16-31 december 2012 mama's - deel 3

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door jessyd, 14 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweetdreams

sweetdreams Fanatiek lid

25 jan 2012
    3.497
    2.220
    113
    @spuitluier, hier nog niet gehad. Ook nog geen poepvlekken dus in kleertjes.
    @flashyfly, wat schattig! Zag het mn broers op die leeftijd niet doen. Werkt hij dan parttime om op jullie kindje te passen of studeert hij nog dat hij zich dat kan permiteren.
    @BV-ers, ik heb respect voor jullie! Ook al zijn er hier FV-ers waarvan kindjes nog vaak komen (ook 's nachts) het is toch wat minder onzeker en je kan het ook altijd uit handen geven.
    @babyzwemmen, hier niet echt wat voor ons als ze nog zo klein zijn. Een half uurtje is echt al superlang voor zo'n kleintje en daarbij een heel gedoe met aan- en uitkleden. Ik ga liever als ze wat ouder zijn.
    @plassen, ik doe het op een nogal sadistische manier. Ik maak zn luier open en blaas dan even tegen zn piemeltje. Als hij moet plassen, komt het meestal binnen 10 sec. erna. Zoniet, dan hoeft hij ook niet en kan ik gerust wat langer doen over het verschonen. Als hij wel moet, zit dat plasje ook nog in zn vieze luier. Ik zeg; win-win.

Hier sinds paar dagen ook wat meer huilen tussen de voedingen door. Lijkt vaak na 3 uur alweer honger te hebben, maar drinkt zn flessen niet helemaal leeg. De 10-minutenregel lijkt ook niet meer te helpen, hij blijft vaak huilen. Na speentje 5 minuten stil en dan begint hij weer. Pfff, vind dit best weer lastig.

ML is hele week thuis. Hij is zzp-er maar heeft met dit weer geen werk. Vind ik niet erg. Vanochtend DL naar psz gebracht en Ruben thuis gelaten. Daarna boodschappen gedaan en even de stad in geweest. Daarna bakje koffie bij mn zus en DL weer opgehaald. Vanmiddag 1,5 uur in bad gezeten met een tijdschrift. Heerlijk!!!

2. Mikatjuh

Mikatjuh Bekend lid

24 feb 2008
    536
    0
    16
    Apothekersassistente
    Dronten
    @doorslapen: Hier ook nog niet hoor! Mick krijgt borstvoeding, afgelopen nacht was het 22.30-3.00-7.00. Slaapt het echt al vanaf de geboorte door dan? Ik moest Mick elke 3 uur wakker maken en nu mag er nog niet meer dan 7uur tussen. Niet dat hij 7uur er tussen red.

@plassen: Gebeurt mij ook altijd, nooit bij papa. In de kraamweek had ik ook iedere keer bij het temperaturen dat hij begon te poepen. :S

3. sweetdreams

sweetdreams Fanatiek lid

25 jan 2012
    3.497
    2.220
    113
    Ik ga mn kind echt nooit van zn leven wakker maken 's nachts. Daar ben ik echt op tegen. Tenzij het natuurlijk nog heel klein is of een geschiedenis heeft. Maar zolang je een gezond kind heb, wat overdag tevreden en alert is, kan je het gerust vanaf de geboorte door laten slapen. Als ze honger hebben, hoor je ze echt wel als het goed is. Hoe kan je van een kind nu verwachten dat het een nachtritme krijgt als je het 's nachts wakker maakt. Lekker verwarrend voor zo'n wezentje denk ik dan.

4. Nathalievs

Nathalievs Fanatiek lid

30 apr 2012
    1.547
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou als ik zo de tijden zie van de bvers snap ik waarom Luc zoveel aankwam haha die kwam echt om 2/3 uur en dronk dan best lang.. Ben benieuwd hoeveel hij nu aankomt nu we op de fles zitten.. Maar ook hier is het hooguit 4 uur hoor soms als we geluk hebben 's nachts 5.. Maar voor mij is dit al heel fijn met bv had ik gevoel hele dag bezig te zijn met voeden haha..

Spuitluier 1 gehad nog toen ik bv gaf! Nu met fles moet ik blij zijn dat hij poept!

Jessy ik vind het ook belachelijk hopelijk zijn ze het met je mail eens en anders idd ziek melden!

Ik moest Luc ook wakker maken hoor in de kraamweek.. Hij had die voeding nodig voor zijn gewicht.. Maar idd meestal was hij zelf al wakker..

5. marijke88

marijke88 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.996
    0
    36
    kop van n-h
    @sweetdreams, zoooo met je eens zou me kind ook echt niet wakker maken voor een voeding. als ze het nodig hebben komen ze echt wel.

@voeding, vandaag ben ik begonnen met wat minder aan te bieden. hij drinkt ze slecht leeg namelijk, laatste 20cc begint hij heel druk te worden en spuugt wat meer dus heb t idee dat t teveel is voor m
    geven m vanaf nu 120cc, dus 120+4 en dan weggooien.

@slapen, was hier overdag tot nu toe afgelopen tijd heel goed maar sinds gister wil hij overdag echt ze bedje niet in.
    Hij ligt nu sinds de voeding van 16:30 ook weer in de wipper te slapen....
    meestal gaat hij trouwens na de volgende fles wel ze bedje in zonder mopperen en snachts is ook nooit een probleem.

@doorslapen, Mees sliep met 6wkn in een keer door. Wout komt vanaf t begin af aan maar 1x in de nacht en dat doet hij nog steeds. Vrijwel altijd rond 04:00 en gaat daarna gelijk weer slapen.
    Ben benieuwd wanneer hij door gaat slapen, hij heeft de afgelopen nachten al steeds minder voeding genomen dus wie weet duurt t niet lang meer. en anders Is het goed vol te houden zo.

