16-31 december 2012 mama's - deel 3

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door jessyd, 14 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweetdreams

sweetdreams Fanatiek lid

25 jan 2012
    3.497
    2.220
    113
    Hier een minder nachtje. Zn neusje zit helemaal dicht waardoor hij niet lekker kon ademen 22:00-3:00-5:00 wakker, speentje gegeven-6:30 flesje. Hoop dat het eenmalig was. Vannacht maar ruim 100cc op, vanochtend weer. Verder had DL gisteravond koorts en werd die vannacht ook wakker. Gelukkig is ze niet ziek geworden en is ze nu weer topfit.

@wiegen, haha herkenbaar. Ik merk dat ik zelfs een neiging heb om te wiegen als ik in bed ligt en hij huilt. hahaha.

@vogeltje, fijn dat ze het "kwijt" is.

@vakantie, ik moet eerlijk zeggen dat ik vanaf een maand of 6 juist lastiger vond om op vakantie te gaan. Ze zijn dan vaak gevoeliger voor ander bed, afhankelijk van meestal nog 3 slaapjes per dag. Qua autoreis zou ik geen probleem zien. Mn oudste is ook dol op autorijden, maar eerlijk gezegd voor ons dit jaar geen verre (auto)vakantie. Misschien gaan we in september ofzo een week CP, maar vind het thuis ook heerlijk.

2. Mikatjuh

Mikatjuh Bekend lid

24 feb 2008
    536
    0
    16
    Apothekersassistente
    Dronten
    @vakantie: wij gaan in juni naar Toscane, Mick is dan 5 1/2 maand. Het is voor ons ook de eerste keer zo ver met zo'n kleintje. Vorig jaar in Italië zaten we naast een koppel met een kleintje van 5 maand en die zeiden dat het prima te doen was. Als je maar regelmatig stopt. Mick vind autorijden niet vervelend. Krijst wel in de MaxiCosi maar zodra we rijden is het over.

@nachten: Hier vannacht 23uur-3.30-7.30 best lekker. :)

Vandaag wil hij veel drinken en nu moeten we vanmiddag op visite bij schoonzus. Huis vol visite, echt geen zin in! Maar goed, als Mick het niet naar zijn zin heeft dan gaan we weer naar huis. Het is gelukkig dichtbij.

3. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

11 feb 2012
    1.947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    @Vogeltje, hoeveel cc bv geef je dan? Ik ben nu 'aan het sparen' om Kyan aan de fles te laten wennen voor als ik een avondje uit ga, of ga werken.

@Marijke, wat schrikken, vreselijk! Gelukkig was je er op tijd bij en wordt ze nu goed onderzocht. Hopelijk mag ze snel gezond naar huis.

Ik ben gister na je verhaal wel 20 x extra gaan kijken. Zoiets is iedere moeder ergste nachtmerrie!

@obstipatie, Kyan had ook een paar dagen niet gepoept en het zat hem behoorlijk dwars. De KA zei dat we niet konden spreken van obstipatie als een baby een paar dagen niet poept, maar dat het pas obstipatie is als de poep hard en dik is.
    Dat had Kyan gelukkig niet.
    Hij is van 8 poepluiers per dag naar 1 x per dag of in de 2 dagen. Maar ook dat is volgens de KA gezond. BV baby's hoeven dus soms 10 dagen niet.:$

Kyan heeft trouwens een aantal 'huiluurtjes' tussen 17:00uur en 20:00uur. Hij wilt dan alleen in mijn of ML armen en het liefst constant aan de borst, lekker clusteren. Maar dan is net etenstijd voor ons. Ik heb al een stokke aangeschaft met newbornset maar daar wilt Kyan dus niet in zitten als wij eten, ook niet in de box en al helemaal niet in zijn wiegje. Nu eet ik dus met een huilende/ mopperende baby op mijn arm. ML snijd het vlees voor me klein. :) Erg he. Heeft iemand een goede oplossing zodat wij weer eens lekker kunnen eten?

4. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

26 apr 2011
    2.780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    @vakantie: als wij op vakantie gaan is dat een vliegvakantie in sept en last minute. Ik wil heel graag, maar we willen ook een nieuw huis en mss moeten we dan klussen. Vorig jaar zaten we met een stel met een kindje van 9 maanden in t vliegtuig en hotel en dat ging echt hartstikke goed. Lennox is in sept 9 maanden, dus lijkt me geen probleem...

5. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    Enige reactie dat ik heb...
    Deze Kiann doet zelfde hihi...
    Heb pas letterlijk 4 maaltijden warm en zonder storen gegeten sinds dat hij er is hihi

6. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

11 feb 2012
    1.947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    Ik ben er ook al best handig in geworden, ik knoei niet (meer) in zijn haren :D
    Alleen soep, mie of spagetti staan de komende weken dus niet op het menu.

7. smurfin29

smurfin29 Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.071
    0
    0
    Leiden
    jeetje marijke wat schrikken...

bedankt dames voor de flesvoeding tips. nog even een vraagje. maken jullie 120 cc water + 4 scheppen dan word het 135 ongeveer en gieten jullie dan melk weg tot 120 cc of geven jullie die 135 als 120 cc omdat de volume groter word door het poeder. ben bang dat hij als hij die 135 krijgt zoveel binnen krijgt voor 3 weken..

8. Appel en Peer

Appel en Peer Niet meer actief

Marijke; sjee is dat even schrikken zeg! Hoe gaat het nu met je meisje.. Veel sterkte en hopelijk is snel alles weer goed met haar en weten ze hoe of wat. Knuff!

Leuk om al jullie berichtjes te lezen. Herken veel dingen van m'n oudste dochter. Hier was het toen ook altijd rond etenstijd het huil uurtje, dat gaat over ;)!
    Ook had ze last van obstipatie, hier werkte lactulose toen wel gelijk. 2 dagen miss gegeven en daarna nooit meer last gehad.

Hier gaat t verder wel goed. We mogen Livah donderdag ophalen bij t crematorium en dan is ze weer fijn thuis. Zal ook weer wat meer rust geven. :) verder tsja gaat t met ups en downs. Gelukkig meer ups ;)! Daar halen we de kracht dan ook uit. Soms hebben we dat we alleen maar kunnen huilen en ons kleine meisje zo missen. Zo oneerlijk dan en ben je op alles en iedereen boos en vraag je je alleen maar af; waarom... Waarom wij?

Taleah gaat er nog steeds goed mee om, hebben t vaak over Livah.
    Dus ze wordt door haar ook echt niet vergeten.
    Soms maakt ze ook ineens uit het niets een tekening voor Livah. Zo lief! :)

Even vraagje; is het vloeien bij de meeste nu ook over? Zoja hoe lang duurde het voordat je menstruatie kwam? Bij mij is t sinds deze week wel echt zo goed als weg, gelukkig... ;)

9. sweetdreams

sweetdreams Fanatiek lid

25 jan 2012
    3.497
    2.220
    113
    Ik zou niks weggooien maar gewoon aanbieden. Meestal regelen ze zelf prima wat ze drinken. Tenzij je zeg, hij eet alles op wat ik hem aanbied, dan kan je het eventueel weggooien. Hier krijgt Ruben 150+5, maar mocht officieel 150. Dus ik bied gewoon de volledige 165 aan. 1 a 2 x per dag drinkt hij hem leeg, maar laat er meestal zelf wel 20-50 cc inzitten, dus dan mag hij hem ook weleens leegdrinken. Ik drink 's middags/'s avonds ook meer dan 's ochtends.

@Zazz, vind je positiviteit echt zo ontzettend knap. Maar vergeet niet dat je ook zeker verdrietig en boos mág zijn. Mensen om je heen vinden het vaak veel prettiger als mensen hun rouw niet tonen, waardoor je je vaak eenzaam kan voelen. Fijn dat Taleah er zo goed mee omgaat. Heb echt diep respect voor jullie.

