16-31 december 2012 mama's - deel 3

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door jessyd, 14 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. IngridE

IngridE Fanatiek lid

31 okt 2011
    1.214
    0
    36
    Brabant
    Troost je, hier wederom precies om de 3 uur...

2. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    #62 KiRaSeSe, 15 jan 2013
    Laatst bewerkt: 15 jan 2013

Heb een baby expresso... ideaaaaaaaaaaal...
    Druk op knopje terwijl ik luier bijna gewisseld heb...
    20-30sec is warm... hendeltje naar beneden tot de gewenste hoeveelheid en hoppa... klaar... :D

Hier dus noooooot gehuil in de nacht!!
    Ben al in kamer als hij sputtert (niet als hij gewoon beetje wakker jengelt... dus soms is het ineens 30min later) en tijdens luier verschonen beetje kletsen en daarna naar slaapkamer, positie doen en dan fles erin :D

3. Mishur

Mishur Actief lid

22 mrt 2012
    446
    0
    0
    Leiden
    Hier ook elke 3 uur..
    Trouwens sinds 2 dagen enorme gewrichtspijn; knieeen, heupen, ellebogen, polsen en ook rugpijn. Kan bij t ontzwangerenhoren las ik. Iemand anders ook last van?

4. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wel heel erg last van mn nek! Kijk denk te veel naar beneden tijdens het voeden...

5. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Voeding? Warm water uit de badkamer. KV en cb hebben me verzekerd dat dat geen kwaad kan, en het officiele advies is.

Flesje en voeding staat al op de kinderkamer.

Voorlopig resultaat errste nacht 'Project (vetmest)X.':
    21:30 150cc
    02:00 150cc
    06:15 150cc

Mwoah. Wordt vervolgd.

6. Nathalievs

Nathalievs Fanatiek lid

30 apr 2012
    1.547
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat zouden jullie geven aan flesvoeding
    Luc zijn tijden zijn
    8.00
    11.00 135 cc
    15.00 135cc
    19.00 135 cc
    22.00
    2
    5
    De andere tijden waren bv maar wil ik nu mee acuut mee stoppen gaat niet meer goed.. Wou vandaag naar cb maar zie het niet zitten in de sneeuw te lopen.. Dus vraag jullie maar 😉 Luc weegt denk ik nu 4,5 kilo

7. IngridE

IngridE Fanatiek lid

31 okt 2011
    1.214
    0
    36
    Brabant
    Om de dag minder gestresst te beginnen, ben ik vandaag tegelijk met ML opgestaan om 7:15. Op die manier kunnen we beide douchen en ontbijten terwijl de ander op Stijn let en hem troost indien nodig.

Laatste voeding was om 6:10 en daarna maar even Stijn tussen ons ingelegd. Ik weet nu weer waarom ik het zo fijn vond dat ie in zijn eigen kamer sliep, hij heeft liggen murmelen tot de wekker ging.

Nu zitten ML en ik fris gedouchet en startklaar voor de dag. ML heeft besloten thuis te werken ivm de sneeuw. Stijn slaapt nog, ik ga hem over 15 mins wakker maken voor een nieuwe luier, nieuwe outfit en pre-voeden ivm de babymassage cursus.

Voel me nu al relaxter dan gisteren. Hoop dat de cursus goed gaat en dat onze S zich rustig houdt en belangrijker; de massage leuk vindt.

8. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

26 apr 2011
    2.780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    Hier geen tips voor voeding... Zijn zelf nog aan t klungelen met de hoeveelheden..

Hier bijna geen gehuil voor de fles snachts. Een doet de luier, ander t flesje maken. Tegelijk klaar en drinken maar! En idd ook warm water uit de kraan, dus zo klaar!

Vandaag een uitslaapdag. Lennox net de fles gegeven en nu beide weer ff terug. Vanmiddag ff naar dorp als t ophoudt met sneeuwen.. :)

9. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

26 apr 2011
    2.780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    @ingrid: succes en veel plezier bij de bebymassage!

10. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    Hier 22:30u-04:00u-08:15u
    Geef nu 130/4 en drinkt hij meestal bijna op :D

Trots op hem!!!

11. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Hier een onrustig nachtje gehad met beide meiden. Nu maar even aankleden, wat huishouden en lekker naar buiten, de sneeuw in. Vanavond vroeg naar bed!
    Vanmiddag even langs mijn zwangere vriendinnetje, die is zaterdag uitgerekend. Kunnen onze oudste meiden ook even samen spelen. Die schelen 3 maanden, heel leuk dus!

Gisteravond kwam de nesteldrang ineens nog even om de hoek kijken bij man rn mij: de hele huiskamer verbouwd! We hadden iets bedacht en dat moesy natuurlijk meteen. Resultaat was dat we om half 11 ineens een heel andere huiskamer hadden en ik nu aan de poets moet. Jeetje wat komt er een stof onder en achter de kasten vandaan zeg!

