Nathalie hier werd warm douche juist afgeraden met stuwing juist koelen was het toverwoord! Knip hier nog steeds een mooi wijkende wond... Voelde ook een bobbel inside dus dat is de binnenvoering die jog niet volledig genezen is.. Stuitje ze hebben Sam en met zo'n noodvaart uitgetrokken dat stuitje nu gekneusd is. Kan echt niet op me kont zitten ik hang lounge overal nu maar een beetje Sam hier gister en vandaag ookal zo'n hangdag wil alleen maar mama! Kat ik ben nu wel erg benieuwd naar jou 7 lippen Hihi je omschrijft het weer heerlijk
Strakke bh heb ik idd ook aan.. Voedingsbh's liggen al in de kast en de kleine bh's weer tevoorschijn zodat het goed strak zit.. En nee kan ik die niet rechtstreeks op me borst leggen hmm goed dat je het zegt haha is idd wel logisch anders lijkt me het geen pretje
@poepen: Hier elke voeding wel, soms tussendoor ook nog eens en als je pech hebt ook als je hem net aan het verschonen bent. Een spatscherm is geen overbodige luxe. Haha! @knip: Na de eerste bevalling heb ik echt lang last gehouden van die knip. Deze ronde ingescheurd (totaal ruptuur) en nu na 2 weken al bijna geen last meer eigenlijk, terwijl ik echt op het ergste voorbereid was. Maar ML mag mooi nog ff wachten hoor, durf het echt niet. Ik weet ook niet wanneer het weer mag eigenlijk, moet over 4 weken voor controle bij de gyn. @ritme: Overdag laat Mick er 3 tot 3 1/2uur tussen en 's nachts zo'n 5-6uur. Wel lekker hoor. 's Avonds wel clusteren tussen 17uur en 20uur, dat is wel minder met avondeten enzo. @anticonceptie: Kreeg een week na de bevalling al een folder in mijn handen geduwd over anticonceptie. Ik ben er nog niet over uit. Aan de ene kant lijkt de Mirena of de Nuvaring mij wel wat, maar je hoort ook zoveel negatiefs erover. Wij willen geen derde dus misschien dat ML onder het mes gaat. Zeker is dat er geen pil meer in huis komt.
Ja door warme douche loopt het er vaak uit maar dan stimuleer je het natuurlijk.. Maar goed ti's wel lekker haha koelen ga ik ook doen.. Had er met 1 voeding per week geen last van maar nu in 1 x gestopt met nog 4 voedingen die bv waren wel haha.. Ach ja hopelijk word het snel minder..
@AC, wil ook absoluut geen rommel in mn lijf. Zit ook zo te twijfelen. Tussen deze 2 kids cd gebruikt omdat we toch niet te lang wilden wachten. Nu wil ik graag de komende 4/5 jaar geen kindje, en om zolang cd te gebruiken vind ik ook nogal iets. Iig voorlopig cd gebruiken en daarna zien we het wel. Hier iemand die het alweer gedaan heeft?? Hier is het vloeien al zo'n 2 weken over en begint de zin wel weer te komen. Heb nog wel een gevoelige plek op mn buik van de ks, maar denk toch dat het geen week meer duurt. @poepen, hier elke dag 1 a 2 x met fv @ks-wond, hier heb ik een stukje wild vlees zitten van ongeveer 2 cm over de lengte en een halve cm hoog. Dat zit een beetje los op de wond en komt nog steeds een beetje wondvocht vanaf. Tziet er verder mooi uit en geen last van. Moet 28 januari naar de gyn voor nacontrole.
