16-31 december 2012 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door dreames, 11 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.815
    4.057
    113
    Alweer nieuwe meiden hier! Gezellig en gefeliciteerd allemaal!

@spulletjes: de babykamer moest hier helemaal gestucd worden. Dat is gedaan. Ik heb wel al wat kleertjes gekocht. Straks gaan we naar Alexandrium dus dan wil ik ook ff door de prenatal lopen. Wat betreft de kinderkamer, de meubeltjes worden wit en de muren worden wel voor een deel in een leuk kleurtje geverfd.

2. carlo1987

carlo1987 Fanatiek lid

9 feb 2010
    1.043
    0
    0
    verzorging
    nijmegen
    @babykamer: wij willen witte meubels. Witte muren en 1 muur metallic grijs. Accesoires wil ik paars. En heb bij babypark kesteren grijs met zilver borduursel spullen van winnie the pooh gezien.
    Bij mijn zoontje wisten we wat het word maar dat willen we deze keer niet wetwn. Dus we houden de kamer neutraal.

Willen jullie weten wat het word?

3. Grumpy

Grumpy Niet meer actief

Uhmmmm, wij wonen heel klein (huis krijgen we niet verkocht...) dus er komt geen babykamer... Maar is oké, ben al heel blij dat ik zwanger ben! We hebben dus maar 1 slaapkamer, wordt knus hier! Maar wel ideeën hoe onze slaapkamer aan te passen, 't is geen ienie-mienie-slaapkamer dus een wieg of cosleeper past wel, die laatste heeft m'n voorkeur, heb al een leuke gezien en heel praktisch, kan ook als los bedje. Ik vind witte spullen het mooiste of een beetje aardse kleur, licht grijs oid. En ik wil niet weten wat het word (man liever wel, maar omdat ik het niet wil vind hij het oké) hoop dat dat ook gaat lukken en ik straks niet te nieuwsgierig ben....
    Leuk dreames dat je gaat babyshoppen! Heb ik ook zin in! Veel plezier!

4. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Hier hoeven we niks aan het kamertje te doen! Mijn dochter verhuist binnenkort naar een grotere kamer en dan kunnen we de babykamer laten zoals hij is. Alle spullen hebben we ook al en stapels neutrale en meisjeskleren. We willen wel weer weten wat het wordt en als het een jongen blijkt te zijn (wat ik denk), gaan we na de 20 weken wel kleertjes shoppen!

Ik wilde voor nu graag een hangwieg, maar schrok van de prijs! Dat gaat hem niet worden denk ik ;)

5. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Mn vriend wil graag weten wat het wordt, mij maakt het niet heel veel uit. Heb nog niks geshopt. Maar ik denk als ik de zekerheid heb met de termijnecho dat ik dan lekker ga shoppen! Over de babykamer denk ik wel al na. We hebben niet heel veel ruimte boven dus er moet wel iets met kastruimte gedaan worden. Ik wil het denk ik vooral wit houden met gekleurde dekentjes/spulletje enz.

6. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Wij gaan sowieso pas shoppen als de 20-wekenecho goed is. En ik denk niet dat we veel nodig hebben. Een co-sleeper hebben we al en ons nieuwe kindje zal niet snel onze slaapkamer uitgaan :D, dus voorlopig hoeven we ook geen babykamer in te richten.
    Het enige waar ik straks echt heel graag naar op zoek wil gaan, is nog een mooie draagdoek. Ik verheug me erop mijn kleine kruimeltje tegen me aan te plakken in een mooi doekje :D.

7. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

26 apr 2011
    2.780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    @babykamer: wat leuk allemaal. Wij hebben hier nog twee kamers over als mijn zusje straaks weg is met de kleine en het huis ondertussen niet verkocht wordt. We zullen dan de kamer op dezelfde verdieping als die van onze slaapkamer tot babykamer omtoveren. Ik ben van strak en wit, dus dat wordt m wel met iets van een houtkleurige streep of lichtgrijs. Dus niet geheel wit. En heb heel leuke bordjes gezien waarop staat wat de meubels zijn (bedje, kleding enz..) Vindt ik cool, dus zoiets.

@geslacht: wij willen het weten. Mij maakt het verder niet uit of anderen het dan ook weten, maar dat wil vl niet. Dus gaan we proberen het voor ons te houden...

@nieuwe meiden: welkom en gefeliciteerd!

