@vogeltje, beroerd is dat he?? Maar ik was er wel altijd voor de rest van de dag vanaf als ik eenmaal gespuugd heb. Beter dan die dames die de hele dag misselijk zijn maar niet kunnen overgeven. @kramp, hier geen last van. Soms wel, maar dat had ik ook weleens toen ik niet zwanger was. Gewoon echt meer darmkramp. @bruinig afscheiding, hier nog nooit gehad, ook vorige zwangerschap niet. Heb na mn laatste ongesteldheid geen verdachte kleurtjes meer gezien @dreamse, begrijpelijk dat je teleurgesteld ben. Is toch een soort van mijlpaal waar je naar toe leeft en een soort van bevestiging van je zwangerschap. Ik heb het idee dat ik het al voel als buk of over het bedje van mn dochter hang (bovenkant in mn buik) of als ik op mn buik lig. Ik bedoel niet dat ik het kindje voel maar dat het niet prettig voelt als er iets tegen je baarmoeder aan drukt. Herkennen jullie dit?? Kunnen jullie ook zo ontzettend bunkeren?? Had net tijdens het eten koken weer totaal geen honger en zodra ik de 1e hap neem, zit er geen begrenzer meer op. Heb 2 rondvolle borden spagetti op. Zou voor mn gevoel nog wel een bord op kunnen. Heb gister na het eten ook nog 10 minicrackertjes met kaas gegeten. Had nog steeds honger. Vandaag lekker gewerkt. Moet eerlijk zeggen dat dat wel een heerlijk afleiding is. Was superdruk en ben nu echt heel moe maar wel voldaan. Als je thuis zit geef je veel eerder toe aan je moeheid en ga je zitten niksen of slapen, daar word je ook niet altijd fitter van.
@sweetdreames: ik herken t wel een beetje. Als ik op mn buik lig dan voelt t naar. En als ik een te strakke broek aan heb zit het ook verveend. @afscheiding: geen bruin,rose of rood te zien! Wel steeds meer dunnere en witte afscheiding. Excuseer.
Hallo dames, Jeetje wat een lees materiaaal...dat kan ik niet bijhouden ahaha! Ik voel me erg beroerd vandaag en ik ben ook nog eens uit het niets midden op de dam (in amsterdam) gevallen Erg misselijk, obstipatie en vermoeidheid! Lekker vroeg mijn bedje in
Weer een boel nieuwe meiden. Welkom hier en ik hoop voor ieder op het mooiste decembercadeau was er is: een gezonde kindje! @wagen: weet echt nog niet welke. We zijn ons wel aan het oriënteren. Bij mijn dochter had ik een Xadventure en die beviel wel goed. Die had goede vering waardoor je ook goed in de bossen kon lopen ermee. @marijke1985: snap ook niet zo goed dat mensen hun kinderen op een 2e hands matrasje laten liggen. Een nieuwe kost toch ook niet zoveel geld en is wel zo hygienisch. @sweetdreams: hier helaas geen middagdutjes. Ik zou wel willen maar ben bang dat mijn baas dat niet waardeert @veerle31: heb inderdaad snel een echo. Ik wilde dat zelf vanwege de mk. Als het aan de assistente van de vk lang dan had ik mijn echo pas 2 weken later, maar ik wilde het perse voor mijn vakantie hebben. Heb na de mk ook helemaal geen echo of iets gekregen om te kijken of het allemaal weer goed was daarbinnen. @vertellen: mijn ouders weten het, sommige vrienden en sommige collegas. Als volgende week dinsdag een mooi hartje te zien is dan zetten we het ook op Facebook, dan mag iedereen het weten. @2e zwangerschap: bedenk me nu inderdaad hoe lekker naïef ik was bij de eerste. Hield er heel weinig rekening mee dat het niet goed zou kunnen gaan. Bij een tweede ben je (mede dankzij dit forum) heel erg bekend met wat er allemaal mis kan gaan. Veel meiden hier (waaronder ik) hebben een mk gehad, waardoor je helemaal geconfronteerd wordt met dat het mis kan gaan. Zo nu even de lijst naar boven toveren.
