16-31 december 2012 mama's - deel 3

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door jessyd, 14 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.820
    4.057
    113
    Hey meiden,

Ik probeer hier weer een beetje in te springen. Ben er de laatste tijd niet geweest omdat ik heel erg druk ben geweest met leren voor mijn tentamens. Dit ging een beetje moeizaam omdat Jordy een echt mama's kindje is die de hele dag tegen mij aan wil liggen. Heb dus een draagdoek gekocht zodat ik met mijn handen vrij kan leren. Vind het trouwens ook heerlijk om hem in de draagboek mee naar buiten te nemen.

@slapen: hier slaapt hij eigenlijk elke nacht 7 uur door vanaf de voeding die hij rond 9 uur krijgt.

@voeding: Jordy krijgt nu 5 flessen van 150 cc.

@verkoudheid: Jordy is flink verkouden dus spuugt nu regelmatig wat slijm op.

@jessyd: wel even bellen hoor!

2. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.820
    4.057
    113
    Vandaag trouwens ook even wegen bij CB op inloopspreekuur.

Even spammen:

3. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    Aaaah droppie :D

Hier net terug van HA... verborgen reflux...
    Dus johannesbroodpitmeel en rechtop houden na voeden en bedje verhogen en als dat niet werkt over 1 week... medicijnen...

Eindelijk erkenning dat hij niet zomaar huilt of ik tekort kom omdat middagdutjes niet lukken en hij te verwend word door mama liefde etc etc etc...

Arm schaapje brand gewoon zijn keeltje rauw met dat zuur...

Mama gevoel... is beste gevoel...

4. IngridE

IngridE Fanatiek lid

31 okt 2011
    1.214
    0
    36
    Brabant
    Hier ook een fototje! Stijn kreeg gisteren dit pakje per post van een collega van mij uit Amerika... ik hoop zo dat ie het nog een paar x kan dragen voordat ie eruit groeit...:D

Het was trouwens best een gevecht om het pakje aan te krijgen, pakje uit 1 stuk volledig over zijn hoofdje en onzichtbare knoopjes in de broekspijpjes, pff!

Vanmiddag voor het eerst een afspraak op het CB met een arts, iemand enig idee of alles uit moet? Dan ga ik misschien toch voor een ander pakje. Ik word extra onhandig als er iemand meekijkt.:)

5. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.820
    4.057
    113
    @Ingrid: ja ze moeten helemaal uitgekleed bij elke afspraak.

6. IngridE

IngridE Fanatiek lid

31 okt 2011
    1.214
    0
    36
    Brabant
    Tx dreames, nieuwe outfit voor Stijn!

7. jessyd

jessyd Bekend lid

20 mei 2012
    871
    0
    0
    NULL
    haarlem
    met de kinderarts gebeld die zegt dat het niet erg is omdat hij alles via de sonde krijgt.
    lijkt me toch dat er iets aan de hand is anders zou hij wel drinken

8. marijke88

marijke88 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.996
    0
    36
    kop van n-h
    @jessy, wat vreemd?! een kindje drinkt toch niet voor niks ineens niet meer

@ingrid, wat een super stoer pakje!

@nacht, meneer heeft het vannacht omgedraaid, normaal eerst een lange ruk en dan een korte maar nu andersom.
    22:45-02:15-07:30

op zich niet verkeerd mits mees niet ook nog wakker werd om 04:00 omdat ze deken los was en manlief er om 06:00 uitmoest... oftewel allemaal slaapjes van 2 uurtjes.

@slapen, hier ook elke dag anders. over t algemeen sochtends wel wat meer wakker maar dat ligt er ook per dag aan.
    vanmorgen is hij na de 07:30 fles er om 08:00 weer in gegaan tot 09:30 en is nu net in slaap gevallen in ze wipper

9. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

26 apr 2011
    2.780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    @ingrid: ik word ook altijd xtra onhandig als er mensen mee kijken. Hier bij cb krijg je een omkleedplekje toegewezen en kijkt er niemand mee. Die persoon is te druk met wegen en meten van alle kindjes... Maar zou wel iets makkelijks aan doen. Dan is ie ook zo aangekleed en heeft ie t minder lang koud... :)

10. jessyd

jessyd Bekend lid

20 mei 2012
    871
    0
    0
    NULL
    haarlem
    ik ga gewoon met hem naar het ziekenhuis er zal toch wel iets mis zijn

11. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    En terrecht dat je gaat...
    Word zo doodmoe van gezeik dar dokters en mensen je afschepen met "hoort erbij" of "is niet erg" etc etc...

Nu al 4.5w lopen vechten met baby die dus verborgen reflux heeft...
    Snap best dat veel ouders misschien (te) snel met baby naar dokter rennen...
    Maar dat mag niet lijden voor de gevallen die blijken WEL wat te mankeren...

