16-31 december 2012 mama's - deel 3

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door jessyd, 14 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nathalievs

Nathalievs Fanatiek lid

30 apr 2012
    1.547
    0
    0
    NULL
    NULL
    Echt een super foto van esmee!! Uitzoeken hoe het moet en volgende maand mee doen hebt denk ik veel kans met die foto!!!

Ik heb op Wout gestemd van de december mama's heb gekozen wie het minste had want ze zijn allemaal lief!! Dus Marijke jullie hebben weer een stemmetje meer!!

Wenkbrauw optrekken check!! Haha zo schattig!, omrollen hier zelf ook niet alleen als ik hem beetje help doet die rest zelf maar begint nog niet uit zichzelf..

Speen 3 pfff ik zit nog steeds op speen 1 anders is fles binnen 10 min op en zit ik met boos mannetje haha.. Soms doe ik na 10 min speen 2 erop en dan drinkt die er ongeveer 15/20 min over in totaal..

2. Nathalievs

Nathalievs Fanatiek lid

30 apr 2012
    1.547
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn moppie!!

3. sweetdreams

sweetdreams Fanatiek lid

25 jan 2012
    3.497
    2.220
    113
    @babyvandemaand, ik heb gekeken welke foto ik het puurst vond, en dat vond ik toch het het traantje van Kyan. Zo'n mooie, niet geposeerde foto.

@voedsel pureren, heb zo'n een: Philips staafmixer HR1372/90 Voedselbereiding vindt u voor 59,95 bij BCC. U kunt de Philips staafmixer HR1372/90 thuis laten bezorgen of GRATIS afhalen. Dat is gewoon een staafmixer die je op de hakmolen kan zetten en voor het pureren van fruithap (1 of 2 porties) gebruik ik dan de kleine hakmolen. Voor groente, als ik dus meerdere porties tegelijk maak gebruik ik een blender. Heb nog nooit last van stukjes gehad.

@ontwikkeling, hier veel miepen omdat hij constant aan het omdraaien is. Het is best nog hard werken voor hem en het kost hem denk ik nog teveel inspanning. Ook wordt hij steeds gerichter met zn handjes. Hij doet nu telkens zn speen uit, houdt hem voor zn neus, terwijl hij er scheel naar kijkt en doet hem dan weer in (of een poging daartoe). Gister had ik zn speenkoord even tussen mn lippen om hem even vast te houden en Ruben zat bij mn op schoot, keek omhoog en greep zo het speenkoord uit mn mond. Superleuk al die ontwikkelingen.

Gister een klacht naar Difrax gestuurd. In 2 maanden tijd 2 kapotte flessen. Bij beide flessen begint het schroefdraad bovenaan te scheuren, waardoor hij gaat lekken. Meer mensen hier last van? Ik zou niet weten wat ik verkeerd zou moeten doen. Ik spoel hem elke voeding om(inclusief uit elkaar halen), elke dag in handwasje en 1x in de week uitkoken. Zachte onderdelen 3 minuten, harde 5 minuten.

4. MamaVanBas

MamaVanBas Bekend lid

22 sep 2008
    988
    0
    0
    Gelderland
    Nathalie wat een heerlijk e foto, zag hem op fb! Smelt! Lekkerding!

5. sweetdreams

sweetdreams Fanatiek lid

25 jan 2012
    3.497
    2.220
    113
    Hier een foto van mijn ventje op koninginnedag aan de rode bietjes...smullen!!

6. jessyd

jessyd Bekend lid

20 mei 2012
    871
    0
    0
    NULL
    haarlem
    leuke foto's

7. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.728
    2.229
    113
    Hallo iedereen,

Sweetdreams, difrax flessen heb ik niet, maar ik had met de nieuwste avent flessen problemen, de hele maatvoering verdween gewoon. Uiteraard geen bon meer, dus naar prenatal geweest, kwamen ze ook echt vandaan hoor. Eerst moest ik contact opnemen met avent, heb noit wat gehoord van hun, toen weer terug naar penatal, hun gingen het oplossen. Kreeg 2 nieuwe dezelfde flessen, met nieuwe bon.... Flessen avent nature bevielen verder ook niet goed, dus heb ze in andere prenatal weer terug gebracht en kreeg me geld weer terug. Misschien ook met difrax flessen te proberen?

Even iets heel anders, welke bank hebben jullie? Ik heb ing, en ik heb nu nog steeds niet gevangen, terwijl mijn werk vrijdagochtend 26 april heeft overgemaakt, via interet ook nog. Ik heb flinke discussie met hun over de mail gevoerd alleen ze reageren met standaard teksten, ik ben zo boos gewoon, ze lezen niet eens mijn vragen! Nooit problemen met hun gehad, maar vorige maand was het ook pas 2 maart gestort. Tijd voor andere bank denk ik. Wie weet welke bank wel goed is?

8. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

26 apr 2011
    2.780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    @foto's super leuk!
    Zag die van Luc en Esmee al op fb. Super mooi.

Hier draait hij alleen van buik naar rug als hij op de bank ligt. Das makkelijk want die loop een beetje schuin ;)

9. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Hoeveel kan een baby verdragen in de laatste fles voor het slapen gaan?

Xavi kreeg een 200cc fles en dan naar bed. De laatste dagen: huilen, huilen, huilen.
    Uiteindelijk is het altijd nóg een fles van minimaal 100cc (soms meer!) wat de oplossing blijkt.

Is dat wel gezond? Ruim 300cc in dat kleine maagje??!!

10. sweetdreams

sweetdreams Fanatiek lid

25 jan 2012
    3.497
    2.220
    113
    Het is wel vrij veel, maar als je echt denkt dat het huilen en teken van honger is, zou ik me er geen zorgen om maken als hij daarna wel stil is. Vaak is dat toch tijdelijk omdat ze nog geen/weinig vast voedsel binnenkrijgen. Daarna kunnen de flessen vaak weer naar beneden geschroefd worden om ze vervolgens een voor een te laten vallen.

Hier voor het hapjes tijdperk 4x 210+7 en laatste fles ook nog 3 scheppen rijstebloem. Nu met fruit en groente 2x 180+6(waarvan de laatste met rijstebloem), 1x210+7 en 1x 150+5.

11. Mikatjuh

Mikatjuh Bekend lid

24 feb 2008
    536
    0
    16
    Apothekersassistente
    Dronten
    Zo dat is best veel, maar als hij er lekker op slaapt. Misschien bouwt hij gewoon ern voorraadje op voor de nacht? Heeft hij bolle wangetjes? Misschien laat hij daar de 100cc. Hamsteren!!! :)

12. Nathalievs

Nathalievs Fanatiek lid

30 apr 2012
    1.547
    0
    0
    NULL
    NULL
    Is idd erg veel maar zoals de rest zegt als hij zo tevreden is... Prima toch

13. jessyd

jessyd Bekend lid

20 mei 2012
    871
    0
    0
    NULL
    haarlem
    hart verzakking momentje
    lucas die zich probeert om te rollen op het aankleed kussen op de commode

14. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.728
    2.229
    113
    Katalaya, ik persoonlijk vind 300 cc achterelkaar wel wat veel. Ik zou eerder eventueel kijken of hij meer behoefte heeft, aan meer cc gedurende de dag. Wat is zijn schema momenteel?

15. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    #4875 Katalaya, 3 mei 2013
    Laatst bewerkt: 3 mei 2013
    Hij zit gemiddeld rond de 900 á 1000cc per dag. Elke fles een eetlepel rijstebloem voor extra verzadiging, en in de laatste fles drie eetlepels. (= Papfles volgens aanwijzingen op de verpakking.)

Tussendoor zijn we weer begonnen met 1/3 potje fruit 's ochtends en 1/2 potje groente rond etenstijd. (Eerdere pogingen veroorzaakten krampjes, maar dat lijkt nu wel goed te gaan.)

De laatste paar dagen probeer ik hem dus echt verzadigd in bed te leggen, vrijwel meteen na de papfles.

Gisteren heb ik zelfs geprobeerd om hem vlak voor de laatste fles al wat rozig te maken door hem in bad te doen.

En dan is het huilen, troosten, slokje water dan maar, weer huilen (het 'echte' hysterische honger-huilen blijkbaar), troosten... en uiteindelijk ten einde raad nóg een flesje van 100cc, en meneertje valt tevreden in slaap...

Tussen zijn laatste reguliere papfles en het extra troostflesje zit dan wel een half uur huilen. Dus in die zin krijgt hij niet 300cc in één keer, maar het lijkt me dat hij vlak na een fles van 200cc toch echt geen honger meer zou moeten hebben???

Dit is echt iets van de laatste week...

Hij slaapt al wel sinds een maandje door van 19 tot 8 uur. Dus in die zin kan hij zo'n voorraadje vast wel gebruiken.

16. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    #4876 KiRaSeSe, 3 mei 2013
    Laatst bewerkt: 3 mei 2013
    Hier ook huilen na de fles...
    Ik lijd hem direct af...
    Anders zal die ook 300cc willen...
    En hier krijgt hij wel boven de L... pfffff

Rijstebloem geeft diaree... (zelfs theelepel...)
    Fruithapje is geen vervanging dus zinloos...

