Ik mocht ook echt pas als ik de 20 weken gepasseerd was. Ik henb de echo volgende week woensdag met 20w3
Ze doen het hier tussen de 18 en 20 weken, dus ik mocht al... ze zullen het wel weten denk ik. En anders ga ik gewoon 2x .
Hier ook 20-wekenecho met ruim 20 weken (heb hem dinsdag). Mocht hier tussen de 19 en 21 weken, dus ben er maar tussenin gaan zitten Net 1,5u met de meiden (dochter en 'leendochter') gewandeld, onderweg even ijsje gehaald, maar merk wel dat een duowagen een stuk zwaarder duwt, haha! Nu een zere rug Meiden liggen op bed, hoop dat dochter zo ook besluitt te slapen, dan gaan we vanmiddag zwemmen in de achtertuin bij mijn zuje. Nu maar even een stofzuiger door het huis, want de meiden hadden net de grootste lol met hun broodje haha!
Lekker hoor met twee meiden op stap en niet te hoeven werken vandaag... Ik heb morgen maar vrij genomen. Ga ik lekker met mijn zusje en neefje van twee naar het Hof van kaatje in Wijchen. Is erg leuk voor kleine kinderen, een speelweide met allerlei leuke speeltoestellen en rioolbuizen en zo om in te spelen en een kinderboerderijtje en voor de ouders, meegaande volwassenen een heerlijk terras.... Heb dr zin in. Nog ff van de zon genieten voor die zaterdag weer weg is...
Zow en dat hebben we ook weer gehad, heb hier een vervroegde "20 weken echo" moeten ondergaan, baby, placenta, navelstreng, hersentjes, maagje, blaasje, Hartje, waren zeer goed ontwikkeld. En tis net als zn zus een duimelotje hij had geen zin om zn linker duimpje er uit te halen en wat een wakker druk ukkie alleen bij mama is het niet goed, ga extra medicijnen krijgen, om er voor te zorgen dat mn nieren mogen blijven werken, en ik moet voor mn lever en nieren aan dieet gaan houden. maarre ze hoefden niet te zeggen wat het was, want dat was uhmm errruggg duidelijk.... Alleen had me zo ingesteld op het niet te weten, maar hier kon ik niet omheen kijken dus tjah @Versluis is het nog gelukt met de verf uitzoeken? @whoppie voel jij je al een stuk beter vergeleken met gister? @gezwollen voeten en co, pfff kan je met dit weer niet missen denk ik zomaar @20 weken echo, 16 augustus gaat wel door, maar zal alleen een check up zijn, voor kleine en meteen even alles checken bij mama's @pretecho voor vandaag maar afgezegd, heb nu wel even genoeg medische apparaten gezien Nu lekker gaan genieten van mn jongste dochter, en de hond straks gaan uitlaten in de biesbosch, en daar verkoeling gaan zoeken pfff wat eeeeen weer is dit...
Hoi, Ik heb mijn 20 weken echo maandag.. dan ben ik 19.1, hier doen ze het tussen de 18 en 22 weken... Vind het ook wel handiger als het wat vroeger kan.. want mocht er iets ernstigs aan de hand zijn heb je wat extra tijd om daar over te beslissen, keuze te maken...
@aviya: wel fijn dat met de kleine jongen (als ik het goed begrijp) allemaal goed is. jammer dat je zelf aan de meds moet en een dieet. Lijkt me niet zo prettig. Succes daarmee. Ik voel me gelukkig wel wat beter dan gister. Kan weer gewoon werken. Blijf wel een heel erg opgebalzen gevoel houden. Maar verder minder kokhalzen vandaag... @kyrah: ja dat lijkt me idd ook wel wat fijner ja. Al scheelt het maar een week, als het slecht nieuws is, moeten er toch altijd weer onderzoeken volgen en dan wordt het idd wel krap... als je dan nog iets zou willen....
@Whoppie, uhm inderdaad een jongen, was echt niet te missen (schrok er echt even van!) en die meds ach jah, t zal weer eens niet zo zijn :s Gelukkig is het met jou al wat beter, maar ligt het niet aan het weer ook?
Geen idee. Voor mijn gevoel heb ik daar niet zo'n last van.... maar ik hou het ff in de gaten. Als het volgende week minder is, dan is het idd het weer...
