@jessyd: ik duim hier heel hard dat alles goed gaat! Sterkte met wachten. Ik moet strakjes met Jordy bij de kinderarts zijn. Hoop dat er ook meteen een datum gepland kan worden voor de provocatietest voor KMA.
'Fijn' om te lezen dat er ook hier mensen zijn die de inslaaphuil overdag herkennen, en dat ook hun ukjes nog leven. En de kinderbescherming nog niet langs is geweest voor een uithuisplaatsing. De kinderfysiotherapeute is zojuist aan huis geweest. (Omdat ik een afplatting aan Xavi's hoofdje begon te zien.) Zij constateerde een hele duidelijke voorkeurshouding (die het CB en de osteopaat dus gemist hebben), en heeft het me laten zien: Xavi ligt met zijn hele ruggegraat het liefst zo krom als een banaantje. En inderdaad: in de tummytub gaat hij ook altijd zo zitten. En hij sabbelt het liefste op zijn rechterhandje. De voorkeurshouding komt dus niet vanuit zijn nekje, maar vanuit zijn bekken. Dit schijnt heel vaak voor te komen, en ik heb een hele reeks (simpele) aanwijzingen en oefeningetjes gekregen om zijn linkerkant ook te stimuleren. Eén ervan is dus zij-slapen. Dat wordt dus een dilemma m.b.t. het inbakeren, want daarvoor moet Xaafje op zijn rug liggen. Nu was ik met het inbakeren al aan het afbouwen tot een Puckababy, maar pogingen om hem 'los' te laten slapen zijn tot nu toe nog mislukt. Verder was het heel fijn dat ik er zo vroeg bij was. (Dikke vinger naar het cb met hun 'volgende maand maar even zien of het erger is geworden'...!)
Bedankt dames, ik ga ze ophogen en natuurlijk haar ontlasting in de gaten houden. Ze hoeft geen honger te lijden
Zou ik zeker doen. Ik hoor nu van alle kanten verhalen dat het cb erg laks omgaat met dit soort dingen. En al is het alleen al om gerustgesteld te worden - zoals in mijn geval - dat het in dit stadium vrij eenvoudig te corrigeren is, en helemaal goed komt.
jessy heel veel sterkte vandaag, hopelijk verloopt alles goed, dat mag nu ook wel! zazz jij ook veel sterkte vandaag @ in slaap huilen doet hij hier niet echt vaak, soms huilt hij wel maar dan hoor ik aan zijn gehuil dat de melk hem weer dwarszit en dan neem ik hem snel op, dan spugt hij een beetje en dan is het goed. als hij wel huilt dan zet ik dat nijntjesmobielding aan en geef ik hem zijn speentje als hij het wil en is hij binnen 2 min stil als dat niet werkt neem ik hem even bij me @ doorslapen doet hij nog niet maar het gaat goed de laatste 4 nachten : * nacht 1: 12u flesje, 4u flesje, 7.15u flesje * nacht 2: 12u flesje, 6u flesje, 9u flesje * nacht 3: 12u flesje, 5u flesje, 9.30u flesje * nacht 4: 23.45u flesje, 4.30u flesje, 8.45u flesje het gaat wel goed, na de voeding gaat hij snel weer slapen, dat was ervoor niet zo, toen had hij vaak geen zin om te slapen, ik voed hem altijd met weinig licht s'nachts en ik geef hem niet teveel aandacht dan aan degenen die geen borstvoeding geven, voeden jullie op verzoek? ik doe dat nu iets meer dan een week en dat gaat super, ik laat hem ook drinken wat hij wil, soms drinkt hij 120ml maar heel soms ook maar 50 of 60 maar meestal rond de 100, ik tel wel alleen aar het water ik doe 120ml in het flesje, daarbij 4 scheppen nutrilon, op het einde zie ik dat er nog 40 inzit en dan tel ik dat hij 80 heeft gedronken. of moet ik die schepjes er dan nog bijtellen? dan zou hij 95gedronken hebben ipv 80??? vandaag voor de eerste keer naar het consultatiebureau met hem, hoe gaat dat in zijn werk?
