16-31 december 2012 mama's - deel 3

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door jessyd, 14 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nathalievs

Nathalievs Fanatiek lid

30 apr 2012
    1.547
    0
    0
    NULL
    NULL
    @whoppie golfslagbad in Oss? Wil ik straks ook gaan zwemmen een x als Luc iets ouder is.. Woon er vlakbij.. Dorpje langs Oss..

@ Daphne Luc beweegt hier hetzelfde ook benen strekken met verschonen haha irritant he

2. Liefdeis

Liefdeis Fanatiek lid

2 sep 2011
    1.012
    1
    38
    Hilversum
    Zo, dat was even afkicken... ZP zolang offline!

Ik lig al 2 uur wakker, ben helemaal niet lekker, en heb flinke keelpijn, denk een keelontsteking, bah!
    Jesse heeft wel heerlijk geslapen, 20.30 tot 2.30! Ben benieuwd hoelaat die nu komt, hij ligt een beetje onrustig te slapen!
    Maak me soms best een beetje zorgen, VL van de week de griep en verkouden, nu begin ik, hoop dat Jesse er weinig van mee krijgt!

3. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Saar was gisternacht ook verkouden, zo sneu! Ik kon haar niet wegleggen. Dan kreeg ze het benauwd van het slijm. Gister otrivin gebruikt en gisteravond flinkr snottebellen uit haar neus gehaald. Heb gekeken op internet of je nog meer kon doen bij die kleintjes. Je mag nog niets gebruiken. Het enige wat ik vond was een ui naast het bed leggen. Heb het gedaan en of het daaraan ligt weet ik niet maar ze klinkt minder vol en heeft in haar eigen bed geslapen! Hele kamer stinkt wel naar ui (wiegje staat bij ons) maar dat heb ik graag over voor een goede nachtrust!

4. Mishur

Mishur Actief lid

22 mrt 2012
    446
    0
    0
    Leiden
    Later ff meer reageren..

@nathalie: uit heesch?

Hier heeft gisteravond de kleine alles eruit gegooid, 5 x een golf. Echt eng, leek wel een halve liter. En alles kwam over mij heen dus kon weeer douchen (kwam er net onder vandaan). Vl de kleine opgefrist. En daarna maar weeer aanleggen, want hij gaf gelijk weer hongersignalen af. Gelukkig geen verhoging getemperatuurd.
    Laatste dagen hier ook weer gewoon elke 3 uur 's nachts, waar t eerst 4,5,6 en soms wel 7 uur was. Helaas..

En oja, ik doe mee met de baby van de maand verkiezing!

5. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Nou, baalmoment. De eerste 15 weken van z'n leven zowat constant bij Quinten geweest. Brengen we hem 2 uur naar opa & oma om de laatste dingen over te verhuizen, besluit meneer om voor het eerst om te rollen. Een eerste keer gemist dus.
    Ik heb altijd thuisblijfmoeder willen zijn om niks te hoeven missen, om alle eerste keren mee te maken. Maar dat werkt dus ook niet.
    Wel heel goed dat hij van buik naar rug 'rolt' hoor! Maar gewoon jammer dat wij dat moesten missen.

(En wat misschien ook meespeelt in het baalgevoel os dat we de eerste 7 weken al zoveel gemist hebben.)

6. Nathalievs

Nathalievs Fanatiek lid

30 apr 2012
    1.547
    0
    0
    NULL
    NULL

Ja uit heesch! En wat vervelend dat spugen!! Vind dat ook zo eng..

7. Nathalievs

Nathalievs Fanatiek lid

30 apr 2012
    1.547
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier Luc zijn ritme gestoord en om 11 uur wakker gemaakt.. Kwam daarna toch om 3 uur maar goed wil dit ritme wel met hem leren slapen van 7 tot 3 is geen fijne nacht voor ons haha

8. Nathalievs

Nathalievs Fanatiek lid

30 apr 2012
    1.547
    0
    0
    NULL
    NULL
    En idd lang offline!!

9. chila

chila Niet meer actief

Azucena: dat is balen ja
    Nathalie: jammer dat ie dan toch om drie uur kwam. Hier ook aan het proberen ritme erin te krijgen.

