Sorry meiden, het lukt me niet om te onthouden wat jullie geschreven hebben. Tijd om naar bed te gaan vrees ik! @moederfiets Heb de Sparta Amazone, echt een heerlijke fiets!
Hee ladies, mm ff denken... @versluis: dat gevoel heb ik ook af en toe. Ik ben er voor naar de ha geweest omdat ik epilepsie heb en dat gevoel me daar een btje bekend van voor kwam. Ha zegt dat ze me wel kan doorverwijzen naar neuroloog, maar dat dit wel echt kwaaltjes zijn die je in de zwangerschap kan hebben. Dus ik ga nu niet naar neuroloog, tenzij het teveel wordt. Als ik rustig ga zitten, trekt bij mij het gevoel ook weg... bij jou niet? Want dan lijkt t me erg vervelend. @acuzena: geen verstand van wiegjes en verven. Leuke indeling kamer en lekker dat je je daar straks op kan richten. @kamer: wij hebben van t weekend de kamer in elkaar gezet, nu de aankleding nog... zal van de week een foto maken van de meubels... @voelen: nu ik weet wat ik moet voelen, voel ik hem ook al aardig vaak. nog niet heel hard. Het is meer een floepfloep/blopblop of zo in mijn buik. Van buiten niet te voelen nog. wel heel raar gedroomd. Hij was zo aan het bewegen dat we hem helemaal konden zien. trok mijn huid zo strak dat ie doorschijnend was (kan niet, maar ja, in dromen kan alles he?) hij leek erg veel op mijn neefje, maar ja dat zal komen doordat ik natuurlijk nog niet weet hoe die van ons er uit zal zien... @moederfiets: wij zijn ook op zoek naar moederfiets. Heb al bij fietsenwinkel gekeken. Zag nu bij Praxis een aanbieding. Heb wel een hogere nodig, dus moet ff kijken of de fietsen hoog genoeg kunnen. geloof 55 of 57 nodig.. veel zijn 53. Dus ga maar eens kijken. gister weer tennistraining gehad. Was heel erg vermoeiend. Duurt nog een week of 4/5 en dan stop ik er mee. Is echt niet meer te doen.
Hey dames, Het zal door het weer komen, maar ik ben zo MOE, MOE, MOE! Daarbij heb ik geen enkels meer! Heel vreemd, voor het eerst in mijn leven heb ik opgezwollen enkels en zijn ze zo dik dat mijn been direct over gaat in mijn voet. @babykamer, wij hebben de 1e week van september vrij. Momenteel is de babykamer nog studeerkamer en in die week gaat het bureau, stoelen, computers en de strijkplank naar zolder. Behang eraf en baby behang erop. De babykamer zelf wordt in de eerste week van oktober geleverd, dus dan moet het af zijn. @moederfiets. Mijjn werkgever heeft een fietsenplan waarmee je iedere 3 jaar een fiets mag kopen en wat je dan wat bruto/netto verschil oplevert (weet eik niet precies hoeveel het scheelt). Heb 3 jaar geleden mijn huidige fiets gekocht en was van plan om via het fietsenplan nu een mama fiets te kiezen. Nadeel alleen is dat mijn werkgever afspraken heeft met 1 winkel dus je bent zo gebonden qua keuze (en mogelijke korting... zij weten toch wel dat je daar koopt). Ik hoop dat ik mijn huidige (Sparta?) fiets kan inruilen en daar nog wat voor terugkrijg. Hoe suf het ook is, denk dat ik dan iets mega degelijks kies als een Gazelle. Ik fiets dagelijks op en neer naar mijn werk (6 km enkele reis) en ook in het weekend pak ik graag de fiets. Hoop dat beeb snel kan zitten, want ik wil'm zo ook graag van en naar het kinderdagverblijf fietsen. @baby voelen. Ik voel 'm nu erg goed en ook mjn man voelt 'm bijna dagelijks. Zo speciaal <3.