@Sydneys: ja, ik voed op verzoek. Zodra Xavi begint te pruttelen - meestal na 3-5 uur - krijgt hij een schone luier en fles. Na verloop van tijd ging hij zelf steeds langer tijd tussen de voedingen laten. Het ophogen van 100cc naar 135cc heeft ervoor gezorgd dat we 'vanzelf' van 8 naar 6 voedingen per dag gingen. Nu neigt hij naar 5 voedingen per dag omdat hij 's nachts 5 á 6 uur doorslaapt, dus ik ben een paar flessen opnieuw aan het ophogen om toch aan zijn dagtotaal te komen. Advies gevraagd: kan ik beter 's avonds en 's nachts een grote fles geven zodat hij verzadigd is, en dus langer doorslaapt? Of kan ik dat beter met de dagflessen doen, zodat het wennen aan veel voeding 's nachts minder wordt, en hij langer doorslaapt? Wat is wijsheid? @Liefdeis: ben benieuwd.
@ kat bij gwen gaven we altijd voor het slapen (rond uurtje of half 11) een wat grotere fles waardoor ze verzadigt ging slapen en dus langer door sliep. Bij anna en lucas mogen we dit niet doen
Katalaya: ik zou ook de fles van 23.00 iets ophogen ipv de nachtvoeding, die zou ik eerder minder geven Jessy: pfff lijkt me ontzettend moeilijke uren, hopelijk is er snel nieuws
@kat: ik zou ook de late avondfles ophogen zodat hij goed verzadigd gaat slapen. Jordy is goed gegroeid. De kinderarts acht KMA vastgesteld. Dit houdt in dat Jordy tot hij 1 jaar is niets mag hebben met koemelk(eiwitten). We moeten dus overal opletten dat er geen koemelk in zit dus bijvoorbeeld alle potjes controleren, alleen bleuband brood. Als hij 1 jaar is mogen we langzaam proberen deze voeding met normale melk te mengen.
@dreames: fijn dat er wel een diagnose is, wel heel vervelend! Gerem manneke.. Hopen dat hij er overheen groeit! @ontaarde moeder? Ik wilde vanmiddag even op visite bij mn zus. Ze slaapt nu vanaf half 1, als ze om 2uur nog slaapt (dan had ik gepland om te gaan), ben ik dan een hele ontaarde moeder als ik haar wakker maak om dat ik nou zonodig op visite moet of zou dat geen probleem zijn..
Nou jongens wat ik nu meemaak Ben echt goed over de zeik!!! Had laatst al verteld dat schoonma om de dag zowat elke dag komt. Heb hier niks over gezegd en altijd vriendelijk gedaan. Nu zat ik er vandaag doorheen en zat dus even op m'n man af te geven omdat ik hier dag en nacht ALLES doe. Vervolgens komt sm weer binnen vallen en rukt m'n kind uit m'n handen terwijl ik met de fles bezig ben! Vervolgens zegt ze dat ze de dokter wel even zou bellen omdat ik gek ben en het niet aankan heb een psychische achtergrond maar dat heeft er niets mee te maken want ik ben onder behandeling en het gaat prima. Het lijkt me logisch dat het je opbreekt als je al een week dag en nacht opzit en maar twee/drie uur slaapt? en dan zegt ze ook nog even dat manlief NIKS hoeft te doen als hij thuis is omdat ie werkt. Man man kan dat mens m'n huis wel uittrappen:x
Knuffffffffff Wauw... ff happy momentje... Na 5 weken heb ik vandaag een baby ipv een krijsmachine!! Na alle 3 flesjes al in slaap gesukkelt (enkel nog bij mama en hij schrikt snel wakker...) MAAR hij is gewoon tevredener en vrolijk en meer tot rust... Zou het zo blijven en verbeteren of... toeval... Wat het ook is.. BEN HELEMAAL HAPPY!!! De pillen doen hun werk!!!!
@ Chila: Eruit trappen die SM... en je ML even de kleine in hand duwen en zelf gaan slapen!!! Makkelijker gezegd dan gedaan... ik kan het ook nog niet... Morgenochtend blijf ik liggen en ML heeft de kleine
Waaaat??!!! Nou die zou ik eens goed van beschijt zeggen!, zoals we hier in Brabant zeggen. Wat een loeder zeg, dat zou ik ook niet pikken in je eigen huis en wat zegt je man ervan? Ze zouden eens een paar dagen moeten ruilen en 2/3 uur slapen op een dag, dan weten ze het zelf ook wel. En wel of geen psychische achtergrond, laat maar eens goed van je horen! Succes