Goedeavond dames!! Hier weer een druk warm dagje op het werk gehad... Het ging iig wel lekker snel om.. Morgen dagje 3 en dan weer heerlijk weekend!! @aviya leuk zeg, na 2 meiden een knulletje!! Dinsdagavond stond ik trouwens op de weegschaal en toen woog ik 59.5 gisteravond dus weer en toen woog ik gewoon in 1x 61.4!! ik schrok zelfs; binnen 24 uur ff 1.9 kilo aangekomen!! Of het waren gewoon die 2 heerlijke milkshakes op m'n werk gisteren.. Jullie ook zulke zoetekouwen? Zo ga me beentjes lekker te rusten leggen
Hoi dames, Ik mag volgende week vrijdag voor e 20 weken echo. Dan ben ik 20 weken en 2dagen. Ik vind het zo spannend! @namen, ik ben er soms ook wel eens bang voor dat iemand er met onze naam vandoor gaat. We hebben deze naam eigenlijk al heel erg lang staan. Een oud vriendinnetje heeft haar kind ook zo genoemd, en toevallig wordt ze binnekort een collega. Maar toch gaan we ons kindje zo noemen. De kids zullen toch niet samen opgroeien. Het zal moeilijker worden als het binnen de familie is. @opgezwollen, pff niet normaal meer. Dikke enkels en vingers. Mijn ringen knellen echt heel erg. Hopelijk komt het doo rhet weer. Fijne avond allemaal
@Aviya; de verf is uitgekozen, ik ga er zaterdag om. Dan hebben ze bij Gamma nl een actie met 30% korting op Histor verf. Het worden neutrale kleuren met aankleding die bij het geslacht passen. @Namen; ik ben niet zo bang dat iemand onze namen kiest, ze komen bij mijn man vandaan. Maar de meisjesnaam is tegelijkertijd een oud Hollandse naam, en ik zou schrikken als iemand die ineens uit de oude doos trekt haha Ik ben helemaal kapot na een dag werken vandaag. De warmte heeft daar een goed steentje aan bijgedragen. Maar nu lekker vrij en nog beter; 2 weken vakantie. Volgende week met mijn ouders, broer, schoonzus en neefje en natuurlijk zoon een weekje naar Frankrijk. Ml kon helaas niet mee, hij is gediplomeerd kapper en werkt ook in een kapsalon, maar werkt ook als kok in de strandtent van een vriend. En ja, daar is het nu hoogseizoen en vrij krijgen is niet zo makkelijk. Dat wordt veel foto's maken. En gelijk de maandag erna heb ik mijn 20-weken echo, ik ben dan 19w3d Gisteren onze Doomoo opgehaald, dus daar ben ik ook weer helemaal gelukkig mee!
@marijke1985: Ik had t gevraagd en ze zeiden, nee, we kunnen pas wat zien na 20 weken. En t ging ook allemaal zo snel, volgens mij wilden ze gewoon zo snel mogelijk klaar zijn. T is nu ook het jaar van de draak, dus dat betekent dat er dit jaar extra veel zwangeren zijn hier. Blijkbaar gaat de kwaliteit van zorg dan ook achteruit.. Maak me nu ook wel een beetje zorgen. Heb 1 foto meegekregen en ik vind t ruggetje er zo krom uit zien. Maar misschien ligt t net aan de houding en de manier waarop de foto is gemaakt. @20 weken echo, heb ik pas met 21w3, omdat ik met 21w2 pas 's avonds terug ben in NL. Vandaar dat ik hier ook alvast de gezondheid wou checken, maar blijkbaar nog te vroeg.. (Moet 16 augustus nog terug voor de uitslag van mijn bloedtest, dus ga wel vragen of ze dan nog een echo willen doen). @voelen: begin nu iets minder te twijfelen. Gisteren rond 13.00-14.00 voelde ik wel duidelijk iets wat volgens mij niet mijn darmen waren. En in de afgelopen dagen was t ook altijd rond die tijd, dus ik denk dat t dan speeltijd is voor de baby. @gewicht: ik ben nu totaal 3 kilo aangekomen. En t scheelt tussen 's ochtends en 's avonds bij mij tussen 1 en 1.5 kilo. Misschien was je dinsdagavond al langer met je verteringsproces bezig en gisteravond nog niet Ben vooral meer fruit gaan eten, maar zoete snoep niet echt.. en laatst had ik opeens zo'n zin in een stuk brie (super duur hier, maar ja, t is voor een goed doel toch?) @opgezwollen: merk wel dat mijn schoenen en ring wat strakker zitten, maar valt allemaal nog erg mee vind ik met de 37 graden hier.
Nu ben ik toch nieuwsgierig Mishur, waar is 'hier'? Wij zijn namelijk in maart naar China op vakantie geweest en al onze gidsen etc zeiden dat we (jong getrouwd stel, nog geen kids) moesten proberen dit jaar een kind te krijgen omdat het het jaar van de draak is. Nu is dat gelukt en is ons kindje zelfs in China ontstaan (naja mijn eitje..) en krijgen we een kindje in het jaar van de draak, maar ik dacht dat men daar in Nederland niet zo mee bezig was!
@IngridE: Hier is in Taiwan. Merk ook dat er erg veel zwangeren rondlopen. Maar gelukkig zijn ze er in NL niet zo mee bezig (anders krijg je elk drakenjaar een babyboom, met de nodige concurrentie straks als ze zijn afgestudeerd en op de arbeidsmarkt komen). Maar voor degenen die weten dat t geluk brengt is t altijd leuk om te weten. Of t ook echt geluk brengt, dat is de vraag en ben ik nu aan t onderzoeken. In de aziatische landen wel, maar dat is grotendeels doordat de ouders het 'willen', dus meer investeren in hun draken-kinderen (self-fulfilling prophecy). Ben zelf wat sceptisch.. maar alle geluk is natuurlijk welkom. @Katalaya: Leuk dat je zelf ook een draakje bent. Dus als t goed is extra veel geluk met de kleine erbij! Mijn moeder is ook draak, water-draak om precies te zijn. Die komt eens in de 60 jaar, ook heel speciaal.
Ik ben een vuur-draak, en ook een leeuw. (Maar echt heul lief, hoor,..!) Vorig jaar was ik ook zwanger, helaas een MA gehad. Was dat toen goed gegaan, dan was ik ook van een leeuw-draakje bevallen. Nee, ik denk dat het voor de toekomstige onderlinge verhoudingen (en KatMan) niet zo heel slecht is dat er geen twee leeuw-draakjes in huis zijn...
Wat leuk dat jullie daar ook mee bezig zijn. Ik ben een water-varken en een kreeft, dubbelop dus. ons kindje word een water-draak.