Lijst 16-31 December 2012 mama's 16 Chocoladekoekje, 2e kindje 17 Dreames, 27 jaar, 2e kindje Vogeltje85 26 jaar, 1e kindje Sweetdreams, 23 jaar, 2e kindje Karin1981, 30 jaar, 1e kindje J1985, 26 jaar, 1e kindje Chicalin, 2e kindje 18 Veerle31, 31 jaar, 1e kindje Poohbeer2, 2e kindje Nona, 1e kindje 19 Cyll 20 21 Marijke1985, 27 jaar, 2e kindje brix, 33 jaar, 3e kindje 22 LindaMama, 2e kindje 23 24 Zaraida, 4e kindje Whoppie, 29 jaar, 1e kindje Jahilti, 2e kindje 25 26 Carlo1987, 24 jaar, 2e kindje Zazz, 26 jaar, 2e kindje 27 Liefdeis, 1e kindje 28 Aappie20, 1e kindje Jossie81, 1e kindje Lynn1302, 2e kindje Tammy29 29 30 31 KimmvBritt, 2e kindje Afsprakenlijst: 26-04: karin1981 1e echo 01-05: sweetdreams intake vk 01-05: dreames intake vk + 1e echo 01-05: brix 1e echo 03-05: veerle31 intake vk 07-05: vogeltje85 termijnecho 08-05: Jossie81 1e echo 10-05: carlo1987: 1e echo 10-05: chicalin intake vk 11-05: J1985 1e echo 11-05: cyll 1e echo 14-05: tammy intake vk 15-05: koekje1985 1e echo 16-05: zazz intake vk 18-05: sweetdreames 1e echo? 18-05: veerle 1e echo 20-05: aappie intake vk 21-05: marijke1985 intake en 1e echo 21-05: saar84 1e echo 31-05: carlo1987 intake en termijnecho Hopelijk ben ik niemand vergeten en heb ik niets overgeslagen. Het was ver teruglezen deze keer.
Lijst 16-31 December 2012 mama's 16 Chocoladekoekje, 2e kindje 17 Dreames, 27 jaar, 2e kindje Vogeltje85 26 jaar, 1e kindje Sweetdreams, 23 jaar, 2e kindje Karin1981, 30 jaar, 1e kindje J1985, 26 jaar, 1e kindje Chicalin, 2e kindje Katalaya, 1e kindje 18 Veerle31, 31 jaar, 1e kindje Poohbeer2, 2e kindje Nona, 1e kindje 19 Cyll 20 21 Marijke1985, 27 jaar, 2e kindje brix, 33 jaar, 3e kindje 22 LindaMama, 2e kindje 23 24 Zaraida, 4e kindje Whoppie, 29 jaar, 1e kindje Jahilti, 2e kindje 25 26 Carlo1987, 24 jaar, 2e kindje Zazz, 26 jaar, 2e kindje 27 Liefdeis, 1e kindje 28 Aappie20, 1e kindje Jossie81, 1e kindje Lynn1302, 2e kindje Tammy29 29 30 31 KimmvBritt, 2e kindje Afsprakenlijst: 26-04: karin1981 1e echo 01-05: sweetdreams intake vk 01-05: dreames intake vk + 1e echo 01-05: brix 1e echo 03-05: veerle31 intake vk 07-05: vogeltje85 termijnecho 08-05: Jossie81 1e echo 10-05: carlo1987: 1e echo 10-05: chicalin intake vk 11-05: J1985 1e echo 11-05: cyll 1e echo 14-05: tammy intake 14-05: Katalaya 1e echo 15-05: koekje1985 1e echo 16-05: zazz intake vk 18-05: sweetdreames 1e echo? 18-05: veerle 1e echo 20-05: aappie intake vk 21-05: marijke1985 intake en 1e echo 21-05: saar84 1e echo 31-05: carlo1987 intake en termijnecho
Mogguh dames, Hier alweerdruk aan het werk! Gister heerlijk getennist (training) en het weer verteld aan een vriendinnetje... @bruine afscheiding: hier geen last van, gister een klein beetje wit, maar niks roods, rozigs of bruins... @buikpijn: mmm nee ook geen last van... @bunkeren: ik heb overdag geen honger, heel erg opgeblazen gevoel (gister maar twee boterhammen gegeten, terwijl ik er normaal vijf eet), maar bij avondeten kan ik bijna niet meer stoppen! verder dan geen honger meer. @misselijkheid: vervelend voor de meiden die al misselijk zijn, alhoewel het wel een bekend kwaaltje is... Hier nog geen last van... @hier: ik ga vandaag eens een tesje van cb met indicator halen, wil wel eens weten wat die zegt... ben op de een of andre manier bang dat er met de echo straks niets meer is... Ik weet het: moet je niet denken en wil niets zeggen, maar het uitblijven van kwaaltjes baart me toch wel een beetje zorgen... Ook al ben ik verder wel erg rustig. Dat had ik de vorige keer bij mijn mk niet (veel buikpijn en onrustig gevoel) Vanvond lekker eten bij mijn nicht en haar vriend, hoef ik niet te koken. Hoop dat ik me kan inhouden met eten.... wil natuurlijk niet als een bunkererer bekend staan
Dreames; mooie lijst houd je bij zeg! Heel duidelijk ! Vertellen; veel mama's dus al wel verteld tegen opa's en oma's. Nou wij dit weekend. Ben wel benieuwd! Wij geven onze dochter een shirt aan met ik word grote zus! Hoef je het niet direct te zeggen haha.. Zo benieuwd naar de reacties, al denk ik wel dat iedereen het verwacht. Hier; pff gister ochtend dacht ik echt van dit ga ik niet redden vandaag. Bleef maar poepen! En moest gaan werken. Gelukkig op t werk niet meer gepoept. Maar wel heel de dag een opgeblazen gevoel. M'n broek wilde ik t liefst los hebben, pff.. Had ook de ha gebeld of ik er iets aan kon doen, zou als ik niet zwanger was gewoon een remmer pakken maar vond de assistente niet verstandig. Ze had gelijk genoteerd dat ik zwanger was. Leuk leuk! Gister avond was ik ook niks meer waard, dochter naar bed gedaan op de bank gaan liggen en om half 10 gaan slapen. Haha leuk joh zwanger zijn !!
