

Dus ik volg maar zijn ritme...
    Je moet iets he...

En nog... word meneer nog steeds boos als fles leeg is...

8. bby3

bby3 Actief lid

5 jun 2012
    134
    0
    0
    @jessy , jeetje zeg,hopelijk komt t allemaal goed ga voor julli duimen

@honger , kunnen we niet een beetje ruilen :p , al drinkt ze de laatste 2 dagen wel goed , gemiddeld 650cc

@hapjes , ik doe nu in de eerste en 3e fles 2 theelepeltjes rijstebloem en dit gaat goed gelukkig
    verder heeft ze nu 3 xwortel gehad , gister en vandaag rond 12uur en dat ging zonder huilen erna. happen deed ze vandaag ook niet echt en ze eet er ook niet veel van.

@slapen ging vanncht goed , van 22.00 tot 09.30 :D en nu is ze in slaap gevallen in dr schommelstoel :p

9. sweetdreams

sweetdreams Fanatiek lid

25 jan 2012
    3.497
    2.220
    113
    @Marijke, gewoon vol blijven houden?? Zeg me als ik het mis heb, maar volgens mij heb je het nog niet vaak gegeven. Ben hier nu zo'n 4 weken bezig en het gaat nog steeds beter. Vond het na de 1e keer echt niet leuk. Het was zo'n gedoe. Maar het gaat telkens iets beter. En nee, het is niet leuk om een kind met een soort van tegenzin te zien eten van jou heerlijk versgemaakte hapje, maar ze moeten het gewoon leren

@Mishur, uuuh vergis je niet. Ik ben het levende bewijs. Was een krappe 6 ponder van geboorte, 10 maanden BV gehad die nooit heel goed liep. Altijd ver onder de gemiddelde groeilijn en heb toch best wat overgewicht. Geen garantie dus (helaas)

@Kat, gefeliciteerd, met je ductape-vervangende stoel!

@koninginnedag, ben echt een oranjefan, maar om de hele dag voor de buis te zitten vond ML en DL niet zo leuk en dat begreep ik. 's ochtends naar een soort van braderie geweest tbv een verloskundige hier uit de buurt die naar ethiopië vertrekt. 's middags ML naar autocross, kinders op bed en ik naar onze nieuwe koning en koningin kijken. Wat een prachtstel. 's avonds even wat gegeten bij de grote gele M, en daarna nog een optocht bekeken en om 8 uur lekker de kinders op bed en zelf op de bank met een oranjetompouche de koningsvaart bekeken. Echt een heerlijke dag.

Nieuw is hier dat Ruben kan rollen van rug naar buik!! Zondag lag hij voor het eerst op zn buik in de box, zonder dat wij het gezien hadden. Blijkbaar was hij zo geschrokken dat het de hele maandag niet lukte en ik bij elke vorm van kanteling ik met de filmcamera op zn neus zat. Maar sinds gister heeft hij het te pakken en is operatie "terugrollen" nu begonnen. Hij is geen fan van buikliggen, dus dan moet ik hem telkens terugrollen, maar als ik mn kont heb gekeerd ligt hij alweer op zn buik. Weet van de oudste dat dit even een lastige periode is, als ze steeds kwaad worden omdat ze niet terug kunnen, hopelijk lukt dat ook snel.

10. Nathalievs

Nathalievs Fanatiek lid

30 apr 2012
    1.547
    0
    0
    NULL
    NULL
    @marijke ik zou ook gewoon ff volhouden..
    Heb met Luc eerste keer wortel gegeven ging eigenlijk meteen goed 3 dagen gegeven en daarna broccoli nou dit vond hij echt vies en ging ook kokhalzen (misschien filmpje op fb gezien?) maar toch gaat dat nu ook goed!

Wie geeft er al groente en fruit?
    Wanneer ben je beide gaan geven?

11. Nathalievs

Nathalievs Fanatiek lid

30 apr 2012
    1.547
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kat proficiat!!!

12. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    Hoooi

gigi krijgt nu 4x180+6. tussen de 1e en de 2e voeding een heel potje fruit en zo rond 18 uur een heel potje met groente. Gaat helemaal goed!:D

13. sweetdreams

sweetdreams Fanatiek lid

25 jan 2012
    3.497
    2.220
    113
    @nathalievs, Ruben krijgt tussen 10-11 uur fruit. Maak vaak zo'n 150 gram maar DL komt af en toe een hapje stelen en mama vind het ook heeerlijk. In zn peerhapje doe ik altijd een schep rijstebloem om het iets in te dikken. Wil dit niet meer met banaan doen omdat hij dan keiharde poep krijgt. Als hij na zn middagslaap honger krijgt (16:30-17:00) krijgt hij zn groente. Zo'n 90-100 gram. Hij krijgt nu bietjes, wortel, doperwten en bruine bonen. Dit gaat allemaal met veel plezier op, behalve de doperwten vindt hij echt niet lekker. Ik ben na 2 weken ongeveer beide gaan geven. Ik ben begonnen met fruit. Ik vind het leren van een lepel eten al ingewikkeld genoeg en een heel gedoe, dus begin met iets wat ze sowieso lekker (gaan) vinden.

