16-31 december 2012 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door dreames, 11 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lynn1302

Lynn1302 Actief lid

28 dec 2011
    267
    1
    16
    Hey meiden, ik mag me ook hier melden! Voor ons een heel dubbel gevoel....19 april was de uitgerekende datum van mijn dochter, een dag vol emoties. Mijn lichaam had op 20 december besloten mijn bevalling in gang te zetten, waarna ons meisje met 23 weken is geboren. Kerngezonde dame, alleen hadden we het termijn tegen. 20 april, precies 4 maanden nadat ze is geboren had ik een postitieve test in handen. Zie het echt als een wondertje! Mijn angst is groot, maar ik moet proberen me er niet door te laten lijden! En tevens is dit echt weer een lichtpuntje in de donkere tunnel! Onze wens is alleen maar groter geworden en ik hoop dat ons engeltje over haar broertje of zusje zal waken!! 28 december ben ik uitgerekend!!!

2. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Wat heftig, Lynn :(! Ik hoop dat dit kindje bij je mag blijven. Is er een oorzaak gevonden voor de vroeggeboorte?
    Ik heb ook een engeltje. Mijn zoontje* had trisomie 18 en omdat dat niet met het leven verenigbaar is, hebben we besloten tot zwangerschapsafbreking. Zijn uitgerekende datum was afgelopen 3 feb, op die dag zette bij mij miskraam nr 3 door, heel dubbel :(

3. Lynn1302

Lynn1302 Actief lid

28 dec 2011
    267
    1
    16
    Oh meid, wat ontzettend heftig ook! Nu maar hopen dat deze kleintjes blijven zitten! Nee, er is geen reden gevonden voor de vroeggeboorte, helemaal niets. Dat maakt het moeilijk aan de ene kant, maar aan de andere kant waarom zou het nu niet goed gaan? Het is erg dubbel! We moeten positief blijven denken! Die kleinde wondertjes in onze buik hebben in ieder gevan een beschermengeltje! XX

4. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

26 apr 2011
    2.780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    Welkom Lynn en idd wat heftig...! hopelijk hebben jullie in december een gezond babytje in jullie armen.

Voor de rest natuurlijk ook!

@dreames: wel fijn dat je die termijn al voorbij bent ja...
    Bij mij was t pas op 8 weken dus dat duurt nog ff en dan heb ik ws ook de echo... dus dan weten we het ook (moet nog bellen, dus weet nog niet wanneer).

Nou bij ons in de vriendengroep is er vrijdag iemand bevallen van een meisje E V A, na een keer IUI. Het is ze heel erg gegund en nu weer drie zwanger, waaronder ik, uitgerekend in oktober, november en december. Wordt weer een druk jaar dus... :) als alles goed gaat!

5. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.224
    525
    113
    We gaan voor de easywalker qtro vinden hem helemaal super!
    Die diarre tsja we nemen het er maar voor lief bij

6. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.815
    4.057
    113
    Lijst 16-31 December 2012 mama's

16
    Chocoladekoekje, 2e kindje

17
    Dreames, 27 jaar, 2e kindje
    Vogeltje85 26 jaar, 1e kindje
    Sweetdreams, 23 jaar, 2e kindje
    Karin1981, 30 jaar, 1e kindje
    J1985, 26 jaar, 1e kindje

18
    Veerle31, 31 jaar, 1e kindje
    Poohbeer2, 2e kindje

19

20

21
    Marijke1985, 27 jaar, 2e kindje
    brix, 33 jaar, 3e kindje

22

23

24
    Zaraida, 4e kindje
    Whoppie, 29 jaar, 1e kindje
    Jahilti, 2e kindje

25

26
    Carlo1987, 24 jaar, 2e kindje
    Zazz, 26 jaar, 2e kindje

27
    Liefdeis, 1e kindje

28
    Aappie20, 1e kindje
    Jossie81, 1e kindje
    Lynn1302, 2e kindje

29

30

31
    KimmvBritt, 2e kindje

Afsprakenlijst:
    24-04: dreames MvM
    26-04: karin1981 1e echo
    01-05: dreames intake vk + 1e echo
    01-05: brix 1e echo
    03-05: veerle31 intake vk
    08-05: Jossie81 1e echo
    10-05: carlo1987: 1e echo
    11-05: J1985 1e echo
    18-05: sweetdreames 1e echo?
    18-05: veerle 1e echo
    21-05: marijke1985 intake en 1e echo
    31-05: carlo1987 intake en termijnecho

7. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    Goedemorgen dames...

