Banden herken ik ook. Vooral bij meer dan 100 meter lopen. Ik heb nu nog vakantie, maar ik vrees met grote vrezen als ik 27 augustus weer aan het werk moet...
bandenpijn heel herkenbaar idd ook op kantoor iedere keer als ik opsta. nu in het ziekenhuis ook iedere keer als ik me in bed om draai had ik thuis nog geen last van
ook ik loop te puffen en kreunen op kantoor als ik opsta of ga zetten, voel me echt een oud wijf... ben blij dat ik niet de enige ben (en dat het tijdelijk is :d).
Hihi dat bandenpijn herken ik gewoon niet, had ik dat maar ipv dit pfff Tot maandag zoiezo bedrust en daarna weer controle en eerder mocht t nodig zijn natuurlijk Merk dat veel dingen teveel zijn nu was t vandaag over de top,echo, hond thuis gebracht na castratie, visite en op controle komen morgen ff helemaal niks ook geen visite hoe lief t ook is
Aappie20 gewoon rust nemen en inderdaad hoe lief het allemaal ook is, even je rust GOED pakken, enne echt rustig aan doen (dus niet eigenwijs toch drinken in gaan schenken als ze het bv zelf kunnen Jij en babe hebben het allebei nodig, en luister nu naar je lichaam. Veel rust, sterkte en beterschap toegewenst. Hier voor de bandenpijn massage laten doen, kost me 25 euro maar is even 40 minuten voor mezelf en even een rust en ontspanning die ik tijden niet gevoeld heb. *even een klaagmodus aan, sorry* Morgen weer terug naar het zh, tijdens de maag slokdarm onderzoek is er iets links in mn hoofd geknapt, heb steeds meer pijn en breid ook uit, en heb vlak na mn oudste dochter zoiets al meegemaakt wat in migraine aura is uitgemond (dus halve lichaam viel uit, en een hoofdpijn die niet te harden is, dat je het idee hebt dat je moet vechten om levend te blijven, en nee dit wens je je vijand niet toe, dus vandaar dat de dokter vk en ik heel goed onderzocht wil hebben om dit te voorkomen, indien mogelijk) en heb daar tijdens de zwangerschap even geen behoefte aan. *einde klaagmodus*
Och, migraine met aura: ik weet er alles van. De laatste keer kon ik gelukkig KatMan vertellen wat er stond te gebeuren, en dat het vanzelf weer over zou gaan. Ik vroeg hem van te voren om even elk uur bij me te komen kijken. (Het was de eerste keer dat hij er eentje met mij meemaakte.) Maar goed ook, want anders had hij serieus 112 gebeld, want ik was amper aanspreekbaar, sloeg wartaal uit en was totaal gedesoriënteerd in een hoekje van de logeerkamer naar een t-shirt aan het zoeken...
jij ook al de pineut, hopelijk niet gehad tijdens de zwangerschap, misschien door de angst dat dit nu kan gebeuren, misschien dat daardoor de pijn verergert hoop het niet mee te maken. Voor jou man is het ook angstaanjagend om te zien, en helemaal als je niks kan doen, lijkt me voor degene die bij jezijn dat het nog angstaanjagender is. enne 112 zowat gebeld hebben, kan dat best begrijpen, het ergste is als je je partner niet meer kan helpen, en elk uur kijken en of wakker maken is geen overbodige luxe, omdat het geen "normale" migraine is. Goeie vent heb jij hier was het helemaal in mezelf gekeerd zijn, nadat mn gezicht scheef ging hangen, mn arm niet meer kon bewegen en in ene keer de hele linker kant uitviel, gelukkig was mn ma er toendertijd bij net als familie, en wartaal uiten en niet meer weten waar je bent, komt me ook bekend voor. Had jij ook zo'n angst? dat je niet meer bij zou komen, en dat je het gevoel had dat je moest vechten om levend te blijven? en is jouw persoonlijkheid na die tijd ook zo veranderd? hier wel namelijk. naja familie en naasten vonden dat. sorry het is gewoon fijn dat je niet alles moet uit gaan leggen wat het inhoud.