Dag dames, Aangezien niet iedereen van de lijst meeschrijft is de lijst geupdate naar een 'actieve ledenlijst' (De complete lijst waar iedereen op staat met uitgerekende datum kunnen jullie altijd terugvinden op pagina 166). Je bent daarnaast altijd weer welkom om je aan te sluiten bij de 'actieve ledenlijst'! Lijst Actieve leden 16-31 December 2012 mama's 16 Chocoladekoekje, 21, 2e kindje, thuis, bv Dreames, 27, 2e kindje, zkh, bv 17 Sweetdreams, 23, 2e kindje, zkh (med indicatie), bv Katalaya, 1e kindje LindaMama, 31, 2e kindje 18 [FONT=Calibri, sans-serif]Nona, 22, 1e kindje, zkh, bv[/FONT] [FONT=Calibri, sans-serif]19[/FONT] [FONT=Calibri, sans-serif]Jkuil01, 27, 2e kindje, zkh (med indicatie), bv[/FONT] [FONT=Calibri, sans-serif]Flashyfly, 29, 1e kindje, zkh, bv[/FONT] [FONT=Calibri, sans-serif]Azucena, 19, 1e kindje, zkh, bv[/FONT] [FONT=Calibri, sans-serif]20[/FONT] [FONT=Calibri, sans-serif]Marijke1985, 27, 2e kindje, thuis, fv[/FONT] [FONT=Calibri, sans-serif]22[/FONT] [FONT=Calibri, sans-serif]IngridE, 27, 1e kindje, zkh, bv[/FONT] [FONT=Calibri, sans-serif]23[/FONT] Kyrah12, 33, 5e kindje [FONT=Calibri, sans-serif]24[/FONT] [FONT=Calibri, sans-serif]Whoppie, 30, 1e kindje, thuis, fv[/FONT] [FONT=Calibri, sans-serif]Liefdeis, 24, 1e kindje[/FONT] [FONT=Calibri, sans-serif]Zazz, 26, 2e kindje[/FONT] [FONT=Calibri, sans-serif]25[/FONT] [FONT=Calibri, sans-serif]Carlo1987, 24, 2e kindje[/FONT] Jessyd, 23, 3e kindje, zkh (med indicatie) [FONT=Calibri, sans-serif]27[/FONT] [FONT=Calibri, sans-serif]Moedertje1983, 29, 2e kindje[/FONT] [FONT=Calibri, sans-serif]Miesje24, 30 jaar, 2e kindje, zkh, fv[/FONT] [FONT=Calibri, sans-serif]Nischa, 24, 2e kindje[/FONT] Bambie, 38, 2e kindje Marijke88, 24, 2e kindje, zkh, fv Saar84 [FONT=Calibri, sans-serif]28[/FONT] Smurfin29, 29, 1e kindje Versluis, 2e kindje, zkh (med indicatie), fv Mups, 30, 1e kindje, bv 29 Aappie20, 1e kindje Mikatjuh, 34, 2e kindje, thuis, bv 30 Aviya, 3e kindje, zkh (ks), bv Mishur, 26, 1e kindje, zkh, bv MamaVanBas, 24, 3e kindje 31 Linn30, 1e kindje 32 mama's: 11 jongens / 3 meisjes/ 3 willen het niet weten/ 7 houden het geheim / 9 onbekend Vlindertjes: 24-04: MamaMars (4w) 04-05: Jossie81 (6w) 13-05: Brix (8w2) 18-05: Veerle (9w3) 29-05: Annabeth (7w2) 06-06: Laura98 (12w) Heel veel sterkte gewenst aan de vlindermama's Afsprakenlijst: 22-08: Mishur 20 weken echo 23-08: Mishur vk huisbezoek 31-08: IngridE groeiecho 04-09: Diane controle vk 10-09: Whoppie controle vk 12-09: marijke88 controle vk 13:40 18-09: Mishur controle vk 24-09: Marijke1985 pretecho __________________
Vandaag weer controle bij de gyn alles is goed! Krijgen weer 3 weken vrij af Volgende controle 12 september @moederfiets, ik heb de gazelle Bloom erg blij mee! Wel prijzig maar heb deze via marktplaats toender tijd aangeschaft
Hoi dames, Mijn geheugen is ook een zeef dus ben alweer kwijt wat ik wilde reageren.... @kinderkamer, we zijn nog niet begonnen, geen fut voor gehad. We zullen ook eerst de kastenkamer moeten leeghalen, want die wordt kinderkamer. In sept maar mee beginnen dan. Meubels worden eind sept geleverd. @voelen, ik voel frummel elke dag en maandag heeft ML hem ook voor het eerst gevoelt. Heel bijzonder was dat! @fiets, goede tips, ik ga ook maar eens het fietsplan erop nalezen. @kleertjes, zojuist weer een hele doos met kleren ontvangen. Zelfs maat 62 al enkele erbij gekocht, maar de pakjes waren ook zo leuk Fijne avond allemaal
@moederfiets, heb de redy nonna besteld ! Vond deze lekker goedkoop (269 inclusief verzendkosten) én hij komt als nummer 2 uit de test van moederfiets oid. Ben benieuwd, hij zou morgen of overmorgen bezorg moeten worden . Jammer alleen dat de fietsenwinkels hier in de buurt dit merk niet hebben, had wel graag een proefrondje willen fietsen . @Versluis, ik herken het wel een beetje. Maar bij mij kwam/komt het in aanvallen, volgens de verloskundige is het te wijten aan lage bloeddruk. Ze heeft mij het advies gegeven dan wat zoute drop oid te eten. Leuk dat iedereen zo bezig is met de babykamer & shoppen! Mocht iemand foto's willen delen; leuk! Vind het altijd leuk om kamertjes enzo te zien . Even nog een vraag, heeft een van jullie wel eens last van hartkloppingen? Heb het de laatste paar dagen als ik in bed lig 's avonds dat ik m'n hart echt voel bonzen in m'n keel & hoofd. Wordt dan ook wat licht in m'n hoofd, voelt gewoon niet lekker. Ik ben wel bekend met hyperventilatie, maar heb daar eigenlijk nooit last van op verkeerd ademen na .
