@Ingrid, wat raar dat de anesthesist daar zo makkelijk mee om ging en je niet gerust stelde dat dat echt zelden gebeurd. Een ruggenprik tijdens de bevalling is van heel ander kaliber dan tijdens een ks. Bij onze oudste was ik een uur en kwartier na haar geboorte weer op mn kamer. Bij Ruben ben ik na zijn geboorte nog onder narcose gegaan waardoor ik hem dus ook 2,5 uur later zag. Ik ben de artsen enorm dankbaar voor die narcose want ik raakte echt in paniek. Doordat het een geplande ks was en ook mn 2e ks, wist wat er ging gebeuren en dat er dingen mee en tegen gingen vallen in vergelijk met vorige keer. Je heb je zo iets anders voorgesteld van te voren van je bevalling en je kraamweek, dat moet je echt goed verwerken. Hier geen overstuur beebje. Weer een goed nachtje. 22:15-3:45-6:45. Ik zou het wel prettig vinden als hij langzaam 's nachts gaat doorslapen want nu drinkt hij 's nachts maar ong. 90cc en komt dan 3 uur later weer. Voor het ritme vind ik 6:45 een prima tijd, maar hij heeft die nachtvoeding qua voeding niet echt nodig. Ga hem vannacht 90cc aanbieden en als hij daar ook 3 uur op doet, morgennacht 60. Ik ben nog steeds een beetje aan het afbouwen van het HA naar standaard. Ik wilde het pak even opmaken dus heb langzaam afgebouwd. Ik maak zn fles van 150 nu met 4 standaard schepjes en 1 HA. Maar ik merk dat hij nu veel meer spuugt. Ik dacht dat de standaard voeding juist iets dikker is dan de HA. Of zou het kunnen komen dat veel minder infacol ben gaan geven? (nog maar 1 a 2 x per dag)
Zo daar ben ik weer gelukkig iets opgeknapt! Opa is er vandaag nu even met zoonlief aan het sleeen. Lana aan het slapen en ik lang uit op de bank. Hier echt geen klagen met slaapjes na elke fles even wakker en dan weer heerlijk slapen voor 2 1/2 a 3 uurtjes. Van de week was ze onrustig en kwam eerder voor haar voeding nu voeding opgehoogt en weer helemaal tevreden. Speentje. Waar Lana is is haar speen ze is er echt aan verslaafd
Tussenresultaat project 'Vetmesten Mr. X': 18:00 fles van 135cc. Blijft huilen, honger. Extra flesje 60cc. Na half uurtje weer honger. 21:00 fles van 135cc Geslapen tot 3:00!!! Maar nu heeft Xavi gisteren dus 845cc op, terwijl hij hooguit iets meer dan 700 zou mogen hebben... Wat is wijsheid?
Voor paar dagen niet erg denk ik? Is ff in ritme komen. Uitstellen en 4u halen. Ik had dat eerst ook en nu komt hij netjes om de 3.5-4.5u Is een gepuzzel he?
Nee. Heb ik wel aan zitten denken, maar ik ben nogal huiverig om 'zomaar' over te stappen omdat we net de krampjes en verborgen reflux de baas zijn. Ik ga het inderdaad gewoon een dag of drie aanzien, en als ik echt zeker weet dat het een verzadigings-kwestie is, overleggen met het CB en eventueel overstappen op andere voeding.
Trouwens, hebben jullie dat ook dat jullie onderling babytaal gaan praten? Als het etenstijd is, en KatMan zou koken, en het duurt me te lang... dan ga ik overdreven zoeken met mijn mond en woest op mijn vuisten sabbelen. Dan komt de hint tegenwoordig ook over. (Of ik ga even kort maar krachtig gillen voordat ik een boer of scheet laat... en dan afsluiten met zo'n overdreven onstpannende zucht.)