Even een vraagje: gaan jullie een nekplooimeting (etc) laten doen? Wij hebben het bij de eerste niet gedaan, maar we hadden toen ook zoiets van stel dat... het is je eerste dus daar heb je alle tijd voor. Nu ben ik een beetje aan het twijfelen. Aan de ene kant wil ik het wel doen, maar ja wat doe je met die uitslag. Als ik een kans van 1 op 10000 heb dan ben je een stuk geruster, maar ja stel dat je een kans van 1 op 200 hebt wat dan... en bij 1 op 1000... Ik ben een beetje bang dat het, als je een beetje slechte uitslag hebt, de rest van je zwangerschap verpest. Heb dit namelijk ooit bij iemand gezien en uiteindelij bleek er niets aan de hand met het kindje.
Hallo! Heb gisteren ook klein beetje bruine afscheiding gehad, was bang dat het mis was, en nu nog, maar nu nog niks geen bloed te zien gelukkig. Heb soms wat steken en beetje lichte buikpijn maar verder niet. Vanavond intake voor Moeders voor moeders, benieuwd! Als ze maar niet opvallend met reclame en folders in de straat aankomt, dan weten de te nieuwsgierige buurtgenoten het ook! Iedereen werkze vandaag, ik ga zo ook.
Haha... ja dat zou wat zijn! @dreames: wij zullen denk ik geen nekplooimeting doen. Ik zou inderdaad ook niet weten wat we met die uitslag zouden moeten doen.
Ow ja en ik heb ook een vraagje. Ik heb normaal gesproken al veel last van maagzuur. Nu nog veel meer en dat wordt natuurlijk alleen maar erger. Ik gebruik dagelijks Rennie, maar ik voreg me af of hiervoor andere middeltjes waren, die het tegen gaan. Iemand hier ervaring mee?
Ik weet dat een vriendin heel veel last had van maagzuur en zij had iets gekregen van de vk (pilletjes geloof ik).
@Zazz Haha, nee! De eerste weken van de zwangerschap vind ik ook echt niet leuk Maar van de zomer kunnen we lekker pronken met ons buikje @Marijke88 Gefeliciteerd!! @nekplooimeting Gaan wij niet doen, bij mijn dochter ook niet gedaan. Het kindje is ongeacht zijn afwijkingen welkom en ik wil hier geen onnodige risico's voor lopen. @2de zwangerschap Jullie mogen me best naïef noemen, maar ik sta er dit keer niet anders in dan de vorige keer. Natuurlijk weet wat er allemaal fout kan gaan, maar ik heb hier op dit moment geen enkele aanwijzing voor, dus maak me er ook helemaal niet druk over. Ik vertrouw erop dat we in december een prachtig kindje in onze armen kunnen houden. De klap met een miskraam zal niet groter of kleiner zijn als je je hierop voorbereidt, dus ga ik er gewoon maar vanuit dat het niet gebeurt. Ik snap wel dat de meiden die al eens een miskraam meegemaakt hebben, de angst hebben dat het nog eens gebeurt, maar ik ben banger voor de extreme misselijkheid die misschien weer gaat komen dan voor de kleine kans op een miskraam (10%).
Hoi meiden, ook ik wil me hier graag aanmelden! Zit nu in een topic 'gestopt met de pil juni 2011' en er zijn al een hoop meiden bevallen of al verder in de zwangerschap. Erg leuk topic, heel gezellig maar zou ook graag met meiden kletsen die in dezelfde fase zitten Allen natuurlijk van harte! Zoals te zien is in mijn banner ben ik nu bijna een jaar gestopt (eind april) en heb ik na 4 mnd 3 keer een MK gehad. Ben vervolgens bij de Gyn geweest en nu eindelijk weer heppie de peppie! Hopelijk blijft dit beebje plakken. Afgelopen dagen wel wat bruine afscheiding gehad, dus was erg spannend. Maar, heeeele zere borsten en een leeg/licht misselijk gevoel als ik niet genoeg eet. De vorige keren bij MK was het direct helderrood, stolsels en waren de zere borsten over. Vandaar nu aardig goede hoop, maar nog wel gereserveerd blij. Om teleurstellingen te voorkomen. Vlgd week donderdag mag ik naar de VK voor een vroege echo. Ik wens een ieder een heeeele goede zwangerschap toe! En probeer ook hier actief te volgen