Kinderkamer: Vorige week mijn marktplaats-aanwinst opgehaald aan de andere kant van het land. Dit weekend en vandaag stukje bij beetje de zolder afgewerkt, zodat het spul uit de logeerkamer/babykamer daar naar toe kan. Gelukkig hadden we de logeerkamer begin dit jaar al helemaal opgeknapt en mooi neutraal behangen voor het geval dát. Vanavond de meubeltjes in elkaar gezet, en alle donaties (zakken vol met babykleding, wipstoeltje, enz.) uitgezocht, op maat gesorteerd en in tassen in de kast geflikkerd. Uitwassen en leuk inrichten ga ik de komende weken of in de herfstvakantie/verlof wel doen.
Owja, vandaag ook weer goedgekeurd bij de verloskundige. Ik blijk 'hoog' en smal te dragen. Bm zit al 3 vingers boven de navel. Joecheiiii, die vetribbel boven-buik mag ik nu dus 'baby' noemen! *blijblij*
@babykamer: Wij hebben de muren klaar. Zondag gaan we de gordijntjes ophangen en de meubeltjes in elkaar zetten. Ik heb er zo'n zin in en dan vooral in het inrichten van de commode. Ik heb al een hele zak kleren van een kennis gehad dus dan kan ik dat eindelijk eens goed uitzoeken. Gister bij de babydump geweest, al vast wat dingetjes gekocht. Goh, wat scheelt dat aan prijs met de Prenatal zeg! Ook meteen de babydoos opgehaald, best leuke dingetjes erin. @hartkloppingen: Ik heb het ook wel, dan gaat mijn hart in een keer heel snel voor een paar seconden en dan is het weer over.
@baarmoederhoogte, wat een verschil katalaya bij jouw al 3 vingers boven de navel bij mij zit die nog net onder de navel. Moet zeggen dat het gelukkig ook nog niet de breedte ingaat
In de doos van de babydump zitten inderdaad wel leuke dingen ! En geen reclame troep. Ik heb er twee gehad, een zelf gehaald en er zat er een bij een cadeaubon. Hier komt m'n baarmoeder ook zo'n 3 vingers boven m'n navel uit. Voel het ook heel duidelijk als ik een harde buik heb dan vormt m'n buik helemaal naar de baarmoeder. Grappig hoe verschillend het bij iedereen is. Ik ga vanaf nu ook bijhouden hoeveel ik 'groei'. Ben wel benieuwd hoeveel het scheelt per week/maand.
Wij hebben tot nu toe ook alles bij de Babydump gekocht. Toevallig zit deze op nog geen kilometer van ons huis. Prenatal is idd schreeuwend duur en je kunt er niet parkeren (en op de fiets krijg je geen babymatrasje mee, zucht).
oo zoo blij gister zelf en ml voor het eerst de kleine man van buiten gevoeld! hij is altijd hyperactief maar van buiten wou nog niet en gister ging hij zo te keer dat me hele buik meegolfde! Hier zit hij trouwens ook erg hoog! buikomtrek loopt ook ongeveer 2 weken voor op het gemiddelde! Hoe zit t hier met de kilo's groeien jullie daar ook al hard in?? hier nu 4 kilo erbij... @moederfiets, hier 3.5 jaar geleden 1 aangeschaft tijdens de zs van zl. Moest toch een nieuwe dus dan gelijk maar een moederfiets Heerlijk! Dat ze laag zijn is juist fijn omdat je dan veel stabiliteit heb en je voeten makkelijk aan de grond kan zetten! @babykamer, zaterdag komt me lieve broer helpen met het behang eraf halen hoop dat er dan eindelijk een beetje schot in komt! het zit zoooo muur vast!
Marijke, troost je: hier zit er al 11 kilo bij... Behang: even goed inspuiten met een plantenspuit met een sopje met afwasmiddel. Flink nat maken, en een paar minuten later met een plamuurmes hele lappen eraf steken.
Hier zit er nu 3 1/2 kilo bij valt nog mee vind ik. Vanochtend met de lijst begonnen wie er allemaal een geboorte kaartje krijgt. Mijn hoofd stroomt dan echt over heb ik nu iedereen oja die moet er nog bij Pfff. Ga ze volgende week bestellen dan is dat ook geregeld weer stukje rust in het hoofd!