Gisteren heeft ml schoonmoeders opgebeld om verhaal te halen. Sm zegt dat ze mij alleen maar wou helpen. :( Door m'n kind uit m'n armen te rukken en haar vervolgens niet meer af te geven en te zeggen dat haar moeder gek is? Maarja dat heeft ze natuurlijk niet gezegd. Heb duidelijk gemaakt dat ze hier voorlopig niet welkom is en dat vond ze niet zo leuk. Ik moet alles maar eens laten bezinken. Heb ml wel duidelijk gemaakt dat de volgende keer als ze weer mijn meisje bij me wegpakt dat ik haar dan wel het huis uitgooi. Heb het gister nog netjes gehouden. En ze leek altijd zo aardig. En dan ook steeds zeggen we moeten het " samen" doen. Nou, ik heb met m'n man een kind en niet met haar toch? Red het prima.

Hier voor het eerst een lekker nachtje gehad! De kleine heeft geslapen van 21.00 tot 06.00 uur! Eigenlijk hoort ze nog een laatste fles tegen elf uur te krijgen maar omdat ze gister zo onrustig is geweest en weinig slaap heeft gehad heb ik haar niet wakker gemaakt. En ze bleef zo heerlijk slapen!
    Net het flesje helemaal leeg en haar ingebakerd en weggelegd en ze slaapt. Binnen tien minuten! Dit is nog nooit gebeurt na een fles. Zou het inbakeren dan toch helpen...

Wat ziet dat er trouwens raar uit :) net een mummie met dat inbakerdoek.

10. Jkuil01

Jkuil01 Bekend lid

6 mei 2012
    828
    0
    16
    NULL
    NULL
    Jaaa we zijn weer online!

@jessy hoe is het met Lucas en je man?

@bewegingen, hier ook redelijk ongecrontroleerd. Pakt ook nog niks vast en ook veel handjes in een vuist.

@ac, oh wat balen zeg!! Snap ik heel goed, maar wat knap van hem!

Gisteren heeft Lana een vreselijk onrustige dag gehad wilde bijna niet slapen en veel huilen, alleen haar speen hielp. Gelukkig vannacht wel goed geslapen. Kijken hoe het vandaag gaat!

11. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

26 apr 2011
    2.780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    Ja was echt ff afkicken vannacht :)

@nathalievs: ja idd golfslagbad in Oss. Heel leuk en boxen voor de kleintjes en lekker al je spullen mee nemen naar t bad. We hebben oms gister gewoon in het bad uitgekleed (badkleding onder kleding natuurlijk).

@chila: goed van je dat je je sm de waarheid hebt verteld hoor. Als ze je echt wil helpen dan moet ze dat op jouw manier doen!

@daphne: wat jammer dat je dat gemist hebt!

Hier een goede nacht... Lennox om 21.15 de fles gegeven. Om 21.45 op bed gelegd en kwam pas om 4.30. Helaas kwam ie daarna weer om 7.15

12. jessyd

jessyd Bekend lid

20 mei 2012
    871
    0
    0
    NULL
    haarlem
    vannacht niet geslapen :(
    operatie van lucas heeft tot 3 uur smiddags geduurt en van ml tot 4 uur
    bij lucas is alles goed gegaan
    bij ml wat minder hij wordt in slaap gehouden op de ic
    ze hebben allebei een hartstilstand gehad

13. IngridE

IngridE Fanatiek lid

31 okt 2011
    1.214
    0
    36
    Brabant
    Hey dames,

Poeh, de hormonen zijn nog lekker actief hier. Voel me echt Jantje lacht/Jantje huilt en dat kan per dagdeel verschillen. Gisteren overdag gevoed op vraag en hoewel intensief (gem om de 2,5 uur) vond ik het erg prettig. Maar toen om half 6 ML thuiskwam en Stijn (laatste voeding 16:30) weer begon te huilen toen had ik het niet meer :(. De laatste avonden zitten wij vanaf etentstijd tot een uur of 21:00 met een ontroostbare Stijn. 'Volgens internet' heel normaal, maar ik trek het slecht. Ik zie het als een aaval op mij als moeder van Stijn (wat echt niet is, dat weet ik verstandelijk). Ik zorg de hele dag voor 'm, voed 'm zelfs op zijn verzoek en dan als ik even rust wil en met ML wil praten dan 'verstoort' hij mijn hele avond en kunnen we allebei niets meer doen. 'Vroeger' aten ML & en ik samen en praten een uurtje over onze dag, daarna ging ik slechte reality shows op TV kijken, ML nog een uurtje werken en rond half 9 gingen we dan samen op de bank nog ff buizen. Stijn trekt hier een grote rode streep door...