Pffff sorry moest er ff uit...

12. marijke88

marijke88 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.996
    0
    36
    kop van n-h
    oo idd hier in nl is het zo walgelijjk wat dat betreft!

me broer heeft een dochtertje van bijna 1 en die is een ontzettende huilbaby geweest alleen hadden hun het gevoel het klopt niet er is iets mis maar niemand geloofde hun!
    pas dat de arme ziel een half jaar was is er iemand geweest die hun geloofde en idd ze had verborgen reflux zoals me schoonzusje al vermoedde en meerdere keren heeft gezegd!

ze kreeg medicatie en toen was t heeeeel snel veel beter en stopte ze ook met huilen! arme kind heeft een half jaar moeten lijden!

13. Jkuil01

Jkuil01 Bekend lid

6 mei 2012
    828
    0
    16
    NULL
    NULL
    @jessy, gewoon gaan hoor! Moet niet gekker worden met die dokters!

@kirasese, hopen dat het werkt. Hier werkt het erg goed en een heel ander kind terug! Zijn nu bijna een week bezig met de voeding verdikken.

14. sweetdreams

sweetdreams Fanatiek lid

25 jan 2012
    3.497
    2.220
    113
    Dames, Ruben heeft al 2 flessen helemaal uitgespuugd. Was vannacht ook onrustig. Hij heeft geen koorts. Wat zouden jullie doen?

15. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.820
    4.057
    113
    @sweetdreams: even bellen naar de HA. Liever een 10 keer teveel gebeld dan 1 keer te weinig.

16. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Hier zegt het cb dat ze geen medicatie meer geven voor welke vorm van reflux dan ook, want het zou niet bewezen zijn dat het werkt!

Dit was volgens hen de nieuwe richtlijn, aar nog niet bij alle huisartsen doorgedrongen. ( op mijn vraag waarom ik babies ken die onlangs toch medicatie hebben gekregen.)

17. Nathalievs

Nathalievs Fanatiek lid

30 apr 2012
    1.547
    0
    0
    NULL
    NULL
    Idd gewoon bellen of voor jessy naar zkh.. Voelt het zelf meestal het beste!!

Hier ook weer een onrustige baby.. Eerst fles opgehoogd omdat hij niet verzadigd leek toen ging het 3 dagen super meneer was lekker ff wakker na de fles beetje rond kijken en legde daarna op bedje en ging slapen maakte hem dan weer wakker voor devolgende voeding en huilde dan ook niet dronk flesje weer leeg en zo bij alle flesjes overdag nu is die weer erg onrustig met drinken en na de fles valt die de ene x meteen slaap en word dan ook niet wakker dus leg ik hem weg maar komt dan vaak te vroeg voor volgende voeding waardoor die weer onrustig aan zijn fles begint en zo begint het verhaal weer opnieuw.. Of hij is huilerig na de fles.. Dus moet weer ff kijken wat hij graag wilt.. Misschien is de fles nu toch teveel en kan hij het niet verwerken waardoor hij onrustig blijft ofzo.. Ik weet het niet hij laat ook geen voeding vallen dus krijgt nu ook stuk meer dan eerst.. Morgen maar naar cb weer eens wegen en navraag doen.. Ook omdat zijn ontlasting ene x groen/geel is en andere x gewoon oranje/geel en hij er nog steeds moeite mee heeft.. Morgen zit hij 2 weken op de fles dus die tijd moest ik geven om eraan te wennen..

18. jessyd

jessyd Bekend lid

20 mei 2012
    871
    0
    0
    NULL
    haarlem
    krijg je te horen ja mevrouw u had wel wat eerder moeten komen. had dat dan gezegt aan de telefoon

19. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    Pffff wa een gezeik met die dokters en CB...

Hier weer hartverscheurend gehuil na fles...
    Met die jbpm spul...
    Hopelijk word het snel beter...
    Dan is hij eindelijk coma tegen me aan... schrikt wakker van (ver)slikken...
    Huilen... huilen... pfffff arm kindje...

20. marijke88

marijke88 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.996
    0
    36
    kop van n-h
    hmm dacht dat kindjes altijd meer gingen drinken als ze ouder worden?...

hier een jongetje wat echt steeds minder drinkt..
    heb m om 11:30 expres maar 100cc gegeven zodat ik hem vanmiddag wat eerder kon geven ipv om de 5 uur maar hij ligt nog totaal in dromeland...

volgens mij heeft hij behalve snachts ook echt nooit honger maar ja als hij overdag zo weinig neemt blijft hij snachts wel honger hebben...

hij zit de afgelopen dagen op 4 flessen 120+4 waarvan er 2 zeker niet leeg gaan en 1 van 150+5

Deel Deze Pagina