14. MamaVanBas

MamaVanBas Bekend lid

22 sep 2008
    988
    0
    0
    Gelderland
    Ingrid en flashy, even een dikke knuffel voor jullie lieverds! Heavy die nachten met de bv. Als ik wat van mijn slaap met jullie kon delen zou ik het zeker doen..
    Helaas kom ik niet verder dan een dikke digi knuff!
    Ik duimvoor jullie dat ook jullie binnenkort niet meer snachts hoeven te voeden.

Langzaamaan hier weer uit een bv dipje gekomen. Merk dat het me zoveel energie kost, maar we houden vol :D

15. MamaVanBas

MamaVanBas Bekend lid

22 sep 2008
    988
    0
    0
    Gelderland
    Kat gefeliciteerd!

Whoppie, ik ga op je stemmen!

16. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

11 feb 2012
    1.947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    THX, dat doet me goed :)
    Fijn dat jij weer uit je dipje komt.
    Ik raak er nu in.... erg weinig gekolft vandaag. Hopelijk was dat maar 1 dag..:(

17. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

11 feb 2012
    1.947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    Kyan is vandaag ook onverzadigbaar. het is papadag maar de melk was op dus ik moest naar huis komen.
    Niet eens aan gedacht dat hij dorst kan hebben...

Als Xavi geen genoegen meer neemt met water, mag je dan al wat anders gaan geven? Kunnen zijn darmpjes daar tegen?
    Alles is beter dan een huilende baby toch?

18. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

11 feb 2012
    1.947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    Marijke, mij hebben ze verteld dat dit hoort bij zijn ontwikkeling en niet perse honger signalen hoeven te zijn.
    Ik wacht dus even tot 6 maanden met bijvoeding.
    Ik had er een topic over geopend
    http://www.zwangerschapspagina.nl/borstvoeding/435370-bijvoeding-nodig.html
    Maar hier kwamen niet zo heel veel reacties.

Kan het zijn dat hij er toch nog niet klaar voor is?

19. IngridE

IngridE Fanatiek lid

31 okt 2011
    1.214
    0
    36
    Brabant
    @mamavanBasJobenEsmee, had ik al gezegd dat ik je een heldin vindt voor het geven van BV met nog 2 kindjes erbij? Echt een prestatie. Hier krijgt een evt volgende (die ik nu nog ff niet zien komen) keihard de fles...

Mijn kolf gaat op marktplaats zodra de BV voorbij is (nog geen idee wanneer) dus een volgende (wie? welke volgende?) krijgt of alleen in het begin BV of helemaal niet.

@Flash, hier ook een slechte kolf dag, slechts 2 flessen van 160 cc in 4 keer dubbelzijdig kolven...

Mag het niet hardop zeggen, maar ik heb wel goede hoop voor vannacht.... voedingen tot nu toe op verzoek van d'n S himself

7:30 - borst
    12:15 170 cc @ KDV (lekkere slaapkop, doet ie thuis nooit)
    15:30 170 cc @ KDV
    18:30 2 ijsblokjes peer en 1 blokje bloemkool
    18:45 150 cc uit de fles die overbleef van KDV

Om 23:00 nog de mega pap fles van 180/6 nutrilon + rijstebloem.

20. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

11 feb 2012
    1.947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    Wat drinkt Stijn al goed en veel uit de fles!
    Kyan drinkt max 120 cc uit de fles. Meer hoeft hij niet. Hij bewaart zijn grootste honger voor als ik thuis kom. :)
    Ik kolfde vanochtend 2x100cc en vanmiddag maar 30 en 70cc. Ook dubbelzijdig. In totaal dus maar 300cc. Gelukkig drinkt Kyan dus niet zoveel uit de fles andrs zou ik te weinig hebben!
    voor 2 x kolven lijkt dit misschien veel ten opzichte van jou Ingrid maar ik had altijd overproductie, dat is de laatste weken helaas anders. Ik voed nu ook weer 2 borsten per voeding.
    Is Stijn wel nog altijd tevreden als je live voed? Vervelend dat je in 4x kolven zo weinig bij elkaar krijgt... Terwijl Sje zoveel drinkt.
    Heb je nog wat voorraad?

Inderdaad mamavanbas (en job en esmee :) ) Echt super van je dat je fulltime bv geeft met nog 2 kleintjes!
    Je bent mijn voorbeeld :) Ik wil graag de volgende kindjes (als dat voor ons is weggelegd) ook bv geven, ik vind het zo bijzonder.
    Natuurlijk is het zwaar maar ook zo mooi!! Ik zou het niet willen missen. Het half jaar maak ik 'makkelijk' vol. Ik denk nu zelfs al aan een jaar....

Ingrid ik duim voor je!!!! (en ook voor mezelf ;) )

Kyan heeft vandaag zijn tenen in zijn mondje gestopt. haha hij heeft eindelijk ondekt dat die gekke dingen aan zijn beentjes ook bij hem horen. En hij doet mama na, zijn voetjes zijn om op te eten :)

Waar kun je sophie de giraffe kopen? Bij de speelgoedwinkels is ze niet te verkrijgen.

Deel Deze Pagina