Sjonge Lynn & Brix... heftig zeg!

Over de wagen; Ik wil vrijwel zeker een bugaboo! Heeft hier iemand ervaring met deze wagen?

En hebben jullie dat ook al, van die rare dromen? Ik droomde vanacht dat de kleine er al was maar dat we nog helemaal niks in huis hadden! :s en o ja we hadden hem kruimeltje genoemd hahah.

8. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.815
    4.057
    113
    @marijke1985: hahaha leuke naam kruimeltje. Hier ook veel rare dromen hoor.

Ik heb geen ervaring met een bugaboo. Weet alleen dat veel mensen het een buk-een-boel noemen omdat de wagen zo laag is. Ik vind hem persoonlijk ook een beetje laag.

9. sweetdreams

sweetdreams Fanatiek lid

25 jan 2012
    3.497
    2.220
    113
    @nieuwe dames, welkom...gezellig!

@Lynn & Brix, wat heftig meiden. Allemaal extra spanning voor jullie deze zwangerschap dus.

@wagen, heb bij de zwangerschap van mn dochter een quinny 2e hands gekocht. Ben blij datk em 2e hands heb gekocht want vind em helemaal niet mooi en ook niet praktisch. Ga deze x een bugaboo kopen, vind ik supermooie wagens.

@geslacht, wij willen het niet weten. Vind het zo iets leuks om bij de bevalling te horen. Vind wel prima zo.

@spullen kopen, hier ook alles nog. Omdat we het geslacht toch niet weten hebben we alles neutraal. Van de zomer gaan we onze dochter een nieuwe kamer geven en kan de babykamer gewoon blijven staan en kan onze nieuwe frummel daarin.

@Marijke, ja ik droom ook heel erg. Nog niet eens persé over de bevalling/baby maar gewoon over alles. Ik droom wel over 10 dingen per nacht.

Verder gaat hier opzich wel goed. Elke ochtend flink misselijk, maar nog niet over hoeven te geven. Wel steeds kokhalzen, maar daar blijft het bij. Zolang ik maar elk uur wat eet, gaat het nog redelijk. Ik heb helemaal geen last meer van mn borsten, hebben jullie dat ook??

10. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.224
    525
    113
    Ik vind de bugaboo ontzettend duur voor een wagen waarvan de duwstang rammelt (onder het mom van dat hoort omdat je hem 2 richtingen kan opduwen) de reiswieg is groot geef ik toe, maar je moet het wel met klittenband bevestigen en je moet de reiswieg ombouwen tot zitje voor later.... Moet zeggen dar ik hem wel mooi vind maar door bovenstaande dingen voor ons niet DE wagen:)
    Ik heb sinds gisteravond heel erg buikpijn iets lager dan me navel, tis soms zo erg dat ik wit wegtrek en helemaal bezweet raak.. Iemand enig idee ga vandaag ook even de vk bellen kan ik het daar ook even voorleggen

11. sweetdreams

sweetdreams Fanatiek lid

25 jan 2012
    3.497
    2.220
    113
    @aapie, het klinkt een beetje al bandenpijn, maar dat heb je meestal meer in je liezen en niet bij je navel. Zou idd het even voorleggen aan de VK.

Ik heb helemaal niks geen pijntjes in mn buik. Als ik helemaal onder bij mn schaamstreek op mn buik druk voel ik iets hards zitten. Denk dat dat mn baarmoeder is, die al iets groter aan het worden is.

12. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    @aapie: Vervelend die buikpijn. Voelt het als een ongikramp? Dan kan het heel goed je baarmoeder zijn die lekker aan het oprekken is. Ik had er veel last van rond mn NOD. Dacht elke keer dat ik ongesteld werd. Nu ook nog af en toe last van maar minder heftig.

Ben sinds gisterochtend erg misselijk!!!! Overdag gaat het redelijk, maar gisteravond ook weer erg beroerd! Heb vandaag toevallig een advdag dus lekker vrij. Net beschuitje naar binnen gewerkt maar merk nog geen verbetering. Bah! Gelukkig deze week nog werken en dan twee weken meivakantie. Als ik dan erg misselijk ben hoef ik niet te werken..... Iemand nog goede tips voor die misselijkheid?

@wagen: Geen idee!!! Zal ook wel komen omdat het mijn eerste kindje is. Alle namen die ik hier tegenkom zeggen mij niks dus... ik neem alle goede tips mee als we er een gaan uitkiezen :)

@de lijst: 7 mei 2e echo

Fijne regenachtige dag vandaag!