Zo, even 90 domperidon pillen besteld online. Hoef ik niet meer langs de argwanende hoofden in de apotheek. 'Ja geef maar 10 pillen mee, maar dat is ook echt het maximum!!' Ach mensch, als het werkt, werkt het toch. Moeilijk gaan doen over een medicijn wat je zonder recept kunt kopen . Ik kolf weer genoeg en dat vind ik belangrijker. Maarre toch even een kv vraagje voor het geval dat. Moeders die van bv naar kv gegaan zijn, moesten jullie nog speciale voeding (HA ofzo) kopen? Ik ga het sowieso nog overleggen, omdat ik niet weet of Quinten speciale prematuren voeding zou moeten hoor (Hij blijft maar weinig aankomen, vind ik. Nu 900 gram in 7 weken, voorheen 1 kilo per 4 weken.) @KS wond, hier ook best lang een bult rondom de wond gehad. Ik kon de wond de eerste paar dagen niet zien, omdat het helemaal opgezet was. Nu is het netjes bijgetrokken en zit er enkel nog een harde, dove plek en een rode y-streep. Dat dakje verdwijnt wel (tenzij het geen zwelling is, maar vel oid, dan zal het niet vanzelf verdwijnen denk ik). @Opvallen, het valt mij op dat de meeste van jullie baby's echt hongerig zijn! Wij moeten Quinten echt wakker maken voor z'n voeding en dan zijn de laatste 20 cc's vaak nog even vechten. Hij sabbelt niet op z'n vuistjes (maar dat kan ook komen door een gebrek aan controle over z'n armen ), hij zoekt niet echt hard, hij huilt niet.. Ga me bijna zorgen maken. Hier is het echt wakker maken, luier, fles, bed en het riedeltje herhaalt zich weer. En zoveel krampjes en mamahonger.. Óf ik herken het gewoon niet, terwijl Quinten het wel heeft óf we hebben gewoon een heerlijk makkelijk kind. @poepen, hier sinds de jbpm 1x in de 2 à 3 dagen. Maar dan moet je er ook snel bijzijn, anders kun je z'n nek gaan poetsen. Hij heeft er gelukkig geen last van, dat het een paar dagen duurt . @'het' doen, hier echt dramatisch.. Het is dat er geen kind doorheen is geweest, maar anders zou ik toch zweren dat ze 6 steekjes bij hebben gezet bij mij. Tijdens bijna de hele zw geen seks mogen hebben, na de bevalling was er te veel emotie en nu ben ik gewoon kapot moe. De enige keer dat we het in de afgelopen 14 weken geprobeerd hebben, was gewoon te pijnlijk . Ik snap niet dat VL nog niet heeft geklaagd , maar ik voel me wel onwijs schuldig dat de zin er niet is bij mij.
Als er tijd is... dan ben ik zeker aan "het" toe!!! Wrom mocht je 6w geen sex hebben na KZ eigenlijk? Zou 4w ook gewoon niet prjma zijn?
Ik ben na de bv gewoon overgestapt op normale voeding.. Heb Friso standaard 1 omdat hij dit in ziekenhuis ook heeft gehad die maar gepakt.. En HET kriebelt hier ook enorm om HET te doen haha morgen 6 weken geleden dus denk dat we maar een gezellig weekend gaan maken .. Zul je zien dat de kleine dat wakker en huilerig is Ik dacht dat die 6 weken stonden voor vloeien niet zozeer van hoe je bevallen bent..
Spam een foto kat!!! Het gaan we hier voorlopig niet doen!! Manlief maakte wel een opmerking van ja zodra het vloeien stopt mag het weer toch?? Ik van ja dat mag maar willen is een tweede enne schat wil je zo ff de hechtingen nakijken😉 nou toen was het klaar. Heb er nog niet echt behoefte aan moet k zeggen, ben wel meer van jet gewoon knuffelen in bed denk dat ik dat nu maar ff als Sex beschouw... Goh dan doe ik het ook vaak op een dag!!!
@kat: leuk, leuk! Gauw een foto maken van 'de lach' @aapie: hier ook last van stuitje... Is wel al wat beter, maar kan nog niet zo lang op een en dezelfde manier zitten. @'het doen': hier vloei ik niet meer echt, alleen nog btke slijm, wat betekent dat t nog niet helemaal genezen is allemaal, dus nog maar even niet... @voeding: ik vind het echt heel lastig om een goed ritme te vinden en de juiste hoeveelheden. Vlgende week naar cb. Ns kijken wat hun zeggen.. En aanraden. @poepen: hier een keer per dag! Net gebeld door kdv. Gaan offerte maken en dan is t officieel. Lennox per april naar kdv. Gelukkig hoef ik daar nog niet aan te denken. Duurt nog ff..
Oh getsie Whoppie, moet er ook nog niet aan denken!! Ik heb maandag een begrafenis, heb al tegen VL gezegt, neem jij maar een paar uurtjes vrij, want breng Jesse Echt nog niet weg!!!
@kirasase, wij hebben het na de ks van de oudste na minder dan 4 weken weer gedaan. Heeft gewoon met vloeien te maken en dat was al lang gestopt toen. @acu, ja hier toen de 1e paar keer naar ks ook heel pijnlijk. Volgens de gyn kwam dat omdat je bij het verwijderen van de placenta ook een stofje aanmaak wat de boel daarbeneden weer wat stugger maakt wat wel handig is na een natuurlijke bevalling. Maar ook bij een ks gebeurt dit waardoor het soms ook wat kan krimpen daarbinnen Hier een slaperig mannetje vandaag. Vanochtend weggeweest en toen zat hij in de MC, dan ligt ie ook meestal te dommelen. Om 12:30 overgeheveld in zn bedje, om 14:30 wakker gemaakt voor zn fles en gelijk daarna in coma. Nog wel 3 kwartier op mn schoot gelegen want meestal wordt ie gegeven moment wel weer wakker, maar weer in zn bedje gelegd om 15:30 en weer verder geslapen. Hoop dat ie vanavond wel even wakker is, en anders maar hopen dat het geen gevolgen heeft voor de nacht.