8. carlo1987

carlo1987 Fanatiek lid

9 feb 2010
    1.043
    0
    0
    verzorging
    nijmegen
    Meiden die een miskraam hebben gehad. Herkennen jullie die angst? Ik heb met momenten echt zo'n aanval van angst. En bij elk toiletgang bang om bloed te zien.
    Wat doen/deden jullie eraan om dat gevoel een beetje kwijt te raken?

9. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

26 apr 2011
    2.780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    @carlo: ik heb hetzelfde. Merk wel dat ik nu minder last van buikpijn heb. Dus daardoor hoop ik dat het nu goed zit...
    Maar ik blijf iedere keer dat ik iets voel of naar de wc moet angstig... Het enige wat ik doe is gewoon gezond eten en proberen gewoon te werken, leuke dingen te doen en er niet teveel over na te denken. Maar dat is heel moeilijk! en bel de vk pas volgende week, dan duurt het niet zo lang meer tot de echo!

10. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    @ Carlo: heel herkenbaar, die angst ;). Ik weet ook niet zo goed hoe je ervan af komt, want bij mij was mijn angst elke keer gegrond.
    Heb je de vorige keer je mk aan zien komen? En zo ja, hoe merkte je dat dan? Voelt het nu anders?
    Het voelt bij mij deze keer heel anders dan bij de miskramen. Ik weet niet hoe ik het kan verklaren, maar ik voel me rustig en het voelt goed. Ik zie het ook voor me dat ik straks in december een kindje krijg. Maar goed, dat is nu, de paniek zal straks vast weer de kop op steken ;). En hoe daar mee om te gaan? Neem het een beetje zoals het komt, ik denk dat elke zwangere zich wel eens zorgen maakt. En zoek wat afleiding met leuke dingen. Of schrijf het hier van je af :).

11. Appel en Peer

Appel en Peer Niet meer actief

Pff lijkt me indd heel moeilijk als je al een mk hebt gehad. Zou ook zo bang zijn. Hoop het ech nooit mee te maken!
    Zoals hier boven al is geschreven probeer positief te blijven, gezond eten en genieten!!!

Geslacht; ja willen we zeker weten. Bij ons dochtertje wisten we het ook en was zo fijn. Al lijkt het me ook super bij de bevalling dat je het niet weet, dan is het een echte verassing.
    Maar wil het gewoon weten al is het maar om te weten of we alle meisjes kleding moeten verkopen en jongens kleding etc moeten in slaan haha..

Bij m'n dochtertje wisten we en voelde we gewoon vanaf het begin dat het een meisje was. Nu hebben we echt geen idee! Hihi.

Kamertje; hier hebben we witte meubels en die krijgen de baby dus gewoon. Dochtertje ligt al in een groot bed sinds een week.
    We hebben nu 2 slaapkamers maar willen dit jaar een trap naar zolder maken (hebben nu vlizo) en daar een slaapkamer van maken.

Hier; pff sinds gister middag ineens helemaal niet lekker. Niet van de zwangerschap maar gewoon grieperig.
    Neus loopt, oor klapt elke keer dicht en gewoon bleh.
    Ook moet ik de heletijd dun poepen ( sorry hihi). Of dat dan wel aan de zwangerschap ligt weet ik niet. Buik rommelt aan alle kanten.
    Af en toe wat steekjes, opgeblazen en ontzettende honger.
    Heb zo'n gevoel dat iedereen aan me kan zien dat ik zwanger ben haha. Aan onze grote smile haha maar ook dus aan m'n buik.

12. carlo1987

carlo1987 Fanatiek lid

9 feb 2010
    1.043
    0
    0
    verzorging
    nijmegen
    @brix: ik heb momenten dat ik me rustig voel en ook hardop zeg dat het anders voelt als de vorige keer.
    mijn miskraam begon als volgt:
    -donderdagavond wat (onschuldige) menstruatiepijn
    -vrijdagochtend een veegje bloed: ik wist gelijk 'dit gaat fout'.
    -vrijdagavond meer buikpijn: vk gebeld, mochten gelijk komen voor een echo. maar was nog zo pril en te vroeg om een oordeel te geven. ze konden zien dat ik zwanger was en daar was alles mee gezegd.
    -zaterdag en zondag hield bloedverlies aan. steeds alleen veegje bij afvegen. maar helderrood. pijn in borsten nam af.
    -maandag: buikpijn nam toe en 's middags ook bloedverlies in mijn onderbroek. werd dus erger.
    -dinsdag: veel bloedverlies en dinsdagavond kwam het af.

