16-31 december 2012 mama's - deel 3

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door jessyd, 14 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    Dag lieve dames.

Ik ben een tijdje hier niet wezen kijken, gewoon door de drukte van de dag doordat ik nog een ouder zoontje heb die naar school moet.

Graag ff een update vanaf mij en ook omdat het ff fijn is om van me af te kunnen schrijven.

Tot zondag toe ging alles zo voorspoedig met onze kleine meid. Tot ik haar s'avonds lekker bij me had en voelde dat ze best warm voelde. We gingen haar meteen tempen en ze had 38.5. Uiteraard direct de post gebeld en we moesten meteen komen voor onderzoeken. Daar aangekomen werd ze onderzocht en de dienstdoende ha wou toch dat ze voor de zekerheid door de kinderarts onderzocht werd. Hij op z'n beurt zei direct dat ze zowiezo ter observatie moest blijven omdat het niet niet normaal is dat een kleintje van 6 weken koorts heeft.

Maandag heeft ze nog de hele dag koorts gehad tot wel 39.6 aan toe! s'avonds mocht ik haar eindelijk een zetpilletje geven en vanaf toen is de koorts niet meer terug gekomen waarna we dinsdag gelukkig weer naar huis mochten. Die dinsdag ging alles ook perfect en het was heerlijk om met ons lieve kleine meisje weer thuis te zijn.

Woensdag DAG DES HEL!!

s'morgens had mijn man de kids naar school gebracht en was alles eigenlijk nog gewoon normaal. s'middags hadden we haar lekker in de box gelegd in haar domoo-seat en daar lag ze tevreden te slapen en wij zaten in de keuken lekker een potje te rummicubben. Om half 3 moest ze een fles hebben dus om die tijd gingen we weer ff bij d'r kijken.

Ik keek goed naar d'r en zag haar buikje niet bewegen! Ik voelde letterlijk al mijn bloed naar beneden stromen en pakte haar in paniek op en ging haar wiegen en veel bewegen. GELUKKIG kwam er langzaam weer wat beweging terug eerst een armpje dan een beentje en af en toe een oogje die open ging. ondertussen had mijn man 112 gebeld waarvan hij het nummer op het moment niet meer wist! Gelukkig kwam de ambulance al vrij snel wat in onze beleving natuurlijk een eeuwigheid duurde. Later hoorde we van de abmulancebroeders dat het blauw rond haar mondje was en haar rechterbeentje was blauw. De rit naar het zh toe duurde ook een eeuwigheid trouwens. Omdat ze er gewoon weer was gingen we niet met sirenes heen. Ze lag toen ook al direct aan de monitor goddank.

In het zh aangekomen werd ze helemaal uitgekleed en onderzocht. plakkertjes en nog meer draadjes werden aan d'r vastgemaakt en zo konden wij ook haar hartje goed in de gaten houden. Nu ligt ze nog steeds op de kinderafdeling en ligt ze nog steeds aan de monitor, voor ons nog steeds een geruststelling als ze ligt te slapen bijv.

Vanmorgen hebben ze een holter bij d'r aangelegd die een 24-uursregistratie weergeeft en dus een langer hartfilmpje van over de hele dag. Verder zegt de kinderarts dat waarschijnlijk haar hartje gewoon prima in orde is en dat er uit dat hartfilmpje niet veel zal komen. Ze zei vandaag ook dat er waarschijnlijk geen aanleiding voor gevonden kan worden waardoor ze nou wegviel, en ze noemde dus een aantal dingen voor zoals slaapapneu en verborgen reflux. Ik vroeg haar meteen wat de symptomen waren van deze afwijkingen en bij reflux had ik gelijk het gevoel van JA!!! Dat is het! Mijn moedergevoel zei dat gewoon zo ongelovelijk sterk tegen me. Ze zei toen dat de verpleegsters die symptomen nog niet gezien hadden, maar ik weet wel zeker dat die er zijn geweest! Er schijnt dus bij verborgen reflux ook een zeldzame variant te zijn waardoor de ademhaling (even) kan stoppen. Ik had vanavond dus ook een flesje gegeven aan gigi en na haar fles begon ze dus weer hard te huilen en te overstrekken. Ik heb direct de verpleegster erbij geroepen en zei bevestigde direct dat dit er ook bij hoorde. Ik wil dus dat ze nu ook heel snel hierop onderzocht word!