@jessy, wat een *************!!!

6. sweetdreams

sweetdreams Fanatiek lid

25 jan 2012
    3.497
    2.220
    113
    Jeetje, volgens mij hebben wij een 1-eiige 2-ling.

voeding niet meer helemaal opdrinken; check
    Laatse 20-30 knoeien/wild doen; check
    overdag niet meer in bedje willen slapen; check
    's avonds/'snachts geen problemen met slapen; check
    vanaf geboorte 1x rond 4:00; check

Alleen heeft Ruben vannacht voor het eerst doorgeslapen, hopen dat het geen vergissing was.

7. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

26 apr 2011
    2.780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    @flashfly: wat leuk trouwens van je broertje dat ie dat doet. Mijn broertje is ook 26 (maart 27) en die zie ik dat echt niet doen. Hij is hartstikke trots hoor op Lennox en ook op Semme (van mijn zusje) maar een hele dag oppassen. Nee, echt niet. Hij af Semme al af als die ff huilde, nu bij Lennox al een beetje veranderd, maar nog steeds maar ff leuk.

8. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Vraagje:

Hoe doen jullie dat met badderen? De babykamer moet lekker koel zijn, maar als ik Xavi in bad doe, wil ik juist een warme kamer.

Ik zet nu de deur open naar de overloop en doe de verwarming aan een uurtje voordat ik Xavi in bad wil doen, maar alsnog vind ik de babykamer niet erg warm.

Hoe doen jullie dat?

9. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

26 apr 2011
    2.780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    Wij zetten ook de verwarming hoger in de babykamer. Daarns weer lager. Verder de luier, romper en kleertjes die hij aan moet op de verwarming. Zodat dit lekker warm (niet te warm) is als ie aangekleed wordt. Wordt ie lekker rustig van...

10. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.225
    525
    113
    Ik heb bij de blokker een warmte motor voor een 10tje gekocht die zet ik ff aan ook met verschonen zodat meneer niet helemaal wakker word snachts en het nog harder op een gillen zet! Super ding

11. Appel en Peer

Appel en Peer Niet meer actief

Kan je het badje niet in de badkamer zetten..
    Deden wij al heel snel, straks ook fijn met al dat gespetter.
    En je kan daar de verwarming lekker hoog zetten, wij hebben de wasmachine daar staan en legde daar de verschonings-ding op en dan daar ook afdrogen en aankleden. Misschien een idee? ;)

12. marijke88

marijke88 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.996
    0
    36
    kop van n-h
    hier een ontaarde moeder, kamer maak ik niet warmer en kleertjes warm ik ook niet voor...

al gaat hij bijna nooit in bad en doucht hij meestal waardoor zn kamer warmer word (zit naast de badkamer en geen afzuiging)

13. sweetdreams

sweetdreams Fanatiek lid

25 jan 2012
    3.497
    2.220
    113
    Hier ook geen warmer kamertje hoor. Hij kan zich net zo goed op temperatuur houden als ik en ik moet me ook gewoon afdrogen en word daar ook niet ziek van. Heb dat bij mn dochter ook nooit gedaan.

14. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

26 apr 2011
    2.780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    Ik doe het niet omdat ie ziek zou worden, maar omdat ik het zo sneu vindt. Ik heb er zelf ook een hekel aan, die kou na het douchen/badderen en de badkamer is al een stukje warmer na het douchen dan de babykamer/ slaapkamer. Dus kleed ik me daar altijd om. Dus ik probeer het zo lekker mogelijk voor m te maken, omdat ik dat zelf ook fijn vindt.

15. Nathalievs

Nathalievs Fanatiek lid

30 apr 2012
    1.547
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook op de badkamer en dan lekker de verwarming hoog aan!!

16. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Ik zou het badje wel op de badkamer kunnen zetten, maar dan moet ik op de grond (op het verschoonkussen) gaan wassen en aankleden... Ik heb daar geen ander 'werkblad' zoals een wasmachine.

Even bedenken of dat handig is.

Kleertjes voorverwarmen doe ik trouwens ook niet (meer). Het arme jong.

Maar die 'warmte motor' van de Blokker, wat is dat voor een ding? (Google levert mij niets op)

17. Jkuil01

Jkuil01 Bekend lid

6 mei 2012
    828
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier zetten we het badje in de woonkamer, verschoonkussen op de eettafel.

18. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.225
    525
    113
  19. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik zorg ook dat het niet te koud is! Ik leg nu een plaat op de wastafel en daar het kussen op. Scheelt ook sjouwen met emmers. Ik pak nu de douchekop om het badje te vullen.

Wie heeft er ook moeite met je kind uit handen geven? Gister bij mn schoonouders gaan eten. Ik ben nog geen minuut binnen of saar is al in handen van oma om daar vervolgens te blijven. Tijdens het eten wordt de wipper naast oma gezet... Heb echt op mn tanden moeten bijten. Ik vind het zo moeilijk!!! Schoonm gaat ook oppassen.. Gelukkig is het nog geen half maart. En het is een lief mens hoor maar ik word er gek van dat er zowat op het kind gedoken wordt zodra we binnen zijn. Ook door mn eigen moeder trouwens.
    Dat wordt nog wat...

20. IngridE

IngridE Fanatiek lid

31 okt 2011
    1.214
    0
    36
    Brabant
    Gisteravond heeft Stijn onbedaarlijk gehuild van 18:30 tot 21:00 en toen geslapen tot nu! Ik ben gewoon gaan kijken om drie uur offie het nog deed! Dacht even dat ie niet meer van me hield!

Deel Deze Pagina