Ahja... dan maar 1L+... hij heeft al 1 fles laten vallen in de nacht...
    Maar wil wel 6 flessen overdag... anders komt hij om 05:00u om in te halen...

Afgelopen dagen beetje naar 5 flessen geduwd...
    Maar resultaat is 2u in de nacht wakker en om 05:00-06:00u is er NIKS meer mee te beginnen... mijn nachten worden ondragelijk...

Nu dus al 3 nachten:
    20:45-23:00-01:00-01:30-02:00-02:30-03:00-03:30-04:00-05:00...
    Nou dan maar boven de Liter... dan zijn het nachten van 19:00-23:30-07:15

CB adviseerde mij dat... gewoon geven op verzoek...
    Babies met reflux eten nou eenmaal meer, en 1L is zware ondergrens...
    1200cc is best te doen en dan zal die vanzelf voor minder komen...

Gedoe he...
    Vanmorgen 06:00u gehad en nu dus weer fles...

17. IngridE

IngridE Fanatiek lid

31 okt 2011
    1.214
    0
    36
    Brabant
    Ook hier ging het naar bed brengen gisteravond (19:00) niet goed. Tot 3x toe langer dan 10 mins huilen. Bij mij betekent dat eruit en aanleggen. Maar ML was het 'zat' vindt dat we Stijn moeten leren dat het zo niet werkt en is bang dat als ik verder ga afbouwen met borstvoeding we deze 'oplossing' niet meer tot onze beschikking hebben.

Gek genoeg worstelen jullie met hetzelfde rondom de laatste voeding en niet willen slapen.

Hier heeft ML troostpoging 2 gedaan, hij haalde alles uit de kast; speentje, rondlopen, zachtjes sussen, met papa in bed liggen maar Stijn bleef krijsen. Pas na nog een keer de borst was ie tevreden. Honger? Ik denk het niet, ik zet mijn geld op de 4,5 maanden sprong, maar het houdt je huwelijk weer lekker dynamisch zullen we zeggen...

Papfles om 23:00 was trouwens ook niet goed. Ging helemaal leeg en toen brullen. Brullend in bedje gelegd en toen sliep ie na 5 mins, hij had denk ik zelf ook wel door dat het midden in de nacht was.

Vannacht om 4:00 weer prijs.

Omdat ik nu om 21:30 naar bed ga en ML de KV papfles taak heeft om 23:00, begint ML er nu doorheen te zitten... Voorheen deed ik de laatste BV om 21:30 en doken we met zn 3en het bed in. Nu blijft ML tollend van vermoeidheid op de bank zitten, doet om 23:00 de fles. Duikt er om 23:30 in, haalt zijn diepe slaap niet door de nachtelijke wekker tussen 3 en 4 en om 7 uur gaat hier iedereen eruit voor werk...

Tis niet makkelijk. Gelukkig is het mooi weer, komen er weer wat vrije dagen aan en is onzen S overdag een heerlijk kind.

18. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

11 feb 2012
    1.947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    Oh Kat en Kirasese, wat een gedoe.

@Kat, hoe ziet Xavi er verder uit? Groeit hij goed in zijn lijntje?
    Een hongerige baby lijkt me helemaal niet fijn dus ik zou hem gewoon geven tot hij verzadigd is.
    Is hij overdag wel verzadigd na een fles?
    De ene persoon eet toch ook meer dan de ander?
    Maar ik ben niet thuis in flesvoeding dus ik weet niet wat 'mag'.
    Maar als hij al zo lang doorslaapt lijkt me wel dat hij dan een voorraadje nodig heeft. Lastig zeg!
    Mijn uitgangspunt is bij alles: wat geeft Kyan zelf aan?, dus als hij honger heeft geef ik eten. Maar met bv 'mag' je onbeperkt geven.

@kirasese, wat een nachten..... poeh. Jij mag dus FV geven op verzoek? Wat een uitkomst is dat he?

@Jessy, oef dat is schrikken! Gelukkig was je erbij!

Superleuke foto's dames! Ook leuk om ze op FB voorbij te zien komen.

@mya, rabo. Ben ik tevreden over.

Bedankt voor alle stemmen:) Er is nog 1 iemand met meer stemmen dus ik zal waarschijnlijk niet winnen, maar wel leuk dat jullie zo massaal hebben gestemd. Moeilijk kiezen deze maand met 3 december knapperds :D De maand is nog lang..