Ik woon in een superklein dorp met een ons-kent-ons mentaliteit. Rond mij was er een vrouw uitgerekend van haar 3e kindje en kindje is een week na bevalling overleden. Dit was onverwachts. Kende haar niet supergoed maar zei gewoon hallo tegen haar en ze was vaak voor of na me bij de verloskundige. Nu zag ik haar van de week in de supermarkt, maar heb dr gewoon ontlopen:). Liep ik daar met een blakende baby en zij met lege handen. Normaal zou ik ook geen gesprek met haar aankopen, maar gewoon hallo zeggen zou ik nu ook weer heel minimaal vinden. Toen ik op mn 17e mn moeder plotseling verloor merkte ik ook dat mensen me ontloopte vlak daarna. Ze durfden er niet over te beginnen dus dan maar geen confrontatie dachten ze denk ik. Ik dacht toen, dat zal ik nooit meer doen bij iemand anders, maar doe nu zelf hetzelfde. Hoe reageren jullie in zo'n geval?

P.s: ligt het nu aan mij, of mis ik Katvrouw al een paar dagen hier??

10. jessyd

jessyd Bekend lid

20 mei 2012
    871
    0
    0
    NULL
    haarlem
    @zazz knuffel
    Hier na een maand ongeveer kwam de menstruatie op gang.

Lucas is alweer 4 maanden (en wat dagen) tijd gaat hard straks kijken of ml zich al wat beter voelt zo niet laat ik hem mooi nog ff daar

11. Liefdeis

Liefdeis Fanatiek lid

2 sep 2011
    1.012
    1
    38
    Hilversum
    Dames heb hier een grieperige man in huis!! Maak me een beetje zorgen om Jesse!! Of hoeft dat niet?

12. IngridE

IngridE Fanatiek lid

31 okt 2011
    1.214
    0
    36
    Brabant
    Hoi dames!

Gisteren een drukke dag gehad, 's morgens boodschappen doen en 's avonds naar vrienden. Stijn wilde tussendoor niet slapen en ook niet bij vrienden (ook rond de beruchte etenstijd). Hier wisselen we dus ook af; de een snijdt het vlees, de ander houdt Stijn vast en dan weer wisselen. De vrienden van ons hebben geen kinderen en ik voelde mezelf mega ongemakkelijk omdat Stijn niet van plan was boven in de kinderwagenbak te gaan slapen. Hij was gelukkig wel stil op schoot (soms geholpen door een fiep) en viel af en toe in slaap. Onze vrienden waren er gelukkig mega relaxed onder, zij hebben meerdere vrienden met kinderen. Wel jammer dat Stijn een enorme spuitluier bakte op schoot van mijn vriendin. Snel even verschonen en toen was het opgelost, maar we zijn daar 5 uur geweest en hebben 4 luiers gewisseld waarvan 2 behoorlijke spuitexemplaren.

We merken dat Stijn overdag meer wakker begint te worden. Vanmorgen hebben we ontbeten met Stijn in de Stokke new born set op de Tripp Trapp. Hij zat lekker om zich heen te kijken, werkt aan zijn eerste lachtje en maakt van die leuke keelgeluidjes.

Na het ontbijt in bad met mama (krijsen - dat wordt nog wat met babyzwemmen...) en toen het bed in. Nu gaan we naar oma (uurtje rijden, hoopt dat ie slaapt in de maxi cosi) waar ie bij aankomst een nieuwe luier en een voeding krijgt.

Ik hou voorlopig nog even strak vast aan BV om de 3 uur voor het dag/nacht ritme, al denkt ML dat we wel naar om de 4 uur kunnen...

Mijn merkkleertjes zijn trouwens ook binnen, Stijn ziet er ZO schattig uit in zijn Noppies vestje. Daarbij kwam gisteren ook nog een pakketje binnen van een Amerikaanse collega van mij; een boxpakje van Ralph Lauren en deze coole sneaker sokken. Ik voel me zo verwend!

13. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    @flashyfly: ik spaar bekertjes van 100 cc en heb losse ijsblokzakjes. Saar is nog niet zo groot dus daarom 100 cc. Als ik niet genoeg kolf doe ik er wat kant en klare kv bij.

@huiluurtje: altijd onder het eten!

14. smurfin29

smurfin29 Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.071
    0
    0
    Leiden
    nog even v0or de dames uit leiden,

bij het 5mei plein zit een nieuw winkeltje tegenover jamin deze heet prijzenmepper als het goed is, mijn vriend is daar geweest en een pak new born nr 1 en nr2 pampers kost daar 7.50

goedkoper dus dan de aan biedingen van 3 voor 25 zoals bij kruidvat etc

15. marijke88

marijke88 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.996
    0
    36
    kop van n-h
    Hier zitten we nu echt al aan voeden om de 5 uur... af en toe om de 4 maar meestal al om de 5. Hij wil 9 van de 10 keer niet eten na 4 uur en na 5 uur wel.