Stel er komt uit het onderzoek dat dit het toch niet is (wat ik eig niet denk) Dan gaan ze voor ons proberen de monitor mee naar huis te laten nemen en ons een cursus baby-reanimatie gaan ze ons ook geven, voor het geval dat.

Verder is het gewoon zo KLOTE dat ik er niet voor mijn andere lieve jongen kan zijn....... Ik was ook zo blij hem vandaag weer te zien, ik heb m ff heerlijk plat geknuffeld. Nu ben ik een avondje thuis en ML is een nachtje daar om mij ff een goede nachtrust te gunnen. Maar nu zit ik hier in dit lege huis! Zo is iedere kamer gevuld en nu....:(

Ik houd jullie snel weer op de hoogte en hopelijk met veel fijner nieuws dan dit

xxxxx Marijke

2. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    Jesus... wow hey... de nachtmerrie van elke ouder...

Heel veel sterkte en dikke virtuele knuffel...

3. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

26 apr 2011
    2.780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    @marijke: jee, wat een verhaal. Ik schrik ervan en wat zullen jullie geschrokken zijn. Heel veel sterkte en hopelijk is het die reflux. Kunnen ze daar dan wat aan doen? Hou ons op de hoogte!

4. Liefdeis

Liefdeis Fanatiek lid

2 sep 2011
    1.012
    1
    38
    Hilversum
    Jeetje, dat is zeker goed schrikken!! Dat wil je niet meemaken!!

Wakker geworden met keelpijn, zou toch nu niet de griep krijgen he... Is zo lang geleden dat ik ziek ben geweest, wil ik eigenlijk graag zo houden!!

5. Jkuil01

Jkuil01 Bekend lid

6 mei 2012
    828
    0
    16
    NULL
    NULL
    Jeetje marijke wat moeten jullie geschrokken zijn.wat een heftig verhaal!.
    Ik duim voor jullie dat het allemaal goed mag gaan nu.heel veel sterkte!

6. Nathalievs

Nathalievs Fanatiek lid

30 apr 2012
    1.547
    0
    0
    NULL
    NULL
    Marijke heftig zeg veel sterkte!!

7. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    Hoe is hij nacht doorgekomen???
    Mag hij mee naar huis vandaag?

@poepen: moeten jullie ook altijd lachen als kleine aan poepen is....gisteren lag hij gewoon midden tussen de mensen uitgebreid te persen hahahahaha
    Ik kan echt in deuk liggen hihi en maar persen en kreunen etc hihi

8. Happy12

Happy12 Niet meer actief

Tjee Marijke! Wat heftig zeg! Ik kreeg de rillingen over heel mijn lijf toen ik je verhaal las.. Veel sterkte ermee en ik hoop dat jullie snel duidelijkheid hebben!

9. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    Goedemorgen,

Zo weer die kant op. Vannacht heeft ml niet zo'n lekker nachtje gehad. Lieve Gigi had steeds pijn na d'r fles..:( Het lijkt wel steeds erger te worden met haar pijn...Ik hoop toch zo dat er iets gevonden wordt... Het is alleen nog maar moeilijker om zonder antwoorden naar huis te moeten, wat we ook nog niet durven..

Zometeen gaan we haar lekker badderen en gaat ze dus ff los van alle draadjes, ook gaan ze korte filmpjes maken en zetten deze op een schijfje voor als 1 van ons thuis is zodat we haar ook thuis ff kunnen bekijken. Vanavond slaap ik weer daar en morgen hoop ik op een nachtje thuis..

xxxx

10. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

26 apr 2011
    2.780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    #790 Whoppie, 26 jan 2013
    Laatst bewerkt: 26 jan 2013
    Veel plezier met badderen van Gigi. Verder veel sterkte!

Hier een supernacht gehad! 22.30-4.00-8.30. Hopelijk is t geen vergissing! :) en doet ie t voortaan ongeveer zo!
    En... Hij heeft gewoon lekker liggen pruttelen in zn eigen bedje toen ie wakker werd. Dus niet eens begonnen te huilen en krijsen.