Gisteravond een schommelstoeltje voor Cato aangeschaft in de hool.dat ze daarin overdag zelf in slaap kan vallen. Ze zit ook heel veel.in de draagdoek,maar Fiene slaapt nog in het ledikant en met Cato in de doek, kan ik haar er niet in- en uithalen (met haar gebroken arm lukt het haar niet goed zelf overeind te komen en ik ben niet zo groot!). Het duurde even, maar ze ligt er nu heerlijk in te slapen!

12. Liefdeis

Liefdeis Fanatiek lid

2 sep 2011
    1.012
    1
    38
    Hilversum
    Nou... Die Zwitsal Slaap Zacht heeft hier averechts gewerkt!!
    Wat een nacht, mag misschien nog niet klagen, maar ben dit niet gewend van ons ventje!
    Begon om 1.30 uur met jammeren, ik ben daarna tot 04.45 uur met hem in de weer geweest, ventje was wakker en heeft in die tijd ingeveer drie kwartier geslapen! Toen VL wakker gemaakt, Jesse even tussen ons ingelegd en die is er later met hem uit gegaan, zodat ik nog even kon slapen! Hoorde net dat hij rond 06.15 uur sliep...
    Hij heeft flinke krampjes gehad, na 04e maar wat het eerst geweest is?
    Zo krijg ik nooit een ritme... Zucht! ;)

13. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wie heeft er ervaring met jb.pap in combi met bv. Saar hoor ik de hele nacht slukken en kreunen.. Haar bedje al iets verhoogd, ik hou haar rechtop na het vpeden maar het helpt niks.

14. chila

chila Niet meer actief

Hier is het al een paar dagen een ramp! Kleine meid kan niet poepen.
    Gister naar de huisarts geweest, lactulose gekregen. Tot nu toe werkt het nog niet. Gisteren van 08.00 tot savonds acht uur een huilende baby gehad!!

Ze drinkt dr flessen ookniet leeg. Denk vanwege de verstopping. Hoop dat het snel beter gaat!

15. Nathalievs

Nathalievs Fanatiek lid

30 apr 2012
    1.547
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ti's wat dat puzzelen met de juiste voeding haha
    Ik denk dat ik het zo ga doen
    5 x 120/4 en dan kijk ik wel of hij 's nachts 2 x komt wie weet is het maar 1 x.. Wil in totaal op 6x 120/4 uitkomen dus 6x135 cc is 810cc aan voeding of is dt teveel denken jullie?
    Als ik hem weeg hier thuis weegt hij 4700 maar das niet precies maar de 4,5 kilo haalt hij dan wel..

16. sweetdreams

sweetdreams Fanatiek lid

25 jan 2012
    3.497
    2.220
    113
    @natalievs, ik zou denk ik eerst 120/4 geven en dan afgieten naar 120. Als je het idee heb dat hij hongerig blijft kan je iets meer geven.

Hier weer een prima nachtje, alleen kwam gisteravond slecht uit met de voeding. Alhoewel we toen wel lekker vroeg op bed lagen: 21:30-4:45-7:30. Tijdens de nachtvoeding heeft hij maar 100 opgedronken en er toch bijna 4 uur tusssengelaten.

Vanochtend voor het eerst alleen terwijl DL naar psz moest. Liep allemaal lekker gelukkig.

@ingrid, veel plezier bij de babymassage. Hoop dat het voor jullie allebei leuk is.

@chila, wat zielig voor je meisje. Dacht altijd dat lactulose binnen no-time hielp. Niet dus.

@spieren, ik heb last van mn linkerschouder. Kan niet superveel met die arm. Hoop maar dat het bij ontzwangeren hoort.

Hier nu even relaxen. Een bakje koffie met een croissantje en de laptop. Genieten. Ruben zit in de maxi-cosi naast lekker rond te kijken.

17. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    @vogeltje Hier ook met bv. Maak het aan en geef haar van tevoren wat theelepeltjes. Sindsdien geen huilende baby na de voeding!

18. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Heerlijk. Sneeuw. Het zal me benieuwen hoe dat vanmiddag gaat met de wandelwagen.. Ga naar een vriendin, maar moet twee bussen pakken om daar te komen. Gaat leuk worden. We gaan denk ik een partijtje glijden. (Jammer dat wintersport met een baby niet praktisch is..)
    En door de sneeuw is z'n anti rs prik uitgesteld. Donderdagochtend komen ze hem nu weer prikken.

19. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Wat vinden jullie, hoe lang mag een 'inslaaphuil' duren?

(Ik voel me altijd zo'n ontaarde moeder, maar nét als ik het niet meer trek en naar boven wil gaan, valt Xavi stil...)

20. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    @katalaya Ik ben helemaal niet van het in slaap huilen als ze zo klein zijn, maar toen oudste dochter wat ouder was, 10 minuutjes. Daarna ging ik er heen, troosten en weer 10 minuutjes. Ik liet haar trouwens niet krijsen, als ze overstuur raakte ging ik eerder.

Deel Deze Pagina