hier ook 10 minuten. wel afhankelijk van het soort huiltje. Bij krijsen korter/niet en bij jammeren langer.
Een vriendin gebruikte een voedingskussen. En laatst zag ik iets op tv, maar ik weet gewoon niet meer hoe het heet. Dat was een speciaal matras dat je ledikant verkleinde. Zag er heel handig uit, je kon hem ook in de box gebruiken. En op beslist.nl vind je vanalles aan producten op prijs gesorteerd, dus ook wiegjes.
Ik heb een thermoskan met warm water en van die doseerbekertjes die ik voor onderweg gebruik en ook boven heb staan voor de nachtvoeding. Ik ga niet in de nacht eerst naar beneden en dan weer naar boven en op zijn kamertje staat een heerlijke stoel waar ik dan de voeding in kan geven.
Hier een goede nacht gehad. 23.30 Laatste voeding en 04.30 wenste meneer weer te eten. Ik ga nu wel die voeding wat minder geven, zodat het dagritme op betere tijden komt, nu komen we in de avond vaak in de problemen, omdat ie dan om 09.00 aan zijn dag begint en dan dus elke 4 uur komt. En ik wil niet om 01.00 nog voeden, dan lig ik net in mijn bed, of ik blijf op en dan ben ik helemaal bekaf. Ik ben zooooooooo boos op ml (verkeerde benoeming nu, maar hoe ik hem nu wil noemen is niet gepast). Ik roep altijd tegen hem in de auto dat ie afstand moet houden en dat ie bij het stoplicht pas moet gaan rijden als zijn voorganger ook rijdt. Dat laatste heeft ie nu op de harde manier mogen ervaren. Hij is op een trekhaak gebotst. Niet hard, bij ons is het nummerbord verbogen en je ziet het ietsjes in de bumper. Maar bij de voorligger is de trekhaak dus iets scheef en iets bij de bevestiging 1500 euro schade, misschien 2000! Dat betekent dus een leuke claim en dus meer gaan betalen aan premie!!! Hier kan ik zo van balen, zeker omdat ik het al zo lang roep van dat afstand houden en de gevolgen, maar nee, je moet vooral niet luisteren. Dus nu maar zo, ben er echt helemaal chagrijnig van. Ik zei al tegen hem; wil je nu ook testen waarom je niet met messen moet rondrennen, want je gelooft vast niet uit mijn mond wat er dan kan gebeuren. Ik weet het, het kan gebeuren en er is niets ernstigs gebeurd en we zijn natuurlijk verzekerd, maar ik vind dit soort ongelukjes zo dom en onnodig.
Versluis ik snap je helemaal!!! Hier gelukkig een voorzichtige vent met sneeuw Hier vanmorgen gehoortest gehad en was helemaal prima!!
@versluis, pfff erg herkenbaar. Ik verwacht hier ook nog wel een keer een zie-je-wel-momentje. Maar gek genoeg gaat het ook altijd nog goed. Erg balen als het zoveel gaat kosten. @nachtvoeding, hier ook containertje gevuld boven staan en gebruik warm kraanwater. Deed de kraamhulp vanaf het eerste moment, en ik vind het ideaal. Bij de oudste moesten we wel naar beneden omdat dat toen nog niet mocht. Om de herrie te beperken geef ik hem even het speentje als ik de fles ga maken. Bij echte honger neemt ie daar net een minuutje of 2/3 genoegen mee en dan ben ik meestal net klaar. @aapie, huh gehoortest?? Dat doen ze hier gelijk met de hielprik, op dag 4 of 5. Ik begin een beetje regelmaat te zien in Ruben's slaapjes. Tussen de ochtendvoeding (rond 7-8) en de voeding daarna (rond 11-12) slaapt hij eigenlijk niet echt. Leg hem gegeven moment wel in zn bedje maar wordt met tussenpozen steeds (huilend) wakker. Na de 2e voeding is hij dan eigenlijk gelijk in coma en slaapt tot zn volgende voeding(rond 15-16 uur). Dan is hij een 1,5 a 2 uur wakker en slaapt weer tot volgende voeding (19-20 uur) Dan begint hij aan zn nacht en moet ik hem wakker maken voor de laatste voeding. Ben zooo blij dat ik dochterlief aan haar middagslaapje heb gehouden. Poosje terug sliep ze eigenlijk vrijwel niet en ik had er mee kunnen stoppen, maar met het oog op de baby die kwam heb ik volgehouden en nu heb ik elke middag even lekker een momentje voor mezelf. Soms ga ik zelf ook even slapen of ik ga lekker op de bank zitten of even ongestoord het huishouden doen. Heerlijk!