*glimt van trots*

11. Nathalievs

Nathalievs Fanatiek lid

30 apr 2012
    1.547
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dames met kz wanneer zou je buikspier oefeningen kunnen gaan doen? Wil weer een strakker huidje!
    En zijn er ook nog die nog steeds die zwangerschaps streep hebben?

12. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.229
    525
    113
    Bah! Marijke wat zullen jullie geschrokken zijn ! Hopelijk komen ze nu met antwoorden dat zou een stuk fijner zijn

13. Liefdeis

Liefdeis Fanatiek lid

2 sep 2011
    1.012
    1
    38
    Hilversum
    Ik heb de zwangerschapsstreep ook nog Nathalie!
    Buikspieroefeningen weet ik niet, bij mij is door de kraamhulp wel gezegt dat ik minimaal 6 weken geen zware dingen moest doen en tillen, om je buikspieren weer op zijn plek te laten komen!

14. sydneys

sydneys Niet meer actief

12 dagen in totaal, de eerste 3 dagen waren leuk, niks aan de hand, toen kreeg hij een aanval er werd het een nachtmerrie, zeker die eerste 3 dagen en de laatste dagen bracht hij door op de medium care

15. sydneys

sydneys Niet meer actief

marijke heel veel sterkte! een nachtmerrie is het! zeker als je nog geen antwoorden hebt maar gigi is in goede handen en ze laten gigi niet naar huis gaan vooraleer ze zeker zijn wat er is en ze alle vertrouwen hebben dat het thuis ook goed met gigi zal zijn.

het is moeilijk, heel erg moeilijk maar gigi krijgt nu de beste verzorging daar moet je je aan vasthouden

veel sterkte, het is afschuwelijk he die draadjes en die monitor, niet schrikken als die alarmpjes afgaan, vaak is het gewoon een slecht contactje omdat gigi beweegt of als jij gigi vast hebt

kon je man er blijven slapen? wij konden dat niet maar mochten wel 24u per dag naar ons mannetje gaan

16. sydneys

sydneys Niet meer actief

de zwangerschapsstreep heb ik ook nog maar ik vind mn navel afschuwelijk, net een navel van een 80 jaar oude vrouw :p

hoeveel slapen jullie eigenlijk op 24u? ik kom maar maximaal aan 5 of 6 uurtjes in totaal maar overdag voel ik me toch fit genoeg

maken jullie baby's ook rare bewegingen met de armpjes? van die ongecontroleerde?
    het is normaal volgens het ziekenhuis maar vanwege dylan zijn korte verleden heb ik net toch een filmpje gemaakt voor de fysiotherapeute ;)

17. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    Hier ook dikke zwangerschapsstreep en oma navel...
    Ik doe al weken alles incl tillen...
    Gisteren weer 18kg vleeskratten lopen sjouwen.

Ben geen stilzitter hihi

Ik ga volgende week weer snowboarden, dat is perfect om alles strak te trekken...

18. marijke88

marijke88 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.996
    0
    36
    kop van n-h
    och jeetje wat een heftig verhaal Marijke! heel veel sterkte en ik hoop dat er snel bekend is wat er nou aan de hand is!

hier een supernacht gehad, 22.45 fles gegeven die ik met moeite erin kreeg. geslapen tot 04:15! toen fles(ook net aan leeg) en vanmorgen was hij er om 08:45 en heeft niet eens ze fles leeggedronken net aan 100.

@buikspieroefeningen, er word gezegd dat je dat na 6 weken weer kan gaan doen

19. sweetdreams

sweetdreams Fanatiek lid

25 jan 2012
    3.497
    2.220
    113
    @Marijke, pfff heftig zeg! Wat zal je enorm geschrokken zijn. Hopelijk krijg je snel uitsluitsel of het hoe en wat.

@zwangerschapsstreep, beide zwangerschappen nooit gehad

@buikspieroefeningen bij ks, na 6 weken voorzichtig mee beginnen.

Hier prima nachtje. Gisteravond hadden we een verjaardag. Daar 22:30 flesje gegeven. 23:30 waren we thuis en heeft hij geslapen tot 6:00! Heerlijk

20. Happy12

Happy12 Niet meer actief

Zwangerschapsstreep: check! Al heb ik het idee dat hij nu wat lichter aan het worden is.

Deel Deze Pagina