Huiluurtje is hier verplaatst.
    Toen hij er net was was het altijd savonds na 8en,
    is toen verplaatst naar etenstijd en nu is het vaak rond een uur of 3

16. Appel en Peer

Appel en Peer Niet meer actief

Dank je wel voor je lieve reactie! :)

Wij zijn zoiezo altijd wel positief ingesteld en staan heel nuchter in t leven dus hierbij ook. Niet altijd natuurlijk ;). Wij laten ons verdriet ook gaan hoor, juist heerlijk als je even goed kan huilen. En gelukkig hebben wij alleen maar lieve mensen om ons heen waar we 'ons verhaal' goed bij kwijt kunnen en goed mee kunnen praten.
    Dus dat is ook wel erg fijn. Ook mensen die beetje 'lastig' zijn, en denken dat een vader van 90 jaar verliezen hetzelfde is als dit. Soms wel lastig maar proberen daar niks van aan te trekken.

Goed voorbeeld van je en heel begrijpelijk. Ik heb het zelf nog niet gemerkt dat mensen dat doen bij ons maar doen het juist zelf haha. Heb geen zin om er over te praten midden in de supermarkt bijvoorbeeld. Pas geleden nog in de Intertoys staan huilen. Tsja dat hou je toch. Al ben ik vaak wel sterk in zulke situaties.

Pijnlijke situaties vind ik als iemand vraagt hee je was toch zwanger, en bevalling goed gegaan etc. En het dan moeten vertellen pff..

17. Nathalievs

Nathalievs Fanatiek lid

30 apr 2012
    1.547
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou alles ff terug gelezen.. Helft alweer vergeten haha..

Ongesteld hier nog niet geweest..
    @wakker zijn Luc slaapt nog steeds erg veel.. Vandaag op een verjaardags feestje was baby van 8 weken 1 week ouder als Luc dan zie ik toch wel dat hij 4 weken te vroeg was geboren.. Vooral vandaag hij heeft tpt nu toe hele dag alleen maar gegeten en daarna meteen geslapen.. Zelfs zijn flesjes drinkt hij met moeite leeg omdat die dan alweer slaapt..

Hier begint sinds paar dagen weer stuwing in mijn borsten te komen en wat melk eruit.. Morgen al 2 weken gestopt.. Iemand die dit nog meer heeft?

Obstipatie zozielig voor de kleintjes! Hopelijk gaat snel beter!

Zazz leuk dat je alles nog steeds mee leest! En bent echt super sterk heel knap!

Huiluurtje hier standaard na de fles van 19 uur gaat die rond 8naar bed en rond 9 uur houd het op..

Verder weet ik het niet meer haha

18. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Laptop in reparatie... Ipad typt vaginaal.

Xaafje toch huilerig sprongetje gehad vorige week, denk ik. Is nu weer voorbeeldig jongetje.

19. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.229
    525
    113
    check check voor morgen op het lijstje!!

20. Jkuil01

Jkuil01 Bekend lid

6 mei 2012
    828
    0
    16
    NULL
    NULL
    @zazz, leuk om af en toe iets van je te horen! Fijn dat je meisje eindelijk naar huis toe komt! Eindelijk op haar plekje waar ze hoort.

@ong, dacht ik vorige week ong te zijn geworden nee hoor had het nog met het vloeien te maken weet niet wat er nog allemaal mee kwam maar was niet alleen bloed, nog iemand hier ervaring mee:( Woensdag nacontrole maar even navragen?

@huiluurtje, verschilt hier heel erg soms na de voeding van 15 00 en soms na de avondvoeding.

@melk uit borsten, hier al 5 weken gestopt en komt nog melk uit ;)

Vandaag foto s laten maken Lana had er niet erg veel zinin uiteindelijk toch gelukt om wat mooie foto s te maken. Nu ongeveer 2 weekjes wachten dan kunnen we het resultaat zien.

Deel Deze Pagina