Fijn dat de gehoortest goed is aappie!! Hier toch cb gebeld mag gewoon 7x 135 cc geven.. Benieuwd of die het telkens opdrinkt.. En thermoskan zei vriendin ook al toch 1tje aanschaffen wel makkelijk helaas moet ik deze week toch nog naar beneden flesje uitkoken heb maar 1 maat 1 speen en dit moet vanwege zijn spruw.. Maar is al bijna weg dus is gelukkig nog maar paar dagen.. @warm water mag dat vort?? Dacht altijd dat dat slecht was..
hihi, heb gister ook nog soort van hormoonuitbarsting gehad. Manlief gaat vaak met onze dochter in bad 's avonds en na een half uurtje haal ik haar eruit, droog haar af enz. Niet mn favoriete klusje, maja allang blij dat ik haar niet in bad hoef te doen en er beetje doelloos bij te zitten. Ik droog haar dan altijd in de douche af waar manlief bij zit in bad. Nu had ik gisteren eigenlijk veel te veel gedaan en had last van mn ks-wond en van mn rug. Terwijl ik DL aan het afdrogen was zat hij haar hele tijd af te leiden,waardoor ze steeds bij mij wegliep en niet meewerkte met het afdrogen en aankleden. Gegeven moment werd ik boos en zei dat hij moest stoppen en het anders maar zelf moest doen en dat DL er niet steeds op in moest gaan. Maar hij bleef maar doorgaan waardoor DL stond te wankelen op haar benen van het lachen. Ondertussen had ze haar pyjama en al aan en werd ik het plotseling zo zat dat ik haar zonder pardon met alles aan zo op haar billen weer terug bij ML in bad heb gezet en ben weggelopen. Ze zette het natuurlijk op een gillen omdat ze het maar raar vond en ML moest haar er nu wel uit halen. Vond het een prima straf voor allebei. ML vond het kinderachtig van me, en dat was het misschien ook wel, maar ik was gewoon moe en daar kon hij best een beetje begrip voor opbrengen vond ik.
Geloof me, ik ook niet. Maar toen we de eerste weken elke keer probeerden te troosten, Xavi uit bed halen, wiegen, knuffelen, enz. ging hij daarna gewoon weer verder met hartverscheurend krijsen. En dit konden we dus echt urenlang moeten volhouden, het liefst tussen 21:00 en 03:00, soms langer. We gingen er compleet aan onderdoor. Achteraf bleek Xavi van al die goedbedoelde prikkels juist verder van het slapen af te raken. Nu is het bij het op bed leggen tussen 2 en 15 minuten huilen (met korte pauze's), maar daarna wel gewoon slapen. Maar wanneer het dan 15 minuten duurt, vind ik echt verschrikkelijk moeilijk... We leggen hem al niet meer in de box te slapen, maar alleen nog maar in zijn eigen bed. Achteraf denk ik dat een hele dag TV-geluiden misschien ook voor zijn onrust 's avonds en 's nachts hebben gezorgd.
