16-31 december 2012 mama's - deel 3

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door jessyd, 14 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

26 apr 2011
    2.780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    Hier eigenlijk geen huiluurtje. Soms krampjes, maar altijd ander tijdstip. Huilt verder alleen als ie honger heeft. Komt overdag nu wat sneller dan drie uur. Is wel te rekken, maar alleen door rond te lopen...

@zazz: leuk dat je mee leest en dingen herkent van je oudste dochter.

Hier vandaag veel wakker geweest. Hopelijk vannacht dan weer wat langer! :)

2. Nathalievs

Nathalievs Fanatiek lid

30 apr 2012
    1.547
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat doen jullie eigelijk met jullie baby's als ze wakker zijn?
    spelen ze bij jullie al met een knuffeldoekje ofzo?
    Hier alleen met z'n spuugdoekje haha denk elke x oh dan pak ik een leuk doekje en kijkt die niet naar om..

3. Nathalievs

Nathalievs Fanatiek lid

30 apr 2012
    1.547
    0
    0
    NULL
    NULL

Na 4 x vond hij het niet meer leuk maar moest het op film hebben 😉

4. Happy12

Happy12 Niet meer actief

@nathalie: HIer veel 'kletsen' Ik leg het verschoonmatje van de luiertas op de tafel beneden en dan heb ik echt al zo'n leuk contact met haar. Ik vertel hele verhalen tegen haar en ze begint al echt te 'reageren' Dat wil zeggen: ze probeert al echt de klanken aaa en eeee en gillen haha. Gisteren was zo grappig; ze was echt haar best aan het doen om geluid te produceren en toen kwam er ineens een hele harde aaaaa! gevolg: grote ogen en echt zo van 'wat was dat??" haha heel schattig. Ze lacht ook al erg veel, heel gezellig! Soms even in de box, of schommel of op het speelkleed, ligt een beetje aan waar ze zin in heeft. Ze begint nu ook het mobiel te ontdekken! Het hoeft niet altijd aan te staan, ze kan zich dan helemaal focussen op 1 zo'n beessie..

HOeveel slaapjes doen jullie kindjes op een dag? En hoelang?
    Of varieert dit heel erg?
    Hier doet ze meestal wel dezelde hoeveelhied slaapjes en ongeveer op hetzelfde tijdstip, maar de duur kan wel varieeren..

Bedankt voor de reacties voor wat betreft de vakantie: We gaan boeken! We gaan met drie stellen met jonge kinderen (wel ouder, rond de 5 jaar) naar Italie of frankrijk, maar echt maar max 1000 km en daar gaan we dan 2 dagen over doen. Lekker op een familiecamping in een bungalo of stacaravan (ja ook wordt burgerlijk :D) Maar heel erg veel zin in. Natuurlijk ben ik nog wel een beetje onzeker of het allemala goed gaat met Linn, ze is nu nog zo klein, je weet nog totaal niet hoe ze het gaat doen. Ze vind wel prima in de maxi-cosi in de auto (waren natuurlijk wel alleen nog maar kortere afstanden) en verder is ze naar mijn idee een relaxt meisje, dus we wagen het er op!

5. Liefdeis

Liefdeis Fanatiek lid

2 sep 2011
    1.012
    1
    38
    Hilversum
    Flashy: Hier nog steeds lekkende borsten 's nachts!! Als ik een topje aan doe onder mijn pyjamma heb ik geen nat bed, maar anders... en onder de douche.. En ik heb niet eens BV gegeven!! Vraag me ook af hoelang dat nog duurt!!
    Nathalie: Jeetje wat is Luc sterk zeg!! Super leuk om te zien..
    Happy: Heerlijk vooruitzicht toch!! En merk je dat Linn het autorijden niet fijn vind, doe je er toch nog een dagje langer over! ;) Of 's nachts gaan rijden!! 1000 km Kan je in een nacht rijden!

Hier een mannetje die weer de hele dag bij mama wil liggen en slapen!
    Zo voor zijn laatste fles maar even in badje, dan hoop ik dat ie daarna lekker rozig gaat slapen in zijn eigen bedje!!

6. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier totaal geen ritme in slaapjes... Soms twee keer wat langer soms bijna niks!! Dacht dat baby's veel sliepen...

7. sweetdreams

sweetdreams Fanatiek lid

25 jan 2012
    3.497
    2.220
    113
    @slaapjes, 's ochtends tussen 7-11 beetje sluimeren, kort hazenslaapje. Na 11 uur nog even in de box/knuffelen dan naar bed en slapen naar volgende voeding, 15:00 flesje en rond 16:00 weer naar bed naar 18:30. Dan zitten we meestal te eten en meneer is een gezelligheidsdier. Flesje rond 19:00 en rond 20:00 begint hij aan zn nacht.

@huiluurtje, hier ook niet echt een huiluurtje. 's ochtends is hij vaak wat huileriger omdat hij wel moe is maar niet echt slaapt.

8. Versluis

Versluis Fanatiek lid

10 jul 2011
    1.924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland
    En je hebt het maar mooi vastgelegd, echt leuk en al zo snel.

9. Versluis

Versluis Fanatiek lid

10 jul 2011
    1.924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland
    Zazz, wat een heerlijk gevoel moet dat voor jullie zijn dat jullie meid morgen bij jullie thuis zal zijn. Daar hoort ze.

10. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    Hooi dames!

Vandaag weer ff een nachtje thuis voor mij en ml is lekker bij Gigi.

Gigi ligt nog steeds aan de monitor maar gelukkig is er verder niks engs meer gebeurd! Het is eigenlijk meer voor onze geruststelling omdat we nog niet veel vertrouwen hebben.. Het is ook niet niks om 5 secondes te denken dat je kind er geweest is... Ik voelde haar aanwezigheid zelfs ff niet! brrr..:(

We beginnen wel steeds sterker te vermoeden dat het toch echt de reflux is en dan de a typische reflux vorm waardoor de ademhaling dus ff van stil kan gaan staan.. Ze heeft nu ook met de keer steeds meer pijn na haar flesje, ze krijst dan echt van de pijn..:(:(:( Zo sneu om je kleine moppie zo te zien leiden! Aan de andere kant hoop ik wel dat dat het is want als je zonder antwoorden naar huis moet is dat nog veel moeilijker en nu kunnen ze er ook iets aan doen.

Zo. Ik ga maar naar bed want de hele tijd in zo'n ziekenhuis breekt je op! Ik heb zojuist nog ff aan de verpleegsters gevraagd of ze haar flesje van half 12 willen doen zodat ML ff ook wat bij kan slapen:)

Zodra ik meer weet en ik op de pc kan hou ik jullie uiteraard op de hoogte!

xxxx

11. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    Lieve zazz ik denk nog zeker af en toe aan je! Dikke knuffels van mij!!

12. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.728
    2.229
    113
    Hallo iedereen,

Smurfin, ik geef dus 125cc water en 4 scheppen voeding, dus 140cc totaal, dit drinkt ze lang niet altijd op, messtal maar 3x per dag fles leeg, verder altihd rond de 100cc. Savannah is dan wel iets ouder al, maar als Dani meer trek heeft, zou ik het gewoon geven hoor. Cb zei hier tegen mij, dat er meer naar kind word gekeken tegenwoordig, nuet iedereen heeft evenveel of weing trek.

Hier tot nu toe geen huil uurtjes gelukkig:)

Zazz, wat fijn dat jullie meisje weer thuis komt, het blijft oneerlijk, wel fijn dat Taleah er zo goed en lief mee omgaat. Bij mij is het vlioeien ook pas sinds deze week zo goed als over, 2 weken na bevalling stopte bloed, nu was het alleen nog oud bloed en slijm.

Natalievs, als Savannah wakker is en we zijn thuis, dan zit ze vaak bij mij te keuvelen, soms in de box, kan ze naar mobiel met muziek en lichtjes kijken, dat vind ze leuk. Heb ook zachte rammelaars, van nijntje bv, due vind ze ook leuk, maar voiral om te proeven.. Wel grappig dat hij een spuugdoekje leuker vind dan een speel dingetje!
    Leuk dat filmpje, wat een knapperd al!