Hahaha nee dat niet. Maar praat wel veel voor Kiann... Oh papa... ik heb honger... Hint: maak eens een flesje Of... Owww papa... mama lust wel een koekie Hahaha Papa ook andersom btw
Je kan het gewoon mengen met de gewone voeding. Eerst een schepje, als dat nog niet afdoende werkt, 2 schepjes enz. Het voordeel hiervan is dat er geen extra calorieën in zitten, het vult gewoon meer. Ik moet morgen naar het cb, ik zal wel horen of hij teveel krijgt volgens hun. Overdag 5 flessen van 150 en in de nacht 120. Volgens de som teveel, volgens mijn kind voldoende. Ja, wat is wijsheid, dat is wat bij mij ook knaagt, maar als ik zie dat Daniyar voldaan is en goed slaapt, dan heb ik volgens mij de goede keus gemaakt. Wij geven hem overigens overdag ook die extra forte voeding erbij sinds gisteren, zodat de nachtvoeding er toch echt af kan. Voor ons en voor de hoeveelheid. Hier trouwens een nacht van 22.00 laatste voeding (die extra forte dus) en meneer kwam om 04.00 pas weer, daarna netjes om 08.00 (die nachtvoeding is weer een gewone voeding). Dus uiteindelijk heeft ie 6(!) uur ertussen gelaten. Vanavond die voeding wat verlaten en er maar het beste van gaan maken en dus ook hard hopen
Dank weer voor het mooi filmpje wat in mijn hoofd afspeelt en mede dankzij je complete foto heb ik er nog het goede gezicht bij ook
Ik hoop dat deze mensen deze uitgaven kunnen overleven en niet in nood komen Eigenlijk hoop ik dat het een foutje is, wel een beetje schaamteloos 20 man en 5 euro!
Slapen jullie baby's makkelijk in bed/kinderwagen/wieg? Ik krijg onze dame niet meer weggelegd. De eerste weken wel, maar vanaf een aantal dagen slaapt ze alleen nog maar bij mij. Leg ik haar weg dan is ze weer wakker!
Ingrid; ik begrijp je helemaal. En ik kan je maar 1 goed advies geven; zoek die hulp, zij kunnen je helpen alles te verwerken en het in het goede perspectief te zien. Ik heb dat bij de oudste niet gedaan en heb daar zo ontzettend lang last van gehad. Ik had HELLP syndroom en ben na de bevalling zodanig slecht geworden dat ik op het randje lag en dus ook op de IC terecht kwam. Ik wist dat ik een kind had, een zoon, maar vond het heel moeilijk om voor hem te zorgen, vooral thuis. Voelde me er ook echt schuldig over, kon de bevalling niet verwerken en kon het niet verwerken hoe het allemaal was gegaan en dan ik zelf niets kon tijdens en na de bevalling. Nooit hulp voor gezocht en daar heb ik zoveel spijt van gehad, vooral tijdens afgelopen zwangerschap achtergekomen. Doe het, je kan er alleen maar beter van worden. Het is heel heftig wat je achter de rug hebt!! Succes meid!! Dikke knuffel!
@chila: Hier ook een paar dagen dat ze ineens niet meer in de wagen wilde slapen en alleen bij mij wilde liggen. Heeft volgens mij met een sprongetje in de ontwikkeling of regeldagen te maken. Denk dat je er even aan moet toegeven en dat het over een paar dagen weer beter gaat. @poepen: Hoeveel poepen jullie beebjes. Hier is het amper bij te houden! Denk zeker een stuk of 7 en soms 8.... @knip: Meiden met een knip, hebben jullie er nog last van? Bij mij is het nog niet helemaal genezen en vooral zitten is niet lekker. Het voelt heel schraal aan... heb ook het idee dat er een beetje vocht uitkomt. Het ziet er opzich wel mooi uit maar het is nog niet helemaal dicht. @katalaya: Heb geen idee of je hem teveel geeft. Ik zou vooral nu je gevoel volgen. Als hij het goed doet en hij is tevreden zou ik het wel doen. Als je echt het idee hebt dat je hem teveel geeft zou ik stoppen. @versluis: Wat een lekker ritme heb je al! Fijn zeg!
