16-31 december 2012 mama's - deel 3

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door jessyd, 14 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jkuil01

Jkuil01 Bekend lid

6 mei 2012
    828
    0
    16
    NULL
    NULL
    @sophie de giraf, wij hadden hem bij de bijenkorf gekocht.

Lana is druk bezig met poging op dr buik draaien lukt net niet, maar boos dat ze dan word! Eerst een hoop geluiden en dan woest.

2. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.224
    525
    113
    Sophie bij de prenatal of bol.com

3. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

11 feb 2012
    1.947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    #4843 Flashyfly, 1 mei 2013
    Laatst bewerkt: 1 mei 2013
    een van mjin favo websites. Lekker makkelijk :D
    thx aapie en jkuil.

@Kirasese, ik las in een ander topic dat je 2 boeken hebt gekocht over Rapley, welke zijn dat?
    nuttige info? of alles wat ik online ook kan vinden?
    Nog een maandje en dan gaan we beginnen! Zo'n zin in!!!!

@aapie, nog een draagzak gekocht?

4. Versluis

Versluis Fanatiek lid

10 jul 2011
    1.924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland
    Zo, vandaag mijn Bumbo stoel met dienblad ontvangen. Ml vond het maar onzin, weer een onding erbij, maar hij heeft ruiterlijk toegegeven dat het toch wel een heel handig ding is, zeker ook voor de fruithap.

Fruit gaat er hier goed in, met groente zijn we nog niet begonnen, heb wel wortel gegeven, maar dat bevalt hem niet, ik kan het hem ook niet kwalijk nemen, na het geproefd te hebben deel ik zijn mening dat het walgelijk is. Als het fruit echt goed gaat, gaan we aan groente beginnen. Dat ze nu eerst groente willen geven vanuit het cb is leuk voor ze, bij B kreeg ik toch echt als opdracht eerst fruit te geven en al is het op het moment een slechte eter, hij at wel alles.

5. IngridE

IngridE Fanatiek lid

31 okt 2011
    1.214
    0
    36
    Brabant
    Stijn krijgt standaard 3x 170 Cc mee en dat ging altijd op. Sinds zijn laatste prikken laat ie soms de 3e over. Mijn vriezer voorraad is aan het slinken, ik heb nog 10 voedingen liggen. Ik heb besloten niet meer alle dagen van de week dwangmatig te kolven. Ik kolf 2 voedingen op mijn werkdagen en de 3e komt uit de vries. Als de vries leeg is wordt het 2 voedingen bv en 1x nutrilon. Stiekem hoop ik dat als de vries leeg is we op een voeding minder zitten door fruit en groente happen.

Ik vind BV geven ook 1 van de mooiste dingen die er zijn en dat is de reden dat ik 3x oer werkdag blijf kolven ookal produceer ik op termijn voor het KDV te weinig, ik wil gewoon op niet werkdagen mijn Stijntje zelf blijven voeden. Ik zou het heel erg vinden om hem zelf de fles te moeten geven. Maar als ik heel eerlijk naar mezelf kijk, dan vind ik dat ik om een goede mama te zijn voor een evt 2e te zijn dit de volgende keer niet meer moet doen. Hoewel kunstvoeding ook zijn problemen zeker kent heb ik door de vermoeidheid van bv en het feit dat mijn man geen borsten heeft en dit soms voor me kon overnemen het echt zwaar gehad en heb ik echt heel veel avonden huilend doorgebracht. Om een evt volgende keer meer te genieten van de eerste mAnden zou ik het anders aanpakken dan nu.

Maar nu zet ik door! Ik ben zo'n hele eigenwijze die als ze ergens aan begint doorgaat tot het gaatje en dan nog net iets verder...

Weltrusten voor zometeen.

Onze Sophie kwam van de babydump en is een hit! (Ook omdat ie van mama nergens anders meer mee mag spelen, dat snappen jullie haha!)

6. Versluis

Versluis Fanatiek lid

10 jul 2011
    1.924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland
    Trouwens, geen makkelijke keuze, met 3 baby's van dit clubje bij foto van de maand, ik heb een ienemienemutte gedaan.

7. Versluis

Versluis Fanatiek lid

10 jul 2011
    1.924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland
    Gewoon dwars door dat gaatje gaan Ingrid, ik ken het. Ik ken ook het gevoel voor een eventuele 2e, heb ik na B ook gehad en ik was al veel eerder gestopt met kolven (meneer bliefde de borst niet) en ik heb ontdekt dat ik nu zoveel meer ontspannen ben geweest en zoveel meer heb kunnen genieten. Ondanks dat er natuurlijk ook wel strubbelingen zijn geweest, die hou je toch wel, wat voor voeding dan ook.

Ga zo door, maar vergeet vooral ook jezelf niet!

8. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    @ bumbo stoel: hier ook! Ideaal ding

@ Rapley boeken: heb 2 engelse boeken
    Baby-Led Weaning The essential guide to introducing solid foods
    Baby-Led Weaning Cookbook
    Ik ben er erg gelukkig mee!!!

@ BvdM: heb op Kyan gestemd :)

@ Sophie: in schattig merkkleren winkel gekocht

@ rug naar buik: ja hier krijgt hij het tijdens luier verschonen voor mekaar...
    Betekend dus ineens poepert in je face :D leuk uitzicht...

