Aan de dames die over clusteren schrijven; ik houd strikt BV aan om de 3 uur... Hoe herkennen jullie de behoefte om te clusteren en extra te drinken? Stijn is vaak een uur voor de volgende voeding ontroostbaar, maar ik ben bang als ik dan de borst inzet ik straks zit te voeden om de 2 uur. Of zie ik dit helemaal verkeerd. Ik duik nu iig samen met Stijn mijn bed in, morgen beter.
Ik weet het ook nooit zo heel goed maar saar is dan de hele avond hard aan het huilen en na een voeding niet voldaan. Ik heb toen advies gevraagd aan een lactatiekundige en zij vertelde toen dat je dan altijd kan proberen aan te leggen. Als ze geen honger hebben drinken ze niet en ze kunnen niet teveel krijgen. Misschien is het voor jou ook nog wel een idee om zo iemand in te schakelen. Ik had een superleuke vrouw die als motto heeft: bv moet leuk zijn anders moet je stoppen. Het werd ook volledig vergoed.
Ik zou ook een manueel therapeut of osteopaat eens laten kijken misschien zit haar ook gewoon iets dwars!
@aviya: gaat weer lekker bij jou. Sterkte met thijmen in het ziekenhuis. Hopelijk gaat het na de opname beter... Wij nu de laatste fles aan het geven. Eens kijken hoe Lennox t vannacht doet. Hopelijk slaapt ie weer lekker lang.
Hallo iedereen, Katalaya, fijn dat Xavi zo goed op de prikjes reageerde . Goed dat je zo snel naar fysio gaat hoor, beter te vroeg dan te laat! Cb hier zegt trouwens dat helmpjes niet werken, geven ze hier niet eens meer dus. Zij zeiden dat er nog een aantal cb en dokters waren die er wel in geloofden dat het werkt, maar onderzoek toonde aan dat het niet werkt hadden ze het over. Advies hier is VOORKOMEN! Hier letten hun er extra op en bij elk bezoek kijken ze er na. Ieder cb heeft dus andere mening. Jkuil, das een fijne nacht! Natalievs, geen ervaring mee, gelukkig is het al snel weer donderdag, hoop dat het dan weer zo goed helpt, en blijft helpen. Veel sterkte met Luc. Aappie, jij ook al zo een goede nachet gehad, fijn zeg. Kirasese, wat zielig voor Kiann en ook voor jullie. Veel sterkte. Ja ik voel me een goed team samen met mijn vriend, hij werjt inmidels al weer paar weken, maar is veel met haar bezig, hij kookt ook vaak, en we hebben inmiddels om beurten nactdienst of liever ochtend dienst, ze slaapt meestal van 24.00 tot 7.30! al hebben we dan ook een makkelijk lief kindje mogen krijgen . Jeetje wat een symptomen zeg, wat zwaar voor jullie allemaal. Sterkte meid. Wat een superschattige lachjes! Chila, als mijn dokter zou tegen mij zou doen, had ik gelijk een andere genomen, gelukkig heb ik hele lieve dokter. Hoop dat het snel beter gaat met je meisje. Fijn dat je man het nu ook inziet, en dat je hulp van fam erbij krijgt. Ook aan jezelf blijven denken hoor! Veel sterkte. Mama van bas, veel beterschap voor je meisje! IngridE, wat voor voeding geef je Stijn? En hoeveel? Is wel zwaar dat ie steeds uur te vroeg komt, hoop dat het snel beter gaat. Aviya, veel beterschap voor jou mannetje! Hoop dat ie snel weer naar huis mag! Jessy, heel veel sterkte met beide mannen, hoop dat alles goed gaat. Sweetdreams, als Ruben ingebakerd slaapt mag je nooit zijligging toepassen, omdat als hij per ongeluk zou draaien, waarschijnlijk niet kan terug draaien, met levensgevaarlijke gevolgen... Hier gaat alles goed, vannacht laatste fles 24.00 toen kwam ze om 7.40, toen weer gaan slapen van 8.30 tot 11.00 toen maakte ik haar wakker! Anticonceptie hier niet nodig, icsi nodig gehad om Savannah te krijgen, kans dat yet vanzelf lukt is zo ongeveer 0%....
Dat kussen gebruiken wij ook voor Daniyar. En het bevalt ons heel goed. Ook 's nachts gebruiken wij hem, hij ligt er zo schuin in dat hij niet kan omrollen, maar ook weer schuin genoeg om niet op zijn achterhoofd te kunnen blijven liggen. Hier heeft ie namelijk de neiging om vaak op zijn rechterwang te liggen. Bij de oudste hebben we er ook een gebruikt en die heeft er ook heerlijk mee geslapen. Wat mij betreft echt een aanrader.