@sweetdreams, goede actie laat t m maar voelen hihi @huilen, hier laten we Wout zichzelf ook in slaap huilen, hij heeft het echt nodig. Meestal is hij binnen een paar minuutjes stil soms begint hij daarna weer even maar das maar af en toe. Zolang hij huilt/jengelt met tussenpozen laat ik m gaan. Zodra er geen tussenpozen meer tussen zitten of het echt krijsen word ga ik hem troosten en leg hem daarna weer terug. @fles, ik neem een thermoskan heet water mee naar boven savonds en zon poederbakje met afgemeten hoeveelheden. Die gebruik ik overdag overigens ook omdat hij een combi van 2 soorten voeding krijgt, veel sneller zo @slaapoutfit, hier een romper lange mouw, pyama of boxpakje (dun) en een dunne slaapzak zonder mouw. En dan ze lakentje en dekentje Als hij een dikker pakje aanheeft gaat er een romper korte mouw onder. @ritme, hier zien we ook echt een ritme komen. Alleen jammer dat zijn wakker momentje bijna altijd na de fles van 19:30/20:00 is... Hij slaapt na de laatste fles echt elke keer 5 uur dus vannacht ook 23:30 laatste fles en toen 04:30 weer. Wel drinkt hij sinds gisteravond minder als gisteroverdag ook vandaag gaan ze flessen niet leeg. Krijgt 135cc aangeboden sinds gister maar hij drinkt 120cc op (wat hij de dagen ervoor ook alleen kreeg aangeboden) Moeten savonds wel de nr 2 speen op ze fles zetten en dan hopen dat ze flesje leeg gaat want met nr 1 drinkt hij nog niet eens de helft leeg slaapkoppie
Prachtige actie Sweatdreams, jouw actie ging al door mijn hoofd bij het lezen van je stukje voordat het was gebeurd haha. Dankje voor het brengen van een glimlach op mijn norse kop Het ergste is gewoon nog met de auto, dat het niet in gladdigheid en sneeuw is gebeurd. Het was afgelopen vrijdag gebeurd, maar ik had niet gedacht dat er zo'n bedrag uit zou komen, dus ik was er alweer overheen. Alleen vanmorgen belden die mensen dat ze bij een garage zijn geweest en dat dat eruit was gekomen, dat hebben zij dus op hun schadeformulier ingevuld en bij hun verzekering ingeleverd. Ik zie wel, wij hebben een formulier bij die van ons ingeleverd en daarop staat dat er geen schade was ontdekt op het moment zelf. Ze hadden toen beiden geen schadeformulier bij zich, dus hebben ze gekeken of er schade was en alleen bij ons die deuk in het nummerbord en een lichte plek daaronder in de bumper. Ik sta er dan ook van te kijken dat de trekhaak nu helemaal scheef blijkt te staan (?!) en dat de bevestiging van dat ding of de as ook beschadigd is. Je zou denken dat er dan bij ons ook wat meer schade zou moeten zijn en dat dat pas bij een grotere klap kan gebeuren, dat die trekhaak bij ons naar binnen moet zijn gekomen. Maar je ziet alleen letterlijk die bol van de trekhaak in het nummerbord, het plastic hoesje van dat ding was verdorie nog helemaal heel, dat kan toch niet als zij zulke schade hebben overgehouden?! Nou ja, we zullen het wel zien bij de verzekering. Als zij het niet vertrouwen (ook n.a.v. ons schadeformulier natuurlijk en de verschillende verhalen) dan zullen zij ook niet zomaar betalen natuurlijk. Ik hoopte op weinig tot niets aan schade natuurlijk, dan hadden we het zelf betaald en kan onze no claim blijven zoals die is. Nu gaan we gelijk een stuk meer betalen per maand als dit doorgaat.
Ik ben nu ook om ik ga Sam 135 cc geven... 120 heft die voor 4 uur echt niet genoeg aan ik schat hem zo rond de 4 kilo dus hij zou 600 mogen en hij krijgt dan 810 dus ga k wel proberen de nachtfles terug te brengen naar 90 dus dan gaat die naar de 720 per dag ongeveer het arme ventje ligt na 3,5 uur al te gillen om ze fles nu kan k hem dan ook wel geven maar vind om de 4 uur makkelijker rekenen voor mezelf en daar moet die hoe dan ook toch naar toe... Al knaagt het moedergevoel nu wel van 'mag' dit overvoed ik mij 3 weken oude ventje echt of doe k er juist goed aan
Hier weegt mn ventje 5 kg en mocht dus 5x150 gaan geven + een nachtvoeding. Volgens CB hier mag je nachtvoeding niet meetellen met het totaal want dat is een extraatje.
Hier dan de beloofde foto van mezelf. Ik kijk alleen wel een beetje als een bambi in het volle licht. En nog 1tje van mn kleine ventje alleen om het af te leren.
@sweetdreames: mss een btje kinderachtig, maar prachtig. Laat t m maar voelen! @kat: ja, goed idee. Als t voor de beebd niiet meetelt waarom dan wel voor ons @aapie: fijn dat de test goed was. Hier ook twee voldoendes!
net een wiegje gehaald Wieg Noa Antraciet | Babypark en een duo wagen besteld lees/reageer straks de rest