Aviya, wat een herkenning. Mijn laatste migraine-met-aura aanval was de eerste sinds een jaar of tien, vandaar dat KatMan dit nog niet met me had meegemaakt. Het was de nacht voor de terugplaatsing van de eerste IVF-poging. Dus net de eerste punctie achter de rug. Ik vermoed dat spanning in combinatie met Utrogestan (medicijn) de aanval uitgelokt heeft. Mijn aanvallenn verlopen volgens hetzelfde patroon, daardoor kan ik mijn omgeving van te voren precies vertellen wat ze te wachten staat: - flikkeringen in mijn gezichtsveld, alsof ik te lang in de zon heb gekeken - blind aan één oog (dus geen diepte meer kunnen zien. Het beeld wordt wel 'ingevuld' door mijn hersenen, maar als ik er met mijn hand langs ga, zie ik mijn hand niet aan die kant. Heel bizar!) - niet meer kunnen lezen: wel de letters zien, maar de woorden niet begrijpen - tintelingen in mijn rechter pink - tintelingen in mijn rechter gezichtshelft - spraakgebrek: wel gevoelsmatig in flarden weten wat je wilt zeggen, maar de woorden niet kunnen vinden, dus onsamenhangend praten. ('Hé? Wat zeg ik nou?') Dus wel bewust zijn van wat er fout gaat. Deze verschijnselen volgen elkaar binnen een tijdspad van ongeveer 1,5 uur op. Meestal net genoeg tijd om van mijn werk thuis te komen, Imigran te nemen, en op bed het ergste af te wachten: - Verschrikkelijke hoofdpijn komt op - gedesoriënteerd - Om het uur overgeven Dit duurt een uurtje of 6, dan is het ergste voorbij en neemt het langzaam weer af. De volgende dag gaat het langzaam weer beter, maar het duurt nog wel een dag of drie voordat ik weer als vanzelf kan lezen. Het is dan net alsof ik watten in mijn hoofd heb. Ik ben dan wat vlakker wat karakter. Wat meegaander, minder bevlogen. Alsof ik al mijn energie moet gebruiken om te herstellen. Het is mij de vorige keer echt wel duidelijk geworden dat er op zo'n moment echt iets verschrikkelijk raars gebeurt in mijn hersenen, en inderdaad: de angst dat het niet meer goed komt. Dat er iets onherstelbaar beschadigd raakt of zo. Gelukkig herken ik niet de echte paniek zoals jij die beschrijft. Misschien ook omdat mijn hele familie migraine-met-aura kent, dus we van elkaar hebben gezien dat het altijd weer goed komt. Want als de neurologische toestand niet over zou gaan, dan kan ik mijn baan wel opzeggen, en daarmee mijn financiële zekerheid, eigenwaarde en totale toekomstplannen... Ik heb het tijdens mijn zwangerschap niet meer meegemaakt, gelukkig. Een jaar of 10 tot 15 geleden had ik een periode van een paar jaar dat ik het een keer of vier per jaar had. Sindsdien eigenlijk nooit meer. (Wel gewone migraine, maar niet meer de aura-aanvallen)
hoi dames, vanmorgen 20 weken echo gehad en ook wij krijgen een JONGEN. alles was goed gelukkig, al duurde het hartje controleren heel erg lang omdat kleine uk het leuk vond om steeds zijn hand voor zen hart te houden, nu al eigenwijs. daarna wezen kijken voor behang. het weekend 30 graden, zie er wel een beetje tegenop. ga maar lekker naar het zwembad, pffffff
Gefeliciteerd met een jongen, fijn dat het ook een goed echo is geworden!!! Enne heel even nieuwsgierig wezen blauw behang of nog een dingetje er in? Veel plezier met zwemmen van t weekend!
Wat een fijn moment bij de tandarts haha. Ik heb er (sorry ) wel hardop om moeten lachen. Wel lief dat je dat kaartje nog in de bus hebt gedaan, met de belofte om goed te flossen haha.
Smurfin: Leuk een jongen!! en mooi dat de echo goed was... @ hier: Vanmiddag dus gesprek gehad met AMK... En ik deed er goed aan om de kids niet meer naar hun vader te laten gaan!!... Het gaat niet goed met hun vader (alcohol,drugs)... Heb ook heel duidelijk gemaakt als het aan mij ligt komen ze er nooit weer!!... Wehebben een heel verleden gehad met drank drugs en huiselijk geweld... Maar omdat het mijn zoon wel heel erg dwars zit en hij zijnvader wel mist.. word er gekeken of het uberhaupt nog mogelijk is dat hij zijn vader onder begeleiding ziet... Maar goed dan zal vader aan voorwaarden moeten voldoen zoals nuchter zijn, verantwoordelijk gedrag op de bezoeken enzo enzo... ik zie dat niet gebeuren maar goed... wie weet!!