Ik ben gister om 22:00uur na de voeding van Kyan gaan slapen en werd vanochtend om 5:30uur wakker :$:$
    Heeft hij gewoon de nacht doorgeslapen!!! :D:D
    De 2e keer dat hij een langer blokje heeft geslapen. De vorieg keer van 20:00 tot 3.00 ofzo.
    Wat voel ik me fit vandaag :D

Maar overdag slapen is nu een ramp aan het worden. Sinds een dikke week ligt Kyan in zijn ledikantje overdag. Maar daar heeft hij zoveel ruimte dat hij zich steeds omdraait. En dan is het brullen!! Echt krijsen en hard huilen. Met snik in. :( Zo zielig.
    Het duurt nu weer dik 30 minuten om hem in slaap te krijgen door al dat draaien.
    Iemand tips?

@ontwikkeling, wauw nu gaat het hard. Kyan heeft deze week zijn voeten in zijn mond gestopt. Bewust! En pakt speeltjes al gericht met 2 handen vast. Echt zo lief als hij zijn armpjes uitstrekt. En alles gaat gericht in zijn mond. Speeltjes zijn leuk, maar mijn handen zijn toch het leukst :) Sophie de giraffe is onderweg, lijkt me wat fijner sabbelen dan al die pluche dingen. kyan trekt er ook zo'n vies gezicht bij, haha. en daarna toch weer in de mond stoppen.

Wanneer gaan baby's eigenlijk zitten?

Morgen wordt het mooi weer en gaan we naar het gaia park, de dierentuin. Zin in! Draagdoek mee maar ook de kinderwagen. Want Kyan slaapt dus niet meer in de draagdoek. Hij is zo nieuwsgierig en zeer snel afgeleid. ;)
    Morgen doe ik hem een petje op en smeer ik hem in met zonnebrand. Want in de draagdoek is hij wel in de zon, hoe doen jullie dat draagmama's?

19. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.728
    2.229
    113
    Hallo iedereen,

Katalaya, ik zou dan de laatste 2 flessen verhogen naar 210 en 7 schepjes, afhankelijk van hoeveel flessen je op een dag geeft. Jij heb ook een lekkere doorslaper dus. Hier 4 flessen van 200cc, maar als als ze aangeeft meer te willen dan zou ik ze verhogen naar 210 en 7 scheppen. Zij slaapt enorm lang uit, tot 11.15 als het aan haar ligt

Ingrid, ik zou dan overleggen met je man of hij nog wel door wilt gaan met die 11 uur fles, anders misschien proberen die fles met pap om 21.30 te geven, zodat jullie beide eerder de slaap kunnen vatten.

20. sweetdreams

sweetdreams Fanatiek lid

25 jan 2012
    3.497
    2.220
    113
    @voedingen, pfff wat een gedoe zeg. Ik heb hier juist moeite met de flesvoedingen minimaal aantal flesvoedingen in de dag te proppen. Volgens CB mag tot 6 maanden de fruit en groente de voedingen nog niet vervangen en moet hij maximaal 24 schepjes voeding krijgen per dag. Dat lukt nu, maar ik wil de laatste voeding (22:00) eraf halen maar na zn groentehap hoeft hij echt geen volle fles maar als ik een flesje van 120+4 ga geven zit ik nog maar op 21 schepjes. Hij vind die flessen gewoon niet zo lekker meer. Hij schrokt zn hapjes ondertussen gewoon echt naar binnen en het kan hem niet snel genoeg gaan.

@rollen, dames, hebben jullie ook kindjes die op hun buik rollen maar niet terug kunnen?? Ruben wordt echt helemaal hysterisch. Had ik een baby die uuuren in de box kon spelen, nu is het alleen maar huilen omdat hij steeds omrolt. Heb hem nu steeds in de wipstoel onder zn speelkleed liggen want ik word er helemaal dol van om hem steeds te moeten omdraaien en zn koppie zit helemaal vol speeksel omdat hij zit te headbangen in zn eigen zever.

@ontwikkeling, Ruben had vanochtend voor het eerst zn voetje vast. Had ik nog niet eerder gezien. Ook lag hij vanochtend op zn buik in bed. Gerold met slaapzak dus. Zal wel een buikslaper worden, net als zn zus.

Wat een heerlijke dag. DL speelt al de hele ochtend buiten en ik lekker aan de poets. Vanmiddag oppassen op zoontje van vriendin. En dan lekker weekend. ML is morgen vrij, dus even wat leuks doen. Zag alleen dat het morgen weer even wat kouder wordt. Jammer.

En ik ben gister zomaar ongesteld geworden zonder duizelig, moe, hoofdpijn en extreme pijn onderin mn buik. Zag op dag 32 maar verwachtte het gewoon niet omdat ik niks voelde. Hoe blij kan een mens zijn met een normale menstruatie!

Deel Deze Pagina