@Debby Gefeliciteerd!! Ik hoop ook heel hard voor je dat dit kindje blijft zitten! Sterkte in de onzekerheid, wel fijn dat je al vroeg een echo kan krijgen
hoi dames ook ik ben in december uitgerekend en wel 28 dec. heb net een afspraak gemaakt met verloskundige want op hun website staat dat je zodra je weet dat je zwanger bent een afspraak kan maken. ik heb hier verder geen ervaring mee. dus ik bel op en zeg ik ben 4 en een halve week zwanger en wil graag een afspraak maken. zegt ze hoe bedoel je 4 en een halve week zwanger, dat je 2 dagen overtijd bent ofzo? ik zeg nou dat ik 23 maart de eerste dag van mijn laatste ongi was. die vrouw helemaal saggo. ik zeg ja ben misschien wat vroeg met bellen maar weet niet hoe het gaat. zegt ze ja je bent inderdaad wat vroeg maar we zetten wel alvast afspraak erin. helemaal geen felicitatie of wat. nou ik kon wel janken. moet een leuke ervaring zijn en zie er nu al tegen op om erheen te gaan. of komt dit door de hormonen. want is jullie ervaring met bellen voor een eerste afspraak.
@ Chocoladekoekje, thanks! @ Smurfin29, wat flauw zeg!! Ik heb hele goede ervaringen bij mij, maar ik heb natuurlijk al eea meegemaakt. Maar ook de eerste keer waren ze heel attent: "is het gewenst?" "ja?" "gefeliciteerd!!!" heel leuk! En toen ik MK kreeg, opnieuw bellen hoe het gaat etc... Misschien was jouw assistente ongesteld?? Natuurlijk geen reden om zulk nieuws zo de grond in te boren. Ik zou het ff aankijken hoe het verder gaat en anders andere praktijk zoeken.
Hoi meiden, Ook ik mag me aanmelden bij dit topic. Ik ben 30 december uitgerekend van ons eerste kindje. Super spannend allemaal. 22 mei hebben we de eerste echo.
Oeh leuk allemaal weer nieuwe mama's!! Gefeliciteerd allemaal met de mooie testen !! Smurfin; nee wat jammer zeg! Heb hier ook helemaal geen slechte ervaring. Bij ons moet je je via die site aanmelden via een formulier. Vrijdag gedaan en maandag belde ze me al op om een afspraak te maken. Ze was helemaal blij voor ons en het voelde gelijk weer vertrouwd net als de vorige keer. Zou het even afwachten en anders naar een andere praktijk gaan. Hier; net een clearblue test gedaan. Er stond zwanger!! Hihi die bevestiging moest ik hebben. Moest het gewoon lezen! En er stond 3+ bij! Dus klopt ook helemaal. Zo blij !
Hallo meiden..!! Tijdje niet geweest, maar kon het forum niet meer vinden, dus heb me als eerst even geabboneerd hahaha. Hier gaat alles prima, ben af en toe misselijk en heeeeeeel erg moe. Verder nog niet echt last van kwaaltjes. 14 mei mag ik trouwens om 11 uur naar de vk voor een echo en intake. Ik mag al zo vroeg komen ivm mijn miskraam die ik 2007 heb gehad en dat was ook de laatste keer dat ik zwanger ben geweest. Ben zooooooooo benieuwd he..! Hier gelukkig wel hele lieve verloskundigen, ben ik zo blij mee, liep hier ook tijdens de zwangerschap van Britt. Oh ja hier nog even 2 testjes. De bovenste is van maandag en de onderste van vandaag.
@smurfin: jeetje wat een bi*ch... Echt niet leuk! Ik bel zelf pas volgende week omdat ik het zelf nog niet zo goed kan geloven.. Maar dat is niet netjes van haar. Misschien valt het wel mee bij de echo en als het de ass. was zou ik het gewoon even tegen de vk zeggen. Dat het zo niet leuk binnen komen is bij haar praktijk! @Zazz: ja dat heb ik ook! ik heb ook net een test gekocht en ga vanavond eens kijken wat ie zegt... Wil ook bevestiging!
zo na me enthousiaste berichtje van net heb ik nu eerst eens de rest doorgelezen @whoppie, als alles goed gaat dan ben ik 28 dec uitgerekend. @voorstellen, ben 24 jaar, manlief 31 en heb een heerlijk ventje van alweer ruim 2.5. in Juli zijn we een jaar getrouwd @spullen, wij hebben alles nog van ons zoontje en aangezien we bij hem niet wilden weten wat het werd was alles al neutraal gekocht. al zijn heel veel spullen van hem wel turkoois maar dat was puur toeval. We vonden het gewoon een mooie kleur @geslacht, dit keer zouden we het heel graag willen weten. En dat eigelijk puur om het kamertje, als t een meid mag zijn kan ik echt los op een lief meisjeskamertje en anders op een stoere jongenskamer. @kinderwagem, wij hebben een mutsy slider(geloof ik) die staat al een half jaar ingeklapt achter het schot op zolder. Hebben hem bij ons zoontje nieuw gekregen van mijn ouders en vind het een heeeeerlijke wagen! is eigenlijk wel grappig want manlief heeft al vanaf t begin dat we gingen proberen voor nog een kindje gezegd, ach joh dat word een kerstkindje! hoe typisch dat t nu dan ook zo lijkt te worden!
