Ik geef ook bloed. Had nog nooit van mn leven bloed laten prikken dus bij de zwangerschap van mn dochter de 1e x. Bleek dat ik bloedgroep 0-negatief heb, wat maar 7% van de bevolking heeft en waar bloeddonor-instantie altijd naarstig naar op zoek zijn. De VK vroeg me toen of ik daar over wilde nadenken en heb besloten om het te doen. Ik geef eens in de 3 maanden en soms nog op extra op oproep.
Goed hoor Sweetdreams! Hier ook O-negatief. Qua MvM snap ik wel als je in een klein dorp woont iedereen er meteen van af weet... Lastig is dat, lijkt me. Maar nu mag bloed geven even niet.
@quinny Van dat geforceerd naar voren zitten hier geen last van Zitje kan gewoon helemaal omhoog! @duowagen Gaan wij niet aan beginnen Dochter is 21 maanden als de baby geboren wordt. Ze loopt nu bijna en de baby kan de eerste maanden in de draagdoek. Heb ik mijn.doxhter ook heel veel ingehad. Voor lange afstanden kan de buggy mee, want dat zal ik toch niet veel alleen doen.
Wij zaten ook te denken aan een duo wagen, maar tsja wanneer ga je nu echt alleen een heel stuk met 2 kinderen wandelen. Ons dochtertje is dan ouder dan 2,5 jaar, dus kan ze wel langere stukken lopen. Anders eventueel baby in draagzak als je bijv naar de winkel gaat etc. Als je echt iets gaat doen gaat je partner vaak mee en dan hebben we ook nog een buggy . Wij hebben de Quinny Buzz en bevalt erg goed. Onze dochter zit daar nu ook nog steeds in. MvM; ga het niet doen denk ik. Al vind ik het een prachtig doel!! Nieuwe mama's: Welkom en gefeliciteerd! Hihi moet nog even wennen aan al jullie namen hoor haha..
Hoi dames, Zou ik met jullie mee mogen kletsen? Ik ben 17 december uitgerekend van ons 2e kindje. Mijn zoontje zal net 3 jaar zijn als de baby geboren wordt. Ik voel me best goed. Wel erg moe en behoorlijk last van mn hormonen, borsten,enz. Een beetje de standaard kwaaltjes dus Het lijkt me gezellig om met jullie mee te kletsen! Liefs LinS
Zit lekker op marktplaats te kijken voor een leuke babykamer... Maar wat ik niet begrijp, is dat veel van die mensen, ook het matrasje erbij aanbieden! Je wild je kind toch niet ergens op laten liggen waar een wildvreemde op heeft gelegen... :s En een duowagen... nee die van mij zou het mischien nog best willen maar dat gaat echt niet door hij is bijna 6! Dus hij gaat maar lekker lopen of fietsen
Ah, hier zitten jullie! Hier is sinds gisteren de tietenterror toegeslagen. Ik was nog redelijk symptoomloos, in vergelijking tot de vorige zwangerschap.( helaas ma met 6 weken) Ik hou nu mijn hart vast voor de misselijkheid en vermoeidheid, want ik zit voor mijn werk voor een zeer intensieve training in het buitenland. Mijn studiegenoten weten van niks. Aan de ene kant is het een leuk 'geheimpje', aan de andere kant mis ik wel het delen van mijn zwangerschapservaringen. Ik weet dat het zo maar weer voorbij kan zijn... Ik kan pas voor de eerste echo als ik terug kom, dan ben ik 9 weken. Ben zo bang dat ik dan weer afscheid moet nemen van mijn zwanger zijn, en dan heb ik het zelfs amper met KatMan kunnen delen... Maargoed, geen aanwijzijngen dat het niet goed zou zitten, hoor. Allen die angst uit het verleden, zucht...
@Marijke, gezellig!! Leuk is dat he kijken voor al die spulletjes?! Is dit jouw 1e kindje? Wij hebben alles eigenlijk nog van mijn zoontje,die spullen zijn allemaal nog zo goed als nieuw dus hoeven deze keer weinig grote/dure dingen aan te schaffen. Pas hebben we een nieuwe kinderwagen gekocht, de nieuwe quinny moodd. Ik snap dat ook niet hoor dat mensen een matrasje via marktplaats te koop zetten, en dan moet je je bedenken dat er ook gewoon mensen zijn die dat kopen! Ik zou het persoonlijk niet kopen via marktplaats hoor!
Hoi chicalin, nee dit is mijn 2e kindje! Mijn 1e is al wat groter, die wordt van de zomer alweer 6. Spulletjes had ik toen al weggegeven of verkocht. Maar ja ook wel weer leuk, weer wat uit kunnen zoeken!
