16-31 december 2012 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door dreames, 11 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

26 apr 2011
    2.780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    @hoofdpijn: dat heb ik ook regelmatig.. Ik neem normaal altijd ibuprofen in de sterkste omdat paracetamol bij mij al niet meer helpt. Dat kan nu natuurlijk niet, dus neem ik paracetamol en neem dan genoeg rust. Ik heb wel het idee dat het zelfs iets minder is dan normaal bij mij. Vind ik niet zo errug... :)

@kloppende hartjes: wat fijn! ik mag maandag, maar ga denk ik nog wel even hartje luisteren van de week.

@buik: valt me nog erg mee. Ook bij mij iets meer aan de bovenkant voor mijn idee...

2. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Hoofdpijn: check!
    Bovenbuik: check!

3. jessyd

jessyd Bekend lid

20 mei 2012
    871
    0
    0
    NULL
    haarlem
    hier ook hoofdpijn maar zal wel spanningshoofdpijn zijn.
    net me gelofte weer opnieuw geschreven maar ik vind hem eerlijk gezegt best stom

4. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Jessy, let go! Hoe vaker je je gelofte leest, hoe meer de waarde er voor jezelf af gaat. Hij komt uit je hart, toch?

Nog even wat bovenbuiik betreft: ik merk dat door de groei van bm maag en darmen naar boven gedrukt worden, vandaar...

5. sweetdreams

sweetdreams Fanatiek lid

25 jan 2012
    3.497
    2.220
    113
    Zal dat het zijn?? Hebben jij dan ook nog zo'n 2-delige buik. Komt dat ik een vetlaagje op mn buik heb, waardoor die nog niet strak staat.

@Jessy, als het uit je hart komt is het goed. Probeer vooral niet "mooi" te willen schrijven, maar te schrijven wat je voelt. Ik vond mn gelofte achteraf ook maar dom, maar mn man vond em keimooi en dat is andersom ook zo. Tis denk stukje schaamte omdat het zo persoonlijk is.

6. jessyd

jessyd Bekend lid

20 mei 2012
    871
    0
    0
    NULL
    haarlem
    Zal waarschijnlijk wel zijn omdat ik hem nu al zovaak gelezen heb. Eigenlijk zou ik me moeder hem moeten laten lezen maarja dan moet ik hem weer vertalen en dan is het toch anders.
    Vind zelf dat er niet echt een lijn in zit. Is wel lastig

7. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Jazeker, ik heb ook flink wat spekjes. Vooral na het eten is mijn bovenbuik enorm, maar als ik er op druk, voel ik dat het echt mijn maag is die naar boven gekomen is. Ik voel mijn bm ook al net onder mijn navel, dus dat maakt zin.

Een vriendin vertelde me dat haar ervaring was dat dat allemaal nog 'op z'n plek gaat vallen'. Laten we het hopen...

Tip: tuniekjes met een patroontje die losjes vallen, en dan het liefste met zo'n touwtje wat je normaal gesproken naar schteren vastmaakt, dit keer naar voren vastmaken.

Dan lijkt je buik echt zwanger ipv dik! :)

Voor strakke of effen bovenkleding is het bij mij nog te vroeg, dan zie je dat buik uit 2 buiken bestaat. Kannie wachten tot die ribbel weg is.

8. miesje24

miesje24 Bekend lid

5 aug 2008
    802
    0
    0
    noord-brabant
    Die bovenbuik ook hier maar zat er eigenlijk al sinds de vorige zwangerschap. Vind het nu wel mooi eigenlijk!
    Hoofdpijn nu ook veel meer wel balen idd!
    Vrijdag naar vk , heb er zo'n zin in. Hartje luisteren
    Liefs miesje

9. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.229
    525
    113
    Hier ook die vreselijke ribbel, collega van mij loopt 3 dagen na mij en heeft al echt een buik zo mooi (grrr hormonsters) en dan collega's o bij jou zie je nog niet zo veel, nee alleen die verdomde ribbel. Als ik ondr de douche sta en hem omhoog trek hele buik idee zegmaar dan zie je het wel heel duidelijk.
    Hopen daty het snel weggaat
    Hoofdpijn geen last van wel van onwijze (0)(0) niet normaal dacht dat we dat nu wel gehad zouden hebben

10. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.827
    4.057
    113
    Ik heb gelukkig geen last van hoofdpijn en ook al een mooie ronde buik (zie topic buikjes december 2012). Verder nog wel last van mijn boobs als ik op mijn buik lig (gelukkig kan ik ondanks mijn buik nog steeds een beetje schuin op mijn buik slapen.

Heb net de wallaboo-voetenzak besteld die ik graag wilde. Een super lekker warme want je het is per slot van rekening december als de kleine geboren wordt.

11. marijke88

marijke88 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.996
    0
    36
    kop van n-h
    @dreams, geweldig he die voetenzak!!

Als wij een dame krijgen dan ga ik hem niet kopen want dan heeft de buurvrouw van me moeder nog een heeeeele mooie die bijna niet te krijgen is in nl maar als het een heertje mag worden dan ga ik hem ook kopen!

12. kyrah12

kyrah12 Actief lid

2 mei 2012
    339
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames:D

Hoe is het hier?

Hoofdpijn hier ook geen last van, wel weer bijna elke avond misselijk!

@jessyd: als je trouwgelofte recht uit je hart komt is het altijd goed toch!

@buik: Kan echt nog 1 broek aan hihi maar goed die was voor me zwangerschap te groot.. Heb mezelf vorige week getrakteerd op nieuwe leggingen in lange shirts en tuniekjes:D en moet zeggen het zit heeeeeeeeeeerlijk:D

@ hartjes: super!!!! Ik moet zeggend at ik het hartje nog niet gehoord heb! wel gezien natuurlijk gisteren nog...

@ hier: beetje van de schrik bekomen hihi was al helemaal aan een jongen gewend en nu dus een meisje hahah... Maar goed 3 echos gehad waarvan 2 een jongen en 1 een meisje, ben benieuwd wat er volgende week uitkomt!

@lijst: 19 juli controle afspraak vk

13. sweetdreams

sweetdreams Fanatiek lid

25 jan 2012
    3.497
    2.220
    113
    @aappie20, haha, dat herken ik dat "omhoog" trekken van je buik. Dan zit er wel mooie vorm in, maarja zo lastig om de hele dag dat vel te behoeden voor de zwaartekracht. Had mn vorige zwangerschap ook altijd nog zo'n klein hangbuikje onder mn strakke buik, vond dat ook altijd er lelijk, maar dat zal nu nog wel erger zijn, omdat mn buik steeds vrij aanwezig is gebleven na de bevalling. En dat jaloers zijn heb ik ook wel beetje. Mn schoonzusje is 6 weken later uitgerekend dan mij, maar zij is ook zo superslank, loop ik daar straks rond als een zeekoe en zij met zo'n mooi koket buikje...grrrrrrr. Gelukkig is het nog 6 weken verschil, tegelijk zou ik niet trekken.

@voetenzak, ik wil graag die van koeka...vind de spullen van koeka zooo mooi en die voetenzak is echt te schattig. Maar wil graag een roze of blauwe, dus denk dat ik em maar als kraamcadeautje vraag, aangezien wij het geslacht niet willen weten.

@buikslapen, ik slaap gewoon nog steeds plat op mn buik en heb echt nergens last van. Geniet er nog maar even van.

Heb net dochterlief zonder speen naar bed gedaan. Na een 10 minuten huilen is ze gaan slapen. Ben benieuwd hoe dit vanavond gaat en of ik er echt zo makkelijk van af kom.

14. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    @IngridE Mijn man is de vorige keer meegeweest naar de voorlichtingsavond over borstvoeding en daar was ik heel blij mee! Mijn dochter hapte niet en door die voorlichting wist hij precies wat er aan de hand was en kon ook helpen en meedenken. Heerlijk dat hij alles gewoon snapte.

@hoofdpijn Wat vervelend dat veel meiden daar zo'n last van hebben! Ik heb bijna nooit hoofdpijn, dus herken het gelukkig niet.

Zaterdag halen wij een duowagen van Marktplaats op! De X adventure. Zat te twijfelen, maar mijn dochter is zo'n stuiterbal en zo snel afgeleid, dat ze straks met 21 maanden echt niet netjes naast de wagen gaat lopen. In de wagen wil ze nu al niet echt meer, maar dan heeft ze toch echt even pech!

Nu druk bezig met de nieuwe kamer voor dochter en baby op te knappen. Oude babykamer is maar 5m2 en bouwen we om tot studeerkamer
    De kleine blijft bij ons op de kamer tot hij doorslaapt en gaat dan bij dochter op de grote kamer. Hoe gaan jullie dat doen?

Ik ga borstvoeding geven en hopelijk thuis bevallen. Bij dochter moest ik naar het zh ivm een flat zonder lift, maar bij een volgend kindje doen ze niet zo moeilijk.

20-wekenecho is verzet naar 31 juli. 18 juli weer controle bij de vk.

15. jessyd

jessyd Bekend lid

20 mei 2012
    871
    0
    0
    NULL
    haarlem
    gelofte gaat aan de kant ik ben der even klaar mee. straks maar even iemand zoeken die hem door wil lezen om te kijken of het een beetje klopt met zinsopbouw enz.

nu lekker taartje eten want de oudste is jarig:) nouja 2 taartjes moet ik van der want de baby moet ook

16. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    @jessyd Gefeliciteerd!! Komt vast helemaal goed met je gelofte ;)

17. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

26 apr 2011
    2.780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    @jessy: gefeliciteerd! hadden we natuurlijk al kunnen zien aan je onderschrift en waarschijnlijk twee binnen een jaar... wow!

@chocoladekoekje: wij hebben twee slaapkamers over, waarvan een op zolder, maar de baby komt gewoon op onze verdieping. Eerst met wieg op onze slaapkamer, daarna in eigen kamertje... waar we binnenkort mee bezig gaan. Hopelijk volgend jaar verhuizen.. als we mijn woning verkocht krijgen en iets anders vinden!

18. Jkuil01

Jkuil01 Bekend lid

6 mei 2012
    828
    0
    16
    NULL
    NULL
    @jessyD, gefeliciteerd!

Net aankleedkussen besteld van ISI mini een knoef vind hem zo leuk en lijkt me heerlijk liggen ( ohhh zal mijn man al gek van me worden met al dat gekoop :) ) wil ook nog een Doomoo Seat.

19. jessyd

jessyd Bekend lid

20 mei 2012
    871
    0
    0
    NULL
    haarlem
    tnx dames lief!
    @whoppie ja 2 in een jaar was niet geplant schrok er ook wel van maar het is meer dan welkom

20. marijke88

marijke88 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.996
    0
    36
    kop van n-h
    dilemma, dilemma ga ik wel of niet naar mijn neefje morgen....

neefje word morgen 2 maar krijg net het bericht van me broer dat hij waarschijnlijk de waterpokken heeft.. zit er eigenlijk niet op te wachten dat Mees ze ook krijgt maar ja aan de andere kant dan heeft hij ze maar gehad voordat hij naar psz gaat in september....

@kamer, Hier krijgt de baby een eigen kamer. We hebben 3 slaapkamers op de eerste verdieping dus hebben er nog 1 over.
    Moet hem nog volledig uitruimen maar weet echt niet waar te beginnen... ben vandaag begonnen maar met een half uur stond ik weer beneden...

Deel Deze Pagina