ik voelde het niet heel erg aankomen, was 6.2 weken toen het vruchtje afgeworpen werd, maar had na 1 week sinds de posi test al een gevoel dat het niet helemaal goed zat.
    nu heb ik niet duidelijk het gevoel dat het fout zit, maar is er wel die angst.
    maar om mij heen zijn veel mensen zwanger waar ik het heel moeilijk mee had na mijn mk. misschien het ook wel de angst dat het weer misgaat en ik dan weer aan moet zien hoe leuk het bij hun is.
    die onzekere gevoelens komen met name wanneer ik alleen ben, en als ik weer eens wat vage buikpijn voel.

13. Grumpy

Grumpy Niet meer actief

Wat voor merk co-sleeper hebben jullie? En leuk een draagdoek! M'n man wil een draagzak gaan kopen, daar heeft hij het al jaren over:D

14. Grumpy

Grumpy Niet meer actief

Carlo, hoop dat je je wat rustiger voelt! Afleiden is misschien iets wat kan helpen. Knuffel!

15. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.815
    4.057
    113
    @geslacht: ik wil het liever niet weten, maar mijn man wel. Hetzelfde was bij onze dochter. We hebben dus besloten om wel het geslacht van te voren te weten. Wij vertellen het ook, want de ervaring leert dat mijn man nog geen 5 minuten kan zonder zich te verspreken.
    Voorgevoel zegt nu een jongetje.

@carlo: ik ben nu een stuk rustiger. Op de een of andere manier wist ik vorige keer dat het mis zou gaan, terwijl ik nu er alle vertrouwen in heb dat het goed gaat en ik 1 mei op de echo een mooi kloppend hartje ga zien en in december een mooie baby in mijn armen houd.Ik ben overigens wel heel blij dat ik nu voorbij het termijn ben dat het vorige keer misging (voelt als een klein succesje!)

Net lekker geshopt. Nog geen kinderwagen naar mijn zin gezien (waren ook alleen aan het oriënteren hoor, nog niet van plan te kopen of zo). Ik heb een mooie hoes voor op het aankleedkussen gekocht, een mooie slaapzak, een speentje met 'I love mama' en een setje om oren en neus schoon te maken. Ooh ja en voor mijzelf een mooi 9 maandendagboek, waar je elke week vragen beantwoord en dingen bij kunt houden.

16. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.224
    525
    113
    Nee dit was rond half 8 8 uur, had de test eigenlijk gekocht voor zondagmorgen maar hield het niet meer.. Had me eigelijk al voorbereid op negatief maar het pipetje was nog niet leeg of bam bam 2 strepen.
    Moet zeggen hij is live wel wat donkerder (foto ismet telefoon gemaakt)

17. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.224
    525
    113
    Wij hebben het gister aan de as opa's en oma's verteld... de overgrootoma was gelijk na de test op de hoogte gebracht vrijdagavond. Gister al even naar de babydump geweest om slabbetjes te halen om het te vertellen, oma ging mee nou die ging los heb al 2 setjes kleding en speentjes en over een paar weken gaan we na de echo de wagen bestellen die we van haar krijgen.. Babykamer gaan we nog even kijken, ik zie wel wat in een opknappertje beetje landelijkromantisch maar dat vind ik leuker voor een meid dan een jongen. En anders word het of van marktplaats of van de Ikea. Zo leuk allemaal...

Kwaaltjes hier ook; doodmoe, misselijk en flinke diarree... Bah

Maar super om dit mee te maken na in Januari een miskraam te hebben gehad met 4,5 week

18. carlo1987

carlo1987 Fanatiek lid

9 feb 2010
    1.043
    0
    0
    verzorging
    nijmegen
    @aappie: hier ook jan. een miskraam.
    wat leuk dat je van je oma spulletjes krijgt. weet je al wat voor wagen jullie nemen?
    hier ook flinke diarree. maar heb een spastische darm met chronische diarree dus ben er erg gevoelig voor.

19. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    We hebben een Gulliver bedje van de IKEA omgebouwd tot co-sleeper.

20. Grumpy

Grumpy Niet meer actief

Dat kan natuurlijk ook:) Ach, dr is (hopelijk) nog genoeg tijd!

Deel Deze Pagina