Happy12, wat leuk dat ze zoveel lacht, Savannah heeft nog maar 1x echt gelachen, was met bijna 4 weken, ze lachte compleet onverwachts, dus ik was super blij, en deed nogal enthousiast tegen der, gevolg was pruil lip en huilen... Nu lacht ze af en toe een mini lachje, hoop dat het nog goed komt. Qua slapen zit er totaal geen schema in, ik ben ook vaak weg, dan slaapt ze of in auto of wagenbak, maar ene dag bv wel 4 uur in de middag totaal en andere keer nog niet eens een uur! Fijn dat je er uit brnt qua vakantie, is altijd zo lekker vooruitzicht dan. Hier twijfelen we ook nog over vakantie hoor, maar waarschijnlijk toch vliegtuig iig. Foto heeft wat vertraging opgelopen, maar komt zeker aankomende week nog!

Marijke1985, hoop dat jullie snel zekerheid hebben, veel beterschap voor Gigi en sterkte voor jullie.

13. jessyd

jessyd Bekend lid

20 mei 2012
    871
    0
    0
    NULL
    haarlem
    Net de kinderarts gebeld omdat Lucas niet drinkt. Volgends hem kan het geen kwaad omdat we het dan via de sonde geven maar is toch vreemd dat hij geen fles wil. Hij drinkt hem nooit leeg meestal nog 25/30 cc over wat via sonde gaat maar nu weigert hij en met fingerfeeding spuugt hij het uit

14. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

26 apr 2011
    2.780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    Fijn happy.. Iets om naar uit te kijken zo'n vakantie.

Hier geen ritme in slaapjes. Smorgens wat vaker wakker, maar voor de rest is t net waar ie zin in heeft.

@marijke: hopelijk is er snel wat meer duidelijkheid!

We hebben Lennox om 20.15 de fles gegeven en daarna op bed gelegd. Zelf ook naar bed gegaan en hij kwam pas om 2.15. Jammer dat ik zelf iedere keer wakker werd. Nu op naar 6 uur hopelijk!

15. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Tja, wordt je dochter niet wakker voor een voeding, zit je zelf snotverkouden met een bak thee op de bank. Maar wel mooi weer even tijd om snel wat van me te laten horen. Gister is Cato gedoopt, zaterdag was man jarig, dus gistermiddag ook feest hier. Volgens mij was Cato er erg moe van, want om 21.45u heeft ze de laatste voeding gehad en ze slaapt nog! Hoewel ik haar nu wel af en toe hoor kreunen, dus ze zal zo wel wakker worden.

@jessyd Wat raar dat Lucas helemaal de fles niet meer wil! Aangezien hij ook via de sonde krijgt, zou ik afwachten tot morgen, maar ander morgenochtend gewoon nog een keer bellen!

@zazz Wat fijn dat Livah van de week weer thuis komt! Super dat je hier nog kan en wilt meelezen, leuk om nog regelmatig wat van je te horen!

@marijke Heb jouw verhaal met tranen in m'n ogen zitten lezen, wat eng zeg! Hopenlijk krijgen jullie aankomende dagen toch wat meer duidelijkheid en kan je haar toch met een gerust gevoel weer mee naar huis nemen.

16. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Joehoe, 5 uur! Dametje heeft dus een ruk gemaakt van 7.15 uur!

17. IngridE

IngridE Fanatiek lid

31 okt 2011
    1.214
    0
    36
    Brabant
    Hier ook! Laatste voeding om 21:30 en we werden wakker om 5:00!

18. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier een meisje die ik niet weg kan leggen. Zodra ze ligt gaat ze rochelen en hoor je dat er slijm vast zit. Nu maar bij mama op haar buik..

19. jessyd

jessyd Bekend lid

20 mei 2012
    871
    0
    0
    NULL
    haarlem
    Krijg er nogsteeds geen fles in. Zal ik bellen of nog afwachten

20. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009