@katalaya, hebben we ook al geprobeerd lukt ook niet. Stomer is redelijk te doen maar kan ik niet alleen doen met de kleine man erbij.. @geboortekaartjes, ik heb van de week het kaartje helemaal afgemaakt. Twijfel alleen nog over 1 klein dingetje.. Staat 2 zinnetjes van zl in voor zijn kleine broer maar ben er nog niet over uit of ik daarbij zal zetten -x- Mees oid of niks want iedereen snapt dat t van hem afkomt. Adressen ga ik op etiketten printen/schrijven. Das namelijk het enige nadeel van kaartje 2go daar kan je de enveloppen niet van te voren krijgen en als je ze door hun laat verzenden zitten ze in een lelijke envelop en word het adres op de achterkant van de kaart gedrukt! wil ik dus echt niet! zit nu op 48 adressen.. en zullen er nog wel wat bijkomen @klamboe/sluier oid. Gaan jullie een klamboe oid ophangen. Ik wil net als bij zl weer een mooie klamboe maar kan niet zo goed kiezen welke kleur... Heel het kamertje word wit op 1 klein muurtje na. Wel accenten rood/witte stipen behang en witte meubels. Dus tijwfel nu of ik een witte klamboe neem en deze zelf een beetje opleuk met wat rode accenten of een rode klamboe... Ben bang dat de kamer zoveel kleiner word gemaakt met een rode klamboe...
Even terug lezen hoor is weer veel geschreven. @ katalaya daar heb ik bij mijn vorige zwangerschap ook last van gehad, was bevallen en was er vanaf. @chocoladekoekje nog gefeliciteerd met je trouwdag @aviya gaat wel een beetje beter probeer rustig aan te doen voor zover het kan met de meiden. Werk ook veel thuis zodat ik niet iedere keer hoef te reizen naar kantoor. @schoonmaakwoede ja is hier ook was al vrij erg maar is nu nog erger. Heb alleen geen energie om het zelf te doen dus ik kijk op de vingers van me man en schoonmoeder. @moedertje1983 fijn dat je een lekkere vakantie heb gehad @versluis gaat het al wat beter? @moederfiets klinkt handig alleen zal er niet veel aan hebben aangezien ik niet kan fietsen @kilos in totaal nu 3 kilo boven me start gewicht maar ik was ook eerst 3 kilo afgevallen @babykamer. Werd net gebeld door de winkel was wat verkeerd gegaan met de bestelling de hele kinderkamer kan niet geleverd worden op de dag dat we het hadden afgesproken. De kast komt nu een week later en we krijgen een cadeaubon van hun dat is wel netjes ook zetten ze het voor ons gratis in elkaar. @voelen voelen jullie de kleine uk al elke dag? Ik heb hem gisteren de hele dag niet gevoelt
Ik voel KatBeeb zeker elke dag. Meerdere keren, soms een tijdje lang een constant gewoel, soms een paar uur niets, soms een paar minuten flinke schopjes en trapjes. Gisteren bij de verloskundige een doorverwijzing gekregen voor een Glucose Tolerantie Test (om zwangerschapsdiabetes tijdig op te sporen). Nou, ik heb de test meteen maar gedaan. Mijn gevoel zei dat ik niet langer moest wachten. Ik vermoed dat het bij mij ook ingegeven is door mijn snelle gewichtstoename (plus 11 kilo), mijn al niet al te lage BMI (thank God dat ik al wel eerst 15 kilo was afgevallen het afgelopen jaar, en de niet al te kleine KatBeeb die een tikje voor ligt op schema. Ik moest 1,5 uur na het ontbijt melden, bloed afnemen, (waarde 4,9), suikerdrankje - waar ik kotsmisselijk van werd. En toen na een uur weer bloed afnemen (waarde 7,6). En inderdaad: afwijkend! Dus volgende week eerst 3 dagen een 'dieet' waarbij ik een enorme hoeveelheid koolhydraten moet eten, en vrijdag een langer durend onderzoek volgens hetzelfde patroon. En bij weer afwijkende waarden meteen door naar de dietist en internist van de diabetespoli. Blegh. Niet blij mee. Maar ik besef wel dat ik blij ben dat ik er vroeg bij ben. Met een goed en streng dieet hou ik misschien mijn gewicht wat onder controle. Want alleen op wilskracht lukt het mij niet. En de gedachte aan een mammoet-beeb die er alleen met een keizersnede uit kan, zorgt er wel voor dat ik me er aan zal houden. Ben nu nog misselijk en lamlendig van die suikerzooi. Bah. Dit is mijn dag niet.
Ik heb net een Lion uit het snoepautomaat gehaald op het werk, omdat thuis de sultana's op waren.... Ik weeg zelf niet, alleen bij de verloskundige... Laatste controle is zo'n 2 weken geleden en toen al +6...