Mya, pas wel op. Tegen ons zijden ze ook dat de kans echt nihil was op een natuurlijke zwangerschap stonden al op de lijst voor icsi en zie hier ons wonder
Jkuil, ja je weet het nooit.... Maar vriend heeft zeer zwak zaad, zo zwak dat diagnose meteen icsi was, en daarbij ik pcos en hartvormige baarmoeder, ze zeiden nog dat het lastige combi was..,, eerste poging gelijk gelukt gelukkig! Maar als het nu zou gebeuren is het ook super welkom hoor! Is het bij jullie dan met beide kids natuurlijk gelukt?
Pffff die buikpijn heb ik niet gemist... Is het aankomende ongesteldheid of gewoon ff alles bij elkaar? Hoop 1e optie... ben ik er maar vanaf... Kleine ligt op buik in kinderwagenbak die naast me staat... Wie weet slaap ik dan wel IETS vannacht... Truste dames!!
Gossie, het leek goed te gaan na z'n prikjes. Maar nu toch 38.6 en veel jammeren. Heb er maar een zetpil in geduwd en op naar een goede nacht. Laatste nacht bij mijn moeder thuis.. Pff, vind het toch ook wel niet leuk . Gelukkig is het straks 10 minuutjes lopen, maar voel me best triestig.
@azucena: kan me voorstellen! Gaat nu toch ander worden! @mya: wat een heerlijke nachten hebben jullie! @kirasese: hopen dat het helpt de bak naast je bed Wij hebben om half 11 flesje afgekolfde melk gegeven en ze slaapt nu nog! Muts die ik ben, lig ik al vanaf half 4 wakker... Ook vanwege mn boobs die op springen staan! Lig nu echt te wachten tot ze komt.. Haha! Straks naar vk voor nacontrole. Ik laat ook even mn knip checken. Voor een deel is het nog niet dicht. Heb er ook veel last van!
@daphne: logisch toch dat je er wat triestig van wordt. Je sluit een stukje van je leven af! Maar er komt ook iets leuks voor terug. Fijn met zn drietjes! Hier had Lennox zich met twee goede nachten zich toch vergist. Vandaag weer 4,5 en 3 uur. Btje jammer... Maar vannacht voor t eerst in zn ledikantje, dus mss lag het daar aan. Hopelijk doet ie t vanavond weer beter,
Baby's die doorslapen, heerlijk! Hier elke keer om de 3,5/4 uur wakker voor het flesje. Vannacht is ze wel zelf in slaap gevallen nadat ik haar wakker had weggelegd. Maar dat had een reden, ze had namelijk eindelijk weer gepoept! En dan heeft ze nergens last van. Wat kun je dan blij zijn met een poepluier. Eens zien hoe het vandaag gaat want volgens mij moet er nog meer uit!
@Chila: wat kan je dan blij zijn met een poepluier heh! Dat had ik van het weekend ook... Hopen dat de rest nu volgt
Hier ook een man met zeer zwak zaad ze zeiden ivf word moeilijk dus gaan over op icsi. Bij mij is wel alles goed. Allebei de kids zijn er natuurlijk gekomen blijf het nog steeds een enorm wonder vinden.artsen zeggen dat het vaker voor komt.
@vogeltje Wouw, wat heerlijk die nacht! Nu jij nog slapen @Ingrid Waarom zou je die 4 uur forceren? Komt vanzelf als hij er aan toe is! Fiene heeft ook heel lang om de 3 uur kleine beetjes gedronken. Wat mij betreft prima, lijkt me gezonder dan met veel moeite het maagje volproppen. Cato zal ongeveer hetzelfde wegen als Stijn en drinkt ook nog om de 3 uur. Vannacht 21.30-2.00-7.00. Heerlijk!
Goedemorgen dames, Ben gisteren om 21:30 met Stijn mee naar bed gegaan en na een nacht van 21:00-2:30-7:00 ziet de wereld er heel anders uit. Tijdens de nachtvoeding heb ik informatie bekeken over het clusteren en dat was al erg leerzaam. Maar vanmorgen bedacht ik me ineens dat er in onze stad een borstvoedingscafe is en dat is vandaag! Ik ga daar zometeen (10:00) heen om mijn vragen te bespreken met de lactatiekundige die het begeleidt. Ook vind ik het altijd prettig om andere moeders te ontmoeten en te horen hoe zij borstvoeding ervaren (net zoals op dit forum trouwens, dank voor jullie berichten!!). Stijn ligt nu als een roosje te slapen. Voeden om de 3 uur vind ik geen probleem en dat is wat ik tot nu toe gedaan heb, maar 9 van de 10 keer wordt ie een uur voor zijn volgende voeding wakker en zet het dan op een ontroostbaar krijsen en dan weet deze mama niet goed wat ze moet doen . @vogeltje; ik lees graag of je doorgaat met het aanbieden van de laatste voeding in een flesje en of het zo goed blijft gaan, dan gaan we dat hier ook eens proberen! Herkenbaar trouwens dat je zelf ligt te wachten tot je kind wakker wordt .