13. Grumpy

Grumpy Niet meer actief

Welkom Lynn en heftig wat jullie is overkomen! Hoop voor een mooie zwangerschap met een gezond kindje!
    Straks komt er iemand van MvM, spannend wel hoor! En heb ochtendurine moeten verzamelen en heb nog een keer kv-test gedaan. Had dr nog 1 en dacht in ene, hij zal toch nog wel positief zijn:( En natuurlijk was ie dat, lekker idioot hè...
    @buikklachten: heb ik ook redelijk wat last van, afgelopen 2 dagen wel minder
    @boobies: voel ik nog steeds, hoor ook wel eens dat sommigen dit kort in het begin hebben
    @misselijk: afkloppen, alleen rond 17u voel ik me even helemaal niet fit: trillerig en slapjes
    @wagen: nog geen idee, ga ik denk ik niet te duur kopen, misschien wel 2e hands of de oude wagen van m'n moeder:D

Fijne dag meiden! Werkse voor degenen die moeten werken! Hier alleen vanmiddag en dat is heerlijk!

14. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.224
    525
    113
    Heb ff de vk gebelt, kan nog een zware innesteling zijn mr ook eventueel me baarmoeder die me darmen in de wegzitten. Mocht er bloedkomen kan ik altijd bellen en kijken ze verder.
    Sinds vanmorgen ook misselijk maar dar geeft niks ben dr op dit moment alleen maar blij mee. Doen jullie ook mee met moeders voor moeders? Ik wil het gaan proberen. Oja 23 mei mag ik voor het eerst nr de vk

15. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    @Lynn Gefeliciteerd!! Wat erg van je dochter... Sterkte deze zwangerschap!

Wij hebben bij mijn dochter een Quinny gekocht via marktplaats en die bevalt prima! Nadeel vind ik wel dat het zitje van je af zit, dus zodra ze uit de bak zinn.is dat wat minder gezellig. De bak.is wat smal en wij hadden een grote baby, dus met 5 maanden moest ze al over naar het zitje. Maar hij rijdt heerlijk en het matrasje van de wagenbak is heerlijk zacht! Hij veert ook goed, dus het kindje wordt ook niet door elkaar gehusseld in de bak ;)

16. carlo1987

carlo1987 Fanatiek lid

9 feb 2010
    1.043
    0
    0
    verzorging
    nijmegen
    @morguh: mijn buikpijn lijkt na vanmorgen wat minder te zijn. Heb er slecht door geslapen. Hebben jullie ook zo nu en dan menstruatiebuikpijn?

@wagen: zijn er meiden met al een kindje die een duo of tandemwagen aanschaffen?

17. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.815
    4.057
    113
    @carlo: hier geen duowagen of tandemwagen, maar Demi is dan ook al 4 als haar brusje geboren wordt dus die kan makkelijk lang lopen.

18. sweetdreams

sweetdreams Fanatiek lid

25 jan 2012
    3.497
    2.220
    113
    Voor de lijst: 1 mei intake VK

@aapie, ik neem geen duowagen. Tegen die tijd is mn dochtertje bijna 2,5. Dus ik vind dat ze kleine stukjes wel moet kunnen lopen en ik leen van mn zus wel dr meerijdplankje. Voor als we echt een dagje weggaan, ga ik toch meestal wel met manlief en gebruiken we de buggy.

@chocoladekoekje, ik vind de quinny enorm groot als die ingeklapt is en het buggyzitje zit zo ver naar achteren. Mn dochter wil overeind zitten en zit dan dus heletijd geforceerd naar voren zonder ruggensteun.

@MvM, ik doe niet mee. Zou het op zich graag willen doen, maar ik gewoon in een superklein dorpje waar iedereen elkaar kent en ik wil mn zwangerschap graag nog even geheim houden. Als ik plots met kratten enzo begin te sjouwen is het al snel duidelijk. Misschien dat ik vanaf 10-11 weken nog een poosje mee ga doen.

19. Grumpy

Grumpy Niet meer actief

Ik doe mee met MvM! Ze is net geweest, ik vind het fijn dat ik andere vrouwen kan helpen:) Heb een paar stellen in m'n omgeving die problemen hebben met zwanger worden, dus kan zo toch m'n steentje bijdragen! (geef normaal ook bloed en nu mag dit niet, dus kan zo toch nog iets extra's doen).

20. Grumpy

Grumpy Niet meer actief

Ja, met regelmaat! Vooral zaterdag en ook lage rugpijn, heb nu 2 nachten goed geslapen en voelt wel veel beter aan!

Deel Deze Pagina