nou dames ik heb toch maar een andere praktijk. uitgekozen en hun waren heel mee gaand. hun waren al een optie maar was stuk verder van huis. natuurlijk eerst gevraagd vanaf hoeveel weken ik een afspraak mag maken en zei gaf aan met 8 weken maar als ik nu al wist dat ik zwanger was kon de afspraak nu al gemaakt worden. ik helemaal in tranen en uitgelegd wilde eerst bij iemand 5 minuten van huis maar de manier waarop ik behandeld werd. zei gaf ook aan dat dat niet normaal is. ik reis liever wat langer dan dat ik naar die b*tch moet ze legde alles uit. bij wie ik een afspraak had, dat ze bloed gaan prikken en dat ik al gelijk een afspraak mag maken voor 2 weken na de eerste afspraak een echo.. nou dit voelde toch echt heeeeeel anders. mag nu 18 mei komen voor eerste afspraak bij die ander mocht ik pas 25 mei.
@smurfin: heel goed en fijn voor je dat de andere vk veel liever was. @afspraken en uitgerekende datums: Dreames heeft gevraagd of we deze dingen in het groen willen zetten, zodat ze makkelijker de lijst kan bijhouden! Dus dames die dat nog niet gedaan hebben...
Hallo! Wat veel nieuwe zwangeren, leuk leuk! Allemaal gefeliciteerd!!! Hier gister al om 21:30 naar bed, heerlijk geslapen @Smurfin: heel goed dat je een andere vk hebt gebeld. Belachelijk hoe die ander reageerde! Hier had ik een formulier via internet ingevuld en werd een dag later gebeld. Heel vriendelijke vrouw en meteen een afspraak voor intake en echo! Mag er volgende week heen @Dreames: super van het bijhouden vd lijst! En wij doen (denk ik) geen nekplooimeting, maar dit mag natuurlijk iedereen voor zich bepalen. @Whoppie: succes met de CB-test!
@VK, hier ook een heel aardige hoor. Ze zei gelijk gefeliciteerd en vroeg het e.e.a. Echt belachelijk als je zo afgezeken wordt. Zeker bij een 1e, dan voel je je soms nogal een leek. @nieuwe dames, welkom! @nekplooimeting, nee doe zulke dingen ook niet. Twijfel zelfs over de 20-wekenecho. Bij mn dochter niet gedaan, maar nu weet ik het nog niet. Heb ik de familie nare ervaringen gehad met mededelingen met de 20 weken echo die uiteindelijk niks betekende maar we de rest van de zwangerschap hebben verpest. Hier is het kindje ten alle tijde welkom. De enige reden dat ik nu twijfel is omdat ze ook iets kunnen zien waar ze misschien (tijdig) wat aan kunnen doen. Ik moet het nog even afwegen allemaal. Pfff, ik ben weer telkens zo vreselijk misselijk dat ik zou wensen dat ik kon overgeven bleegh. Net weer kokhalzen lasagne gemaakt. Staat nu in de oven maar kan er nog geen zin in krijgen.
Juuj, ook cb-test geeft zwanger aan en 3+ weken dus dat klopt hier wel! toch wel iets van bevestiging. Nu hopen dat het blijft plakken! Dat hoop ik voor jullie allemaal!
o wat fijn!! toch nog extra bevestiging!! hier is manlief net thuis en wist nog niet dat ik had getest, had de test in me porto gedaan aangezien ik geld voor hem had gehaald. die reactie.. kreeg er kippevel van! huh? echt??? en toen moest ie huilen!
@test: ik wil ook wel een cb test doen, maar vind ook weer zo zonde van mn geld. Maar 3+ erop is ook wel erg leuk. Hihi @abbo: ik klets al lang op zw-schappagina maar wist niet dat jw abbo kon afsluiten. Hoe werkt zoiets dan? Verder lekker gewerkt. Alleen ontzettende bandenpijn en opgeblazen buik. Zo lekker mn pyamabroek vast aan.
Aaaah, wat lief marijke88!geniet ervan!! Denk dat wij pas gaan huilen als we een kloppend hartje zien, zou echt een opluchting zijn! Nu zijn we nog wat voorzichtig zeg maar.. ff vraagje aan jullie: wie tempt er nog? Ik was nog steeds aan het tempen en nu daalt hij al 2 dagen achter elkaar.. niet veel hoor (0.10 per dag) en dat maakt me echt onzeker. Ik ga nu niet meer tempen, geen bloed is geen zorgen weet ik wel maar was benieuwd of jullie dit herkennen. Heb soms wat donkere afscheiding maar dat hoort erbij en maak ik me geen zorgen over. Leuk dat de club steeds groter wordt!!
@abo: rechtsboven zie je onderwerp tools. Als je daarop klikt dan kan je een abonnement nemen. @jossie: Heb nooit getempt. Maar ik denk niet dat als je temp een tiende zakt dat je je daar zorgen om moet maken. Je kan niet elke dag dezelfde temp hebben. Idd is het misschien relaxter als je niet tempt dan kan je je ook geen zorgen maken. Ik verlies ook regelmatig lichtbruin/gelige afscheiding. Maak mij daar ook geen zorgen om.