Ook weer eens een berichtje van mij ! Gefeliciteerd Smurfin, top dat alles goed was bij de echo! Nog een jongen erbij ! Kyrah, fijn dat ze in ieder geval het eens zijn met je. Super trouwens dat ze hierover met jou gesprek voeren om hun zorgen te uiten enzo! Nu is dat in jouw geval niet nodig, maar vaak hoor je toch de negatieve verhalen over AMK . Ik moet de 27ste naar fysiotherapie, hopelijk kunnen ze dan een beetje helpen met bekkenpijn . Heb liever niet dat het erger gaat worden.. En van de verloskundige moet ik rustiger aan gaan doen, ivm harde buiken. Maar dat gaat nog even niet, nog vijf weekjes werken en dan ben ik er van af . Vandaag wel echt een rotdag gehad. Veel last van hoofdpijn, moe gevoel in m'n benen/armen, vlekjes voor de ogen (terwijl ik gewoon zat) en nou net leek het alsof er een paar dove plekken op m'n wang kwamen . Maar heel even, maar wel een paar keer in 10 minuten.. Enig idee wat dit kan zijn?? Mijn bloeddruk is wel wat aan de lage kant, zou het daar verband mee kunnen hebben? Ik ga er niet van uit dat het iets ernstigs is hoor meer dat het door de warmte komt, maar die zwarte vlekjes en die dove plekjes, zijn wel wat gekker.
@smurfin gefeliciteerd ook een jongen leuk @kyrah fijn dat het gesprek goed ging. Ik geef je ook groot gelijk dat ze kun vader niet meer zien. @azucena hoop dat je je snel beter voelt en dat het gewoon ff 1dagje rot ging. Ben vandaag naar huis gestuurd met bed/bank rust. Ik zie het zelf nog niet gebeuren met een man die fultime werkt en 2 kleintjes maar goed pak zoveel rust als ik kan. Met me werk afgesproken dat ik dit project thuis afmaak. Best stom dat ik op dit moment aan werk denk maar ik vind het zo een onwijs gaaf project! En daarna wordt er gekeken of ik nog projecten aanneem of al met verlof ga we kijken per week. De kleine doet het heel goed alleen ik voel me nogsteeds niet 100% ach komt vanzelf zal ik maar denken.
@smurfin: gefeliciteerd met jullie zoon en fijn dat alles goed was/is.... @migraine aura: gelukkig geen last van, alleen af en oe migraineaanval, al moet ik zeggen dat de beschrijvingen ook wel een btje lijken om wat ik heb voor een epilepsieaanval... @kyrah: fijn dat ze dat soort dingen met je bespreken. @jessy: pak idd je rust. @warm: wij gaan morgen naar slagharen. Met 30 graden zie ik daar wel tegenop... hoop dat er wat schaduw is, aangezien ik veel zal moeten wachten met de tassen... ik ben de tasoppasser....
@iedereen: ik heb een tijdje niet meer geschreven, maar wel alles gelezen. Ik geloof dat bijna iedereen de 20-weken echo heeft gehad en geen ernstige afwijkingen zijn gevonden (toch? hoop dat ik t juist heb, anders heb ik toch iets gemist). Dus ik wil iedereen feliciteren! Veel jongens idd, dus ik ben benieuwd of iedereen die t geheim houdt, een meisje krijgt? Mijn stage hier zit er op! Gisteren alle onderzoeksresultaten gepresenteerd en andere presentaties geluisterd (zijn zo'n 300 deelnemers). Was wel erg vermoeiend! Lag al om 20.40 in mijn nest! Vanavond award uitreikingen/afscheid van iedereen. En dan kom ik as dinsdag weer naar Nederland, dus vanaf dan ga ik weer wat actiever meeschrijven. En ff lekker actief uitrusten van mijn drukke zomer. @IngridE: Oeh, idd dat tandarts verhaal :S Leuk dat je nog een kaartje in de bus hebt gedaan! @smurfin: gefeliciteerd! Leuk, ook een zoon! @hier: afgelopen donderdag naar t ziekenhuis geweest voor controle. Toch al een soort van 20 wekenecho gehad, omdat mijn 20 wekenecho in NL pas met 21w3 gepland staat. En gelukkig was t volgens hun goed, maar wil t nog wel even in NL laten checken, geeft toch een fijner en vertrouwder gevoel. En eindelijk konden ze het geslacht zien! Een maand geleden ook al geprobeerd te kijken, maar toen zat het handje ervoor . Het is (ook/weer) een JONGEN (wat een blauwe lijst is t)! En hij loopt zelfs 5 dagen voor (wat ik zelf ook dacht, maar de termijnecho zette hem 5 dagen achteruit :s, dus welke is nu goed? Ik weet dat ze de termijnecho aanhouden, maar mijn gevoel zegt dat hij 5 dagen ouder is). Dan zou ik nu 21w4 zijn. En 22w1 met de 20 wekenecho in NL, wel laat! Maar goed, ik vertrouw erop dat ze hier alles goed gezien hebben en alles in orde is.
Mishur gefeliciteerd! Een zoon! waar is de lijst ondertussen gebleve? whoppie veel plezier vavandaag en ssucces met de hitte!
Zo echt veel jongetjes zeg! Dat wordt over een jaar of 18 nog vechten voor de meisjes. Haha! Ben benieuwd naar de lijst