16-31 december 2012 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door dreames, 11 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Grumpy

Grumpy Niet meer actief

Koekje: zou het nu gewoon niet meer doen. Denk niet dat het nu kwaad kan, je hebt nog geen bloedband met je baby. Ik had per ongeluk haring gegeten, wist ook niet dat dat niet mocht... Even wennen hè met dingen eten.

2. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.815
    4.057
    113
    @koekje: zal inderdaad niet veel kwaad kunnen omdat er nog geen bloedband is. Gewoon niet nog een keer doen.

3. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Haring mag wel en vette vis is juist goed voor de baby. Ik heb tijdens de zwangerschap van mijn dochtertje elk weekend haring gegeten :D

4. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    @sweetdreams Balen van die misselijkheid! Sterkte! Probeer de hele dag door kleine beetjes te eten. Al is het maar een cracker of een kaakje. En zoveel mogelijk rusten en zo weinig mogelijk haasten!

@koekje Ik zou me er niet zo druk over maken, het is nu toch niet meer te veranderen. Ik denk niet dat de kans dat het schade toebrengt heel groot is, maar het is natuurlijk beter om het niet te eten. Gewoon niet meer doen dus ;) Ik moet er ook wel heel erg aan wennen dat ik nu bepaalde dingen niet meer mag eten hoor! Voel me ook nog niet echt zwanger, moet mezelf er steeds aan helpen herinneren! Vast ook omdat ik nu de afleiding van mijn dochter heb. Vorige zwangerschap was ik er veel meer mee bezig dan nu.

Vanmiddag op kraamvisite geweest bij mijn schoonzusje. Wat een klein kereltje! 2800 gram is hij, dus een kleintje! Maar wel zó bijzonder om te zien en dan te bedenken dat wij in december als het goed is ook weer zo'n wondertje hebben :)

Ook bij de verloskundige geweest. Bloeddruk was goed. Ik zit wat betreft gewicht op de risicogrens (72kg bij 165cm) en moet dus nuchter bloedprikken van de week. Zie ik wel tegenop, eten is nu het eerste wat ik doe als ik wakker word; veel te bang om weer misselijk te worden! Hebben jullie hier ervaring mee? Bij mijn dochter ben ik helemaal niet gewogen namelijk!

De praktijk heeft inmiddels een echo-apparaat aangeschaft en 2 van de 3 verloskundigen doen nu de opleiding tot echoscopist. Dat betekent dat ik met 10+5 weken een extra echo krijgt, dus dat is super leuk natuurlijk! En dan een week later bij een arts voor de termijnecho. Mazzel mee dus :)

5. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    Hee leuk zo'n extra echo! Bij mijn vk schijnen ze dus ook hun eigen echo apparatuur te hebben. Misschien krijg ik het dan ook vaker? Wel al bedacht dat ik zeker ook nog een pretecho wil! Zo leuk om dat op dvd te hebben...

Zo verders weer een lekker dagje en nu op naar een heerlijk weekend! Dames, fijn weekend allemaal!

6. Grumpy

Grumpy Niet meer actief

Wel haring dus:D Had ergens gelezen van niet... Stom! Ben er dol op, vette vis is idd goed voor de baby. Nou, ga ik lekker morgen naar de markt haring halen, jammie:D
    En waar ik naar de vk ga binnenkort hebben ze ook eigen echo-app. Is wel handig, kunnen zij het gewoon doen.
    Fijn wkd meiden!

7. KimmvBritt

KimmvBritt Actief lid

22 okt 2007
    235
    0
    0
    Huisvrouw
    IJsselstein
    Hallo meiden,

Mag ik mij ook bij jullie aanmelden?
    Heb vandaag positief getest, 4 dagen voor mijn nod. De 24e op mijn verjaardag is mijn nod.
    Mijn uitgerekende datum is op elke website weer anders, de ene zegt 31 december, de ander zegt 1 januari.

Ga morgen even uitgebreid reageren, lig namelijk al lekker in me bedje met de iPad nog even te snuffelen op het forum.
    Ga nu ook lekker slapen, pfff die vermoeidheid ook hè haha.

8. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.224
    525
    113
    Zou ik mij ook mogen aanmelden...???
    Vandaag positief getest maandag is mijn NOD maar nu al duidelijk positief!!
    Als het goed is ben ik 28 december uitgerekent...

9. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    @kimmvbritt @aappie Gefeliciteerd!!

10. Grumpy

Grumpy Niet meer actief

Gefeliciteerd KimvBritt & Aappie!
    @chocoladekoekje: fijn dat je bloeddruk goed is en leuk vd extra echo's!

11. jossie81

jossie81 Bekend lid

14 mrt 2012
    676
    0
    0
    gezinsbegeleidster
    rotterdam
    Haai! Ik wil mij graag aanmelden! Ik ben ook 28 december uitgerekend. vind het wel spannend want heb mijn vorige zwangerschap een partiële mol gehad, 2 zaadjes in een ei waardoor er 3x chromosomen zijn en dat was niet goed. Na 8 weken curettage en een half jaar bloed controles en niet zwanger mogen worden. nu is het bij de 2e ronde alweer raak! Ik ben super blij maar vind het ook super eng. op 8 mei mag ik al voor een echo bij de gynaecoloog, tot die tijd duimen draaien! Ik voel me verder goed, zere borsten maar niet misselijk ofzo. en had vorige week kramp in mn darmen maar nu niet meer. fijn om met een groepje naar december toe te leven en alle zwangerschap dingetjes met elkaar te kunnen delen!

12. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

22 feb 2007
    9.268
    1
    36
    Murning!

Ga ervan uit dat het hier foute boel is, temp is wel nog hoog.
    Maar test zo goed als negatief! Jammer maar helaas niks aan te doen.

Veel succes!

Liefs

13. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    @mama mars: Wat naar! Veel sterkte!!!

@de nieuwe zwangeren: Welkom!

Hier gaat alles wel goed. De vk vertelde dat je gewoon vis van de visboer kon eten, daar was niks mis mee! Verder zei ze dat de supermarkt al bijna geen rauwmelkse kazen meer heeft. Sommige parmazaanse kazen of boerenkazen maar verder niet.... Valt dus ook al weer meer! En dan natuurlijl het rauwe vlees en niet te veel lever e.d. Gelukkig eet ik dat laatste toch al nooit!

Fijn weekend allemaal!

14. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    Er is mij ook wel es verteld dat je ook gewoon gerookte zalm kunt eten! Het schijnt dus niet rouw te zijn maar gerookt, waardoor het zijn kleur houd.. Maar toch blijft het voor mij een twijfeldingetje...

en alle nieuwe zwangeren; Gefeliciteerd!!!

15. KimmvBritt

KimmvBritt Actief lid

22 okt 2007
    235
    0
    0
    Huisvrouw
    IJsselstein
    Aappie en Jossie gefeliciteerd...!

Heb jij met ochtendurine op je NOD getest Aappie?

16. KimmvBritt

KimmvBritt Actief lid

22 okt 2007
    235
    0
    0
    Huisvrouw
    IJsselstein
    Hier een foto van beide testjes...

17. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.815
    4.057
    113
    Welkom nieuwe mama's en natuurlijk gefeliciteerd allemaal. Wordt al lekker druk hier.

@mama mars: sterkte meid!

18. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    hoe ziet die lijst er nu eigenlijk uit...?

19. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

26 apr 2011
    2.780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    Welkom nieuwe dames!

@mama mars: jee wat naar... sterkte..

@hier: alles goed, vandaag beetje rotdag. Weet niet waarom, gewoon zo'n rotgevoel... Vrouwen he?
    denk dat ik niet aankomende week, maar de week erop de vk bel voor een afspraak. Ik wil morgenvroeg nog ff testje doen. Gewoon voor mijn gevoel...
    Van mijn moeder een kadomand gekregen met kadootjes. Mag er iedere dinsdag een open maken.. het laatste kado op de eerste dag van de vakantie, dan zijn we op ong 12 weken... Heel lief...

20. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.815
    4.057
    113
    Zal m even naar voren halen en aanvullen!

Deel Deze Pagina