@ sprong: hij schreeuwt nu heel veel... leuk ook... schrik me nog pleuris...
    Hij pakt dingen nu echt snel vast, gericht en met zijn vingertjes.
    Zelfs kleine dingen kan hij pakken....
    Gieren van lachen (al heb ik vandaag GEEN lach gehad... papa wel... grote broer ook...)
    Zitten wil die telkens meer...
    Hondjes zijn helemaal wauw... haha dus die worden geaaid :)

9. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Xavi had gisteren per ongeluk de kroonjuweeltjes te grazen, haha!

10. Nathalievs

Nathalievs Fanatiek lid

30 apr 2012
    1.547
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik merk eigenlijk nooit iets van een sprong..
    Hier lacht hij nu ook super veel ook echt hard op.. En veel brabbelen gillen.. Maar van rug naar buik lukt hem nog niet..
    Erg benieuwd wanneer dat gaat lukken!

11. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

26 apr 2011
    2.780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    Thnx! :)

12. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

11 feb 2012
    1.947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    Ah lennox is ook om op te vreten! Leuke foto whoppie!

Thx voor jullie stemmen meiden, tis moeilijk kiezen met zoveel mooie decemberbaby's :)

13. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

11 feb 2012
    1.947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    Vannacht 20.00 - 00.00 - 04.00 - 7.30
    Bijna elke x 4 uur ertussen!
    Me is happy :D

Et toi Ingrid?

14. marijke88

marijke88 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.996
    0
    36
    kop van n-h
    Thnx voor de reacties dames!

gister toch weer geprobeerd, we aten immers broccoli dus dat mag hij ook.
    het probleem is dus dat ik het niet fijn genoeg krijg! zodra er maar een stukje inzit gaat hij kokhalzen en gister zelfs overgeven.

toch eigenwijs even een potje opengetrokken, had nog een potje wortel uit zon babypakket staan, 1/3 warm gemaakt en na 3 happen raar kijken ging hij bij hap 4 zelf happen naar de lepel en alles is op!

meneer is dus gewoon van het superfijne zonder ook maar een stukje erin..

iemand tips hoe ik dat voor elkaar krijg????
    had al met de staafmixer gedaan en dan evengoed nog met de vork nageprakt maar niet goed genoeg voor meneer dus....

welke nr flessenspeen hebben jullie?
    heb gister nr 3 erbij gekocht want hij is zo onrustig tijdens de fles dat ik dacht mss gaat het niet snel genoeg voor m ofzo... vandaag maar s nr 3 proberen

15. MamaVanBas

MamaVanBas Bekend lid

22 sep 2008
    988
    0
    0
    Gelderland
    Marijke, ik heb een babyvoedingblender van avent, daar word het net zon papje van :D

16. IngridE

IngridE Fanatiek lid

31 okt 2011
    1.214
    0
    36
    Brabant
    Viel toch een beetje tegen, maar 1 nachtvoeding is beter dan 2!
    23:00-3:30-7:00. Om 7 uur sliep ie nog, maar mama moest naar kantoor vandaag.

17. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.728
    2.229
    113
    Hallo iedereen,

Een tijdje te druk gehad om te reageren, maar wel alles meegelezen hoor.

Jessy, ik hoop dat alles goed gaat komen met je man, heel veel sterkte en ook ik duim mee!

Speen 3 hier ook sinds vorige week, ook gegeven omdat ze steeds handen bij fles deed en fles steeds niet leeg dronk, ze vond het te langduren. Nu gaat het helemal weer goed, ze zit nu op 4 x 200 cc per dag.

Nog geen bijvoeding gegeven, wacht tot ong 5 maanden. Ook omdat ze nu sinds paar dagen krampvrij is, zonder abc dolphius. Tegenwoordig slaapt ze als ik haar niet wakker maak tot 11.15! Ik hoop voor iedereen dat alle babys heel snel toch de hele nacht gaan doorslapen hoor!

Tip voor voedsel fijn te krijgen is een goede blender aan te schaffen, eventueel klein scheutje water aan fruithap of groentehap, voor extra smeuigheid, en is dan makkelijker te blenderen.

Hier ook nooit last gehad van sprongetjes, ze is eigenlijk altijd vrolijk en gezellig, ze kletst de hele dag, schateren van lachen diet ze altijd als ik het niet verwacht, en om de meest rare dingen, zeg ik bv nou wat heb jij een lelijke maillot aan, die doen we noiit meer aan, dan komt ze niet meer bij van het lachen, het woord mailoit vind ze dan het grappigst, maar uur later of volgende dag totaal niet meer, en lacht ze weer om totaal iets anders. Hebben andere babys dit ook? Draaien diet ze trouwens nog steeds helemaal niet, oefen het wel met der, maar het boeit der niet zo denk ik.

18. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Ja, Xavi ook. De ene dag is het woord 'blllllauw' een hit, de volgende dag kijkt hij me bijna minachtend aan, alsof hij denkt 'Mam, deze kennen we nou wel... kom eens met iets leuks. *gaaap*'

Ik zweer het je, hij kan ook echt één wenkbrauw optrekken, en dan echt zo ;) kijken!!!

(Heeft hij van mij, haha!)

19. MamaVanBas

MamaVanBas Bekend lid

22 sep 2008
    988
    0
    0
    Gelderland
    Flashy nu zie ik ook jou foto, maar heb al op lennox gestemt!
    Vind die van jou ook super mooi! Mooie kindjes!

Ik wilde ook een foto insturen maar lukte me niet.

Dan deel ik hem gewoon lekker hier.

Esmee in de wagen waar ik zelf in gelegen heb :D

20. MamaVanBas

MamaVanBas Bekend lid

22 sep 2008
    988
    0
    0
    Gelderland
    :) ..

Deel Deze Pagina