Ik snap dat je dan niet alles bewaard hebt Zeker leuk om nieuwe dingetjes uit te zoeken. Voor mij komt dat later wel,als we eenmaal weten wat het wordt kan ik los gaan met kleertjes kopen,hihi. En in de tussentijd zijn er ook vast wel leuke dingetjes die ik tegenkom en graag wil hebben Leuke zwangerschapskleding enzo
Hallo dames, Ook ik kom me melden Ik ben volgens eerste dag laatste menstruatie 18 december uitgerekend. Maar ik heb waarschijnlijk vroeg ei gehad, dus mogelijkheid 15-12...maar dat zal ik tijdens de termijn echo weten! Tot nu toe meldt ik mij graag hier Nona uitgerekend 18 december 2012 - Eerste kindje
Vorige week woensdag bij de echo was ik ongeveer 5 weken en 2 dagen, toen had ik nog geen dubbele hartslag Hoop dat nu ondertussen wel te hebben! 7 mei mag ik weer ...
tsjonge jonge, ben ik even niet op het forum geweest, gelijk tientallen pagina`s verder haha! bedankt voor jullie geruststellende reacties over de zalm enz. ik denk dat ik me wat minder zorgen moet maken maar ja, je wilt het zo graag goed doen.... van mijn vriend mag ik niet meer lezen op internet, dan heb ik altijd wel iets om me druk over te maken. Even mijn voorgeschiedenis: mei 2011 laatste pil---juli eigen ongi.---aug. eigen ongi--- daarna tot 11 maart 2012 niet meer (nov. orgametril met bloeding). naar gyn. geweest en die dacht aan pcos. Dus had al voorgenomen dat het langer zou duren dat we zwanger zouden worden. Nu ineens al raak dus. We stonden vorige week zaterdag echt vol ongeloof naar de test te kijken! En nu nog is het onwerkelijk! Ben nu 5 weken en 5 dagen zwanger! met 9 weken een inw. echo bij gyn, zo`n zin in! 15 mei!!!!
Vind het een hele rare gedachte dat er nu een hartje in mij zou kloppen. Wel heel mooi. @Katalaya, welkom. Wat voorn training is het?? Lijkt me ook erg moeilijk. Zit je daar nog 3 weken?? En wie is KatMan?? Je man of iemand hier van het forum?? @andere nieuwe dames, ook welkom. Het wordt langzaam wat drukker hier. Gaan jullie 's middags al slapen??? Ik werk maar 1 dag per week buiten de deur en de rest flexibel thuiswerken en ik ga nu al geregeld 's middags naar bed. Was straks ook weer zo moe en had hoofdpijn. Even 1,5 uur geslapen en ik voel me weer wat fitter.
@hartslag: ik denk het nu nog niet, ben vandaag 5 weken zwanger en volgens mij is dat pas bij 6 weken, dus als het goed is volgende week! @slapen: ik werk fulltime, dus daar heb ik geen tijd voor. Ook nog niet nodig nu, vorige zwschap had ik bij 6/7 weken dat ik erg moe was, iedere dag al om half negen naar bed... Nu nog niet zo'n last van mss komt het nog. Ik vind het heel eng om te geloven dat ik zwanger ben, omdat ik weinig kwaaltjes heb. Als ik het wel geloof en de echo straks zal uitwijzen dat het niet goed is, dan is de teleurstelling des te groter denk ik... Vind het zooo moeilijk en als ik nou meer kwaaltjes had.... dan is het ook makkelijker te geloven..
Hee whoppie... hier ook weinig symptomen hoor, alleen zere tepels en iets sneller vermoeid... En dan doe ik dus idd af en toe een overheerlijk middagdutje! Maar ja dat deed ik ook al toen ik nog niet zwanger was hahah Ik lees trouwens ook veel van vrouwen die net zwanger zijn een schoonmaakwoede hebben! Nou die mogen wel ff bij mij langs want die van mij is echt ver te zoeken pfff echt nergens zin in!
@Sweetdreams ik werk 3 dagen en de andere dagen van de week doe ik even een heerlijk middagdutje Heb het ook wel nodig want ben zo moe en als je al een kleintje hebt rondlopen vergt ook het een en ander van je. Mn vriend stuurt me smiddags ook naar bed,hij houdt goed in de gaten of mn rust hou. Ben nogal eigenwijs @Marijke stuur je die vrouwen daarna dan ff door naar mij,haha! Ik moet trouwens 10 mei voor t eerst naar de VK en zal dan wel de papieren meekrijgen om een afspraak te maken voor een echo. Wel spannend hoor! Lijkt wel of ik het nu spannender vindt dan bij mn vorige zwangerschap. Je hoopt zo dat er een hartje klopt en alles goed is, ik heb nu meer dat besef omdat we een mooi,gezond ventje rond hebben lopen en je om je heen ook zoveel hoort van kindjes die ziek zijn enzo. Het is zo bijzonder,een gezond kindje!!
Pfff herkenbaar hoor...Ik stond ook zo naief in mn 1e zwangerschap. Je bent je nu zo bewust van de kwetsbaarheid van zo'n wezentje. Misschien moet je je afspraak bij VK even in het groen zetten, dat is makkelijker voor dreames die de lijst bijhoudt.