Hoi dames, Waar moet ik straks de tijd vandaag halen als ik weer aan het werken ben om hier alles bij te lezen en te schrijven?!?! @poep, soms enkele dagen niks, en max 1 keer per dag, en dan een behoorlijke luier vol. Fijn die bortsvoedingspoep @sex, ML wilt wel graag maar ik wacht even tot ik stop met vloeien. Ik verlies nog steeds wat bruine afscheiding. @ac, Kat hier ook iemand die liever geen extra hormonen in mijn lichaam wilt. Naast alle schildklierhormonen en mijn eigen portie hormonen vind ik het wel goed zo. Ik slik al heel lang geen pil meer, we gebruikten altijd condooms. Nu heb ik de mini pil hier liggen op aandringen van de HA. Ik had met kerst moeten beginnen maar ik ben eigenwijs. Denk dat we toch maar weer gaan klooien met condooms @Bv-dames: ik heb het idee dat er minder melk wordt geproduceert door mijn linker borst. Mel kolven krijg ik hier steeds weinig uit. Rechts is veel productiever. Omdat ik Kyan steeds maar 1 borst per voeding geef vraag ik me nu af of hij wel genoeg krijgt vanuit de linker borst. Herkent iemand dit? @nachtritme: wat fijn om te lezen dat een groot aantal al een mooi ritme heeft. Kyan heeft dat helaas nog niet zo. Maar tegenwoordig slaapt hij wel tussen de voedingen door gelukkig. @inslapen: Kyan kan echt niet zelf inslapen, heeft iemand de wonder tip? Vandaag goedgekeurd door de kinderarts, we hoeven niet meer terug! En Kyan is vanaf donderdag alweer 200 gram aangekomen. Heeft er nog iemand uitslag/ droge wangetjes? Kyan zijn gezicht ziet er echt erg uit, allemaal bultjes en korstjes. De arts raad weleda creme op oliebasis aan, maar ik lees net op internet dat dit ook verwarmt, fijn voor eeen massage, maar voor op zijn gezichtje? Wie smeert wat waar? @Natalie, leuk babymassage! Lekker genieten! En goed van je dat je met iemand wilt praten over de ks. Ik merk zelf ook dat ik niet alles verwerkt heb, vooral angst nu voor een volgende bevalling. Maar ik praat er ook veel over. Het is ook niet niks.
AC: Hier alweer 5 dagen aan de pil! Altijd gedaan, en nee die hormonen zijn niet ideaal, maar condooms ben ik ook helemaal niet weg van! En nee, wat ik al eerder zei vandaag; VL mag hier ook nog heel even wachten... Eerste keer is vast ook weer een beetje 'eng'! Flashy: Jesse was ook erg droog, kreeg hier van iemand de tip om Balneum te gaan gebruiken! Gebruik nu Balneum extra vettend, en het werkt echt super goed! Ruikt alleen niet/niet lekker, dus op zijn lijfje doe ik vaak nog een beetje zwitsal eroverheen...
Volgens mij heeft Luc het wel moeilijk om de kunstvoeding te verwerken.. Meer krampjes nu.. En vanmiddag was die tijdens drinken ook zo bezig met drukken dat z'n hele flesje terug kwam.. En nog steeds willen drinken daarna.. Vond maar eng.. Maar toch maar gegeven werd anders niet stil..
@aappie 5 euro voor 20 man is erg weinig das 25cent pp. @anticonceptie ik weet het niet ik wil zograag nog een 4de alleen iedereen raad het me af. Ik wil wel weer aan de pil alleen dan moet je wel ontpillen enz. en nu zitten we voorlopig toch aan condoom vast ivm de chemo @daphne lucas is ook niet hongerig die moeten we ook wakker maken. @het doen 2x na de bevalling deed mij teveel pijn dus we wachten nog wel even @kat spammen met die foto van lachende Xavi
Hmm.. Vandaag cb gebeld of we over mogen op 5 voedingen. Groen licht gekregen, want ik kwam niet meer uit met 6 voedingen. Quinten slaapt nu zo'n 8 uur door ! Maar om dan in de 16 overige uren er nog 5 flessen in te proppen, wilde niet. Dus nu 5x 120cc, maar we moeten hem nog steeds wekken. Iemand enig idee of dit té veel slaap is? Het is echt fles, slapen, fles, slapen en als het aan hem ligt slaapt ie door z'n flessen heen. Hij is af en toe even wakker, maar gaapt weer heel snel. Maar als hij wakker is, heeft hij wel echt grote wakkere ogen en hij is goed alert.