Ik voel me echt een ontaarde moeder dat ik dit zo schrijf, maar ik wil graag weten of jullie dit herkennen, hoe jullie ermee omgaan en evt hoe lang dit nog duurt...

Gisteren heb ik met Stijn meegehuild en heeft ML de kraamvisite die om 19:30 zou komen afgebeld... niet echt de oplossing dus.

14. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

26 apr 2011
    2.780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    @jessy: dat zal ff schrikken geweest zijn. Fijn dat Lucas het goed doet. Hopelijk gaat het met je man ook snel de goede kant op. Sterkte!

@ingrid: kan het me wel voorstellen dat je er helemaal doorheen zit. Ik heb er geen ervaring mee. Dus ik kan je niet helpen of tips geven. Alleen een digitale knuffel! De enige tip is mss dat je een wipper op tafel kan zetten. Zodat ie bij jullie is. Dat vindt Lennox wel fijn. Dat helpt hier wel eens. Een wipper en een speen. Zodat wij ff rustig kunnen eten. Weet alleen niet of Stijn een speen mag ivm borstvoeding

15. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.827
    4.057
    113
    @vogeltje85: ik heb Jordy van de week ook ingesmeerd met Luuf en dat helpt goed tegen de benauwdheid en snottenbellen.

@jessyd: allebei een hartstilstand dat is schrikken. Wat heb jij (en jou gezin) een boel te verduren! Sterkte!

Hier prima nachten. Jordy leggen wij tussen 8 en 9 op bed. Dan horen wij hem eigenlijk meestal niet meer. Hij slaapt dan tot 4 uur en meldt zich dan voor een fles. Daarna slaapt hij weer tot 7 uur.

16. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ingride: ik herken het hoor! Dan ga ik geirriteerd tegen saar doen! Het begint altijd rond avond eten. Ik geef er nu aan toe door haar aan te leggen. Als ze ontroostbaar huilt leg ik haar aan. Ondertussen eet ik of kijk lekker tv. Dat is beter dan een gillend kind... En dan is ze klaar, begint ze na een kwartier soms weer! Leg ik haar weer aan. Dat duurt bij mij meestal 2 uur. Ze slaapt dan later maar meestal wel lang.

17. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    @dreames: dat wilde ik halen maar zag dat het pas vanaf een half jaar gebruikt mag worden... Ook zwitsal 'vrij ademen' is pas vanaf 3 maanden te gebruiken...

18. IngridE

IngridE Fanatiek lid

31 okt 2011
    1.214
    0
    36
    Brabant
    Dank voor de digiknuf en tx voor het delen van jouw ervaring vogeltje. Zoals jij het doet heb ik gisteren ook gedaan. Werkt wel (het is STIL!) maar ML is het er niet mee eens, vindt dat je dan de baby leert dat piepen = eten ook als er geen honger is. Wil niet alles oplossen/verdoven met de borst... maar ik wil alleen maar stilte. Fijn dat je dit ff deelde, ben dus niet de enige.

19. Mikatjuh

Mikatjuh Bekend lid

24 feb 2008
    536
    0
    16
    Apothekersassistente
    Dronten
    ingrid> Ik herken het ook (zeker ook van de hormonsters). De ene dag heb ik het gevoel alsof ik de hele wereld aan kan, de andere dag zou ik het liefst in een holletje gaan zitten met niemand om me heen. Ik vind de borstvoeding soms best zwaar, ook het clusteren 's avonds. Eerst probeerde ik ook op andere manieren te sussen, maar dat werkt gewoon niet. Nu geef ik er aan toe, ga ik lekker op de bank zitten, kussen op schoot, baby op schoot en tv aan. Het geeft de meeste rust voor ons allemaal en ik heb gemerkt dat Mick 's nachts minder vaak komt voor een voeding. En nachtrust is toch ook wel erg lekker. :)

20. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ja bv vind ik best zwaar moet soms echt wel even denken wat de voordelen zijn. Clusteren doen ze trouwens om hun maag meer gevuld te krijgen. Ze krijgen meer vettere melk binnen zodat ze 's nachts minder trek hebben. Ik vind het wel lastig met kraamvisite.... Maar gelukkig is dat bijna klaar. Vanavond ga ik om half 9 weg. Ben benieuwd hoe het dan gaat!

Deel Deze Pagina