@Knip: Ik heb eergisteren mijn oorlogswond voor 'genezen' verklaard. Ik kon in ieder geval geen ritssluiting meer voelen van binnen. De buitenkant was al ... eh... nou... 'als vanouds' is niet het juiste woord... maar dat komt ook niet meer goed. Eén steekje extra had optisch gezien wel flink wat verschil kunnen maken... Nou is het alleen een esthetische kwestie, maar ehm... Kan ik op een kermis rijk worden als 'de vrouw met de 7 lippen'?
@poepen met borstvoeding was het bij elke luier raak.. Nu we overgestapt zijn op fles 1x per dag echt een flinke luier wat er al paar x naast heeft gezeten haha en af en toe een klein nat scheetje meer denk ik.. @knip nou das dan een voordeel van kz die heb ik niet Hoe is het met de littekens van de keizersnede dames? Mijn afdakje erboven begint steeds meer weg te trekken gelukkig... Morgen moet ik naar de gyn hopelijk is alles goed.. Vanaf wanneer mag je eigelijk buigspier oefeningen doen? Of ja rustig mee beginnen dan? @menstruatie hier nog niet gehad.. Blij dat andere vloeien over is haha.. Moet eens nadenken wat voor pil ik wil.. Pff hier flinke stuwing nu ik in een x ben gestopt met de borstvoeding dadelijk maar een lekkere warme douche als de kleine weer op bedje ligt..
Katalaya: Whahaha, jij moet echt een column ergens krijgen... Wat een heerlijke humor toch, zie alles zo voor me... Knip: Hier is de buitenkant ook genezen, irriteert soms nog een beetje, maar dat is te overzien! Van binnen... Heb geen idee, durf ook niet echt te voelen eigenlijk... Hihi! Hoe is het met jullie mannen? Willen die ook zo graag weer... Nog heel even wachten hier hoor!! Vogeltje: Twee keer per dag onder de douche spoelen is erg goed voor een 'wond'! Poepen: Hier om de dag! Maar FV kindjes poepen ook vaak wat minder!
Hier anticonceptie-dilemma: - wil geen hormonen, NOOIT MEER! (I.v.m. migraine en meer dan genoeg hormonen gehad tijdens het medische traject.) - koperspiraal: iets 'vreemds' in mijn lijf wat een constante ontstekingsreactie veroorzaakt in mijn wél werkende bm..? Voelt niet goed... Tja... blijft condooms/periodieke onthouding over. Eerst maar eens zien of mijn cyclus straks weer net zo regelmatig is als voor de zwangerschap. Want bij de gedachte aan opeens alsnog spontaan zwanger te raken, breekt me het klamme zweet uit! (Theoretisch gezien is het mogelijk met die halve eileider die ik nog heb. Praktisch gezien is het al die jaren nooit zonder IVF gelukt, dus ik heb er geen vertrouwen in. Maar ik durf het risico op een 'kadotje' ook niet aan..) Of iemand van jullie nog tips?
@vogeltje: ik geef er ook aan toe want vind het moeilijk haar te laten huilen. En nu ze zon last van het poepen heeft al helemaal. Hoop alleen wel dat ze straks weer lekker in haar eigen bedje wil.
Nathalie: Bij stuwing is een warme douche erg lekker inderdaad! Ze hadden mij ook de volgende tips gegeven, misschien heb je er wat aan: - 10 dagen, Dag en Nacht een strakke bh aan! Ook onder de douche! - Zoogcompressen nat maken en invriezen! Koeling erop is ook erg fijn! (In een washandje tussen je BH doen hoor, anders krijg je weer andere problemen, maar dat lijkt me ook wel logisch he!) Ik vond dit allebei erg fijn!